Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik geprobeerd zelf een route te maken. Mijn vriend en ik (26 en 23) komen 's avonds 14 september aan in San Francisco. We hebben 4 weken de tijd, 's ochtends 13 oktober vliegen we weer terug. Ik ben erg benieuwd of deze route haalbaar is, hopelijk kunnen jullie hier bij helpen!
Zie hieronder de route:
Dag 1 / Vrijdag 14 september - Aankomst 19.35
Dag 2 / Zaterdag 15 september - San Francisco
Dag 3 / Zondag 16 september – San Francisco
- Six Flags met dolfijnen zwemmen, Vallejo ( 1 uur rijden)
Dag 4 / Maandag 17 september - San Francisco
Auto ophalen
Boodschappen
Rijden naar Yosemite NP ( 4-5 uur)
Dag 5 / Dinsdag 18 september - Yosemite NP
America the Beautifull Pass aanschaffen, $ 80,00
Dag 6 / Woensdag 19 september - Yosemite NP
Rijden via Tioga Pass naar Mono Lake (1-2 uur, meer tijd voor uitrekken)
Rijden naar Lone Pine (2,5 uur)
Dag 7 / Donderdag 20 september - Lone Pine
Sequoia NP / Kings Canyon NP?
Dag 8 / Vrijdag 21 september - Lone Pine
Rijden naar Death Valley NP (3,5 uur)
Dag 9 / Zaterdag 22 september – Death Valley NP
Dag 10 / Zondag 23 september - Death Valley NP
Rijden naar Las Vegas (4 uur)
Dag 11 / Maandag 24 september - Las Vegas
Dag 12 / Dinsdag 25 september - Las Vegas
Rijden naar Zion NP (4-5 uur)(1 uur tijdsverschil) Langs Valley of Fire (hele dag voor uittrekken) Vroeg vertrekken!
Dag 13 / Woensdag 26 september - Zion NP)
Dag 14 / Donderdag 27 september - Zion NP
Rijden naar Bryce NP (2 uur) Langs Dixie National Forest
Dag 15 / Vrijdag 28 september - Bryce NP
Rijden naar Cowboyranch (1 uur) ’s Ochtends vertrekken
Dag 16 / Zaterdag 29 september - Cowboyranch (Rocking R Ranch, in Antimony)
Rijden naar Moab. (4 uur) ‘s Ochtends vertrekken
Rijden door Capitol Reef NP
Dag 17 / Zondag 30 september - Moab
Arches NP
Dag 18 / Maandag 1 oktober - Moab
Rijden naar Canyonlands NP (2 uur)
Terug naar Moab
Dag 19 / Dinsdag 2 oktober - Moab
Rijden naar Bluff (2 uur)
Monument Valley (1 uur)
Dag 20 / Woensdag 3 oktober - Bluff
Rijden naar Lake Powell, Page (3 uur)
Dag 21 / Donderdag 4 oktober - Lake Powell, Page
Antelope Canyon
Boottocht naar Rainbow Bridge National Monument
Glen Canyon dam
Dag 22 / Vrijdag 5 oktober - Lake Powell, Page
Rijden naar Grand Canyon
Dag 23 / Zaterdag 6 oktober - Grand Canyon NP
Rijden naar Lake Havasu ( 4 uur) ’s Ochtends vertrekken
Dag 24 / Zondag 7 oktober – Lake Havasu
Rijden naar San Diego ( 6 uur) ’s Ochtends vertrekken
Dag 25 / Maandag 8 oktober – San Diego
Sea World
Dag 26 / Dinsdag 9 oktober - San Diego
Rijden naar Los Angeles (2 uur)
Dag 27 / Woensdag 10 oktober – Los Angeles
Walk of Fame
Hollywood Boulevard
Universal Studios
Beverly Hills, Rodeo Drive
Santa Monica
Slapen in Hollywood
Dag 28 / Donderdag 11 oktober - Los Angeles
Rijden naar Monterey (6,5 uur) ’s Ochtends vroeg vertrekken
Onderweg:
Slates Hot Springs (vlak na John Little State Park)
McWay Falls in Julia Pfeiffer Burns State Park (waterval)
Zeeotters bij Soberanes Point (t.h.v. Garrapata State Park)
Zeeolifanten langs de kust tussen Cambria en Carmel
17 mile drive
Dag 29 / Vrijdag 12 oktober - Monterey
Monterey: Whale watching
Naar San Francisco (3 uur)
Dag 30 / Zaterdag 13 oktober - San Francisco
Vertrek 06.30uur
Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen of deze reis realistisch is. Zijn de reistijden reëel? Ook tips zijn natuurlijk heel erg welkom!
Even 2 snelle opmerkingen.
Je kunt van Lone Pine niet naar Sequoia/kings canyon, er is aan die kant namelijk geen weg die naar dit park loopt.
Wat wil je een volle dag in Death Valley gaan doen?
Vanaf de Grand Canyon zou je een stukje route 66 kunnen mee pakken, en dan via Needles naar Joshua Tree/29 palms. Ik heb begrepen dat lake havasu niet zo bijzonder is. Je hebt dan waarschijnlijk wel een extra overnachting nodig.
Dankjewel voor je reactie!
Is er een andere manier om met deze route toch langs Sequoia NP of Kings Canyon NP te komen?
Ik las in jou verslag dat Furnace Creek in Death Valley heel mooi is. Is een dag dan te veel?
Lake Havasu was vooral bedoelt als overnachtingsplaats tussen GC en SD. Een stukje route 66 en Joshua Tree klinkt ook erg leuk. Is een extra overnachting dan echt nodig?
Furnace Creek is leuk om te overnachten. Voor de hoogte punten in Death valley heb je volgens mij aan een middag en een ochtend genoeg.
Van Grand Canyon naar twentyninepalms is via route 66 ruim 7 uur rijden. Vooral het stuk vanaf Kingman via Oatman is erg mooi. Oatman is ook leuk om even te stoppen en rond te lopen.
Als je persé naar Sequoia wilt kom je niet over de Tiogapas, en dus ook niet bij mono lake. Je gaat dan aan de west kant Yosemite weer uit en kunt dan naar Sequoia rijden. Daar vandaan naar Death valley gebeurt ook via de west kant. Niet de mooiste route om te rijden. Maar het is een keuze die je zelf zult moeten maken. Of het een of het ander.
Bedankt voor deze waardevolle tips, duidelijk. De keuze wordt dan toch de Tioga Pass. Wel jammer, we zouden graag beren willen zien, maar wie weet in Yosemite NP. Ik ga de route eens even herzien, misschien een nacht minder Death Valley, dan kunnen we wat langer doen over de route Grand Canyon - San Diego, om als het moois daar tussen te kunnen zien.
Zien we verder nog iets over het hoofd, is de rest van route wel goed?
De rit LA - Monterey is ook te lang. 6,5 uur is zuivere rijtijd als je door kunt rijden. Het is een bochtige weg, met ook nog eens veel bezienswaardigheden en dus ook veel stops waard. Met een auto zou je daar eigenlijk toch wel een overnachting moeten hebben. Het mooiste zou zijn als je dat ergens bij Cambria
zou kunnen doen. Waar je die dag af kan halen, tja dat weet ik zo ook niet. Het blijft een kwestie van keuzes maken.
Ik zou ook niet in Bluff overnachten maar bij Monument valley zelf. Dan kun je de volgende dag in een keer naar Page.
Bedankt weer!
Hier kom ik ongeveer op uit, is dit beter?
Dag 1 Aankomst 19.35 SF
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Six Flags met dolfijnen zwemmen, Vallejo ( 1 uur rijden)
Dag 4 Naar Yosemite (4-5 uur)
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP, Tiogo Pass, Mono Lake, Lone Pine
Dag 7 Naar Death Valley (3,5 uur)
Dag 8 Naar Las Vegas (4 uur)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Naar Zion (4-5 uur) Langs Valley of Fire
Dag 11 Zion
Dag 12 Naar Bryce (2 uur) Langs Dixie NF
Dag 13 Naar Antimony (1 uur)
Dag 14 Naar Moab (4 uur) Langs Capitol Reef NP
Dag 15 Arches NP
Dag 16 Canyonlands NP (2 uur)
Dag 17 Naar Monument Valley (3 uur)
Dag 18 Naar Page (2,5 uur)
Dag 19 Page
Dag 20 Naar Grand Canyon (3 uur)
Dag 21 Naar Sedona (…uur)
Dag 22 Naar Needles ( 4 uur )
Dag 23 Naar San Diego (6 uur) Langs Joshua Tree?
Dag 24 Sea World
Dag 25 Naar Los Angeles ( 2 uur )
Dag 26 Los Angeles
Dag 27 Naar Cambria ( … uur)
Dag 28 Naar Monterey ( … uur)
Dag 29 Whale watching, naar San Francisco ( 3 uur )
Dag 30 San Francisco, vertrek 06.30uur
Hebben we eindelijk iemand die niet door Death Valley jaagt, wordt er gezegd dat 1 nacht genoeg is.??? 1 nacht is niet genoeg en 2 of 3 nachten ook niet. DV is het grootste NP in de 48 staten en er is ontzettend veel te zien. Ook langs de Eastern Sierras kan je dagen doorbrengen. Ik zou van Yosemite via Tioga Road naar Lee Vining rijden. Bodie bezoeken, Mono Lake bezoeken en dan in bv Mammoth Lakes overnachten. Dan de volgende dag naar Death Valley, tijd nemen onderweg, en dan 2 nachten DV.
Ik vind het wel leuk dat ik Antimony hier zie staan. Mormoonser kan het niet en je moet zelf weten wat je doet. De weg (22) naar Antimony is verhard door de Black Canyon. Vlakke weg. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel. Door naar Antimony te gaan mis je een van de mooiste routes in het westen, ut12 tussen Bryce en Torrey met oa Burr Trail en de hogbacks en nog veel meer plekken www.scenicbyway12.com
Tussen Moab en MV is idd 3 uur maar veel langer als je de mooiste en spectaculairste weg gaat volgen via 95 (door Comb Ridge naar Natural Bridges) en 261 (Moki Dugway, Muley Point, Gooseneck SP)
Yeehaw
Wat langer doen over Yosemite - Death Valley lijkt ons een goed idee, maar dan hebben we een extra dag nodig. We kunnen wel eventueel een nacht minder Las Vegas doen, maar dan hebben we daar erg weinig tijd, namelijk alleen een avond en nacht. 's Ochtends gaan we weer vroeg weg. Of zie jij ergens anders in de route een mogelijkheid om een nacht minder te doen? Zie hieronder de route van Yosemite naar Death Valley, is dit wat je bedoeld?
Dag 6 Yosemite NP
Rijden via Tioga Pass naar Lee Vining
Mono Lake, Bodie
Slapen in Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes
Rijden naar Death Valley NP (… uur)
Slapen in Death Valley NP
Dag 8 Death Valley NP
Slapen in Death Valley NP
Dag 9 / Maandag 22 september - Las Vegas
Rijden naar Las Vegas (4 uur)
Over Antimony… Wat bedoel je precies? Wij zijn van plan om op de Rocking R Ranch te overnachten. Is dit leuk/de moeite waard, of kan dit niet op tegen de mooie route die we anders zullen missen?
We hebben op dag 17 één dag om vanaf Moab naar Monument Valley te gaan, we vertrekken op dag 18 weer richting Page. Is dit in één dag te doen of is het beter om bijvoorbeeld op dag 18 's middags pas naar Page te rijden?
Het is de eerste keer dat we naar Amerika gaan, en het is best moeilijk om een goede route te maken. Fijn is het dus om deze tips te krijgen door ervaringsdeskundigen
Tenzij Seaworld een must is zou ik een bezoek aan San Diego voor een andere reis bewaren.
Antimony ligt in een valley maar de Ranch ken ik niet. Ik weet niet wat je daar gepland hebt maar eigenlijk zou ik ut12 niet willen missen. De weg van Antimony naar Torrey is ook mooi (sla in Koosharem rechtsaf voor de short cut) maar niet te vergelijken met ut12.
Seaworld wil ik heel graag heen wil, dus we laten San Diego in de route. Dan liever een nacht minder in Las Vegas. Ook in Los Angeles doen we een nacht minder.
Over Antimony, het leek ons leuk om op een ranch te overnachten. Na jou tip te hebben gelezen, hebben we een andere gezocht, namelijk de Red River Ranch, deze is in Teasdale, vlakbij Torrey. We kunnen dus wel de ut12 nemen. We hebben daar nu zelfs een dag extra, voor bijvoorbeeld Capitol Reef
Dag 1 Aankomst 19.35 SF
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Six Flags , Vallejo ( 1 uur )
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP, Tiogo Pass, Bodie, Mono Lake, Mammoth Lakes
Dag 8 Death Valley
Dag 9 Naar Las Vegas (4 uur)
Dag 10 Naar Zion (4-5 uur) Langs Valley of Fire
Dag 11 Zion
Dag 12 Naar Bryce (2 uur) Langs Dixie NF
Dag 13 Naar Teasdale (2,5 uur) UT12
Dag 14 ……
Dag 15 Naar Moab (4 uur)
Dag 16 Arces NP Canyonlands NP (2 uur)
Dag 17 Canyonlands NP (2 uur)
Dag 18 Naar Monument Valley (3 uur)Naar Page (2,5 uur)
Dag 19 Monument Valley, naar Page (2,5 uur)
Dag 20 Page
Dag 21 Naar Grand Canyon (3 uur)
Dag 22 Naar Sedona (2 uur) OF Naar Lake Havasu ( 5 uur )
Dag 23 Naar Needles (4 uur) OF Naar Joshua Tree 29 Palms ( 3 uur )
Dag 24 Naar San Diego (6 uur) OF SD (3 uur)
Dag 25 Sea World
Dag 26 Naar Los Angeles ( 2 uur )
Dag 27 Naar Pismo Beach ( 3 uur)
Dag 28 Naar Monterey ( 3 uur)
Je zou die dag nog aan Sedona kunnen toevoegen. Daar is heel wat te zien en te doen. Van Sedona kan je ook in een dag naar San Diego (ca 8 uur rijden), dan heb je nog een extra dag voor San Diego ook.
Lake Havasu heeft voor mij geen toegevoegde waarde maar je kan wel stukken R66 gaan rijden als je in die richting gaat. Ook een extra dag voor LA zou tot de mogelijkheden behoren.
Je hele route ziet er nu prachtig uit. Je zal er geen spijt van hebben!
Hoi,
Aangezien we met de huidige route in het weekend in Las Vegas zullen zijn, vraag ik me af of we Las Vegas op een andere manier kunnen inplannen, namelijk: Sedona - Las Vegas - Joshua Tree NP - San Diego. Of zou dit een onverstandige keuze zijn?
Ik hoor het graag! Bedankt
Hoi, dank voor je reactie! Volgens mij scheelt het ongeveer 50euro voor 1 nacht en is het +/- 1,5 uur omrijden. Met de ‘nieuwe’ route kunnen we 2 nachten in Las Vegas blijven. Ik zou het erg waarderen als je nog eens naar de route wil kijken…Bedankt!
Dag 1 Aankomst 19.35 SF
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Six Flags , dolfijnen
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP, Tiogo Pass, Bodie, Mono Lake, Mammoth Lakes
Dag 8 Death Valley
Dag 9 Naar Zion (4-5 uur) Langs Valley of Fire
Dag 10 Zion
Dag 11 Naar Bryce (2 uur) Langs Dixie NF
Dag 12 Naar Capitol Reef NP (3 uur)
Dag 13 Naar Arches NP
Dag 14 Arches NP
Dag 15 Canyonlands NP
Dag 16 Naar Monument Valley (3 – 4 uur)
Dag 17 Naar Grand Canyon (3,5 uur)
Dag 18 Naar Sedona (2 uur)
Dag 19 Sedona, luchtballon
Dag 20 Rijden naar Las Vegas (5 uur)
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Naar Joshua Tree NP (4 uur)
Dag 23 Joshua Tree NP
Dag 24 Naar San Diego (4 uur)
Dag 25 San Diego
Dag 26 San Diego, Sea World
Dag 27 Naar Los Angeles ( 2 uur )
Dag 28 Naar Monterey ( 6,5 uur)
Ja hoor, dat kan ook prima. Van Death Valley naar Zion is minstens 5 uur rijden en tel er nog maar 2 uur voor VoF bij. En je verliest een uur tussen Nevada en Utah. Tussen Sedona en San Diego is Las vegas een omweg maar niet onoverkomelijk.
Het is jammer dat jullie Page Az helemaal overslaan. LA naar Monterey is een lange dagrit en weinig tijd voor stops als je hw1 langs de kust neemt.