Hallo allemaal,
Na jaren ervan te dromen, ben ik van plan om volgend jaar een reis te maken naar de westkust van de USA. Hoewel het nog erg ver weg is ben ik al druk bezig met inlezen en de route te bepalen. Erg leuk om te doen!
Ik ben nog nooit eerder in de USA geweest, en het ziet er naar uit dat ik de reis alleen ga maken. Er zijn een aantal dingen die ik erg graag wil zien. Ik heb een opzetje gemaakt van een route, maar ik heb geen idee of dit te doen is en of ik bepaalde plaatsen beter over kan slaan of juist moet toevoegen aan mijn route.
Dit is de route die ik in gedachten had… http://i53.tinypic.com/5oigs2.jpg
Het plan is om bij aankomst in San Francisco, daar een paar dagen te verblijven. Dan wil ik een huurauto ophalen om verder te trekken. Ik wil ongeveer een maand hiervoor uittrekken. Het einddoel hierbij is Los Angeles (en omgeving), waar ik graag nog wat dagen zou willen verblijven. Hoe lang weet ik nog niet, dat hangt een beetje af van de duur van de rest van de reis en het prijskaartje.
Stel dat ik in deze stad zal verblijven, raden jullie mij dan aan om nog gebruik te maken van de huurauto of kan ik in de stad beter gebruik maken van het openbaar vervoer?
Ik wil er dus ongeveer een maand voor het rondtrekken uitrekken. Dit ligt echter niet nauw vast en ik ben hier wel flexibel in. Ik heb geen idee of een maand genoeg, of zelfs te veel van het goede is… Ik wil best veel zien, maar wil dit wel op een redelijk rustig tempo doen. Aangezien ik ook alleen ben en dus alles zelf zal moeten rijden… Ik wil dus niet rennen en vliegen om al het moois te kunnen bekijken. Ik hoor dus graag of dit een goed tijdsbestek is en hoeveel tijd ik voor bepaalde plaatsen het beste kan uittrekken.
Op internet heb ik al veel afgestruind en ben ik op zoek gegaan naar huurauto’s. Omdat ik op moment van reizen 23 jaar zal zijn, kost dat me behoorlijk wat voor zo’n lange reis. Wat voor soort auto kan ik nou het beste nemen voor dit terrein/deze afstand? Een economy class heeft gezien de prijs natuurlijk mijn voorkeur. Is dit te toen of heb ik echt iets uit een duurdere/grotere klasse nodig?
Omdat het vervoer prijzig zal zijn, wil ik besparen op mijn verblijfskosten. Ik zal gaan voor de goedkopere hostels en wie weet zelfs af en toe kamperen? Ik wil vooral gebruik maken van verschillende mogelijkheden.
Dan rest mij nog de taak om na te denken over de beste tijd om te gaan. In 2012 wil ik gaan, maar weet niet welke maand ik hiervoor het beste kan nemen. Ik wil graag in een tijd met veel mooi weer, maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik zojuist een marathon heb gelopen door de sahara… Volgens mij zijn Juli en Augustus het warmst? Kan ik dan beter eerder gaan (Juni), of later (September)? Ik zelf zat te denken aan eerder. Wanneer ik dan na het rondtrekken aankom in LA, mag het wel mooi weer zijn zodat ik er ook wat ‘stranddagen’ aan kan plakken.
Hebben jullie verder nog tips/adviezen voor mijn eerste reis naar de USA?
Alvast hartelijk dank voor de adviezen!