Hi, enige waar ik wat over kan zeggen is dat je je niet moet vergissen in hoe lang je over Highway 1 doet. Ook al is het in km (of eigenlijk miles) maar een kleine afstand, je rijdt er erg langzaam ivm de vele haarspeldbochten (en uiteraard de mooie uitzichtpunten!). Je zou daarom nog kunnen overwegen om 1 nacht niet in LA te slapen maar ergens langs de kust. Dan heb je natuurlijk wel het nadeel van uitchecken in hotel en minder korting, dus het is even afwegen.
Edit: ik begrijp uiteraard dat je niet het hele stuk naar San Francisco gaat rijden, maar tot Monterey / Carmel zou ik zeker wel rijden, daarna blijft het mooi maar heb je de mooiste stukken wel gehad.
GC - LA is inderdaad een heel stevig eind. Monterey/Carmel en de route daarnaar toe is heel mooi, maar heen en weer is dat ook well een flink stuk. Zelf ben ik overigens niet zo gek op LA, SF vind ik meer charme hebben.
daarom zijn de dagen in LA meer om te relaxen aan de kust.
het is maar om een vaste thuis basis te hebben.
maar als ik nu zo zit te denken en we willen eigenlijk ook de highway 1 gereden hebben, kunnen we net zo goed terug gaan naar SF.
ik weet niet wat dit doet verder maar ik gok dat het goedkoper is als je eindpunt hetzelfde is als het begin.
en dan zouden we 1 dag LA kunnen doen, we willen BH, Hollywood enzo toch eens gezien hebben.
en dan wellicht ergens aan de kust nog een paar dagen. en dan gewoon terug rijden naar SF.
of we moeten de route omdraaien zodat we helemaal zeker zijn dat de tioga pass open is.
jezus wat een mogelijkheden allemaal.
persoonlijk zou ik van de Grand Canyon direct naar LA rijden.
Dit is een hele trip (+/- 900 km) maar zeker te doen.
Zoals je zelf al zei, is er niet echt veel op deze route.
Het is natuurlijk net wat je mooi vindt. Tussen GC en LA is van alles te zien en te rijden zoals grote stukken R66 tussen Seligman en KIngman, Kingman en Topock en Fenner naar Daggett. Er zijn ook nog R66 musea in Hackberry, Kingman en Victorville. www.historic66.com Dan is het echter geen dagrit meer.
Yeehaw
Om antwoord te geven op je vraag of we zelf hotels boeken: Ja, meestal wel (of het moet meegeboekt kunnen worden met de vluchten bijvoorbeeld). Dit jaar hebben we alleen campinggrounds, maar tussendoor ook 3 x een hotel. Ook al eerder gewoon zelf hotels geboekt. Onze ervaring is: gewoon bij het hotel zelf doen. Werkt prima. En bij twijfel of een vraag; gewoon het hotel mailen. Ze zijn altijd erg aardig en mailen snel terug.
net nog even veel gelezen op internet en heb al een hoop sites die me goed op weg helpen.
nog even een laatste vraag…
yosemite-DV…
in een keer of nog een tussenstop?
nu zie ik pas via google maps waar de tioga pass ligt.
zoals ik het nu zie kun je vanuit yosemite via de tioga pass in ongeveer 6:40 naar DV.
aangezien de tioga pass erg mooi is kunnen we beter een tussenstop plannen (lone pine bv)
is de tioga pass dicht kunnen we een tussenstop plannen in bv visalia.
hoe lang heb je ongeveer nodig in DV?
anders kan ik lone pine overslaan, we overnachten in dv smorgens het park bezichtigen en daarna is het nog ongeveer 3 uurtjes naar LV.
daar hebben we toch 2 nachten…
DVNP is het grootste NP in de 48 States. 3x zo groot als Yosemite en groter dan de landen Luxemburg en Libanon samen. In onze zomer is DV de heetste plek op aarde. Voor de route zie oa post #15. Lone Pine is een goede overnachtingsplaats. Van Lone Pine is het ca 4 uur rijden zonder te stoppen naar Las Vegas. Je kan toch al eea van DV zien onderweg. Mosaic Canyon, Stovepipe Wells Dunes, Devils Cornfield, Furnace Creek Visitor center, Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Zabriskie Point, 20Mule team Canyon en, als je tijd over hebt, Dante’s View.
iemand ervaring met de highway 1?
stel dat ik vanuit LA kom… is het dan aan te raden om hem helemaal te bereiden tot monterey of is de helft net zo goed?
LA-SF is een verschikkelijk lang eind voor 1 dag. LA-Monterey is lang genoeg voor 1 dag zonder lange stops; meer van die even-een-foto-trekken-stops en hoogstens één langere lunch-stop. Dan kun je op tijd bij een motel/hotel aankomen en nog even kort Monterey zelf ontdekken (nog even het strand en de haven meepakken en kort met de auto een ommetje maken om te zien wat er nog meer is).
ik bedoel eigenlijk meer of je een net zo goede indruk krijgt als je de highway 1 maar voor een stuk pakt. van LA tot SF is goed te doen als je de grote weg neemt maar via de highway 1 is het veel te lang… de highway 1 is ook echt een weg om relaxt te berijden (niet alleen vanwege de bochten)
we hebben namelijk sterk het idee om in de buurt van LA te blijven en vanuit daar terug te vliegen.
en dan evt een dagtripje langs de kust.
Het mooiste stuk is tussen Cambria en Monterey en dat is veel te ver voor een dagtrip van LA. Tussen LA en SF liggen San Simeon en Cambria ongeveer halverwege.
Je kan een stuk langs de kust rijden tussen Santa Monica en Oxnard langs Pacific Coast Hw. Niet te vergelijken met het stuk Cambria-Monterey.