dg
wij gaan met ons gezin (5 personen , volwassenen) naar amerika, eerst 5 dagen New York en dan het grote avontuur tegemoet.
we willen het zelf plannen , omdat we zoveel mogelijk hotel en cabins / kant en klare tenten (KOA?) wllen afwisselen
wij hebben vooral vragen over rondje westkust. alleen de vluchten staan vast, de rest is flexibel.
het schema ziet er in eerste instantie als volgt uit , zie hieronder
graag advies over alles -
en zeker ook over dag 11, zit nu bij Bryce, maar we twijfelen of deze beter bij Tusayan aangeplakt kan wroorden of later …
ook over aantal dagen monterey twijfelen we.
waar is een KOA cabin aanbevolen en waar zitten we dan tever af en raden jullie ons een hotel aan?
in de steden gaan we natuurlijk in appartementen of hotels. we denken om dat via de airbnb te doen…ervaringen daarmee?
kortom… veel vragen.
O ja en een goed (niet te duur) autoverhuur bedrijf… naam is ook welkom. we gaan met een VAN
dag1 adam new york
2 ny
3 ny
4 ny
5 ny
6 ny Phoenix (scotsdale)
7 scotsdale -sedona
8 sedona (grand canyon) - Tusayan Grand Canyon
9 Tusayan (grand canyon) - Page(monument valley)
10 page (MV) - Bryce
11 bryce
12 bryce zion (of nog een keer bryce)
13 zion LV
14 lv
15 lv death valley
16 death valley mammoth lakes
17 mommoth lakes Yosemite
18 yosemite
19 yosemite San fransico
20 SF
21 SF monterey
22 montery
23 monterey sante monica
24 sante monica
25 sante monica naar huis
Leuk vooruitzicht.
Persoonlijk zou ik in ieder geval minimaal een dag doorbrengen in Zion NP. Je kunt er prachtig wandelen. Een hike naar Angels Landing en door de Narrows is absoluut de moeite waard. Ga je alleen voor de vergezichten in Bryce NP dan heb je er voldoende aan om met de auto al de uitkijkpunten af te rijden in de namiddag, maar wil je Bryce echt beleven dan zou ik zeker een van de wandelingen maken die tussen de zgn hoodoos gaat, bijvoorbeeld e Fairyland Loop (12.9 km). Lekker rustig wandelen omdat de meeste mensen alleen de Queens Garden hike doen.
2 nachten in Las Vegas is ruim voldoende als je het mij vraagt. Overdag is het een saaie, hete stad die pas tot leven komt als de zon onder gaat. Probeer in ieder geval een hotel met zwembad te regelen als je er de hele dag gaat rondbrengen :-).
Ik heb zelf bijna alleen maar gekampeerd met de tent, maar heb niet veel KOA’s gezien. Wellicht kunnen anderen meer helpen. Wel zou een leuke optie voor jullie kunnen zijn om in Yosemite Village in Curry Village te overnachten. Dit zijn allemaal kant en klaar tenten met bedden e.d erin, in de stijl zoals de eerste rijke toeristen vroeger Yosemite bezochten. De tenten zijn wel behoorlijk prijzig…
Voor het overnachten in Death Valley is Furnace Creek waarschijnlijk jullie beste optie.
Een auto huren heb ik toen in de VS gedaan via de site Skyscanner, maar daar zijn genoeg sites van, daar kom je wel aan uit.
Als je nog nooit in SF bent geweest dan kun je daar makkelijk een paar dagen rondbrengen. Je kunt er voor heel weinig een fiets huren en de Golden Gate over fietsen en via de pont weer terug van bijvoorbeeld Sausalito. Een bezoekje aan Alcatraz, Golden Gate Park, Alamo Square, Pier 39, The Presidio, Chinatown en Lombard Street zijn een paar hoogtepunten die je eigenlijk niet mag missen.
Klopt.wij willen half juli weg. We hebben de vluchten al gebeokt… Verder is alles nog open.
Updated - - -
Erg bedankt… We gaan kijken., en aanpassen. Wandelen en meer dan uitkijkpunten afrijden is inderdaad onze wens.
Ik zal ons gewijzigd programma erop zetten en wacht dan weer reacties af
Wij gaan al een een jaar of 10 elk jaar een maand lang naar de USA op vakantie en zijn nog niet aan Utah(Zion & Bryce) toegekomen, daar kan ik je dus niet over adviseren. Wel valt me op dat jullie wel erg veel NP’s in de reis hebben opgenomen. Wij vinden de natuur in de USA prachtig, maar is 7 parken niet een beetje veel van het goede? Denk eraan dat Sedona een zeer populaire bestemming van de Amerikanen is, en zeker in het weekend snel volgeboekt raakt. Wij kwamen er in september op een vrijdag aan, en er was welgeteld nog 1 kamer in de stad beschikbaar. Wel een prachtige omgeving trouwens!Wandel er de West Fork Trail.
Tja, Las Vegas; wat moet je ervan zeggen. Wij dachten er precies zo over als Wolfje boven aangeeft, maar we hebben uiteindelijk nog 2 nachten bijgeboekt. Bezoek zeker sávonds Freemont street; prachtig! Als je een huurauto hebt; je kunt bij alle hotels gratis parkeren!
Als je in Yosemite wilt overnachten moet je 1 jaar van te voren boeken.Je hebt dus kans als je nu nog iets wilt boeken dat alles al vol zit, maar misschien valt het mee gezien de bosbranden van dit jaar…
Ik zou zeker 1 dag langer in San Fran blijven; prachtige stad waar voldoende te zien valt, zoals al verteld wordt.
Ik weet niet of je het al weet maar er bestaat een America the Beautiful Pass, die je voor 80$ kunt kopen. Ze worden ook vaak verkocht voor een prikkie op marktplaats,want er mogen 2 handtekeningen op
Deze geeft je toegang tot bijna alle NP"s. In jullie geval zeker het overwegen waard. http://store.usgs.gov/pass/index.html
Een auto huren doen wij al 10 jaar bij http://www.usareisen.de/mietwagen/
Formulier invullen(wij nemen altijd het Super Inklusive plus pakket, waar alle verzekeringen en een volle tank benzine in zit). Je betaald met je CC, en je krijgt per Email een voucher die je aan de balie van het verhuurbedrijf afgeeft, en je bent op weg!
Altijd zeer tevreden over geweest, en bovendien zijn ze een van de goedkoopste.
Wat betreft
hotels: al eens aan Priceline gedacht? http://www.priceline.com/
Wij pricelinen altijd in de USA, en dat bevalt altijd goed!! Zelden dat we een wat minder hotel gekregen hebben. Voorbeeldje : 2 jaar terug zochten wij een hotel bij de Princeton University, en kregen een hotel dat normaal gesproken 210$ per nacht kost voor 50$. Je haalt er gemakkelijk 40% voordeel bij. Scheelt! Wel moet ik hierbij opmerken dat wij altijd in september, en dus het naseizoen gaan. Dan zijn er natuurlijk meer hotelkamers beschikbaar dan in Juli, maar ik zou het zeker proberen.
Misschien kun je hier iets mee.
Gr,
Ik zou de route enigszins aanpassen.
Vluchten van NY op Phx komen meestal niet te laat aan (je wint 3 uur) en ik zou die dag nog de auto ophalen en naar Sedona rijden. (ca 2 uur rijden) als de vlucht vroeg genoeg is.
Daarna naar Grand Canyon maar probeer in het park zelf te logeren www.grandcanyonlodges.com
Daarna:
Grand Canyon-Monument Valley (Page is nog 2.5 uur rijden van MV en hoogtepunten in MV zijn sunset en sunrise)
Monument Valley-Page
Page-Bryce
Bryce-Zion
Zion. Zion neemt meer tijd dan Bryce. Is ook groter.
Zion-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley. Deze zomer was het 50+ C in Death Valley. Je kan ook door DVNP rijden en dan bv in Lone Pine overnachten. Daarna kan je in een dag naar Yosemite. Maar de eastern sierras zijn ook heel mooi hoor dus er is niets verkeerds verder aan resp DVNP en Mammoth Lakes. Na Mammoth op weg naar Yosemite kan je nog June Lake en Mono Lake bezoeken en een omweg maken naar Bodie Ghosttown
Tussen Monterey en Santa Monica zou ik een extra overnachting plannen (bv Cambria, Morro Bay, Pismo Beach). Hw1 is een prachtige route tussen Monterey en Cambria waar je zeker wil gaan stoppen en zelfs misschien Hearst Castle wil bezoeken. Mis de elephant seals 3 miles ten noorden van San Simeon niet.
Yeehaw
O ja die autohuur. Helemaal met Lelici eens usareisen.de (in het engels www.drive-usa.com ) is uitstekend. We hebben eens moeten cancellen en dat pas 5 dagen van tevoren. Binnen 2 dagen hadden we ons geld terug en nog een persoonlijke beterschaps mail ook. Aanbevolen! Omdat onze reizen altijd randomly zijn maken we nooit gebruik van hotwire of anderen maar het is altijd het proberen waard. Er zijn heel wat klachten over bv Expedia maar dan voornamelijk voor autohuur in Europe.
ontzettend bedankt allemaal… het gaat veel meer leven zo en we kunnen ons er meer bij vorstelen.
ons reisschema is aangepst…
hoe vinden jullie dit??
vragen:
is het mogelijk om als we om 21.15 in PHoenix landen , Sedona nog te halen met huurauto. we kunen goed savonds en lang rijden… nemen GPS… maar even een check…
bryce is eruit , alleen doorijden lijkt ons nu het beste… eens??
death Valley zou een optie moeten zijn ivm de hitte…
als we Lone Pine boeken… en DV is wel open … is er dan wel tijd om vanuit ZION wat van DV te doen??
het lijkt wat kort te worden in LA… eens?? Tips??
we gaan als we dit vast hebben staan zsm de cabins en lodges en tenten huren… de rest kan opgevuld worden met hotelletjes etc…
14 t/m 18 juli dag 1 adam new york
19 6 ny Phoenix (scotsdale)/ of Sdedona
20 7 sedona grand canyon
21 8 grand canyon
22 9 grand canyon Monument valley
23 10 MV Page
24 11 page (MV) zion
25 12 zion Las Vegas
26 13 Las Vegas
27 14 Las Vegas death valley
28 15 death valley mammoth lakes
29 16 mommoth lakes Yosemite
30 17 yosemite
31 18 yosemite San fransico
1 19 SF
2 20 SF
3 21 SF Monterey
4 22 monterey pismo beach
5 23 pismo beach sante monica
6 24 Los Angeles
7 25 Los Angeles amsterdam
8 26 thuis
Tja, alles is te doen, want Sedona is slechts zo’n 200km rijden. Je zult daar dus rond middernacht of zelfs later aankomen, want je moet ook de huurauto nog ophalen. Bedenk wel dat je in het aardedonker moet rijden want de wegen zijn niet verlicht, en er steken regelmatig herten over. Goed opletten dus!! Ook in Sedona zelf is het pikdonker, want men wil daar van de sterrenpracht kunnen genieten…:wub:
Een dag meer in SF ipv Zion lijkt me een prima beslissing.
Wat betreft LA; bedenk dat dit een immens grote stad is qua afmetingen. Je wilt hier ZEKER niet in de spits terecht komen. Een bezoekje aan Hollywood Blvd, 3rd Promenade(Santa Monica), Beverly Hills, Getty Museum, Venice Beach zie de meest obvious!
Nee, dat zou ik niet doen. Als je pas 9.15 pm landt duurt het nog een uur voordat je op weg bent met de huurauto en het is zonde om die rit in het donker te rijden. Je mist nl dan de grote Saguaros langs I17 en via 179 naar Sedona met al die rotondetjes (en speed controls…) via Village of Oak Creek is ook al zoiets. Langs I17 in North phoenix zijn genoeg hotels. Ik zou niet in Scottsdale gaan ovenachten dan.
Bryce is totaal verschillend tov Zion en het is echt zonde om Bryce te missen imo. Page-Bryce is 3 uur rijden (en je verliest een uur) en minstens 2 uur tussen Bryce en Zion en de route over ut9 is adembenemend naar Zion.
Komende vanaf Las Vegas heb je tijd om iets van DV te zien op weg naar Lone Pine. Je kan daar gerust een hele dag voor nemen.
In jouw schema zijn 2 volle dagen SF meer dan genoeg imo. Je tijd voor Zion is echt erg beperkt. Zonde.
Jullie adviezen zijn bruikbaar en welkom!
Nog wat vraagjes Ikpuzzel want dagen te kort…of we willen teveel.
Overnachting is sedona niet schrappen he? Is te mooi?.
Dan lijkt het mij het ebst om monument valley qua overnachting in ieder geval te schrapen of helemaal rehcts te laten liggen
En death valley opnemen in rotue maar geen overnachting plannen… Dan ben ik flexibel ivm afsluiting en win ik een nacht…
Hoe lijkt jullie dit?.
En in de grand vanyon willen de boys naar beneden ( en terug)… Is het mogelijk dat ze dat zonder ezel doen, bv als we 13 uur aankomen en zij dalen af… En de volgende ochtend weer omhoog… Met de eigen benenwagen … Zij zijn in de 20! Dat maakt ons flexibeler, dan de ezeltocht en het scheelt een ancht.
En laatste vraagje… Is monterey echt een nacht waard of lekker eten en op stran en kijken en dan door naar pismo beach…
Ik weet dat het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak ik maar door de reacties krijg je er wel een beter gevoel bij om te kiezen…
Dus ga je gang!!
Dank alvast!
Om 1pm aankomen en dan nog naar de rivier lopen. Heetst van de dag en je moet een reservering hebben voor Phantom Lodge en die zijn meestal al een jaar van teboren uitverkocht. En dan terug naar de rim de volgended dag. Zijn ze ervaren bergbeklimmers.?Het laatste wat je moet doen is deze wandeltocht onderschatten. En de mulerides zullen waarschijnlijk ook al lang uitverkocht zijn. Grand Canyon National Park (U.S. National Park Service)
Momument Valley is wel een icoon voor het Westen hoor, maar ja, je moet leuzes maken.
Ik zou Monterey er in houden. Cannery Row een world class aquarium, Point Lobos etc.
En Slide Rock SP bij Sedona is ook leuk voor jong en oud.
Het wordt ten strengste afgeraden door NPS om de wandeling op en neer naar de rivier te doen. Dat is echt vragen om problemen.
Ik was er afgelopen zomer en hebben de rim to rim hike gedaan. Wij hadden de 2 campings al bijna een jaar van te voren gereserveerd. Ze komen controleren of je hebt gereserveerd. Je kunt er niet ff wildkamperen of zo. Wij zijn begonnen aan de southrim, bij zonsopkomst vertrokken om het heetst van de dag niet te hoeven wandelen en zijn na 2 overnachtingen bij de rivier aan de northrim 's ochtends vroeg weer omhoog geklommen. Het is net wat Yeehaw zegt, deze wandeling mag je absoluut niet onderschatten. Om 13:00 uur naar beneden is wat mij betreft echt vragen om problemen. De zon staat dan vol op je en het kan er makkelijk boven de 40 graden worden. Dan maakt het echt niet uit of je in de 20 bent en klimervaring hebt…
Je kunt wel een wandeling doen waarbij je een gedeelte afdaalt en weer omhoog klimt, maar dan zul je ook echt vroeg moeten beginnen en ook veel water moeten meenemen. Dat is dan wel weer in een dag te doen. Ik snap dat jullie veel willen zien en af en toe proberen nachten te winnen, maar ik zou voor een iets minder druk programma kiezen en er de tijd voor nemen. Haastige spoed, is…
dag Allemaal.,
nu de kerstvakantie eraan komt gaan we echt doorpakken. nog steeds niet besloten hoe we het gaan doen.
te veel meningen en wensen… we moeten inderdaad kiezen.
dat geven jullie ook aan.
we zien af van de muilezel of benenwagen rit (in de Grand Canyon) naar beneden… moeten ze later maar doen als ze zelfstandig nog een keer gaan :chin:
het eind van de vakantie (na SF) gaan we later vastleggen.
Ik heb nog drie grotere vragen:
als je smiddags in de GC aankomt , dan is het te warm om een eindje af te dalen en weer naar boven te gaan, wat adviseren julei dan te doen?
volgende ochtend kunen we dan vroeg wat dalen en stijgen en dan weer verder naar Page
zelfde vragen voor page, bryce en zion.
we komen daar in de middag aan (denk ik) en hoe plan je nou zo dat je rust hebt, kunt genieten en op de goede momenten van de dag eea gaat bekijken.
ik vind dat wel een uitdaging.
wij kunnen niet zo goed tegen de hitte.
advies om DV wel te doen maar er geen overnachting te plannen willen we graag overnemen
waar zullen we dan overnachting zoeken als we uit LV via DV verder reizen. (zie hieronder) of ik een keer door naaar mmammoth lakes??
alle info voor sightseeing op dagdelen, want op veel plekken middag arrival en volgende dag weer weg, is welkom.
dank… door jullie reacties blijven we door de bomen het bos nog zien:hippie:
dag 1 adam new york
6 ny Phoenix
7 Phoenix sedona
8 sedona Grand canyon
9 grand C page
10 page (MV) bryce (in page antelope canyon tour)
11 bryce zion ( in BRYCE Fairyland Loop 12,9 km)
12 zion Las Vegas (in ZION :hike naar Angels Landing, door de NArrows)
13 Las Vegas
14 Las Vegas death valley (via Death valley en Lone Pine)
15 DV mammoth lakes
16 mommoth lakes Yosemite
17 yosemite
18 yosemite San fransico
19 SF
20 SF
21 SF Monterey
22 monterey pismo beach
23 pismo beach sante monica
24 Los Angeles
24 Los Angeles amsterdam
25 thuis
ad 1) Als je 's middags aankomt in de GC dan kun je nog volop wandelen boven langs de rand en de verschillende uitkijkpunten bezoeken. Eventueel kun je ook gebruik maken van de gratis shuttlebussen die er rijden. Het kan druk zijn. Je kunt voor de afwisseling het visitor’s centre bezoeken waar je even kunt afkoelen en waar je je goed kan informeren voor de eventuele hike voor de dag erna.
ad 2) In Page ben ik niet geweest, maar voor zowel Zion als Bryce geldt dat wanneer je er in de middag aankomt het waarschijnlijk het op het warmst van de dag is en dat kan warm zijn. Ik heb zowel de wandeling naar Angels Landing in Zion gedaan en de Fairyland Loop in Bryce. Bij beiden is er niet heel veel schaduw als je er loopt en daarom ook beter te doen in de ochtend dan in de middag, maar in tegenstelling tot de Grand Canyon zijn deze toch ook wel te doen in de middag als je voldoende water meeneemt. Aangezien je aangeeft dat je niet goed tegen de hitte kunt, zou ik eea wel laten afhangen van de temperaturen en het weer op dat moment. Zowel de wandeling naar Angels landing als die door de Narrows zijn wandelingen op zich. Ik vraag me af of je beiden in een namiddag kunt en zou willen doen. Lijkt mij niet. De wandeling naar het begin van de Narrows is niet zo lang, maar daarna ga je door delen waar tot aan je middel water kan staan. Dat is wel wat anders lopen. Ik heb er afgelopen zomer voor gekozen om in al die nationale parken minimaal 2 nachten te blijven. Na 's ochtends te hebben gereden kwam ik dan 's middags aan op een camping in het nationaal park, een beetje oriënteren, boodschappen doen, eten koken, rangertalk bijwonen, visitor’s centre bezoeken en een kleine wandeling…de tijd gaat in zo’n middag al zo voorbij. De dag erna vroeg eruit en de hele dag zo’n beetje wandelen en dan de dag daarna weer vroeg op om naar het volgende park te rijden of nog een dag blijven. Zo was ik ook niet elke dag aan het rijden en beleef je een park meer. Je merkt dat tempo en die afstanden allemaal wel als je daar bent. Dat gaat vanzelf lopen. Verstandig is om een schema te maken waarbij je je niet te veel vastpint aan bepaalde punten, maar een bepaalde vrijheid inbouwt.
ad 3) Hierover kan ik je niet zo veel advies geven, aangezien ik wel in Death Valley heb overnacht op een camping bij Panamint Springs. Van Las Vegas naar Mammoth Springs lijkt mij niet haalbaar in een dag zeker als je ook nog Zabriskie Point en Badwater bassin (laagste punt met de hoogste temperaturen) zou bezoeken. Dat zou ik zeker doen als je daar bent. Wie weet heeft een andere forumbezoeker een goede tip.
hier ben ik weer… een hoop veranderd in de planning. erg leuk om met al die adviezen en tips te heroriënteren.
ons plan is nu alle NP’s met de camper en deze inleveren in SF en daarna met auto langs de kust afdalen naaar LA.
mijn vragen gaan over de route/planning met de camper van Phoenix tot San Franscisco.
19 phoenix
20 sedona
21 Grand canyon
22 page
23 Monument valley
24 Moab
25 bryce (via capital reef)
26 bryce
27 zion
28 Las vegas
29 las vegas
30 Yosemite
31 yosemite
1 san franscisco
2. inleveren
graag reactie /tips over de route van Las Vegas naar Yosemite. Death valley is dicht met de camper… ik neig naar de tioga pas maar dat is ook een behoorlijke afstand vanaf LV…
is page , MV, Moab, bryce te doen in 4 nachten of skippen van een NP?
we twijfelen tussen bryce 2 nachten of Zion… nu staat Bryce er omdat we daar in LV ook al weer twee nachten taan en zo een betere verdeling krijgen -
tips over mooie campings die goed gelegen zijn en handig op de route zijn ook welkom
Ik vind het geen verbeteringen. He hebt veel te weinig tijd voor Moab op deze manier en van Moab naar Bryce is ook een dag rijden. Van Las vegas zou je via 95 naar Tonopah en dan naar Lee Vining kunnen rijden. Is al een hele dag. Ik zou dan niet dezelfde dag doorrijden naar Yosemite. waarom zou jey het laatste stuk ook niet met de RV doen. Ik vind trouwens ook dat je route meer geschikt is om met de auto te doen met al die korte stops. Maak zo snel mogelijk reserveringen vooral voor Gc en Yosemite.
Ik ben het helemaal eens met Yeehaw. Een dag in Moab is erg kort. Moab is eigenlijk de stad die als uitvalsbasis dient voor Arches NP en Canyonlands NP. Verder kun je er aan allerlei outdooractiviteiten deelnemen. Voor elk park alleen zou je eigenlijk al minimaal een dag (dus 2 nachten) per park uit (moeten) trekken. Vooral Canyonlangds is een beetje een ondergewaardeerd park maar echt de moeite waard. In Arches kun je makkelijk een hele dag doorbrengen. Het is een behoorlijke lus die je maakt om uiteindelijk in Bryce NP uit te komen. De route die je een paar posts hierboven voorstelt is mijns inziens meer een route voor een reis van zo’n 21 dagen of zo en niet voor 2 weken. Zeker wanneer je de nationale parken die je aandoet ook echt wilt bezoeken en er lange wandelingen wilt maken.
Het is ook jammer dat je met een camper niet door Death Valley NP mag, nu je er toch bent, want dat park heeft echt wel zijn charmes (Badwater basin, Zabriskie point). Ik ken de door Yeehaw voorgestelde 95 niet, maar lijkt mij minder spectaculair dus inderdaad…Waarom geen grote Van huren en een combinatie van kamperen en motels? Je bent veel flexibeler dan met een camper, zeker in een drukke tijd wanneer jullie willen gaan.
Ik zou Moab overslaan en na de Grand Canyon naar MV gaan om van daaruit naar Page en Bryce NP en Zion NP te gaan. Je houdt meer tijd over voor Zion NP en de weg naar Yosemite, want die is inderdaad zoals Yeehaw aangeeft, lang. Het geeft je denk ik meer rust.