welkom noppemathieu
Selfdrive
Als persoonlijk heb ik West-Amerika als een fantastisch reisland ervaren.
Een reis die geheel is opgezet uit de antwoorden, welke ik heb ontvangen van dit forum, het lezen van reisverslagen en reisboeken.
Jullie voorbeeld is de Tioga Tours. Dit is de basis waar mee je kunt beginnen.
En wat voor de een mooi is, hoeft voor de ander niet mooi te zijn.
Vlucht
Waarom starten vanaf LA. Mijn reis was in de voorbereiding ook vanaf LA, maar door een aanbieding van connections be, startte ik mijn reis vanaf Phoenix. Hiermee ging ik in een lus via de NPs naar San Francisco, alwaar mijn retourvlucht was. Advies: volg de prijzen van de boekingssite
s, zoals chaeptickts.nl connections.be etc. Kijk ook bij de luchtvaartmaatschappijen. Op de site vliegervaringen.com, vindt je de referenties van luchtvaartmaatschappijen. Belangrijk is ook de kosten naar de luchthaven vice versa mee te nemen.
Vindt je voor jou de juiste prijs dan deze vast leggen.
Huurauto
Persoonlijk boek ik mijn huurauto`s bij Eautohuur.nl Op deze site wordt een vermelding gemaakt van usareisen.de. Een drop-off sheet als bijlage voeg ik hierbij toe.
De kustlijn
Info ANWB Wereldreisgids Verenigde Staten Zuid-West
De Kust van de grote oceaan tussen San Francisco en Los Angeles vormt een van de bekendste landschappen van het Amerikaanse Westen, waar zee en vasteland elkaar ontmoeten ontstaan schilderachtige plaatsen, zoals Big Sur of langs de 17-mile drive bij Montery. Niet voor niets hebben Pacific Coast Highway 1 en Highway 101 op de circa 800 km grote afstand tussen de beide metropolen de bijnaam dreamroad gekregen.
Steden, natuurparken, hotels/motels, restaurants
Wat heeft LA te bieden, wat heeft SF te bieden, wat heeft Las Vegas te bieden?
Enkele antwoorden vindt je terug op vorige topics van dit forum.
Persoonlijk vond ik dat je Las Vegas meegemaakt moet hebben, maar meer dan dat ook niet.
Mijn reis eindigde in SF, maar kon evengoed eindigen in LA.
Op het forum ontving ik het advies dat SF meer te bieden heeft dan LA.
De high lights van de parken waren voor mij Yosemite NP, Zion NP, Bryce Canyon NP, Arches NP, en de Grand Canyon.
Mijn restaurants haal ik uit De Trotter, een reisboek voor de Back packer.
Hotels/motels, heb ik geen ervaring mee. Ik ben al reizend met een tent door West-Amerika gegaan. Een voordeel is, dat je midden in de parken ligt. Tevens ben je ook wat vrijer in omgang. Persoonlijk hecht ik geen waarde aan tophotels. Je slaapt er toch maar.
Ga eerst voor jullie zelf na, met als voorbeeld de reis van Tioga tours, welke route jullie willen maken.
Zet deze op het forum.
Koop de Lonely Planet of De Trotter, waar de goede restaurants en overnachtingen instaan.
De forumleden van deze site zijn best bereid om aansluitende adviezen te geven.
Wil je tips, dan ga naar mijn site voor het verslag, route en foto`s van mijn reis.
Veel succes met de voorbereiding
Henk
Mijn website