Door onvoorziene omstandigheden moet ik mijn vakantie in West-Amerika drastisch inkorten en had heel graag info gehad wat ik best kan skippen en wat niet.
Het is namelijk zo dat ik op dinsdag 20 augustus land in SF. Ik heb tegen dan zo’n twee weken Canada erop zitten (Banff-Jasper-Whistler-VC Island) en kom met een binnenlandse vlucht vanuit Vancouver. Bedoeling was ook zo’n 2,5 weken uit te trekken voor West-USA en vanuit SF een (standaard) loop te maken. Nu moet ik dit echter noodgedwongen veranderen en zijn de retourtickets vanuit SF of LA op vrijdag 30 augustus naar Amsterdam veel te duur. Mijn enige optie om toch nog iets van mijn Amerika reis te maken, was een vlucht vanuit Denver naar Amsterdam. Dat was op zich nog goedkoop (450€) wat mij onverwacht toch terug de kans geeft om er nog iets van te maken.
Ik wil sowieso twee nachten in SF blijven en dus pas donderdag 22/08 daar vertrekken. Hier al onmiddellijk de belangrijkste vraag: ga ik via LA of via Yosemite Park naar Las Vegas of geen van beide en eventueel via Bakersfield. Ik kan maar 1 optie pakken want ik wil zeker iets kunnen doen later in de buurt van Zion-Bryce-GC. Iets wat sowieso al zeer duidelijk is, het worden enorm veel kilometers op 1 week tijd. Maar nogmaals, het is dat of helemaal niets.
Highway 1 zegt mij enorm veel, zeker ik die nu van N naar Z kan doen want ik initieel niet ging doen. Maar is SF naar LA te doen via HW1 zonder overnachting? Lijkt mij niet. Maar dan kan ik mijn inziens geen 2 nachten in LA blijven. Of ik moet maar 1 nacht in Las Vegas blijven.
Voor de optie Yosemite Park - Death Valley heb ik absoluut geen gedacht meer of dat nog toe doen is mocht dat volgens jullie de betere optie zijn. Alle info is hier welkom!
Tenslotte graag ook de best mogelijke oplossing voor de combi Zion-Bryce-GC-MV. Plus een leuke plaats om te overnachten tussen deze regio en Denver aangezien ik mijn vlucht onmogelijk kan halen indien ik pas vrijdag 's morgen zou vertrekken vanuit bijvoorbeeld Monument Valley of Bryce Canyon.
Even voor de zekerheid. Je komt op 20 augustus aan in San Francisco en vertrekt op 27 augustus uit Denver. Is dit juist? Heb je rekening gehouden met de drop off kosten van de huurauto?
Neen, ik heb mijn vlucht op vrijdag 30 augustus om 17u in Denver. Drop-off kosten weet ik maar al te goed, zit ik ook mee in Canada. Dat was ingecalculeerd, die in de VS niet. Maar goed, het zij zo.
Misschien dat iemand mij alvast raad zou kunnen geven voor het volgende.
Ik kan ook op vrijdag 30 aug om 8u45 'smorgens een binnenlandse vlucht nemen vanuit Phoenix voor 95€ pp. Hiermee ben ik wel zeker dat ik géén drop-off kosten moet betalen, dus dat compenseert mijn inziens. Ik verlies hiermee vrijdag 30 augustus, maar dat ben ik sowieso.
Vanuit Bryce of Monument kan ik vrijdag morgen niet vertrekken, dat haal ik niet. Vanuit Moab in theorie wel, maar blijft een risico. En om in Moab te geraken ben ik donderdag ook weer lang onderweg. Maar ik ken de NPs niet en kan dus ook niet afwegen of Moab - Arches NP - Mesa Verde mooier/beter is dan een dag te winnen in LA of toch Death Valley te doen…
Het zal heel lastig worden om dat in dit tijdsbestek te plannen tussen SF en Denver. Grand Canyon en Bryce en Zion zal allemaal wat veel worden imo. Ik weet ook niet hoe lang je in de auto wil zitten tussen de locaties. Je kan bv in 2 dagen van SF naar Las vegas rijden met een overnachting in Lee Vining of daar in de buurt. Je rijdt dan eerst door Yosemite maar het is allemaal wel gehaast.
8/20: Arr SF
8/21: SF
8/22: SF-Yosemite-Lee Vining
8/23: Lee Vining-Las Vegas door Death Valley NP
8/24: Las Vegas-Grand Canyon NP south rim
8/25: Grand Canyon NP-Page
8/26: Page-Moab via Monument Valley
8/27: Moab
8/28: Moab-Dillon
8/29: Dillon Denver.
Dan heb je nog een dag over.
Van Moab naar Denver rijden is ca 6 uur. Je moet de auto nog inleveren en 3 uur van tevoren op de luchthaven zijn.
Je kan ook doen:
8/24: Las vegas-Zion
8/25: Zion-Bryce
8/26: Bryce-Torrey
8/27: Torrey-Moab
8/28: Moab
8/29: Moab-Dillon
Als je van Phoenix een binnenlandse vlucht neemt kan je doen:
8/24: Las vegas-Zion
8/25: Zion-Bryce
8/26: Bryce-Page
8/27: Page-Grand Canyon
Dan houdt je ook nog een dag over voordat je op 8/30 van Phx vliegt.
Ik denk niet dat de kustroute haalbaar zal zijn als je Zion, Bryce, Gc wil toevoegen. SF naar LA is geen dagtrip langs de kust imo.
Yeehaw
Ik heb nog paar vraagjes, de een misschien al wat zinvoller dan de andere
Welke highway/route volg ik het best als ik door Death Valley rij? Of maw, welke punten zijn het interessants om te stoppen in een doortocht?
Welke traject is het interessantste: LV –> Zion OF LV –> GC South Rim. Of maakt dat op zich niet veel uit, buiten het feit dat naar GC langer rijden is.
Zou ge Monument Valley aanraden om te doen als ik vanuit Phoenix vlieg. D.w.z. dat ik dat bijvoorbeeld kan doen vanuit Page naar GC. Alleen rijdt ge dan een heel stuk op om voor alleen dat te zien. Of zou ik beter die extra tijd gebruiken voor Bryce of Page ofzo?
Waar is het beter om te overnachten: Flagstaff, Williams of toch iets dichter bij de Canyon.
Ik heb overigens mijn drop-off kosten gekregen indien ik doorrij naar Denver: 500$!!! Dus ik denk dat ik sowieso die vlucht ga pakken in Phoenix en Moab moet laten vallen.
Huren bij National zal goedkoper zijn. Dan is de drop off ca $ 250,-- plus tax. Bij die $ 500,-- moet je ook nog de tax optellen.
Door Death Valley: Neem 136 van Lone Pine naar 190. 190 gaat door DVNP. Neem de afslag voorbij Furnace Creek over Badwater rd. Bezoek eerst Devils Golf Course, dan Badwater, dan omkeren en via Artist Drive naar Zabriskie Point rijden. Dan via Twenty Mule team Canyon (dirt road) naar de afslag met Dante’s View. Weer terug naar 190. Rechtsaf naar Death Valley Junction. Rechtsaf slaan en meteen weer links (State Line rd.) Die gaat over in Bell Vista road naar Pahrump. Neem in Pahrump 160 (Blue Diamond rd) naar Las Vegas. Weet niet of je overal de tijd voor hebt maar dit is de beste route.
Naar Zion is het eerste stuk heel lelijk tot Mesquite. Daarna ga je een prachtige interstate rijden naar St. George. Bij exit 6 sla je af naar Hurricane en Springdale. Naar Gc kom je eerst langs Hoover Dam en daarna kan je een stukje R66 rijden van Kingman naar Selkigman. Seligman is een must stop. Wat eten bij Delgadillo’s Snow Cap of Road Kill Cafe.
Van Page naar MV is 2.5 uur rijden. MV is het mooist bij sunset en sunrise.
Ik zou proberen in GCNP te logeren www.grandcanyonlodges.com Als dat niet kan dan in Tusayan www.tusayanhotels.com
Zou iemand mij nog met zekerheid de uurverschillen kunnen geven van volgende steden in de maand augustus. Uitgangspunt is Las Vegas en gemakshalve is dat dan 0. Verbeter maar waar ik verkeerd ben.
Las Vegas: 0
Zion: +1
Bryce: +1
Page: 0
Monument Valley: +1 (uitzondering Nevajo?)
Tuba City: 0 (of ligt dit nog in Nevajo reservaat?)
Grand Canton: 0
Phoenix: 0
Nu mijn rondreis zo goed als vast ligt, heb ik nog wat vragen/keuzes te maken gezien mijn beperkte tijd.
Indien ge geen wandeling doet in Zion NP, heeft het bezoek dan veel zin? Als ik het goed begrijp hebt ge geen view points op de plaatsen waar de shuttle stopt zonder een wandeling te doen? Of ben ik verkeerd?
Als ik moet (en ik moet ) kiezen tussen upper en lower antelope canyon, welke moet ik dan pakken? En indien upper, is de duurdere tour van 80$ de meerprijs waard?
Grand Canyon zal een doortocht worden, geen overnachting. Komen wachttijden voor op drukke momenten om het park in te mogen? Maakt het dan iets uit of ge al op voorhand een ticket hebt (bijv gekocht in Williams of Flagstaff)?
Ik heb ook via google maps de rondrit in Death Valley uitgetekend adh van uw uitleg: Death Valley – Google My Maps . Klopt die zo’n beetje?
Ik heb ook nog gelezen dat Route 89 ten zuiden van Page onderbroken is. Enig idee of Horseshoe Bend nog bereikbaar is?
P.S.: woont gij in de USA of zijt ge er al zo vaak geweest? Hoeveel gij weet, niet normaal
Zion zal je de shuttle moeten nemen en een rondrit is al de moeite waard. Met weinig tijd zou je naar Weeping Rock en Emerald Pools kunnen gaan. Er zijn trouwens nog genoeg viewpoints te zien.
$ 80,-- is de photo tour. Zou ik niet doen. Lower is avontuurlijker en goedkoper. Upper heeft de beroemde lightshafts. Je zal zelf de keuze moeten maken. Bij GC hebben we nog nooit lang hoeven wachten. Gewoon naar de ingang rijden.
De route door DV heb ik al beschreven. Die google print is niet zo duidelijk.
Horseshoebend kan je bereiken van Page. De wegafsluiting begint pas na de parkeerplaats bij Horseshoebend.
Ik ben gewoon een Nederlander hoor die al 25 jaar de USA bezoekt.
Even geleden maar toch nog een vraagje of twee :-). Ik zou de antelope Canyon boattour willen boeken (Antelope Canyon Boat Tour at Wahweap Marina | Lake Powell Resorts & Marinas AZ & UT) op de dag dat ik van Springdale naar Monument Valley rij. Maar ik zit weer in de knoei met het uur. Het is mij niet duidelijk waar deze tour juist vertrekt en de grensstaat Utah-Arizona loopt knal door Wahweap Bay. Ook het Navajo Reservaat grenst tegen Lake Powell, toch? Kan ik er desalniettemin vanuit gaan dat dit onder Page valt en dus een uur eerder is als Springdale én Monument Valley? Want dat zou mijn inziens de boottour van 10:30 AM kunnen doen als ik rond 8 AM vertrek vanuit Springdale zonder mij te moeten jagen.
Ik heb een overnachting geboekt in de The View hotel. De dag erna moet ik al beginnen aan de terugrit richting Phoenix voor mijn vlucht nog een dag later. Ik overweeg een overnachting in Flagstaff. Is een tour in lower Monument Valley van 1,5 of 2,5 uur de dag na mijn overnachting in The View hotel een grote toegevoegde waarde als ge al in het hotel hebt geslapen? Of raadt ge iets anders aan voor de dag tussen M.Valley en Flagstaff? Eventueel terugrijden om een van de Antelope canyons te doen? Of is dat geen optie gezien Route 89 onderbroken is?
Ik zal het even uitleggen. Van Zion rijd je naar Kanab. Daar neem je us89 richting Page. Na een uurtje rijden sla je linksaf Glen Canyon NRA in. Daar moet je $ 15,-- betalen. Gratis als je een America the beautiful pass hebt. Rijd dan naar het Lake Powell Resort.Parkeer de auto en loop het hotel binnen. Er is een balie voor de boottours. Koop daar je kaartje. Wacht buiten totdat ze je roepen voor de tour die beneden aan de helling begint. Je wint een uur want de tour is in de Page tijd.
The View is een unieke ervaring. Zou ik zeker niet overslaan. Monument Valley is weer een uur later dan Page. Lower Monument Valley bestaat niet. Wel Lower Antelope Canyon. Die is net buiten Page, heeft dezelfde tijd als Page en is langs az98. Na Monument Valley kan je de dag daarop gemakkelijk naar Phx rijden en je wint ook nog een uur.
Yeehaw
Ik kon nergens met 100% zekerheid terugvinden dat Lake Powell zelfde tijdszone had als Page en dus één uur eerder was als Zion en Monument Valley. Super bedankt! Door dat uurtje tijdsverschil kan ik perfect de boottour nemen van 10u30 in de morgen.
The view hotel heb ik reeds geboekt, ook al op aanraden van u in een andere thread. Enkel de duurdere op de hoogste verdieping waren nog beschikbaar, maar ik denk wel dat het zijn geld zal waard zijn. In principe kunnen we zowel zonsondergang als -opgang zien. Ik denk dat we daarna gewoon op ons gemak naar de GC rijden om daarna te overnachten in Flagstaff. Is dit eventueel te doen als we in de voormiddag nog een rondrit in M. Valley doen volgens u? Of beter gewoon alle tijd nemen voor de GC?
Wil je zelf MV inrijden. Bedenk wel dat die weg erg slecht kan zijn. Tours zijn er in allerlei maten en soorten. Van MV naar GCVillage is ca 3.5 uur rijden dus daar zal je wel tijd voor hebben maar zijn nogal wat uitkijkpunten onderweg. Waarom dan niet in GC gelogeerd ipv Flagstaff? Subset is het mooist in de GC en je wel liever niet in het donker naar Flagstaff rijden denk ik.
Voor de dag dat ik eventueel in GC village kan overnachten, zijn enkel Yavapai en Maswik Lodge beschikbaar. Als ik goed begrijp zijn dat lodges zonder uitzicht, maar toch redelijk geprijsd voor één nacht. Toen ik het las van The View Hotel, heb ik gekeken of ik dat in mijn reisschema kreeg en of daar nog kamers beschikbaar waren. Dat was het geval, weliswaar degene op de hoogste verdieping, dus toch vrij kostelijk. Dus ik heb alvast hiervoor gekozen.
Ik heb overigen om 12u20 mijn vlucht in Phoenix naar Denver (+wagen inleveren) en daarom heb ik een hotel geboekt in Flagstaff omdat van daaruit dik twee uur rijden is, wat toch pak minder is dan vanuit GC Village. Van daaruit is toch zo’n 3,5u had ik nagekeken. Dus dan zou ik toch altijd ten laatste om 7u 'smorgens moeten vertrekken en ge weet maar nooit natuurlijk…
Ik had overigens tours gezien van 1,5u of 2,5u in M. Valley (hier sprak men overigens over "lower Monument Valley). Het is absoluut niet de bedoeling om zelf te rijden. Maar ik vroeg mij dus af of zo’n “korte” tour toffer zou zijn dan bijvoorbeeld die extra tijd door te brengen in de GC. Ook al omdat ik met de overnachting in The View Hotel zowel zonsondergang als -opgang zal zien.
edit: Ik heb overigens wel een overnachting voorzien in Bryce Canyon omdat ook daar de zonsondergang de moeite zou moeten zijn, iets wat gij heel waarschijnlijk zult kunnen beamen
Yavapai en Maswik hebben geen rimview maar zo erg is dat niet. Maswik ligt dichterbij de rim. Neem een zaklantaarn mee. Het is na zonsondergang erg donker daar. En ja met de vlucht op Denver de volgende dag ligt Flagstaff gunstiger.
Ik denk dat ze alleen de tour zo noemen, aka Lower Monument Valley omdat je naar beneden gaat vanaf het parkeerterrein. Maar ik heb nog nooit van een officiele Lower MV gehoord. Bryce is prachtig voor stargazing en idd zonsondergang en opgang, vooral opgang. Omdat de zon achter de bergen schuift moet je op tijd zijn voor ondergang. het best bij het Amphitheater
Met Amphitheater wordt toch het stuk bedoelt tussen Fairyland Point en Bryce Point, niet? Mag ik er dan vanuit gaan dat Sunset en Sunrise Point ook daadwerkelijk de juiste naam hebben gekregen voor dat moment van de dag?
De dag dat ik overnacht in Bryce vertrek ik 's morgens vanuit Las Vegas, dus ik denk dat die afstand zeker te doen is, zelfs met het uurverschil, toch? De dag erna rij ik vanuit Bryce naar Springdale voor bezoek aan Zion. Wat raadt ge mij aan voor mijn rit vanuit Las Vegas naar Bryce. Even goed via Hurricane en Springdale naar Bryce rijden ook al doe ik Bryce-Springdale de dag erna in de andere richting? Ik had ook gelezen van een Ghost Town Grafton in Rockville. Is dat de moeite om te doen als ik van LV naar Bryce rij? Of gewoon zo snel mogelijk naar Bryce rijden om daar zoveel mogelijk tijd door te brengen?
Het zijn eigenlijk enkel nog deze twee dagen LV-Bryce-Springdale waar nog ruimte is voor invulling mijn inziens. Het overige van onze reis ligt in feite redelijk gedetailleerd vast. Een overnachting in GC ga ik niet doen, het risico dat ik mijn vlucht eventueel mis in Phoenix is mij iets te groot. Ik ben al héél blij dat ik toch nog een mooie reis ineen heb kunnen steken met de beperkte tijd die heb.