advies rondje west kust

dag dank voor de reacties, kritische feedback
inderdaad n zie ik het ook … toch teveel willen in teweinig tijd.

kiezen dus en skippen…

de camper is erin gekomen omdat we een zoon hebben met een streng dieet… en we toch in de parken risico zagen op hongerig, chagrijnig en ziekige zoon… nu kunnen wel zelf het juiste koken op elk moment…
na de NP’s redden we ons wel weer in de auto met hotels… en kunnen de boys hun eigen gang gaan als we in de stad zelf zitten en niet op een camperplaats. maar goed dit even als toelichting.

onderstaand ons aangepaste reisvoorstel:

  • we kunnen pas 5 maanden van tevoren boeken voor een RV plaats in GC en Yos. klopt dat?? of doen we het niet goed??
  • tstuk LV naar yosemite puzzelt me nog wel. als we van LV naar Tanopah rijden en daarna door naar Lee Vining… bedoel je dan ook in beide plaatsen een overnachting. zo ja kunnen we dan niet ipv lee vining doorrijden naar Yosemite??
    we willen uiteindelijk 2 a 3 nachten in Yos (north Pine) staan.
    helaas , we mogen dus echt niet door DV want we hebben de RV…
  • wanneer zouden we dan de tioga pass moeten doen, dat lijkt ons erg mooi.
    ik dacht vanaf Yos naar SF via de tioga pass te doen, maar nu weet ik het niet meer.

tot mails
dank alvast

  • we willen ook graag de tioga pas tijden… goed te doen van yosemite naar SF?
  • van LV naar Yosemite via de

sorry reisschema vergeten erin te zetten
en laatste twee zinnen vergeten te verwijderen… excuus dus.

aangepast reisschema met de vragen zoals in de mail hiervoor gesteld.

1 new york appartement
6 Phoenix camper
7 sedona camper
8 Gc camper
9 MV camper
10 page camper
11 bryce camper
12 zion camper
13 zion camper
14 LV camper
15 LV camper
16 tonopah camper
17 yos camper
18 yos camper
19 sf camper
20 sf hotel
21 sf hotel
22 montery hotel
23 pismo hotel
24 la hotel
25 La en weg vliegtuig
26 thuis

Als je vanuit het oosten Yosemite in rijdt dan kom je al meteen over de Tioga Pass. Ik zou er de voorkeur aangeven om dit in de ochtend te doen ipv in de namiddag. In de ochtend heb je de zon in je rug en dat is fijner met het maken van foto’s, maar dat terzijde. Het is inderdaad een hele rit van Las Vegas naar Yosemite Village. Net zoals Yeehaw aangeeft zou ik dat ook niet doen in een dag. Immers vanaf de oostkant van Yosemite naar Yosemite Village waar jullie de camping hebben is nog een heel stuk. En ook een mooi stuk. Ik zou ook overnachten in de buurt van Lee Vining, mono Lake of misschien Mammoth lakes iets ten zuiden? in mijn herinnering is er volgens mij niet zo veel in Lee Vining mbt kamperen, maar dat zou je even moeten googelen. Na een paar dagen in Yosemite te zijn geweest kun je het park aan de westkant verlaten via de 140/120 om naar SF te gaan. Mocht je in de namiddag nog wat tijd over hebben aan de oostzijde van het park dan zou je nog kunnen overwegen om het Bodie State historical park te bezoeken iets ten noorden van Lee Vining. Een oud en verlaten mijnwerkersstadje wat nu wordt beheerd door de overheid, NPS.

Heel verstandig om de camping in Yosemite op tijd te reserveren. Volgens mij kan dit ook een paar dagen van te voren via internet. Als je op de bonnefooi er naar toe rijdt dan kom je waarschijnlijk op een lijst te staan van wie het eerst komt die het eerst maalt. Heb je pech en er komen niet genoeg plekken vrij dan kun je een heel eind moeten rijden om een plek te vinden buiten het park. Je mag immers niet zomaar ergens je kamper neerzetten in het park. In de tijd dat jullie gaan zijn al vrij snel op de dag alle campings vol.

Groeten,
Stefan

Via Wereldwijzer app

Probleem met Bodie is dat er een stuk onverhard in zit. Ongeveer 3 miles en die kunnen heel hobbelig zijn. Niet aan te raden met een RV. De weg 95 is niet zo erg hoor maar niet zo mooi als de Death Valley route. Er is nog een andere weg , 266/168 maar die gaat over Westgard pass. Is wel helemaal verhard maar niet fijn rijden (168) met een RV. Je komt dan wel in Big Pine uit en Bishop en Mammoth zijn dan ook mogelijkheden. Nee dan is via Tonopah gemakkelijker. Misschien leuk om te stoppen onderweg is bv in Beatty (candy shop) en Goldfield , een soort Ghosttown. Van Tonopah naar Lee Vining is ook bizonder over 120 want dit lijkt wel een rollercoaster route met de dips. Leuk om te rijden. De uitzichten op Mono Lake zijn 's middags het mooist maar Yosemite inrijden met de zon achter je is zeer aanbevolen. Let er wel op dat tussen Beatty en Tonopah geen pompen zijn…
Lees over het proces om campgrounds in Yosemite te boeken op de nps site Yosemite National Park (U.S. National Park Service) Zelf geen ervaring mee.
Je kan dus best van Las Vegas naar lee Vining rijden in een dag.