Hoi wij zijn van plan rondreis van 3 weken te maken , dit is onze opzet.
advies en tip zijn welkom
Amsterdam. Los angeles
Los angeles Lake havasu. Via palm springs
lake havasu. Grand canyo Via williams
grand canyon. Page.
page. Mese verde. Lake Powell, antilope canyon en monument valley
mese. Verde. Durango
durango. Moab. Silverton treinrit en mine tour
Moab Ballonvaart , archer
Moab. Bryce canyon. Capital reef
bryce canyonbryce canyon. Las vegas Zion
las vegas
las vegas. Death valley
death valley. Yosemite.
Yosemite
Yosemite San francisco
san francisco
san francisco. Monterey 17 mile drive
monterey. Los angeles
los angeles
los angeles. Amsterdam
Naar mijn mening wil je te veel doen in een te korte tijd. Ik zou Moab en Arches niet in de route opnemen, je bent anders alleen maar aan het rijden en ziet dan helaas niet zo veel.
Zie onderstaande voorstel voor een realistische route.
Je probeert een reis van 4 weken in 3 weken te proppen. Voor de Durango-Silverton RR heb je al een hele dag nodig. In Moab zijn 2 volle dagen al aan de krappe kant. Mesa verde ligt een heel eind van Page af. MKoab naar Bryce via de mooiste route neemt een hele dag en geen tijd voor Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse VCanyon en de stops langs hw12. In Bryce heb je niet echt 2 nachten nodig. Wel in Zion. Welke tijd van het jaar willen jullie gaan. Een overnachting in death Valley is prachtig maar wel erg warm in de zomer. Wat je eventueel wel kan doen is via Capitol Reef rijden. Dan krijg je: Grand Canyon-Page-Monument Vallet-Torrey-Bryce.
Bedank voor reactie,weet dat somige stukken idd vrij krap gepland zijn.
-Voor rit durango naar moab 180 mijl wilde ik begin avond rijden.(is dit te doen?)
-van moab naar bryce canyon via h12 is volgens mij 260 mijl reistijd 5 uur.
bij vertrek vroeg in ochtend is dit dus niet voldoende?
bryce wel twee overnachtingen maar meer onder begrip. kom laat aan ,overnachting,dag bryce,overnachting, vroeg weer verder.( door ooit 2 nachten kun je iets meer spelen met of je vroeg of laat vertrek waardoor je dingen tegen elkaar kunt afwegen)
death valley begin juni is planning
zal touwens nog reis proberen duidelijker te omschrijven wat zie dat texst achter elkaar staat waardoor hij niet niet echt duidelijk is
dag 1 amsterdam - los angeles
dag 2 los angeles - lake havaus **30*5mijl via palm spring ***
dag 3 lake havasu- grand ganyon 235mijl via williams
dag 4 grand canyon- page 136 mijl grand canyon eind middag naar page
dag 5 page - mese verde 270mijl lake powell, anthelope canyon,mnt valley
dag 6 mese verde- durango 117 mijl mese verde daarna durango
dag 7 durango- moab 178 mijl treinrit durango silverton en minetour.begin avond naar moab
evt extra dag!
dag 8 moab ballonvaart
dag 9 moab- bryce canyon 270 mijl via capitol reef
dag 10 bryce canyon
dag 11 bryce canyon- las vegas 250 mijl via zion
dag 12 las vegas
dag 13 las vegas- death valley 121 mijl
dag 14 death valley- yosemite 500 mijl via tioga pas
dag 15 yosemite
dag 16 yosemite- san fransisco 211 mijl
dag 17 san francisco
dag 18 san francisco-monterey 125 mijl
dag 19 monterey- los angeles 335 mijl
dag 20 los angeles
dag 21 los angeles- amsterdam
dag 22 amserdam
Rijd NOOIT in het donker op die wegen. Het is aardedonker en een aanrijding met een hert (of andere dieren) kan het dier doden en je vakantie verpesten. Het stuk tussen Monticello en Moab is berucht voor aanrijdingen met wildlife en die borden langs de kant van de weg staan daar niet voor niets.
Van Moab naar Bryce is tenminste 6 uur zonder stoppen. De roadplanners laten je via I70 en us89 rijden. Dat kan idd in 5 uur. Zion is geen park om alleen maar doorheen te rijden. Death Valley naar Yosemite kan wel in een dag maar je mist een hoop langs 395 omdat je nauwelijks tijd hebt om te stoppen. Van Monterey naar Los Angeles langs de kust is 8 uur rijden zonder stoppen.
Ok is duidelijk betreft rijden in donker, maar hoe laat is het eind mei donker?
Wat zou optie zijn :mese na Durango zetten en dan naar Moab op extra dag
waardoor monument valley op reisdag naar Durango komt.
De mijlen en tijd die ik had was via de 12 ,maar reistijd is in praktijk dus langer.
zion is trouwens voor mij geen must.( niet ten nadele van zion maar reis is combi steden en natuur, waardoor je keuze maakt welk stuk natuur trekt je het meest)
Zou sommige stukken eerder bij vervolg reis keer meenemen,als steden op 2 plaats komen.
Wat mis ik zo al langs 395? En zou ik misschien beter vanuit las Vegas verder moeten reizen als Death valley waardoor die dagen mijlen verdeeld worden.
Neem rust, zet alles op een rij en maak dan een keus. Ik raad het ten zeerste af om op de manier te reizen zoals je nu van plan bent. Ik neem aan dat je deze reis een keer maakt voor de ervaring. Als je het wat rustiger aandoet, dan stop je overal onderweg om wat te zien/te ervaren. Ik zou niet de hele vakantie willen rijden.
De route die ik heb neergezet geeft je voldoende tijd om te genieten. Wil je 1 dag minder Sedona, dan moet je dit zeker doen. Het is uiteindelijk jullie vakantie.
Heb alles al rij gezet, betreft wat ik wel of niet wil zien. ook specifiek per lokatie.
Vandaar dat somige parken er niet in zitten hoewel die zeker ook mooi zijn,maar voor mij ander meer afwisseling geven.
Is zeker niet eerste rondreis. En auto rijden is voor mij ook vakantie,zijn ook zeker niet elke dag lange afstanden.
Snap alleen niet als je zegt dat dit niet haalbaar is ,dat 90% van de reisgidsen met deze afstanden werk.
Iedereen heeft natuurlijk andere manier, en zou idd ook week in somige parken door kunnen brengen.
Maar dat is nu niet mijn insteek,wil globaal indee krijgen van westen(highlights).
En niet alles tot in detail.
Begrijp u en u manier ook,maar zo voor mij meer manier van reizen zijn op vervolg rondreis.
Op een ander forum hebben we een travelarticle gemaakt voor de route van Las Vegas naar Yosemite. Lees dat maar eens rustig door:
Je kan inderdaad door Death Valley rijden en dan overnachten in bv Lone Pine of Bishop. Dat geeft je dan weer meer tijd op weg naar Yosemite. Bodie Ghosttown kan ik zeer aanraden maar hij is wel een omweg. Reken op 3 uur van Lee Vining naar Bodie, een bezoek en weer terug. Lee Vining ligt aan de voet van Tioga Rd.
Met je plannen tussen Page en Durango zou ik idd naar Durango rijden via Monument Valley en 4Corners. Maar een overnachting in MV is wel aan te raden voor sunset en sunrise. Zal je geen tijd voor hebben. Na de Durago Silverton dag (trek geen witte kleren aan in de trein!) kan je best naar Mesa Verde rijden en overnachten in de Far View Lodge. Dat is ca 1h15 minuten rijden.
Voor sunset etc www.sunrisesunset.com/USA
Yeehaw
Haalbaar is het zeker wel, ik heb ooit 9000 km in 3 weken gedaan (vancouver, seattle, SF, LA, LV, Grand Canyon, Yellowstone, Seattle). Ik heb gigantisch veel gezien maar op veel plaatsen echt maar kort de tijd gehad om er van te genieten. Sindsdien probeer ik vakanties met een wat relaxter tempo en minder gericht op ‘check in de box, ik ben er geweest’ te plannen.
Vooraf heb je niet half het besef wat je allemaal tegen komt en op welke plaatsen je eigenlijk meer tijd zou willen hebben.
Even extreem gesteld, het belang van een reisbureau is in de eerste plaats verkoop: stop zo veel mogelijk bekende bestemmingen in zo weinig mogelijk tijd voor een interessante prijs.
Dat is een hele andere insteek dan adviezen die je op een reis forum krijgt van mensen die geen commercieel belang hebben en enkel proberen uit te leggen hoe een reis vanuit hun perspectief het best tot zijn recht komt.
Haalbaar en optimaal zijn dus twee verschillende dingen…
-ga route las vegas yosemiye op gemak even doornemen.
-gemidelde zonopgand 5.15 ondergang 19.25
-als ik u goed begrijp bedoeld u dag 5 tot 7 zo
dag 5 page bezoek lake povell en antelope canyon waarna door rijden naar monument valley
dag 6 monument valley via for corners naar durango
dag 7 treintid en minetour en dan overnachten in mesa verde
dag 8 meze verde en dan door rijden naar moab
Ben het zeker met je stelling eens.
En ben ook niet aan 3 weken gebonden,maar als ik reis in 6weken zou doen(extreem gezegt)zo ik niet weten waar ik reis zou aan moeten passen. Vaardaar dat ik met dit schema ben gebonnen
Wijze woorden van Pieter!
Hoogtepunten in Page zijn Horseshoe bend overlook, Lake Powell, Glen Canyon Dam Antelope Canyons, de Colorado River faft en de tours op Lake Powell bv naar Rainbow Bridge. Een prachtige plek voor sunset is van Wah Weap overlook ten westen van Page. Met slechts een overnachting zou ik de Colorado Riverraft en Rainbow Bridge maar vergeten. Er zijn maar 2 lodges bij Monument Valley Tribal Park. The View hotel en Goulding’'s Lodge. The View is duur maar een sunset.sunrise daar vergeet je nooit meer. Kayenta en Mexican Hat zijn ca 30 minuten rijden. Bij Mexican Hat heb je nog Gooseneck SP en de Moki Dugway/Muley Point en er is een dirt road in Valley of the Gods. Zoals je ziet is de route maar een begin en er zijn talloze plaatsen om te bezoeken.
Tussen GC en Page vind je Cameron Trading Post beroemd om zijn Navajo tacos. Je vindt hier van alles, van goedkope prullaria tot fantastische Navajo rugs en schilderijen. Op weg naar Page gaat een weg 89A naar navajo Bridges (condors!), Marble Canyon en Lees Ferry. Is wel weer een omweg…
In Monument Valley kan je een tour maken van enkele uren met een Navajo guide. Er gaat ook een weg maar die is onverhard en vwb het eerste en laatste stuk zijn lekke banden aan de orde van de dag en je verhuurbedrijf staat het rijden off road niet toe.
Er zijn ook 2 Antelope Canyons in Page. Upper en Lower. Ik zou dus zeker Horseshoe bend, de dam en Antelope Canyon in Page bezoeken.
Yeehaw
dag 1 amsterdam - los angeles
dag 2 los angeles - kingman hotel quality inn
dag 3 kingman- grand ganyon canyon plaza resort via oude 66 ,williams
dag 4 grand canyon- page lake powell resort grand canyon , horseshoe bend, naar page
dag 5 page -monument valley coudings lodge de dam ,antelopo canyons
dag 6 monument valley-mesa verde far view lodge mnt valley
dag 7 mese verde far view lodge durango treinrit en minetour
dag 8 mesa verde- moab moab valley inn mesa verde
dag 9 moab moab valley inn ballonvaart
dag 9 moab- bryce canyon bw rubys inn via capitol reef
dag 10 bryce canyon bw rubys inn
dag 11 bryce canyon- las vegas new york new york
dag 12 las vegas new york new york
dag 13 las vegas- bishop la qiunta inn
dag 14 bisshop- yosemite minners inn(mariposa) via bordie,tioga pas
dag 15 yosemite minners inn(mariposa)
dag 16 yosemite- san fransisco whitcomb
dag 17 san francisco whitcomb
dag 18 san francisco-monterey downtown travellodge
dag 19 monterey- los angeles angeleno
dag 20 los angeles angeleno
dag 21 los angeles angeleno
dag 22 los angeles- amsterdam
dag 23 amsterdam
Zo als het er nu uit ziet zal dit reis schema gaan worden. wil deze rit in midsize suv maken.
Hoort allen verschillende verhalen betreft verzekering zo is sunnycars wel iets duurder als rest (hoewel dat op suv mee valt),maar is dekings bedrag veel hoger. iemand hier ervaring mee?
Als iemand trouwens op of aanmerkingen heeft betreft hotels hoor ik het graag.