jullie zullen wel vaak veel dezelfde vragen te horen krijgen… hoop dat het niet vervelend word.
ik heb al veel zitten lezen hier en daar al veel nuttige info uit gehaald.
we hebben al vaker gedacht aan een rondreis door west amerika maar nu willen we hem toch wel erg graag realiteit maken.
even onze wensen…
we willen 2 weken rondreizen door west amerika, ik weet het… 2 weken is weinig voor west amerika maar ja… we willen er graag naar toe en willen/kunnen niet langer dan 2 weken (14/15 of 16 dagen is geen probleem).
welke steden willen we zeker bezoeken:
San fransisco
Los angeles
Las vegas
ik zou het liefst in SF beginnen, waarom? de laatste dagen mogen lekker relaxt zijn… en daar lijkt LA mij geschikter voor… ook de badplaatsen in de buurt…
ik heb begrepen dat SF een mooie stad is en er is veel te zien, daar willen we dan ook zeker 2 nachten blijven.
parken die onze aandacht trekken:
grand canyon
yosemite
death valley
grand canyon
antelope canyon(lake powell)
zion
bryce
arches
nu zijn we er zelf al achter dat al deze parken zien nooit gaat lukken.
althans, het moet wel een vakantie blijven… we willen veel zien maar wel alles zonder druk.
we hadden min of meer het volgende idee:
san fransisco
yosemite
kings canyon
death valley
las vegas
evt zion
lake powell/antelope canyon
grand canyon
los angeles
dit is dus enkel de route zoals we hem graag zouden doen, daarbij laat ik dus het aantal overnachtingen per plaats nog open en waarschijnlijk komen er nog wat stops/overnachtingen bij omdat sommige afstanden te groot zijn om in een keer te doen.
graag jullie advies hierover, ik denk dat we op het eind nog zo’n 3 dagen in LA willen doorbrengen of in de buurt hiervan voor een relaxte afsluiting van de trip.
evt advies over boeken? alles zelf doen of een kant en klaar reis? tickets boeken en een auto kan evt via reisbureau… maar de route en de overnachtingen wil ik toch graag zelf regelen… dan doe je zeker precies wat je zelf graag wilt en op het tempo wat je zelf fijn vind.
maar het is goed te doen om zelf de overnachtingen te boeken toch?
ik heb vast nog meer vragen maar die komen vanzelf wel denk ik…
alvast bedankt voor de info en de moeite!
Twee weken is inderdaad zeer kort voor jouw lijstje. Even kijken wat ik er van kan bakken:
Dag 1: vliegen en SF. Niet echt kans om veel van de stad te zien, want je bent dood op van de reis+jetlag.
Dag 2: SF door in rap tempo, bereid van tevoren een wensenlijstje voor, want je kan lang niet alles doen in een dag.
Dag 3: auto ophalen, naar Yosemite rijden, motel regelen.
Dag 4: door Yosemite naar Death Valley, weinig tijd om stil te staan in het park, vooral veel rijden om bij Death Valley te komen.
Dag 5: Death Valley zelf bezoeken en door naar Las Vegas. Gelukkig is het hier makkelijker om laat aan te komen.
Dag 6: Las Vegas bezoeken.
Dag 7: als je gokverslaving nog niet de macht heeft overgenomen, naar Zion. Kort ritje, dus je kan meteen het park in (of je stopt onderweg nog bij de Hoover Dam).
Dag 8: Bryce
Dag 9: Arches
Dag 10: Page/Lake Powel
Dag 11: Antelope Canyon en een stukje Grand Canyon. Overnachten in Tuba City.
Dag 12: Grand Canyon, overnachten in Williams.
Dag 13: Vroeg op, zodat je Joshua Tree 's middags mee kan pakken (ik ken het park niet, weet niet hoeveel tijd hier het minimum is). Of al meteen naar de rand van LA (Anaheim?)
Dag 14: Naar LA (ligt om de hoek). 's Middags walk of fame op Hollywood Boulevard (even uit mijn hoofd).
Dag 15: themapark (Disney, Universal Studios).
Dag 16: terug naar huis vliegen.
Dag 17: aankomst in Nederland (je vliegt door de nacht).
Het is een flink stressprogramma, maar dan heb je wel flink wat gezien.
zoals je ziet hadden we zelf bryce en arches laten vallen… en zion doen we alleen mee als we genoeg tijd hadden…
mijn idee maar jullie zijn de experts natuurlijk:
aankomst sf.
afhankelijk van de tijd dat we aankomen, 2 of 3 nachten sf.
dan naar yosemite + overnachting.
dan naar kings canyon (ligt meen ik op de route)+overnachting
death valley + overnachting
las vegas + overnachting
overnachting page (lakepowell/antelope canyon)
grand canyon + overnachting
en dan terug richting los angeles.
ik heb begrepen dat de route naar LA nogal lang is vanaf GC dus wellicht een tussenstop.
dan nog een aantal dagen aan de kust verblijven…
zo was ons idee een beetje… zo lijkt het ons dat we overal rustig aan kunnen doen… we kunnen toch niet alles zien dus moeten we keuzes maken.
Wij hebben afgelopen oktober ook een rondreis gemaakt en zijn bijna bij al jouw punten van het lijstje geweest. Onze route was als volgt:
1 Aankomst LA
2 LA, Hollywood, Beverly Hills
3 Vertrek richting Grand Canyon, overnachting Flagstaff
4 Grand Canyon, helikoptervlucht
5 Vertrek naar Page, Antelope upper canyon, Horseshoe bend, Glen Canyon Dam
6 Vertrek naar Zion
7 Vertrek naar Las Vegas8 Las Vegas
9 Vertek via Death Valley naar Yosemite, overnachting in evt Lone Pine of zover we komen
10 Vertrek naar Yosemite, vroeg
11 Yosemite, 's middags naar San Francisco
12 San Francisco, Alcatraz, Fisherman’s Wharf, Golden Gate, Cable cars
13 San Francisco, China Town, Centrum
14 Vertrek naar bv Cambria via kustweg (Hearst Castle)
15 Cambria o.i.d. - LA hotel bij vliegveld of in centrum
16 Vetrek naar huis
17 Aankomst Nederland
Ik moet zeggen dat dit goed te doen was, al was LA niet erg spectaculair was, dus daar heb je alleen tijd nodig voor een evt bezoek aan Universal studios oid,
Hallo,
Wat heerlijk dat je naar de VS gaat, twee weken is best kort maar je kunt best een hoop zien in die tijd hoor.
Als ik naar jullie keuzes kijk:
san fransisco
yosemite
kings canyon
death valley
las vegas
evt zion
lake powell/antelope canyon
grand canyon
los angeles
denk ik dat dat wel moet lukken. Kings Canyon kun je wel overslaan en volgens mij Lake Powell/Antelope Canyon ook. Het is leuker om wat langer de tijd te nemen in Death Valley of Las Vegas. En wellicht kun je dan Bryce toevoegen?
Aangezien je maar weinig tijd hebt zou ik van te voren goed plannen wat je in San Francisco wilt zien en misschien al toegangskaartjes voor eea van te voren op internet boeken? Dan hoef je niet in de rij te staan en dat scheelt natuurlijk tijd.
Een volle dag in Yosemite is het meest ideaal. Er is toch best wat te zien en het is een van de mooiste NPs die ik ooit heb gezien. Death Valley is ook heel bijzonder. Las Vegas is ook leuk om een volledige dag door te brengen, één grote gekte. Daar wil je echt wel van genieten.
antelope canyon lijkt ons toch wel erg mooi… lakepowell is niet zo bijzonder denk ik maar zover ik begreep licht het bij elkaar… dus als er tijd is kunnen we daar even een kijkje nemen.
zoals ik hoor kunnen we het beste 3 overnachtingen doen in SF… er is veel te zien… lijkt me een prachtige stad! maar het is dus mogelijk om vooraf tickets te bestellen? voor bijvoorbeeld alcatraz…
LA lijkt ons wel leuk om gezien te hebben… het is misschien niet zo boeiend maar US, Beverly hills, hollywood enz… toch grappig om die dingen eens in het echt gezien te hebben. hoort toch echt bij amerika
en misschien houden we LA kort om nog wat langs de kust te reizen/chillen.
wat is er precies te zien in Las vegas, het lijkt me geweldig om mee te maken… maar ik denk dat we aan 1 volle dag wel genoeg hebben…
is er aan de kust ergens nog de mogelijkheid voor whale watching? of een dolfijnen trip?
en de brandstof kosten? kan ik die vooraf een beetje berekenen?
ik ben zelf autogek en heb een zwak voor amerikaanse auto’s dus het liefste zou ik rondreizen met iets amerikaans, kan een typische amerikaanse sedan zijn of een suv maar het liefste een ford mustang cabrio.
De route die jullie in jullie 2e post hebben weergegeven is goed te doen in 16 / 17 dagen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Las Vegas leuk is om te doen, maar 1 dag daar is ook wel genoeg. San Fransisco is inderdaad de moeite waard. LA is een stuk minder, dus wat dat betreft sluit ik me aan bij het advies van Nassie.
Grand Canyon is op natuurgebied het mooiste, meest bijzondere wat ik ooit heb gezien. Ik heb destijds de south rim bezocht. Later op de route hoorde ik van een Amerikaan dat de North rim (zo mogelijk) nog mooier is. Maar goed. Verder is het aan te bevelen om zeker voor een volle dag in Yosemite te verblijven.
Whale watching is seizoensgebonden, dus het hangt er van af wanneer je gaat. In California zijn echter diverse plaatsen waar je dit kunt doen. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.beachcalifornia.com/beach/california-whale-watching.html.
Voor benzineprijzen kun je kijken op http://www.californiagasprices.com/
, maar houdt wel rekening met het feit dat ze in de USA andere eenheden gebruiken dan wij. En voor de ware autoliefhebber kun je een Ford Mustang cabrio huren bij USA. Maar dit zal bij andere maatschappijen ook wel kunnen (ik wil geen reclame maken :biggrin:).
hehe…
bedankt.
we zitten aan juni te denken… tioga pass schijnt ook prachtig te zijn maar juni is schijnbaar nog een twijfelgeval of deze route dan open is…
In juni willen we zelf ook een een roadtrip van 16 dagen (reisduur is excl.vluchten) gaan maken door het westen van Amerika. We zaten zelf te denken aan het volgende schema.
Los Angeles (3 dagen)
Langs de kust naar:
San Francisco (3 dagen)
Nationale parken:
Yosemite (1 dag)
Death Valley (1 dag)
Zion (1 dag)
Lake Powell/Antylope Canyon (1 dag)
Monument Valley (1 dag)
Gran Canyon (2 dagen)
En door naar Las Vegas (3 dagen)
En weer terug naar Nederland.
Benzineprijzen zijn op dit moment van $ 2,75 in Az tot $ 3,50 in California maar dat kan steeds veranderen Prijs is per gallon (3.8 liter) Benzineprijzen in Death Valley zijn een stuk duurder.
Met 16 dagen en starten in San Francisco is dit een optie:
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2 en 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco naar Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite via Tioga Pass naar Lone Pine (Tioga pass wordt vaak geopend de vrijdag voor Memorial Day weekend maar niets is zeker. Dit jaar was het 5 juni. Kan later kan vroeger)
Dag 7: Van Lone Pine via DV naar Las Vegas
Dag 8: Las vegas
Dag 9: Naar Zion NP
Dag 10: Zion
Dag 11: naar Bryce
Dag 12: naar Page
Dag 13: Page
Dag 14: Naar GCNP
Dag 15: Naar Phoenix (dichterbij dan LA)
Dag 16: Home.
Dit geeft enige rust in de route maar je mist Los Angeles. Voor een bezoek aan Zion en de vele mogelijkheden die er zijn in Page is 2 nachten per locatie aanbevolen.
Je kan er natuurlijk een haastklus van maken maar dan mis je veel.
Tussen San Francisco en Arizona meestal geen drop off kosten. Je kan de route natuurlijk ook andersom maken met een grotere kans dat Tioga Pass open is. Persoonlijk breng ik de laatste dagen van een zomervakantie liever in SF door dan in Phx.
Yeehaw
klinkt goed, maar we hadden zelf in de gedachten om bryce en zion over te slaan… page wel mee te pakken en dan door naar GC.
we willen wel heel graag aan het eind richting LA en dan langs de kust evt terug naar SF.
paar dagen genieten van de kust en highway 1 is voor ons toch wel een must… relaxen/niks doen is wel ons ding…
en misschien wel de route naar page overslaan en rechtstreeks naar GC…
Dat kan ook:
Dag 9: naar Page (ca 5 uur rijden via Hurricane en Kanab)
Dag 10: Page
Dag 11: Naar GCNP
Dag 12: Lange dag rijden naar LA (8-9 uur)
Dag 13: LA
Dag 14: LA naar Cambria
Dag 15: Naar San Francisco
Je rijdt je suf maar niets is onmogelijk.
je suf rijden willen we natuurlijk ook weer niet…
daarom ben ik blij dat hier veel ervaren amerika reizigers zitten…
we hebben ook besproken om evt page te laten vallen en dan na las vegas door naar GC.
zo is het wel handig om even alle opties te bekijken en uiteindelijk de beste keuze te maken…
er is zoveel te zien… we moeten gewoon keuzes maken…
omdat er zoveel te zien is, is het ook gewoon moeilijk om een keuze te maken…
maar de dingen die we gaan zien willen we ook van kunnen genieten… en met een veel te strakke planning gaat dat gewoon niet…
wat is de reden van de tussenstop lone pine?
ik gok omdat je anders teveel aan het reizen bent en te weinig tijd hebt in DV.
Tijdens de route van Yosemite naar Lone Pine is enorm veel te zien langs de Eastern Sierras en ook zal je willen stoppen tijdens de Tioga Pass route bv in Tuolumne Meadows. Er is Bodie, NE van Lee Vining maar een bezoek neemt al gauw 3 uur met de rit heen en weer van Lee Vining. Ik zal alleen de bekendste plekken noemen. Je hebt Mono Lake waar een bezoek aan de south tufas zeer is aan te bevelen. Je daalt van ca 7500’ naar Bishop op 4000’ Echt een prachtige weg. In Bishop heeft Erik Schat een bakerij waar je echt even naar binnen moet. Heerlijke broodjes, soepen etc. Naast Best Western Creekside Inn. Lone Pine ligt aan de voet van Mount Whitney. Hoogste berg in de 48 states. Een alleraardigst Movie museum is in Lone Pine. Je hebt er de Alabama Hills waar veel films zijn opgenomen en de route naar Whitney Portal met de “face” rock onderweg.
Je kan van Las Vegas in ca 5 uur naar GC south rim. Onderweg zijn daar nog Hoover Dam, een R66 museum i n Kingman en de weg van Kingman naar Seligman over R66 via Hackberry en Grand Caverns Caves (ik noem maar de bekendste plaatsen). Seligman is een must stop met Delgadillo Snow Cap en zijn verrassingen (ik verraad niets) Bekijk ook de tuin en ga even een plasje doen in het toilet in de tuin. Ook verrassend.
Na GC kan je naar Sedona via de east entrance en Cameron via Wupatki NM en Sunset Crater Volcano NM. Nog meer plaatsen als Walnut Canyon en Flagstaff. Mooie weg naar Sedona (az89A via Oak Creek Canyon en Slide Rock SP.) Een jeep tour in Sedona is ook aanbevolen www.visitsedona.com
Dus bv.
Dag 9: naar GC
Dag 10: GC en naar Sedona
Dag 11: Sedona
Dag 12: Sedona-Los Angeles (lange rit)
Dag 13: LA
Dag 14: LA-Cambria
Dag 15: Cambria-SF.
De mogelijkheden zijn enorm en neem maar van mij aan dat ik mij tot de bekendste plekken beperk.
Yeehaw
dat geloof ik gerust… volgens mij kun je in het westen wel een half jaar op vakantie gaan… haha
super bedankt (iedereen) voor alle tips, die gaan natuurlijk enorm helpen bij het bepalen van onze route.
Wij gaan van de zomer een rondreis maken door USA, waaronder Los Angeles en San Francisco.
We willen graag 4 overnachtingen in San Francisco. In welke wijken kunnen we het beste zoeken naar overnachtingen. We willen graag een hotel in een wijk waar ook ´s avonds nog wat te doen is.
Wij hebben afgelopen zomer ook een rondreis gemaakt door de US.
dit was ons reisschema:
Dag1: Aankomst LA
Dag2: LA
Dag3: LA (Universal studio’s)
Dag 4: LA –> Flagstaff
Dag 5: Flagstaff - Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Monument Valley - Moab
Dag 7: Moab (Arches + Canyonlands)
Dag 8: Moab - Bryce
Dag 9: Bryce - Zion - St George
Dag 10: St George - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley - Bisshop
Dag 13: Bisshop - Yosemie - Mariposa
Dag 14: Mariposa - SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF
Dag 17: Terugvlucht
Persoonlijk was ik zeer tevreden met deze rout, maar er zijn nog wel een paar dingen die je makkelijk kan veranderen:
Een dagje minder in LA is zeker te doen. Als je geen pretpark wil doen, is 1 dag voldoende.
The rit van LA naar flagstaff: Ik zou gewoon onmiddellijk doorrijden naar Grand Canyon. Lange rit, maar onderweg niet veel te zien, dus goed te doen.
Zion, arches en canyonlands zijn voor mij bij de mooiste NP die we gezien hebben en ik zou geen enkel van deze laten vallen.
In SF kan je eventueel nog een dag minder, als je op voorhand goed weet wat je wil zien en niet al te veel wil doen. Het is wel een zeer leuke stad.
Alcatraz zeker een aanrader! Op voorhand kaartjes bestellen is wel nodig. Wij hebben de nighttour gedaan en deze is zeer de moeite.
Wat je ook gaat doen, het zal in elk geval een geweldige reis zijn!
Geniet ervan.
Na al deze prima adviezen, geef ik nog even een antwoord op je laatste vragen. *Alles zelf doen of een kant en klaar reis? *
Een kant en klare reis is soms wat voordeliger, maar daar lever je inderdaad veel vrijheid voor in. Ik heb in ieder geval geen Fly Drive gevonden met jullie hele programma er in. Twee voorbeelden van aantrekkelijke fly drives zijn: Fly drive California Experience en Fly drive Western Panoramas. De eerste doet vooral de plaatsen aan de Westkust aan, zoals San Francisco en LA, de tweede start in Las Vegas en pakt een flink stel nationale parken mee. Beide zijn het hele mooie reizen. Nogmaals: deze reizen sluiten niet aan bij jullie wensen, maar het geeft een indruk van de opzet en kosten van een fly drive.
Waar je begint, maakt vaak uit voor de vluchtprijs. Ook de vertrekdag is relevant.Starten in Las Vegas is een vaak vergeten optie.
Ik heb even gekeken naar het prijsverschil. Ik weet niet wanneer jullie wegwillen, dus heb ik gewoon een datum geprikt. Bij vertrek op 4 juni naar San Francisco betaal je € 737 ( 1 overstap in NY of Houston) tot € 834 (rechtstreeks) per persoon . Vertrek je een dag eerder of later, dan kom je op € 690 (overstap in Londen). Las Vegas is altijd met overstap, vanaf € 735,-. LA kost € 707,- met overstap (in Madrid), maar zonder betaal je € 913,-. Twee weken autohuur is in alle gevallen vanaf € 312. Kortom: in dit geval is San Francisco (zonder vertrek op zaterdag) inderdaad het voordeligste. Je moet dan met zijn tweeen rekening houden met ongeveer € 850 per persoon.
Overigens hou ik zelf met de keuze van de vlucht altijd rekening met de aankomsttijd. Aan het einde van de middag is erg prettig: je gaat naar je hotel, eet wat en duikt heel vroeg je bed in. De volgende dag zit je vrijwel meteen in het nieuwe ritme.
Na een geruime tijd even niks meer aan onze vakantie gedaan te hebben heb ik er nu gelukkig weer tijd voor gevonden…
we hebben nu onze uiteindelijke route, we willen relaxt rondrijden en overal lekker de tijd hebben. nu nog even de totale kosten zien te berekenen en hopen dat het een beetje binnen budget valt…
ik heb nog een paar vraagjes:
Als ik zelf de autohuur wil regelen, waar kan ik dat het beste doen?
bij de websites van de huurders zelf of ergens anders? wat zijn de beste verhuurders van usa?
verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het boeken van een huurauto?
Als ik zelf de hotels/hostels/motels wil regelen, waar kan ik dit dan het beste doen? Is het veilig en handig om als hollander te boeken bij de hotels direct? (dus via hun website)
Onze route:
start ongeveer 10 juni
San Fransisco (3 nachten) 2 volle dagen om deze mooie stad te ontdekken
Yosemite (2 nachten) een volle dag om dit park te bezoeken
nu een nog onduidelijk punt… we wilden in eerste instantie rechtstreeks naar DV vanuit Yosemite… is dit wel of niet goed te doen?
we willen graag via de tioga pass (schijnt mooi te zijn) en zal rond deze dag (15 juni) toch wel open zijn hoop ik…
dus… rechtstreeks of een tussenstop? (fresno/visalia) maar vanuit deze plaatsen is het nog een flinke ruk naar DV.
DV (1 nacht)
Las Vegas (2 nachten)
Grand Canyon (2nachten)
Los Angeles (4nachten)
even over het laatste stukje:
we weten dat GC-LA een grote afstand is. maar omdat er in dit deel niet veel bijzonders meer is (althans, dat idee hebben wij) willen we dit toch rechtstreeks doen.
4 nachten LA omdat we vanaf hier terug vliegen en we de laatste dagen willen relaxen.
indeling laaste dagen:
-rit langs de kust (highway 1)
-dagje strand ofzo (santa barbara)
-verder nog wat relaxen en beverly hills/hollywood bezoeken.
als jullie nog een ander idee hebben over het laatste deel vanaf GC hoor ik het graag.
deze keuze hebben we gemaakt omdat we perse een paar dagen willen relaxen in de buurt van de kust en we willen ongeveer 2 weken weg…
we komen nu al op ongeveer 15 nachten uit, maar als we uiteindelijk op 16 of 17 nachten uitkomen is het ook goed.
(dus wellicht toch een tussenstop bij GC-LA)
poeh poeh… best wel wat werk, al dat uitzoeken… maar toch ook wel erg leuk om te doen!