Planning eerste rondreis

Hallo allemaal,

Na jaren ervan te dromen, ben ik van plan om volgend jaar een reis te maken naar de westkust van de USA. Hoewel het nog erg ver weg is ben ik al druk bezig met inlezen en de route te bepalen. Erg leuk om te doen!

Ik ben nog nooit eerder in de USA geweest, en het ziet er naar uit dat ik de reis alleen ga maken. Er zijn een aantal dingen die ik erg graag wil zien. Ik heb een opzetje gemaakt van een route, maar ik heb geen idee of dit te doen is en of ik bepaalde plaatsen beter over kan slaan of juist moet toevoegen aan mijn route.
Dit is de route die ik in gedachten had… http://i53.tinypic.com/5oigs2.jpg

Het plan is om bij aankomst in San Francisco, daar een paar dagen te verblijven. Dan wil ik een huurauto ophalen om verder te trekken. Ik wil ongeveer een maand hiervoor uittrekken. Het einddoel hierbij is Los Angeles (en omgeving), waar ik graag nog wat dagen zou willen verblijven. Hoe lang weet ik nog niet, dat hangt een beetje af van de duur van de rest van de reis en het prijskaartje.
Stel dat ik in deze stad zal verblijven, raden jullie mij dan aan om nog gebruik te maken van de huurauto of kan ik in de stad beter gebruik maken van het openbaar vervoer?

Ik wil er dus ongeveer een maand voor het rondtrekken uitrekken. Dit ligt echter niet nauw vast en ik ben hier wel flexibel in. Ik heb geen idee of een maand genoeg, of zelfs te veel van het goede is… Ik wil best veel zien, maar wil dit wel op een redelijk rustig tempo doen. Aangezien ik ook alleen ben en dus alles zelf zal moeten rijden… Ik wil dus niet rennen en vliegen om al het moois te kunnen bekijken. Ik hoor dus graag of dit een goed tijdsbestek is en hoeveel tijd ik voor bepaalde plaatsen het beste kan uittrekken.

Op internet heb ik al veel afgestruind en ben ik op zoek gegaan naar huurauto’s. Omdat ik op moment van reizen 23 jaar zal zijn, kost dat me behoorlijk wat voor zo’n lange reis. Wat voor soort auto kan ik nou het beste nemen voor dit terrein/deze afstand? Een economy class heeft gezien de prijs natuurlijk mijn voorkeur. Is dit te toen of heb ik echt iets uit een duurdere/grotere klasse nodig?

Omdat het vervoer prijzig zal zijn, wil ik besparen op mijn verblijfskosten. Ik zal gaan voor de goedkopere hostels en wie weet zelfs af en toe kamperen? Ik wil vooral gebruik maken van verschillende mogelijkheden.

Dan rest mij nog de taak om na te denken over de beste tijd om te gaan. In 2012 wil ik gaan, maar weet niet welke maand ik hiervoor het beste kan nemen. Ik wil graag in een tijd met veel mooi weer, maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik zojuist een marathon heb gelopen door de sahara… Volgens mij zijn Juli en Augustus het warmst? Kan ik dan beter eerder gaan (Juni), of later (September)? Ik zelf zat te denken aan eerder. Wanneer ik dan na het rondtrekken aankom in LA, mag het wel mooi weer zijn zodat ik er ook wat ‘stranddagen’ aan kan plakken.

Hebben jullie verder nog tips/adviezen voor mijn eerste reis naar de USA?

Alvast hartelijk dank voor de adviezen!

Hi DeeDee welkom op het forum.
Grote plannen!
Eerst maar wat algemeenheden:

1. Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste National Park. Zal je geld besparen. De pass is geldig voor een jaar. Hij kost $ 80,-- maar bv de toegang tot GC, Zion en Bryce zijn al elk al $ 25,-- dus je bespaart echt heel wat.
  2. Koop een cooler (koelbox) bv bij WalMart. Voor $ 15,-- - $ 20,-- heb je al een goede box en je zal hem nodig hebben.
  3. Neem een verrekijker mee. Deze wordt veel te vaak vergeten.
  4. Auto. Als je alleen reist is elke auto goed, dus ook een Economy. Je vindt wat meer comfort in een grotere auto maar nodig is het niet.
    Tijd van het jaar: Mei/juni zijn geweldig voor Yosemite maar de Tioga Pass kan nog gesloten zijn. Verleden jaar opende hij 5 juni en dit jaar 18 juni. Voor Yosemite heb je altijd een reservering nodig. Vermijd het Memorial Day weekend eind mei. Voor autohuur zou je bv www.usareisen.de of www.ebookers.com kunnen proberen maar een reisbureau heeft ook vaak goede aanbiedingen.
  5. Vermijd juli en august als het kan. Prijzen zijn hoger en de drukte kan enorm zijn.
    Mijn favoriete tijd van het jaar is september maar na het Labor Day weekend (Labor Day is eerste maandag in september). Mei juni langs de Pacific coast is de tijd van de mist maar ik zie dat je de coastal drive niet in je schema hebt opgenomen.
    Met een maand kan je meer doen dan je hebt gepland. Je kan bv de Utah parks toevoegen (Capitol reef NP, Canyonlands NP, Arches NP) maar ook langs de kust terugrijden naar San Francisco. Hoe belangrijk is een kust voor jou? En strand? Hw 1 tussen Cambria en Monterey zou je niet moeten missen imo.
    Tevens ben ik van mening dat een overdosis National Parks geen goed idee is Less=More. Je kan bv de omgeving van Moab op een latere reis combineren met een bezoek aan Yellowstone. Je komt vast nog wel eens terug…
    Ik zal je een idee voor een route geven uitgaande van een reis in september/october.
    Dag 1: Aankomst San Francisco
    Day 2 en 3: San Francisco
    Dag 4: Autohuren en naar Yosemite
    Dag 5: Yosemite
    Dag 6: Yosemite naar Bishop langs de Eastern Sierras. bezoek aan Bodie Ghosttown en Mono Lake
    Dag 7: Via Lone Pine naar Death Valley NP (zal heet zijn)
    Dag 8: Death Valley naar Las Vegas
    Dag 9: Las Vegas
    Dag 10: Naar Zion via Valley of Fire SP
    Dag 11: Zion
    Dag 12: Zion naar Bryce
    Dag 13: Bryce naar Page
    Dag 14: Page
    Dag 15: Page naar Monument Valley
    Dag 16: Naar Grand Canyon NP
    Dag 17: GCNP (als je een wandelaar bent, korte afstand de canyon inlopen, niet helemaal naar beneden)
    Dag 18: GC naar Sedona www.visitsedona.com
    Dag 19: Sedona
    Dag 20: Naar San Diego (lange rit)
    Dag 21/24. San Diego-LA, evetueel beachtime
    Dag 25: LA naar Cambria/San Simeon
    Dag 26: San Simeon-Monterey
    Dag 27: Naar San Francisco
    Dag 28: SF/thuisreis.
    Er is een eindeloze lijst van must sees te maken op deze route. Je moet natuurlijk eerst zelf uitmaken of deze route je aanstaan. Daarna kunnen we je details geven.
    Yeehaw

Yeehaw, ontzettend bedankt voor je mooie schema en de tips! Daar kan ik echt iets mee. Top!

Door jouw tip zie ik pas hoe mooi die route tussen LA en SF is. Deze wil ik nu dus zeker weten meenemen! Ik dacht dat het gezien de beschikbare tijd te krap werd, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik word steeds enthousiaster!

Ik denk dat ik de reis wil gaan plannen in begin Juni, met een kleine uitloop naar Juli.
Wat betreft de parken, wil ik er denk ik niet meer aan toevoegen. Ik vind de natuur mooi, maar ben bang dat het een beetje too much wordt. Ik wil natuur afwisselen met steden. Een hele grote wandelaar ben ik ook niet…

Ik heb jouw schema aangepast en kom op het volgende uit…

01 Aankomst in San Francisco
02 San Francisco, huurauto ophalen
03 San Francisco
04 San Francisco – naar Yosemite rijden
05 Yosemite
06 Yosemite – naar Bishop rijden. Mono lake, Bodie Ghosttown bezoeken
07 Bishop – naar Death Valley rijden, via Lone Pine
08 Death Valley – naar Las Vegas rijden
09 Las Vegas
10 Las Vegas – naar Zion rijden, via Valley of Fire
11 Zion
12 Zion – naar Page rijden
13 Page
14 Page – naar Monument Valley, en vervolgens naar Grand Canyon rijden
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon – naar Sedona rijden
17 Sedona
18 Sedona – naar Joshua Tree rijden
19 Joshua Tree – naar Palm Springs rijden
20 Palm Springs
21 Palm Springs – naar San Diego rijden
22 San Diego
23 San Diego
24 San Diego – naar Los Angeles rijden
25 t/m 30 Los Angeles
31 Los Angeles – naar Cambria rijden
32 Cambria – naar Monterey rijden. Onderweg San Simeon en Big Sur bezoeken?
33 Monterey (en Carmel bezoeken?)
34 Monterey – naar San Francisco rijden
35 San Francisco. Huurauto inleveren en naar huis vliegen

Ik kijk uit naar reacties/toevoegingen/tips op bovenstaand schema. Heb ik ergens dagen teveel ingepland, of kom ik ergens tekort?

Ik heb een week LA ingepland, omdat ik graag een weekje ‘vastigheid’ wil plannen na weken rondtouren. Wat betreft het laatste stukje van de reis weet ik niet goed wat een bezoek waardig is… Tips?

Dank!

Zoals ik al zei, je loopt de kans dat Tioga Pass nog gesloten is. Je kan dan eventueel via de noordelijker gelegen passen rijden of ten zuiden van de Sierras (via Bakersfield) maar dat moet je ter plekke maar bekijken.
In San Francisco heb je geen auto nodig. Verder kan je San Francisco ook aan het eind van je reis plannen, is wel wat rustiger. Je zou dan de dag na aankomst vanaf SFO (airport hotel nemen) meteen naar Yosemite kunnen rijden (4 uur) en je zou ook de gehele route kunnen omdraaien…
Je zal genoeg mooie NP’s zien maar je hebt er nu een uitgegooid die je echt niet mag missen: Bryce Canyon NP. Is maar 2.5 uur rijden van Zion en een nacht is genoeg maar mis hem niet…nooit!
Death Valley zal extreem heet zijn 120F dus een nacht is idd genoeg. Ik zou Joshua Tree NP overslaan. Ook erg heet in de zomer maar als je hem wel bezoekt is het echt niet nodig om zowel in Twentynine Palms (Joshua Tree NP) en in Palm Springs te overnachten. Palm Springs is voor ons een oase waar we menigmaal gelogeerd hebben maar dan wel in october/november. 's Zomers is het er vreselijk heet (maar ook goedkoper…)
Page via Monument Valley naar GC in een dag wil ik afraden. Monument Valley is veel mooier bij sunset/sunrise en de stargazing is ongelooflijk. Niet doen! Probeer in een cabin bij Goulding’s Lodge te overnachten. The View hotel is het mooiste maar ook erg duur.
Dan zou ik eerder je bezoek aan GC tot een nacht beperken. Menigeen vindt dat genoeg. Je hebt dan 2x een halve dag en tijdens de rit via de east entrance van GCNP south rim zijn al talloze plaatsen om te stoppen en te genieten. Komende van Monument Valley rijd je GC via de east entrance binnen.
Eerlijk gezegd vind ik je tijd voor LA wat lang. Wat ben je daar van plan? Wil je pretparken bezoeken? Of wil je echt voor een strandvakantie gaan? Dat kan ook in bv Santa Barbara, Pismo Beach of Avila Beach en in nog meer plaatsen. Zal allemaal niet goedkoop zijn en houd rekening met de tijd rond Thanksgiving (july 4th). Langs de kust tussen LA en SF is vaak een min 2 nachten stay vereist. Die tijd van het jaar moet je zeker zorgen reserveringen te hebben. Dat geldt ook voor meer plaatsen zoals Monument Valley en GC maar ook elders kan het al druk zijn.
Voor het laatste stuk zijn de overnachtingen in Cambria en Monterey goed gepland maar zoals ik al zei, je zou bv Pismo Beach ook nog kunnen toevoegen voor een strandverblijf.
Vergeet niet Hearst Castle bij San Simeon te bezoeken, kijk naar de zeedieren langs de kust, vlak ten zuiden van Carmel is Point Lobos SR heel mooi en Santa Cruz heeft zijn boardwalk op weg naar SF. En je kan nog gaan whalewatchen in bv Monterey dat ook een mooi aquarium heeft.
Je hebt nog genoeg tijd om eea te plannen maar sommige National Parks zijn snel volgeboekt. (Yosemite, GC).
Als je meer details wil weten laat dan maar horen.
Yeehaw

1 like

Geweldig die tips, Yeehaw. Top! Fijn dat je zo mee wilt denken.

Ik heb besloten om een bezoek aan San Francisco inderdaad aan het eind van mijn reis te plannen. Dat scheelt toch weer, omdat ik geen auto nodig heb. Bryce Canyon NP heb ik er aan toegevoegd, klinkt goed! Joshua Tree sla ik over op jouw aanraden…

01 Aankomst in San Francisco
02 San Francisco, huurauto ophalen, rijden naar Yosemite
03 Yosemite
04 Yosemite – naar Bishop rijden. Mono lake, Bodie Ghosttown bezoeken
05 Bishop – naar Death Valley rijden, via Lone Pine
06 Death Valley – naar Las Vegas rijden
07 Las Vegas – naar Zion rijden, via Valley of Fire
08 Zion
09 Zion – naar Bryce rijden
10 Bryce – naar Page rijden
11 Page – naar Monument Valley
12 Monument Valley – naar Grand Canyon rijden
13 Grand Canyon – naar Sedona rijden
14 Sedona – naar Palm Springs rijden
15 Palm Springs – naar San Diego rijden
16 San Diego
17 San Diego – naar Los Angeles rijden
18 Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles – naar Cambria rijden. Pismo Beach bezoeken.
22 Cambria – naar Monterey rijden. Onderweg San Simeon, Heart Castle en Big Sur bezoeken.
23 Monterey. Carmel en Point Lobos SR bezoeken.
24 Monterey – naar San Francisco rijden. Onderweg Santa Cruz bezoeken. Huurauto inleveren.
25 San Francisco
26 San Francisco
27 San Francisco – naar huis vliegen

Ik heb mijn tijd in LA iets beperkt, maar wil het verblijf toch wat langer dan de andere steden houden. Ik ben heel erg benieuwd naar LA en wil inderdaad veel bezoeken. Daarnaast lijkt het me prettig om naast dat ‘gehaast’ door de andere plekken, hier wat langer te verblijven. Het lijkt me dat ik er hierdoor meer van kan ‘proeven’. Ik wil die tijd ook wel gebruiken om wat te relaxen op het strand.

Ik ben een beetje aan het worstelen met het aantal dagen/nachten in de parken en de plaatsen. Ik heb geen idee hoeveel tijd ik nodig heb om alles een beetje goed te kunnen zien. Ik zie door de bomen het bos niet meer… nu al niet meer, haha! Ik zal geen uren achter elkaar gaan wandelen, maar wil natuurlijk wel wat moois zien aangezien ik daar onder andere voor kom.

Bijvoorbeeld… er van uitgaande dat ik op dag 2 in de ochtend naar Yosemite vertrek, is een tweede overnachting in Yosemite dan nodig? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Zion, waar nu 2 nachten voor ingepland zijn, in tegenstelling tot de andere parken. Zou je hier een richtlijn/opzetje voor kunnen geven/maken?

Ik denk dat ik een dagje van Las Vegas af ga halen, omdat dit toch vooral erg op het nachtleven gericht is, en misschien minder leuk in je eentje? Dat zegt mijn gevoel nu, maar ik heb geen idee of dit juist is.

Hoe zijn overigens de plaatsen Sedona, Palm Springs, Cambria, Monterey? Is daar veel te doen?
Voor mijn gevoel is het laatste stukje, zo rondom Cambria en Monterey een beetje volgepropt. Red ik het met alles wat daar te zien is met deze opzet? En nu twijfel ik tussen een overnachting in Cambria of Pismo Beach… wat denk jij?

Je raadt me aan om vroeg van te voren te boeken. Eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur er naar uit om op de bonnefooi (uitzonderingen daar gelaten) te gaan. Hierdoor hoef ik me niet te haasten, of kan ik juist eerder vertrekken als ik daar behoefte aan heb. Ook omdat ik alleen reis. Stel dat ik het niet kan vinden, of helemaal omrijd? Is het van te voren boeken van hostels en eventueel motels, in tegenstelling tot hotels, ook echt nodig? En zijn deze (goedkopere) voorzieningen in de gekozen plaatsen goed beschikbaar?

Dat waren mijn vragen tot nu toe wel weer. Thanks!

In je vorige post had je 35 dagen en nu nog “maar” 27 :frowning: Gevolg is dat je alles sneller moet doen. Zion-Bryce-Page-MV-GC-Sedona-PS-SD alles met maar een overnachting. Ik vind dat erg gejaagd maar je zal niet de eerste zijn die het zo doet. Ik zou toch wel een extra dag in Page en Sedona aanraden.
Voor Yosemite: Ja ik zou een tweede overnachting zeker aanraden, zeker die tijd van het jaar.
Pismo beach is niet echt een bezoek waard als je er niet logeert. Stop misschien in Solvang (Deens dorp) of in San Luis Obispo (shopping, studentenstad), Morro Bay (Rots) of San Simeon/Cambria (Hearst Castle). de goedkoopste motels zal je vermoedelijk in San Simeon vinden.
Ik kan je niet echt helpen vwb goedkope overnachtingen. Je zou in Yosemite de Yosemite Bug kunnen proberen. In Mammoth Lakes Motel6. Motel 6 heeft meestal een redelijke prijs/kwaliteit net zoals Super 8 motel maar je vindt ze niet overal. In Death Valley is Panamint Springs resort het goedkoopst maar ik zou een vrouw alleen dat toch niet willen aanraden. Is wel erg remote. Probeer misschien Stovepipe Wells resort (ook geen resort…). Het is wel leuk een nacht in DV te zitten en niet in bv Beatty.
Cable Mountain lodge in Zion heeft soms goede aanbiedingen en is een lekker hotel. In Bryce het je Ruby’s and BW Grand. Niet goedkoop. Probeer Bryce View Lodge eens.
Las Vegas laat ik aan je zelf over. Te veel mogelijkheden.
In Page kan je Bob proberen (Bashful Bob). Is goedkoop. GC en Tusayan zullen niet echt goiedkoop zijn maar ik zou eerst Bright Angel proberen (aan de rim) of Yavapai Lodge www.grandcanyonlodges.com
In Sedona zijn diverse chain hotels. Days Inn heeft een goede naam.
In PS is de keuze overweldigend gewoon even op Tripadvisor kijken bij de hotelreviews.
In San Diego hebben we alleen in, denk ik, voor jou veel te dure hotels gezeten. Ik zal ze niet eens noemen. In LA zijn Celebrity Inn en Orchid Suites een goede keus als je in Hollywood wil logeren.
Als je niet reserveert zal het vrijwel uitgesloten zijn iets te vinden in Yosemite en GC en bedenk ook dat als bv Page en Monument Valley zijn uitverkocht je een probleem hebt. Wij wingen het altijd maar zorgen er wel voor niet later dan 4-5 pm bij een hotel te zijn. Een netbook meenemen is handig, dan kan je de dag van tevoren al op zoek gaan. Vrijwel alle hotels hebben wifi. Een cell phone zal niet overal werken in de woestijnen maar vroeger hadden we die dingen ook niet. Zonder een netbook gaan we niet meer op vakantie…
En voor Las Vegas. Zou daar toch maar een dagje aan toevoegen. Je weet niet wat je ziet en 1 nacht is echt wel erg kort.
Yeehaw

1 like

Hee Yeehaw, bedankt voor je reactie alweer. De planning is zo makkelijk nog niet (wel leuk). Ik heb inderdaad wat dagen weggelaten, omdat ik de kosten toch de pan uit zie springen. Hoe langer ik blijf, hoe meer ik wil doen, hoe langer ik een auto nodig heb, etc. etc. Ik denk dat het toch een kwestie van keuze is.
Ik zal mijn planning zo wat uitgebreider beschrijven met wat ik allemaal wil gaan doen, waar ik wil overnachten… en hoop dan weer op je reactie. Tot nu toe was ik erg tevreden over deze planning, maar ik hoor graag jouw mening erover!

Dag 01
Aankomst San Francisco
Overnachting Airport North Travelodge ($69)

Dag 02
Huurauto ophalen
Rijden naar Yosemite National Park (3,30 uur rijden)
Glacier Point + Yosemite Valley bezoeken
Overnachting Yosemite Bug ($25)

Dag 03
Tioga Road + Lake Tenaya bezoeken
Doorrijden naar Mammoth Lakes (vanaf Tenaya 1 uur rijden)
Overnachting Motel 6 Mammoth Lakes ($49,99)

Dag 04
Mono Lake + Bodie State Historic Park bezoeken (40 minuten rijden)
Naar Lone Pine rijden (2 uur rijden)
Overnachting Historical Dow Hotel ($54)

Dag 05
Death Valley National Park bezoeken (1,30 uur rijden)
Naar Las Vegas rijden (3 uur rijden)
Overnachting Sin City Hostel ($12,50)

Dag 06
The Strip bezoeken
Overnachting Sin City Hostel ($12,50)

Dag 07
Valley of Fire State Park bezoeken (1 uur rijden)
Overnachting North Shore Inn (Overton) ($79)

Dag 08
Zion National Park (kort) bezoeken (2 uur rijden)
Bryce Canyon National Park (kort) bezoeken (2 uur rijden)
Overnachting Bybee Steppingstone Motel ($69)

• Ik heb besloten om niet bij Zion te overnachten, omdat ik er in die route toch wel heel veel nationale parken in vind zitten. Ik wil graag zo veel mogelijk afwisseling. Na veel te hebben gelezen, komt Zion op mij over als de ‘minste’ in die regio. Wat vind jij?

Dag 09
Bryce Canyon National Park (kort) bezoeken
Page bezoeken (3 uur rijden)
Overnachting Red Rock Motel ($44)

Dag 10
Page, Lake Powell Bezoeken
Overnachting Red Rock Motel ($44)

Dag 11
Eventueel nog iets (kort) bezoeken in Page
Flagstaff bezoeken (2,30 uur rijden)
Overnachting Grand Canyon International Hostel ($24)

• In plaats van eerst de Grand Canyon te bezoeken, meteen doorrijden naar Flagstaff, omdat mij dit een mooie uitvalsbasis lijkt voor GC en Sedona + een leuk, betaalbaar hostel.

Dag 12
Grand Canyon National Park bezoeken (zelf of met hostel) (1.30 uur rijden)

Dag 13
Bezoek Sedona (40 minuten rijden)

Dag 14
Bezoek Palm Springs (6,5 uur rijden)
Overnachting Royal Sun Inn ($54,99)

Dag 15
San Diego bezoeken (2,5 uur rijden)
Overnachting USA Hostels San Diego ($30)

Dag 16
Bezoek Sea World (15 minuten rijden)
Overnachting USA Hostels San Diego ($30)

Dag 17
Los Angeles bezoeken (2 uur rijden)
Overnachting in een Studio Cottage via airB&B (In Carson) ($47)

Dag 18
Beverly Hills/Hollywood (Hollywood Boulevard, Vine Street, Santa Monica Boulevard) bezoeken
Griffith Park Observatory (Hollywood Sign) bezoeken
Wedstrijd van LA Lakers bijwonen
Overnachting in een Studio Cottage via airB&B ($47)

Dag 19
Universal Studios bezoeken

Dag 20
Warner Bros. Studio bezoeken
Venice Beach and Boardwalk bezoeken
Santa Monica Pier bezoeken

• De planning in LA is een opzet, omdat ik hier meerdere dagen ben kan ik natuurlijk het een en ander omgooien.

Dag 21
Cambria bezoeken (4.15 uur rijden)
Overnachting Cambria Street Inn ($49)

Dag 22
Kayaking in San Simeon Cove (Kayak Cambria)
Piedras Blancas elephant seal rookery bezoeken
Overnachting Cambria Street Inn ($49)

Dag 23
Rijden naar Monterey, onderweg Point Lobos SR bezoeken (2.15 uur rijden)
Aquarium Monterey Bay bezoeken
Overnachting Americas Best Valeu Inn (In Seaside North) ($52)

Dag 24
Whale watching in Monterey
17 Mile Drive doen
Overnachting Americas Best Valeu Inn (In Seaside North) ($52)

Dag 25
San Francisco bezoeken (2 uur rijden)
Huurauto inleveren
Alcatraz & Fisherman’s Wharf bezoeken
Overnachting San Francisco Guest House ($38)

Dag 26
The Walt Disney Family Museum bezoeken
Overnachting San Francisco Guest House ($38)

Dag 27
Afhankelijk van terugvlucht, eventueel nog een bezoek aan iets in SF
Naar huis vliegen

Heb je nog tips qua overnachtingen? Denk je dat het ergens goedkoper kan?

Ik heb nog wat tips voor je voor San Francisco:

*Het is erg leuk om fietsen te huren (bijv. bij Blazing Saddles) en dan de Golden Gate Bridge over te steken en terug vanaf Sausalito of Tiburon de ferry te pakken. Onderweg kan je langs Palace of Fine Arts fietsen.
*Let op dat je tijdig kaartjes reserveert voor Alcatraz!
*Als je je huurauto nog hebt en het aandurft, is het leuk om Lombard Street (kronkeligste straat ter wereld) af te rijden
*Als je vroeger fan was van Full House, moet je even langs Alamo Square voor het bekende plaatje van het openingsfilmpje :wink:

Veel plezier alvast met de voorbereidingen!

1 like

Bedankt Dutchgirl, die tips neem ik zeker mee!

Ik heb nog even naar dag 7 en 8 zitten kijken. Een andere optie die ik in gedachte had is:

Dag 07
Valley of Fire bezoeken (1 uur rijden)
Doorrijden naar Mesquite (1 uur rijden)
Overnachting Desert Palms Motel ($29,95)

Dag 08
Zion National Park bezoeken (1,30 uur rijden)
Doorrijden naar Panguitch (1.30 uur rijden)
Overnachting Bryceway Motel ($45)

Het aantal dagen wat ik nu heb gekozen 27 is het minimum om alles te kunnen en willen bezoeken. Ik hoop dat het te doen is in deze tijd. Als ik weet dat mijn route goed zit, dan kan ik eventueel nog een dag extra aan bepaalde plaatsen plakken. Ik heb nu het idee dat als ik nu al van meer dagen uitga, ik meer ga plannen/wil zien. Het lijkt me beter om later te kijken waar ik nog een dagje aan toe wil voegen.

Lekker fietsen, zou ik ook eens moeten doen -lol-
Even nog voor het rijden in San Francisco. Parking is duur en in SF heb je geen auto nodig. Ik vind het zelf geweldig om de heuvels (en Lombard Street) te rijden maar het is niet voor iedereen. “Als je het aandurft” zegt Dutchgirl al. Tegen die tijd zal je wel aan een automaat gewend zijn maar die heuvels zijn veel steiler (tot 20%) dan het er in de films uitziet… wees gewaarschuwd :wink:
Dan je route…
Heel weinig tijd voor Yosemite maar dat is jouw keuze,
Dag 3: Bekijk al Mono Lake (mooier ‘s middags). Wandelingetje bij de south tufas. Echt heel mooi.
Dag 4: Houd er rekening mee dat Bodie bezoeken vanaf Mammoth Lakes en weer terug al meer dan 4 uur zal nemen. Als het een net zo zwaar sneeuwjaar wordt als dit jaar kan Bodie nog zelfs in de sneeuw liggen. Bodie is 8400’ hoogte. 3 miles zijn dirtroad en die weg zal bij sneeuw dicht zijn. Ik kan er niet genoeg op wijzen dat de passen nog gesloten kunnen zijn in juni.
Bij Lone Pine zijn de Alabama Hills waar vroeger veel films zijn opgenomen. Er is ook een movie museum in Lone Pine en de weg naar Whitney Portal. Lone Pine ligt aan de voet van Mount Whitney, de hoogste berg in de 48 states (In Alaska zijn nog hogere bergen). Mijn voorstel is dus, als je slechts zo kort hebt voor Yosemite hebt om Bodie over te slaan. Je kan dan in Mammoth gaan overnachten en eerst Mono Lake bekijken.
De volgende dag kan je dan:

1. Laws Museum in Bishop bezoeken. (Openlucht, alleraardigst)
  2. Manzanar vlak voor Lone Pine. Niet veel te zien maar een geweldig visitor center . Zwarte blz uit de Amerikaanse history. Niet iedereen is hierin geinteresseerd. Wij wel.
  3. Alabama Hills. Het is echt leuk om hier wat rond te rijden (gravel roads). Ga eerst naar het visitor center op de hoek van 136/395. Heel vriendelijk en ze geven je goede info.
  4. Rijd daarna Whitney Portal rd op. Bergweg maar goed te rijden en verhard. Vlak buiten LP is Face Rock (kitch…). Prachtige uitzichten vanaf Whitney portal op het droge Owens Lake, de bergen en de woestijn. ('s middags)
    Net buiten Lone Pine langs 136 stop even en kijk achter je en maak wat foto’s (beste 's morgens).
    Dow Villa is het klassieke hotel in het midden van het dorp. Lone Pine is heel leuk maar kan toch niet een overnachting in Death Valley NP overtreffen. Er is nog veel meer te zien langs de eastern sierras (June Lake, Convict Lake, Devils Postpile, Ancient Bristlecones) maar daar zal je allemaal geen tijd voor hebben. In Bishop is de bakkerij van Erik Schat naast de Best Western. Een must stop. In Lee Vining is Whoa Nellie Deli bij het gasstation voor broodjes en lekker eten. De pomp is een van de duurste in de USA. (Fuel in DV is ook heel duur, vul de tank in Lone Pine).
    Duur is betrekkelijk. Nog steeds veel goedkoper dan in Nederland.
    Hoe je het best DV kan bezoeken vertel ik later nog wel.
    Even tussendoor. Voor de reis afstanden kan je Google of Mapquest gebruiken maar het beste is dat hier op het forum te vragen. Dan krijg je de praktijk antwoorden.
    Ok, Vegas en door.
    Je maakt een ernstige fout om zo kort aan Zion te besteden. Overton hotel heb je geskipt (nieuwe eigenaar, was een Best Western) en nu wil je naar Mesquite. Hebben we wel eens gegolfd en daar is Mesquite prima voor. Ook om boodschappen te doen en de drankvoorraad weer aan te vullen. Maar doe jezelf een plezier en rijd verder die dag. Je moet met een shuttle Zion Canyon in en die mag je niet missen. Iets meer uitgeven en in Springdale gaan logeren en als dat echt te duur is dan in Hurricane. Ik ga hier geen kwaliteisoordeel uitspreken maar voor ons zit Zion in de top 5 National Parks. We zijn er 5 keer geweest en verleden jaar nog 3 volle dagen. Al eens gehoord van The Narrows en Angels Landing? Ons eerste bezoek aan Zions was al 20 jaar geleden.
    En dan: Van Zion naar Bryce, Bryce kort bezoeken en dan naar Page. Wat een haast. Als je dit wil doen, rijd dan Bryce in niet verder dan Bryce Amphitheater. Zet de auto neer en maak een wandeling langs de rim. Ik zal je niet vertellen wat er nog meer onderweg is. Geen tijd. Je wint een uur tussen Zion en Page (je verliest een uur tussen Las Vegas en Zion)
    Dan even iets over dat Red Rock motel. In de "street of small hotels, 8th street). Page wordt geteisterd door valse reviews. Hier is er weer een (imo) http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60834-d658081-Reviews-Red_Rock_Motel-Page_Arizona.html
    Trek je hier niets van aan , en geloof RedRox (een verre vriend van mij) met zijn review.
    Dan Flagstaff. Studentenstad, heel gezellig, maar in Hostels heb ik nog nooit geslapen (luxepop :wink: Hoogtepunten aan de GC zijn sunset en sunrise en je wil niet in het donker terug naar Flagstaff rijden en ZEKER niet via 180. Wellicht kan je een tour maken met bv Angels Gate http://www.angelsgatetours.com/ Zelf nooit gedaan maar ze staan goed bekend en worden door locals aanbevolen. Sedona is maar 30 minuten rijden via de prachtige az89A (langs Oak Creek Canyon en Slide Rock SP) maar ook hier geldt, beter niet in het donker rijden. Je kan eventueel ook naar Sedona via I17 en 179 en de heel dapperen doen dat via Schnebly Hill. Dit laatste moet jij dus nooit doen. Vergeet in Sedona niet een bezoek aan de Chapel of the Holy Cross. Ook als je niet gelovig bent.
    De post wordt een beetje lang. Nog snel even voor die 17 miles drive. Kan je gerust overslaan na de Big Sur coast en Point Lobos tenzij je millionairshuizen en een golfbaan ($ rondje lopen ca $ 400,–!!) wil zien. Houd de $ 10,-- in je zak.
    Yeehaw
    Edit: Ik begrijp dat je een overnachting bij Bryce hebt nu.
1 like

Wederom bedankt Yeehaw. Het zou nogal wazig zijn zonder al deze geweldige informatie. :thumbsup:

Ik heb nog een paar dagen die ik hier en daar op de route wil plakken. Ik realiseer me dat het nu misschien allemaal wat krap is. Waarom is er ook zoveel moois te zien? Om mijn keuze wat makkelijker te maken: waar moet ik volgens jou meer dan 1 overnachting plannen? En waar is 1 overnachting bijvoorbeeld meer dan genoeg?

Dan denk ik vooral aan de plaatsen buiten de grote steden, rondom de nationale parken/al het natuurschoon: Lone Pine, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Sedona, Palm Springs… (er van uitgaande dat ik op al deze plaatsen een overnachting boek en niet bij verdere afgelegen plaatsen, of doorrijd, volgens eerdere planning).

In Yosemite plan ik alvast 2 nachten. In Cambria en Monterey bijvoorbeeld ben ik wel van 2 nachten uitgegaan. Is dat het waard? Of kan ik deze nachten beter elders besteden?

Bijvoorbeeld:

1. SF
  2. SF - Yosemite
  3. Yosemite
  4. Yosemite - Lone Pine
  5. Lone Pine - Death Valley
  6. Death Valley - LV
  7. LV
  8. LV - Valley of Fire
  9. Valley of Fire - Zion
  10. Zion - Bryce
  11. Bryce - Page
  12. Page - GC
  13. GC - Sedona
  14. Sedona - Palm Springs
  15. Palm Springs - SD
  16. SD
  17. SD - LA
  18. LA
  19. LA
  20. LA
  21. LA - Cambria
  22. Cambria
  23. Cambria - Monterey
  24. Monterey
  25. Monterey -SF
  26. SF
  27. SF - Amsterdam

Keuzes, keuzes, keuzes…

Wellicht kan ik hierna weer verder met de planning…

Oh ja, als ik zo vrij mag zijn… wil je me ook vertellen hoe ik het beste door Death Valley kan rijden. Er van uitgaande dat ik binnenkom vanaf Lone Pine en in Beatty blijf overnachten… :slight_smile:

Ik zou helemaal niet in Beatty overnachten.
Vroeg weg uit Lone Pine:
Dan Stovepipe Wells Dunes, Devils Cornfield, Furnace Creek Visitor, Devils Golf Course, Badwater, Artists Drive, Zabriskie Point, Twenty Mule team canyon en Dante’s View. Dan door naar Las Vegas rijden. Er is nog veel meer te zien in DV maar met die hitte zal je niet gaan wandelen.
Bij Valley of Fire is zinloos voor een overnachting. Gewoon van Las Vegas via Valley of Fire naar Zion rijden.
Extra nacht voor Cambria is niet nodig imo. Twee nachten Monterey zou ik handhaven.
Je hebt dus nu 3 nachten over. Die zou ik toevoegen aan Zion en Sedona en een nacht extra tussen Page en Gc in Monument Valley.

Dank! De planning is nu als volgt (we komen er wel ;))

1. SF
  2. SF - Yosemite
  3. Yosemite
  4. Yosemite - Lone Pine
  5. Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
  6. Las Vegas
  7. Las Vegas
  8. Las Vegas - Valley of Fire - Zion
  9. Zion
  10. Zion - Bryce
  11. Bryce - Page
  12. Page
  13. Page - Monument Valley
  14. Monument Valley - Grand Canyon
  15. Grand Canyon - Flagstaff
  16. Flagstaff (Sedona bezoeken)
  17. Flagstaff - Palm Springs
  18. Palm Springs - San Diego
  19. San Diego
  20. San Diego - Los Angeles
  21. Los Angeles
  22. Los Angeles
  23. Los Angeles
  24. Los Angeles - Cambria
  25. Cambria - Monterey
  26. Monterey
  27. Monterey - San Francisco
  28. San Francisco
  29. San Francisco - Amsterdam

Wat denk je ervan? :smiley: Ik ben er tevreden mee!
Ik heb nog zo’n 2 dagen speling… Dan trek ik er de gehele maand Juni voor uit.

Flagstaff had ik er dacht ik niet bij gezet maar is prima hoor. Een leuke stad (studentenstad) En wellicht eens leuk uitgaan… daar heb je na Las Vegas weinig gelegenheid voor. En voor Las Vegas ook niet. Page is niet beroemd om zijn nachtleven en in Sedona gaan de lichten om 9pm uit.
Kan het niet laten… neem 180 van GC naar Flagstaff . In Flagstaff kom je dan langs het Museum of Northern Arizona aan je rechter hand. Dit is echt een bezoek waard. Verder heb je in Flag nog de Lower Observatory.
Wat ook heel leuk is, is het rondje van Flagstaff naar Sunset Crater Volcano en Wupatki NM. Totaal ca 85 miles maar je moet er wel een halve dag voor uittrekken. Vlak ten oosten van Flag is Walnut Canyon NM. Ook leuk en je kan wat trappen lopen. Ik zal je verder niet overvoeren.

1 like

Leuk, die extra tips! Bedankt! Ik ga weer even mijn route/dagindeling plannen. Ik ben er zo al erg blij mee (en ik heb hem nog niet eens gereden…), maar heb nog wel een paar vraagjes!

Dag 01

• Aankomst San Francisco
  • Overnachting omgeving vliegveld

Dag 02

• Huurauto ophalen
  • Rijden naar Yosemite National Park (3,30 uur rijden)
  • Yosemite Valley bezoeken (1 uur rijden)
  • Overnachting Yosemite

Dag 03

• Glacier Point bezoeken(1,40 uur), Wawona bezoeken (45 minuten) & Mariposa Grove bezoeken (30 minuten)
  • Overnachting Yosemite (1,15 uur rijden)

Dag 04

• Tuolomne Grove (1 uur), Siesta Lake (15 minuten), Olmstead Point (15 minuten), Tuolomne Meadows (10 minuten), Tioga Pass (10 minuten) & Lake Mono (20 minuten) bezoeken
  • Overnachting Lone Pine (2 uur rijden)

Dag 05

• Doorrijden naar Death Valley National Park (1,30 uur rijden)
  • Stovepipe Wells Dunes, Devils Cornfield, Furnace Creek Visitor, Devils Golf Course, Badwater, Artists Drive, Zabriskie Point, Twenty Mule team canyon & Dante’s View bezoeken
  • Overnachting Las Vegas (2,30 uur rijden)

Dag 06

• The Strip bezoeken
  • Overnachting Las Vegas

Dag 07

• Outlet malls en winkelcentra (Las Vegas Premium Outlets + The Boulevard mall) bezoeken
  • Overnachting Las Vegas

Dag 08

• Doorrijden naar Valley of Fire (1.15 uur rijden)
  • Overnachting Hurricane (1 uur tijdsverlies) (2 uur rijden)

Dag 09

• Doorrijden naar Zion Visitor Center in Springdale + opstappen shuttle
  • Eerste stop (Museum)
  • Vijfde stop (Angels Landing Trail)
  • Achtste stop (Riverside Walk + The Narrows)
  • Overnachting Hurricane

Dag 10

• Doorrijden naar Bryce Canyon (30 minuten rijden)
  • Verschillende uitkijkplaatsen met de shuttle bezoeken
  • Overnachting Bryce

Dag 11

• Doorrijden naar Page (1 uur tijdswinst) (2,45 uur rijden)
  • Lake Powell Bezoeken
  • Overnachting Page

Dag 12

• Antelope Canyon Tour
  • Horseshoe Bend bezoeken
  • Overnachting Page

Dag 13

• Bezoek Monument Valley (2,30 uur rijden)
  • Overnachting Monument Valley of Page (2,30 uur rijden)

Dag 14

• Bezoek Grand Canyon National Park (2.50 uur rijden)
  • Overnachting Grand Canyon

Dag 15

• Bezoek Grand Canyon
  • Doorrijden naar Flagstaff (1,45 uur rijden), onderweg Museum of Northern Arizona bezoeken
  • Overnachting Flagstaff

Dag 16
Bezoek Sedona (45 minuten rijden)

• Slide Rock State Park
  • Horseback Riding
  • Tlaquepaque Commercial Center
  • Chapel of Holy Cross
    Overnachting Flagstaff

Dag 17

• Doorrijden naar Palm Springs (6,15 uur rijden)
  • Overnachting Palm Springs

Dag 18

• Doorrijden naar San Diego (2,5 uur rijden)
  • Balboa park bezoeken
  • Overnachting San Diego

Dag 19

• Bezoek Sea World
  • Overnachting San Diego

Dag 20

• Doorrijden naar Los Angeles (2 uur rijden)
  • Venice Beach and Boardwalk bezoeken
  • Santa Monica Pier bezoeken
  • Overnachting Los Angeles

Dag 21

• Mulholland drive doen
  • Walk of Fame (Hollywood blv & Vine Street), Rodeo Drive, Beverly Hills bezoeken

Dag 22

• Universal Studios bezoeken

Dag 23

• Warner Bros. Studio Tour
  • Griffith Park Observatory (Hollywood Sign) bezoeken
  • Wedstrijd van LA Lakers/Dodgers bijwonen

Dag 24

• Naar Cambria (4 uur rijden)
  • Kayaking in San Simeon Cove
  • Piedras Blancas elephant seal rookery bezoeken
  • Overnachting Cambria

Dag 25

• Doorrijden naar Monterey, onderweg Point Lobos State Reserve bezoeken (2.15 uur rijden)
  • Aquarium Monterey Bay bezoeken ($29,95)
  • Overnachting Monterey

Dag 26

• Whale watching in Monterey
  • Overnachting Monterey

Dag 27

• Doorrijden naar San Francisco (2 uur rijden)
  • Lombard Street bezoeken
  • Huurauto inleveren
  • Alcatraz & Fisherman’s Wharf bezoeken
  • Overnachting San Francisco

Dag 28

• The Walt Disney Family Museum bezoeken
  • Alamo Square bezoeken
  • Twin Peaks
  • Overnachting San Francisco

Dag 29

• Uitchecken slaapplaats
  • Iets bezoeken in San Francisco
  • Naar huis vliegen
  • De planning van de dingen die ik in de parken (Yosemite, Death Valley, Zion) wil zien/doen… is dat realistisch? Missen er nog dingen die ik écht moet zien?
    Ik heb geen idee wat ik moet zien in de Grand Canyon. Nog tips?

• Wanneer de Tioga Pass nog gesloten is, hoe dan het beste rijden?

• Wat is leuk om in Page te zien/doen op dag 11?

• Wat is leuk om in Monterey te zien/doen op dag 26?

• Wat is nog meer leuk om in San Francisco te zien/doen aan het einde van m’n reis?

• Wat moet ik ongeveer rekenen aan brandstof, als ik uitga van deze route (zo’n 3000 mijl?) en een economy class auto?

• Wanneer is de beste periode om een vlucht te boeken? Wat is ongeveer de bodemprijs waar ik bij deze retourvlucht op kan rekenen?

:dag:

DeeDee, plan niet zo veel en vergeet al die tijden. Het is een vakantie, geen race tegen de klok. Als je het ergens mooi vindt in een NP blijf dan wat langer en sla wellicht een gedeelte over. Je kan nooit alles zien. En houd je niet vast aan de route planners. Zij houden geen rekening met road works, stops, en druk verkeer. Mariposa Grove bezoeken in 30 minuten is onmogelijk. Stop die rare planning en relax :wink: Tuolumne Meadows, Tioga Pass 10 minuten…stop!

1. Als Tioga Pass gesloten is rijd dan zuidelijk van de Sierras via Bakersfield. Je mist dan Mammoth Lakes. DV is dan wel ver in een dag. Je zou kunnen gaan slapen in Ridgecrest. Of als dat te ver is in Tehachapi.
    Dag Page:
  2. Horseshoe Bend Overlook, Antelope Upper Canyon, Glen Canyon Dam. Met de boot naar Antelope Canyon over Lake Powell. (1.5 uur vanaf Wahweap Marina). Antelope Canyon kost een dikke $ 30,-- de boattour rond $ 50,-- en Glen Canyon Dam tour is $ 5,–. Dus je bespaart het meest als je de boattour niet doet. Sunset van Wahweap overlook.
    Kijk eens op Tripadvisor voor ideeen voor Monterey en vooral San Francisco.
    Een Economy zal al snel 30 mpg doen. Een gallon is 3.8 liter. reken op benzine prijzen rond $ 4,-- per gallon maar die veranderen nogal.
    Vluchten zou ik eerst eens bij een reisbureau checken en ook zelfs de auto. Vaak goede aanbiedingen en je hebt zekerheid. Wij boeken de vluchten vaak 8-9 maanden van te voren maar wacht er nog even mee tot na de vakanties. Enige zekerheid vwb prijzen is niet te geven.
    Yeehaw

Mariposa Grove bezoeken in 30 minuten is onmogelijk. Stop die rare planning en relax Tuolumne Meadows, Tioga Pass 10 minuten…stop!

Ik bedoelde met die tijden de tijd van het rijden. Niet dat ik 10 minuten daar wil besteden… maar goed, oké, ik moet het meer loslaten. Wil gewoon graag weten of ik dat allemaal red op een dag qua reistijden en straks niet ergens in de avond strand omdat het te veel was… Vooral ook omdat ik alleen ben. Ik zal het niet meer doen :redface:

Wat betreft de gesloten Tioga Pass…, is dan de gehele weg afgesloten? Dus vanaf Tuolumne Grove? Ik heb dan waarschijnlijk een overnachting in Lone Pine gepland. Kan ik dan niet beter bovenlangs rijden? Of mis ik dan al het moois?

Zijn er in alle nationale parken (Yosemite, Zion, Bryce, GC, DV) shuttles die je naar de plekken toebrengen?

Dat was het :wink:

Geen probleem hoor DeeDee, gewoon vragen blijven stellen!
Als Tioga pass gesloten is zijn wellicht andere passen open zoals Sonora Pass (108) of Ebbetts Pas (4) of Carson Pass (88). Dit impliceert echter wel een behoorlijke omweg. Carson Pass proberen ze het hele jaar open te houden. Als je niet over Tioga Pass kan moet je heel vroeg uit Yose vertrekken om in Lone Pine to komen. Ook is het mogelijk Lone Pine te bereiken met een lange dag rijden via Bakersfield.
Shuttles in Yosemite en Bryce hebben we nog nooit gebruikt en in Zion moet je een shuttle gebruiken om in Zion Canyon te komen (behalve in de winter). In Death Valley zijn geen shuttles en in GCNP gaat een verplichte shuttle naar bv Hermits rest vanaf GC Village. Je kan al deze informatie vinden op de nps sites. www.nps.gov
Als Tioga Road is afgesloten is hij helemaal dicht.
Yeehaw

hallo,
wij zijn in september en toen was de tioga pass nog open maar dat verschilt