volgend jaar wilden we 2 weken weer eens naar de USA.
Laatste keer was in florida in 2000, en dat is al weer lang geleden.
Helaas zitten we een beetje vast aan de 2 weken, alhoewel het ook 16 dagen kunnen worden.
Na dit forum te hebben doorgespit zie ik door de canyons etc. amerika niet meer :zon02:
Het volgende had ik in gedachte:
Aankomst San francisco
met de huurauto dan naar Bryce canyon, volgens naar Grand canyon, verder naar las vegas, dan naar Los angeles (of in de buurt), en verder naar san diego waarvandaan vertrek naar huis.
Op een aantal plaatsen wilden we dan een dag of wat extra blijven.
Is dit haalbaar en is de route te doen in 2 weken?
zoals jij je route wilt doen SF, bryce canyon, grand canyon, LV, LA, San diego is 2697km.
Dit doen in maximaal 16 dagen.
Het kan maar dan vlieg je volgens mij langs alles mooie’s heen.
En vlieg je terug van LA of vanaf San diego? want als je vanaf LA vliegt komt er nog eens 195km bij van San diego naar LA.
2700km verdeelt over bijv. 8 dagen rijden = 340km per dag.
Lijkt me goed te doen, en er blijven 8 dagen te verdelen over de locaties.
Of vergis ik me ergens in?
Terugvlucht vanaf San diego.
Maar niks staat nog vast, en dat we niet alles kunnen zien, ben ik me bewust van.
Zo gaan we zeker nog een keer terug.>>>
nee je vergist je nergens in.
maar wij hebben in 2005 5,5 week rond getrokken met een camper van LA naar SF via GC, LV, Bryce, Zion etc en wij hadden nog te kort tijd om alles te kunnen zien.
Wij hebben deze route een aantal jaar terug in 4 weken gedaan, en dezelfde route afgelopen maand in 15 dagen; het is dus te doen, je moet je instellen dat je dagelijks wel wat kilometers maakt en uit je koffer leeft. Wij vonden dat prima te doen; de natuur is ook onderweg verschrikkelijk mooi. Natuurlijk zal je hier en daar keuzes moeten maken (dat hebben wij ook gedaan; gekozen voor die dingen die we een aantal jaar terug het allermooist vonden).
De route hadden we ook zo ingedeeld dat we best nog flexibel waren; je kan 's ochtends vroeg gaan rijden, zodat je rond of in de middag ergens aankomt, maar je kan ook de ochtend nog dingen doen waar je dag ervoor geen tijd voor had, en dan in de middag pas wegrijden zodat je 's avonds pas aankomt.
Ik zou zowiezo san diego laten vallen en terug vliegen vanaf LA.
Tussen LA en san diego is niet veel te zien en San Diego is ook niet echt spannend te noemen. Ik zou dus meer tijd besteden in de genoemde parken.
San Francisco - Bryce is een ontzettend groot stuk. Hier moet je toch ergens een tussenstop maken denk ik. Misschien in Yosemite?
Ik vond persoonlijk San Diego erg mooi en een prachtige relaxte stad; ik sla liever LA over !
Overigens eens met de opmerking dat San Francisco - Bryce wel een heel erg lang stuk is. Zou zonde zijn om Yosemite over te slaan, en als je dat doet heb je wsl onderweg nog wel een extra overnachting nodig. Maar ja, als je deze route in 2 weken wilt doen, zul je keuzes moeten maken en dingen weg moeten laten. Daar is niets mis mee, alleen wel moeilijk met al die mooie dingen !
ik heb zelf een reis gemaakt naar Amerika vorig jaar en dat was ook 2 weken. Ik had een kleine route uitgestippeld die van Las Vegas, via Zion en Page naar de Grand Canyon en weer terug naar LV.
Dit was zeer goed te doen en ik had tijd zat voor verschillende bezichtigingen/wandelingen e.d.
Ik zou een kleinere route adviseren en ook ik vind het stuk van SF naar Bryce erg lang.
Na menig uurtje puzzelen in google earth heb ik de onderstaande route in elkaar geflanst…
Alleen bij dag 5 heb ik wat advies nodig (overig commentaar is ook welkom :cheer:) ivm de lengte van de rit. Deze in 2 delen door ergens rondom death valley te overnachten?
En is 2,5 dag in los angeles de moeite waard of toch ergens anders nog 1 dag inplannen?
dag 1 aankomst san francisco
dag 2 san francisco
dag 3 vertrek van san francisco -> Yosemite (+/- 300km)
dag 4 yosemite
dag 5 vertrek van yosemite -> Las vegas (+/- 640km, dit opsplitsen?)
dag 6 las vegas
dag 7 las vegas
dag 8 vertrek van las vegas -> Bryce canyon (+/- 400km)
dag 9 bryce canyon
dag 10 vertek van bryce canyon -> grand canyon (+/- 450km)
dag 11 grand canyon
dag 12 vertrek van grand canyon -> oatman (+/- 320km)
dag 13 vertrek van oatman -> Los angeles (+/- 430km)
dag 14 los angeles
dag 15 los angeles
dag 16 vertrek naar huis
Ik zou zelf een dagje korter Las Vegas doen en ook een dagje LA minder en dan Highway 1 rijden terug naar San Francisco, maar ik ben nou eenmaal een enorme fan van die prachtige route :cheer:
Waar slaap je in Yosemite ? Slaap je in het park (Yosemite Village), of erbuiten ? Het is te doen om in 1 keer naar Las Vegas te rijden, reken er wel op dat je eerst nog een redelijk stuk door het park moet over de Tioga Road, daarna kan je redelijk goed doorrijden. Als je lange afstanden geen probleem vindt, moet dat best lukken.
Sla je met opzet Zion NP over ? Ik vind Bryce mooi, maar vond Zion vele malen mooier. Je rijdt er gewoon doorheen/langs als je naar Bryce gaat. Of was dat de bedoeling ? Twee overnachtingen bij Bryce klinkt mij (maar is wederom persoonlijk) veel; je zou kunnen overwegen de tweede overnachting in Page te doen, daar volgende ochtend Antelope Canyon (je weet niet wat je meemaakt, zo mooi) en dan door naar Grand Canyon.
Je plant nu twee overnachtingen in de Grand Canyon; een volle dag is echt goed te doen (en aan te raden). De vraag is wat je bedoeling na die 2e overnachting is; gelijk 's ochtends op weg ? Dan zou je misschien kunnen overwegen om niet Oatman, maar Las Vegas als tussenstop te nemen ? Oatman is een heel leuk klein plaatsje, maar voor overnachting ? Je zou dan wellicht beter Kingman kunnen nemen, maar als je Las Vegas leuk vindt, is dat ook een optie. Je hebt vanaf de Grand Canyon dan tijd zat. Je zou ook vanaf de Grand Canyon nog verder door kunnen rijden dan Oatman, bijvoorbeeld naar Palm Springs ?
Goed, zijn allemaal maar ideeën waar je misschien iets mee kan. Natuurlijk ook een optie om Highway 1 weer terug te nemen naar SF, maar dan zal je ergens anders weer een keuze moeten maken.
Ok afgaande op jullie mening pas ik e.e.a aan.
Overnachtingen heb ik nog niet goed naar gekeken.
2 dagen in Las vegas lijkt me toch minimaal wat je moet doen. Ik heb niet het idee dat je op 1 dag uitgekeken bent. Maar ja dat geld ook voor de overige plaatsen, teveel te zien/doen in een krap tijdsbestek.
Het gaat me in eerste instantie om een goede route, met genoeg rust tussenin, en niet al te lange afstanden.
(waarschijnlijk wordt dit nog x keren aangepast, maar ja dat houdt de mens bezig lol2 )
dag 2 san francisco
dag 4 yosemite
dag 5 vertrek van yosemite -> Las vegas (+/- 640km)
dag 6 las vegas
dag 7 las vegas
dag 8 vertrek van las vegas -> Zion Park (+/- 265km)
dag 8 van Zion park naar Antelope canyon (+/- 182km) overnachten in Page.
dag 9 Antelope canyon
dag 10 vertek van Antelope canyon -> grand canyon (+/- 225km)
dag 11 vertrek van grand canyon -> kingman (+/- 275km)
dag 12 vertrek van kingman -> Palm springs (+/- 387 km)
dag 13 Palm springs
dag 14 Vertrek van Palm springs -> LA
dag 15 Los angeles
dag 16 vertrek naar huis
Ik vind het al een mooie route, maar nogmaals, het is wel erg persoonlijk natuurlijk. Probeer je goed in te lezen of dit voor jullie de ideale trip zal zijn.
Nog wat ideeën:
Als je op dag 8 vroeg vanuit Las Vegas vertekt, kan je al aardig wat in Zion doen. Ter overweging, en misschien op de dag zelf beslissend, zou je op dag 9 vroeg weg kunnen rijden naar Bryce en dan 's avonds in Page kunnen overnachten. Bryce kan je veel kijken omdat de bekende uitzichtpunten gewoon langs de weg liggen. Als je trails wilt lopen, paard wilt rijden, etc, dan heb je meer tijd nodig.
Lekker om 2 nachten in Page te hebben (hadden wij deze zomer ook gedaan); in Page heb je dus Antelope Canyon (mooiste is de tour tussen 11uur en 12uur vertrek nemen), maar ook de Glen Canyon Dam en Lake Powell. Daar kan je bootje huren, of lekker zwemmen. Daarnaast is Horsehoe Bend ook een prachtig uitzichtpunt, maar die zou je ook onderweg naar de Grand Canyon kunnen doen (alhoewel het net buiten Page ligt).
Je lijkt nu weer wat weinig tijd voor Grand Canyon te hebben; waarom niet twee keer overnachten daar (ook iets meer ‘rust’) en dan in 1 keer de volgende ochtend naar Palm Springs rijden, alhoewel een lange rit ? Of wellicht gewoon naar Kingman en dan Palm Springs overslaan ? Ik noemde Palm Springs niet met opzet; zou even goed bekijken of dat is waar je wil zijn. Is vooral een ‘luxe’ buitenplaats van LA ! Je kan natuurlijk net zo goed direct naar LA gaan en mooi hotel vlakbij de kust nemen of (Long Beach, Santa Barbara, etc, etc)
Maar 2 overnachtingen in Grand canyon was toch juist teveel van het goede zoals je zelf post?
Dag 16 “moeten” we in de buurt van een vliegveld zijn.
Mijn idee erachter is dat ik de dag ervoor dan al aankom, om op de dag
van vertrek geen onverwachtse vertraging op te lopen.
Hoe graag we ook zouden blijven, eens moet je weer terug :dag:
Of klinkt dit een beetje paranoia?
Waar ik ook nog aan twijfel is het vertrek van Las Vegas naar Zion, even rondkijken daar en dan verder naar Antelope.
Is dat “even” kijken in Zion genoeg, of moet ik daar een dag voor uittrekken?
Nee hoor, dat zei ik niet (of bedoelde ik niet te zeggen); ik zei dat je een volle dag Grand Canyon prima kunt volmaken, en dan de volgende dag vroeg op pad zodat je veel kilometers kunt maken. Dat kan dus prima met 2 nachten daar.
Ik zie nu dat je door Zion wilt rijden en dan door naar Page, op dezelfde dag (je had het op twee regels staan). Wij vinden Zion wellicht wel het mooiste park in Zuidwest USA, dus ik zou persoonlijk zeggen dat het te kort is. Maar dit is moeilijk voor jullie aan te geven. Als je weer op tijd vanuit Las Vegas vertrekt dan ben je voor 12uur in Zion en als je pas 18uur wegrijdt heb je best wel wat tijd. Wij zouden dan zelf iets anders laten vallen en extra nachtje in Springdale boeken (leuk stadje ook). Maar nogmaals, dit zijn echt persoonlijke dingen.
Ik vind je niet paranoia, als je hotel op vliegveld boekt. Je zal merken dat alles veel tijd kost in LA als je met de auto gaat. Het is er zo druk en er staan altijd veel files. Wij hebben paar weken terug onze laatste nacht ook op het vliegveld geboekt, zodat we in ieder geval op tijd op LAX waren.
Het probleem is de keuze’s. Dit zijn er teveel om in 16 dagen te stoppen.
En ja een extra dag aanplakken zou beter zijn, maar ergens moet je een
max aantal dagen plannen, anders kun je er beter gaan wonen :zon02:
Dus wederom aangepast om ook highway 1 te doen.
dag 2 san francisco
dag 4 yosemite
dag 5 vertrek van yosemite -> Las vegas (+/- 640km)
dag 6 las vegas
dag 7 vertrek vroeg van las vegas -> Zion Park (+/- 265km)
dag 7 van Zion park -> Antelope canyon (+/- 182km) overnachten in Page.
dag 8 Antelope canyon en omgeving bekijken
dag 9 vertek van Antelope canyon -> grand canyon (+/- 225km)
dag 10 Grand canyon
dag 11 vertrek van grand canyon -> kingman (+/- 275km)
dag 12 vertrek van kingman -> Santa monica (+/- 545 km)
dag 13 Santa Monica
dag 14 Vertrek van Santa Monica (highway 1) -> Carmel (+/- 510 km)
dag 15 Vertrek van Carmel -> San Francisco (+/- 200 km)
dag 16 vertrek naar huis
Ik zie dat je flink hebt zitten sleutelen ! Ik vind het er prima uitzien, je hebt wel dagje Vegas nu ingeleverd natuurlijk, maar dat is ook weer keuze/afweging, daarentegen ga je de mooie kustroute van LA naar SF rijden, ook mooi. En je hebt een ‘rustmomentje’ op het midden van de route in Page.
Probeer als het kan je overnachtingen in Las Vegas niet op vrijdag- of zaterdagavond te laten vallen; duurste nachten !
Moeilijk hoor om iets samen te stellen en je weet niet wat je ervan kunt verwachten. Wij hebben in 2010 het westen verkend in 23 dagen. Te grote route voor die 23 dagen (5000 km). De plaatsen waar we het minst van verwachtte vonden we echt geweldig. Lake Tahoe en Page (the glen canyon) en Sedona. We hadden het gevoel alleen maar in de auto gezeten te hebben om maar van plaats naar plaats te crossen. We hebben zelfs de grand Canyon over geslagen omdat we het niet meer trokken dat stuk ook nog in de auto te zitten met die hitte :s .
Ik zie wel dat je het zo gepland hebt dat je overal lekker ruim de tijd heb om te verkennen (echt heel belangrijk)en idd dat kust stukje naar SF is ook zeker de moeite waard.
Om maar eens een stuk zondag te doden, de route verfijnd en de overnachtingen gereserveerd. (bij booking.com kan je altijd nog annuleren, wel zo handig)
De eerste 2 nachten zijn niet gereserveerd, omdat ik ticket+auto+overnachting ineens wil boeken.
Na wat zoek werk blijkt expedia toch het voordeligst.
Of hebben jullie nog tips??
Mijn route versie 3.24 :slywink:
dag 1 26-5: aankomst san francisco
dag 2 27-5: san francisco
dag 3 28-5: vertrek van san francisco -> Yosemite, Mammoth lakes(+/- 425km)
dag 4 29-5: yosemite park
dag 5 30-5: vertrek van mammoth lakes -> Las vegas (+/- 500km)
dag 6 31-5: las vegas
dag 7 01-6: vertrek van las vegas -> Cedar city (+/- 278km)
dag 8 02-6: Zion park, overnachten in Cedar city
dag 9 03-6: Bryce canyon (+/- 128km) overnachten in Cedar city
dag 10 04-6: vertek van cedar city -> Flagstaff (+/- 452km)
dag 11 05-6: Grand canyon (130 km )
dag 12 06-6: vertrek van flagstaff -> kingman (+/- 230km)
dag 13 07-6: vertrek van kingman -> hollywood LA (+/- 521 km)
dag 14 08-6: LA + omgeving
dag 15 09-6: Vertrek van Hollywood (highway 1) -> Salinas (+/- 540 km)
dag 16 10-6: Vertrek van Salinas -> San Francisco (+/- 166 km)
dag 17 11-6: vertrek naar huis
Als je dit allemaal in 16 dagen wil doen zou ik het zo doen: ***Vergeet niet het eind van deze post te lezen
Vlucht naar SF. reservering maken bij een a/p hotel
Naar Yosemite NP (je bent vroeg wakker…) Reservering in Yosemite is noodzakelijk. Mammoth Lakes ligt aan de andere kant van de Sierras en is volstrekt ongeschikt om Yosemite te bezoeken.
Yosemite 's morgens, de rit over Tioga Pass met de zon in de rug en overnachten in Mammoth Lakes of Bishop
Bishop via Death Valley NP naar Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Springdale (Zion). Cedar City is ongeschikt om zowel Zion als Bryce te bezoeken.
Zion-Bryce. Overnachting Bryce
Bryce naar Page
Page naar GCNP (Flagstaff ligt buiten de route)
GCNP-Kingman
Kingman-LA
LA
LA naar Cambria/Morro Bay/San Simeon
Cambria naar San Francisco
San Francisco
Je volgende reis plannen.
Onnodig te zeggen dat dit een gehaaste route is maar hij is al eerder gedaan…
***: Je wil vertrekken op 5/26 2012 Dat betekent dat je in het Memorial Day weekend aankomt en het zal razend druk zijn in Yosemite. Tevens is er een grote kans dat Tioga Pass nog gesloten zal zijn. Hij opende dit jaar pas op 18 juni en verleden jaar 5 juni.
Pas nadat ik deze post schreef zag ik je geplande data. Ik zou je dus willen adviseren een week later te komen en je route om te draaien en te hopen dat Tioga Pass dan open is. Er zijn nog meer mogelijkheden bv zuid van de Sierras of een pass ten noorden daarvan.
In juni heb je trouwens nog steeds reserveringen voor Yosemite en Grand Canyon nodig. deze kan je niet vroeg genoeg maken.
Yeehaw