Reisschema West USA

Hallo allemaal!

Een zoveelste reisschema ter discussie… :slight_smile:
Met de vele info op het forum, zelf eentje voor ons samengesteld.
Reisperiode: eind juni - midden juli

Onze prioriteiten liggen op natuur, niet de steden.
LA hebben we dan ook bewust uit het schema gelaten.
Uitzonderingen zijn San Francisco en Las Vegas:

• SF: vliegen we op (en lijk ons ook echt de moeite)
  • LV: ligt op de weg (en moet je wellicht eens gezien hebben)

Reisschema:

Dag 1 San Francisco - Lake Tahoe
Dag 2 Lake Tahoe
Dag 3 Lake Tahoe - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Tussenstop (Bishop? Lone Pine?)
Dag 8 Tussenstop - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 11 Springdale - Bryce
Dag 12 Bryce - Page (Antelope)
Dag 13 Page (Monument Valley)
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Tussenstop (Mojave National Preserve? Joshua Tree?)
Dag 17 Tussenstop - Santa Barbara
Dag 18 Highway 1
Dag 19 Highway 1
Dag 20 Highway 1
Dag 21 Highway 1
Dag 22 Monterey - San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco - Home

Dagen 8 - 14 lijken wat druk. Dit willen we compenseren door de kustlijn op het gemak door te rijden, met voldoende stops (relaxen aan strand).

Zijn de tussenstops nodig, of maken we er beter een reisdag van om die 2 nachten elders te plannen?

Alle feedback en tips zijn welkom!
Bedankt!!

Wij waren erg weg van Zion. Ik zou toch kiezen voor een dag minder kust en een extra dag zion om een trail te lopen. Je lijkt nu wat weinig tijd te hebben om alles echt te ervaren.
kwispeltjes

Bedankt Notenbomer!

Ondertussen schema wat aangepast.

Lake Tahoe uit het schema gelaten omdat volgens ons:

• het toch een tamelijke omweg is
  • de meerwaarde t.o.v. Yosemite te beperkt is
  • het er erg druk kan worden in de zomer (met jetski’s e.d., niet ons ding)

Verder wel Moab toegevoegd.

Dag 1 San Francisco - Yosemite
Dag 2 Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 5 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab -Page
Dag 14 Page - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Kingman
Dag 18 Kigman - Joshua Tree
Dag 19 Joshua Tree - Santa Barbara
Dag 20 Highway 1
Dag 21 Highway 1
Dag 22 Monterey - San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco - Home

Alle feedback nog steeds heel welkom!
Bedankt!

En inderdaad Zion is een aanrader, als jullie het leuk vinden om te hiken kan ik de Angels landing en de Narrows aanraden om daar te gaan lopen. Erg mooi!!

Jullie zouden opweg van Las Vegas naar Zion naar Valley of fire state park kunnen gaan. En hier bijvoorbeeld de korte hike naar ‘the fire wave’ maken, denk er wel aan op tijd te vertrekken anders kunnen de temperaturen oplopen.
Plaatje van the fire wave: http://us.123rf.com/450wm/allison14/allison141304/allison14130400044/19225124-photographer-shooting-the-fire-wave-sandstone-formation-in-valley-of-fire-state-park-in-nevada.jpg?ver=6

Zion moet je echt langer blijven is 1 van de mooiste parken! Volgens
Mij pak je wel de verkeerde kant van de highway one als je deze route neemt

Ik sluit me bij bovenstaande opmerkingen aan. Als je echt van natuur houdt, dan is Zion het mooiste park. Highway 1 vond ik juist een beetje tegenvallen, dus mijns inziens is 2 dagen Highway 1 veel te veel. Ik zou juist van Santa Barbara direct doorrijden naar Monterey. Onderweg stop je af en toe om wat foto’s te maken, maar het is prima in 1 dag te doen vind ik en toch alles te zien. De dagen die je daar dan mee bespaart zou ik dan in natuurparken stoppen (Zion + Moab dagje extra ofzo). Daarnaast zou ik op de dag dat je van Yosemite naar Mammoth Lakes gaat een tussenstop maken in Bodie. Dit kan prima op dezelfde dag.

Ik zou niet al te veel tijd spenderen aan Bryce en wat meer op Highway 12, waar tal van natuurpareltjes te zien zijn (Escalante, Capitol Reef, Goblin Valley, Cathedral Valley, Devil’s backbone).

Evenmin zou ik van Moab naar Page, dan naar Monument Valley en ineens terug naar Grand Canyon rijden.
Je gaat heel wat kilometers winnen met volgende route:
Moab - Monticello - Blanding - route 261 - Muley Point!!! - Moki Dugway - (eventueel Valley of the Gods) - (eventueel site van Once upon a time in the west) - Monument Valley - Kayenta - Page - (eventueel Marble Canyon, is wel een omweg via route 89A) - Grand Canyon.
Ik denk dat je hiermee 200 km gaat uitsparen, want dat is ongeveer de afstand van Page naar Monument Valley.

Overigens, Kingman is een slaapstadje waar echt geen knijt te doen valt. Dan rij je beter door naar Lake Havasu City.

En, terechte opmerking hierboven: highway 1 afrijden van beneden naar boven betekent dat je veel minder van de oceaan gaat zien.

Enjoy.

Bedankt voor jullie tips!

Rekening houdende met het hoogseizoen, hebben we ondertussen zo goed als alles reeds vastgelegd.
Dus niet alle feedback is nog door te voeren in ons schema.

Ter info, stand van zaken:

Dag 1 : San Francisco - Yosemite : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 2 : Yosemite : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 3 : Yosemite : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 4 : Yosemite - June Lake : Camping (gereserveerd)
Dag 5 : June Lake - Death Valley : Motel (gereserveerd)
Dag 6 : Death Valley - Las Vegas : Motel (gereserveerd)
Dag 7 : Las Vegas - Zion : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 8 : Zion : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 9 : Zion - Bryce : NP - Camping (first come first served)
Dag 10 : Bryce : NP - Camping (first come first served)
Dag 11 : Bryce - Moab (Arches) : Camping (gereserveerd)
Dag 12 : Moab (Canyonlands) : Camping (gereserveerd)
Dag 13 : Moab - Monument Valley : Camping (gereserveerd)
Dag 14 : Monument Valley - Page : Camping (gereserveerd)
Dag 15 : Page : Camping (gereserveerd)
Dag 16 : Page - Grand Canyon : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 17 : Grand Canyon : NP - Camping (gereserveerd)
Dag 18 : Grand Canyon - Tussenstop : Motel (gereserveerd)
Dag 19 : Tussenstop - Joshua Tree : NP - Camping (first come first served)
Dag 20 : Joshua Tree - HW1 : SP - Camping
Dag 21 : HW1 : SP - Camping
Dag 22 : HW1 - San Francisco : Hostel (gereserveerd)
Dag 23 : San Francisco : Hostel (gereserveerd)
Dag 24 : San Francisco - Home

Mooie route dat jij hebt uitgestippeld… Ik wil van Bryce naar Moab gaan en dacht aan je voorgestelde traject. Is dit te doen op 1 dag? Vermits ik een nacht of 2 blijf slapen in Moab kan ik wel Goblin/Cathedral Valley en Devil’s bone later doen indien er onvoldoende tijd is.

Traject Moab - Page wou ik ook doen. Daarbij dacht ik te stoppen in Monument Valley en die andere stoppen van je traject zien er super uit. Zelfde vraag hier. Is dit te doen op 1 dag? Marble Canyon kan ik natuurlijk wel later doen vermits ik ook weer een dag of 2 wil blijven in Page.

Dag Sphinx. Ik ben zelf bezig met de voorbereiding van mijn reis volgend jaar april. Een aanzienlijk deel ervan zal zich plaatsvinden in het zuiden van Utah.
Ik denk dat je voor jezelf een beetje moet uitmaken hoeveel tijd je ergens wil doorbrengen. Ikzelf zou graag minstens anderhalve dag doorbrengen op Route 12, met een paar off-road trips die ik in gedachten heb (Hell’s backbone en Burr trail). Je moet maar eens kijken op deze site: http://www.scenicbyway12.com/wp-content/themes/sb12/library/media/images/route_guide.pdf

Zodus, punt 1: je hebt een 4x4 nodig.

Eigenlijk kun je daar makkelijk 2 of 3 dagen van maken, maar goed, mijn reisgezellen zeggen dat ze op den duur altijd ‘hetzelfde’ gaan zien. Ik moet een beetje de kerk in het midden houden, dus ik ga akkoord met anderhalve dag. Misschien krijg ik ooit de kans om een veertiental dagen in die streek door te brengen? Ik zie dat zeker zitten, mijn ziel ligt daar ergens verborgen, denk ik.

Als je die link bekijkt, dan ga je zien dat Cathedral Valley een te grote omweg is. Wat wel min of meer op de weg ligt, op Road 24, is Goblin Valley SP. Je ziet maar.

Dan, Moab - Page: ik denk terug dat je 2 dagen nodig hebt, en wel om deze reden: als je van Moab naar Page wil rijden, en je hebt Arches (makkelijk een halve dag, tenzij je het met de mountainbike wil doen) en Canyonlands (iets moeilijker, omdat je Island in the sky en Needles moeilijk op 1 dag kunt doen), allemaal achter de rug hebt, dan kun je via route 95 (Rainbow bridge SP) naar Muley Point rijden. Let wel, de dirt road naar Muley Point is ogenschijnlijk niet te vinden, wees op je hoede, anders mis je het. Muley Point is het mooiste uitkijkpunt op aarde, en ik ben uiteraard subjectief. Eens je daarvan genoten hebt, en intussen ook Valley of the Gods geobserveerd hebt op je linkerkant, kun je via Moqi Dugway (max 10 km per uur rijden) naar route 261 rijden en vandaar naar Monument Valley.
Die plek alleen al is een stop van enkele uren waard. Know your movie classics. Los daarvan is dat een moment van divine intervention.
Van daaruit is het een half uur rijden naar Kayenta, en dan is het nog een tweetal uur rijden naar Page.

Met andere woorden, als je Moab-Page op 1 dag wilt doen, dan is het mogelijk te doen, maar het zou jammer zijn dat je veel viewpoints gaat overslaan.

Als Marble Canyon jou interesseert, dan zou ik (afhankelijk van het seizoen) aanraden om die route 89A door te rijden over de brug naar Jacob’s Lake, en dan heb je ineens toegang tot Grand Canyon North Rim, alwaar je kunt genieten van onwaarschijnlijk mooie vista’s over de canyon. North Rim ligt gemiddeld 200-300 meter hoger dan South Rim.

Als je nog iets wil weten, let me know.

Geniet ervan!

1 like

O ja, eigenlijk kan je ook Dead Horse Point SP bezoeken, vlakbij Island in the Sky. De plek waar Thelma and Louise de canyon in sjeesden en waar Tom Cruise zonder enige beveiliging de hoogste rots beklom in Mission Impossible 2.

• Updated - - -

Met andere woorden, ik ben een fan en ik kijk uit naar volgend jaar :slight_smile:

Amai… Ik dacht dat ik ver vooruit keek gezien ik maar in Oktober ga. Dat stelt mij gerust :slight_smile:

Na 2 dagen Zion is het de bedoeling naar bryce te gaan. Daar te slapen en dan naar Moab. In Moab blijf ik 2 nachten. Dus de parken in die buurt moet ik niet doen in de weg Moab - Page. Page blijf ik ook een nacht of 2. Dus geen probleem marble - north rim tijdens 1 van die dagen.

Mijn huurwagen is een SUV. Dus hoe extreem is het terrein van die offroads? Heb wel beperkte 4x4 ervaring. Zijn er veel slaapplaatsen tussen een bryce en moab? Idem tussen moab - page?

Die hell’s backbone vond ik niet direct terug op google maps… Bedankt voor de extra tips :slight_smile:

Off-road betekent eigenlijk niet geasfalteerd. Als het regent, dan zijn die wegen af te raden.

Tussen Bryce en Moab kun je slapen in Escalante, Boulder, Torrey en Green River, mogelijk ook in Hanksville.
Tussen Moab en Page kun je slapen in Monticello, Blanding, Bluff, Mexican Hat, Monument Valley en Kayenta.

Hell’s Backbone: Google Maps

Keuze genoeg dus. Kan ik eventueel doorrijden na Bryce en onderweg daar stoppen ipv ergens in Bryce te slapen.

Weg van Moab naar Page is Canyon de Chelly ook een optie. Zoveel te zien, zo weinig tijd…

Sent from my iPad using Tapatalk