Beste Wereldwijzers!
Bij mijn vorige reis naar China en Noord-Korea heb ik veel gehad aan de tips van alle ervaringsdeskundigen. Nu ik terug ben kan ik ook zelf mensen helpen. Voor mijn volgende reis heb ik alleen wel weer jullie hulp nodig!
Mijn plan is om samen met een vriend per auto een roadtrip te maken door het westen van de USA. Een enorm originele reis dus! De reis zal ± 4 weken duren. Aan de hand van de reisschema’s van anderen hebben we samen ook een reisschema gemaakt. Onze vraag is nu of we dingen missen of dat het reisschema misschien te vol zit en de afstanden te lang zijn. Als onervaren USA-reizigers is dat voor ons namelijk niet echt goed te beoordelen. Vandaar onze vraag!
Dag 1: Amsterdam (of andere luchthaven) - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: Ophalen huurauto. San Francisco -> Yosemite National Park
Dag 5: Yosemite National Park
Dag 6: Via Tioga Pass -> Mono Lake -> Bodie -> WAAR SLAPEN? (zijn we nog niet uit)
Dag 7: WAAR SLAPEN? -> Kings Canyon
Dag 8: Kings Canyon -> Lone Pine -> Death Valley
Dag 9: Death Valley -> Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas -> Zion NP (via Lake Mead (Hoover Dam) en Valley of Fire SP)
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP -> Bryce
Dag 14: Bryce -> Page
Dag 15: Page (Antelope Canyon)
Dag 16: Page (Lake Powell, Horseshoe Bend)
Dag 17: Page -> Monument Valley
Dag 18: Monument Valley -> Canyon Lands NP -> Arches NP
Dag 19: Arches NP
Dag 20: Arches NP -> Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon -> Sedona
Dag 23: Sedona -> Palm Springs
Dag 24: Palm Springs -> Los Angeles
Dag 25: Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive etc.)
Dag 26: Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive etc.)
Dag 27: Los Angels -> San Francisco
Dag 28: San Francisco -> Amsterdam (of andere luchthaven)
We hebben nog geen vliegtickets geboekt (tips voor goedkope tickets?), dus de reis kan ook andersom gemaakt worden. Daarnaast is het dus ook niet heel erg als er een dag af gaat of een dag bij komt. Het gaat er alleen om of we de juiste keuzes hebben gemaakt en of we niet iets missen.
We zijn van plan om in halverwege juli of eind juli te vertrekken en dan ongeveer vier weken later weer terug te komen. Tegen die tijd zijn we 22 en 23 jaar. Hebben jullie nog tips met betrekking tot het huren van een auto? Ik heb al veel gelezen dat USAreisen.de wordt aangeraden. Zijn er ook nog andere verhuurbedrijven/bemiddelingsbedrijven die jullie aanraden?
Ook alle algemene tips (bijvoorbeeld over accomodaties) zijn van harte welkom. Alvast heel erg bedankt voor het helpen!
Met vriendelijke groet,
David en Kelvin