Ons reisschema ziet er als volgt uit (na vele weken van lezen en plannen). Wij horen graag reactie of tips die onze reis helemaal compleet kunnen maken. Alvast bedankt voor de tips en reacties
SCHEMA REIS AMERIKA
9 juli Amsterdam – SF 10-11 juli San Francisco (49-miles drive, cable car, GG-bridge etc.) 12 juli SF – Mariposa 13 juli Mariposa – Bischop (Wawona, Yosemite, Lee Vining-Mono Lake – Bischop)
**14 juli Bischop - Las Vegas (via Death Valley: Bad water, Devils Golf **course, artist drive, zabriski point
** twenty **mule canyon) 15-17 juli Las Vegas (valley of fire, shoppen, relaxen)
**18 juli Las Vegas – Page (Kanab :coral pink sand dunes, North Rim ****GC??? **v.a. LV Interstate 15, de 9 en **
** 89 naar Kanab, dan 89 of 89a naar Page??))
**19-21juli Page Lower antilope canyon, glenn canyon dam,****horsoeband, hike naar wahweap hoodoos, **
** coal mine canyon, strand (met auto op **strand??)
**22 juli Page – Bryce via Cedar Breaks Panguitch naar Bryce **(89 / 14 / 143 en dan de 12 naar Bryce)
**23 juli Bryce – Torrey ‘s morgens hike Navajo trail in Bryce **Kodachrome Basin, Escalante Petrified **
** Forest, Anasazi Indian naar Torrey
**24 juli Torrey : Capitol Reef (ook nog naar Globelin State **Park ??)
**25 juli Torrey - Moab via de 95, bezoek aan Natural Bridges **Monument, 191 van Blanding naar Moab
**26–31 juli Moab raften, 4x4 wheel drive tour, Canyonlands, **Arches National Park, route 128 en verder??
**1 aug. Moab – Cortez 191, 211 bezoek aan elephant hill,666 naar **Mesa Verde,Cortez 2 aug Cortez – Flagstaff 160 bij Mexican Water naar de 191 OF 41 naar Montezuma Creek, Bluff 163 naar **
** Valley of Gods, Goosenecks State ParkMonument Valley, Kayenta, Flagstaff 3 aug Flagstaff oak creek canyon 4 aug Flagstaff – Blythe 5 aug Blythe – Palm Springs
**6-13 aug Palm Springs Yoshua tree nat.park, Sea World (san Diego), **kabelbaan en Relaxen 13-14 aug LA- Amsterdam
5 weken, helemaal goed. Je hebt al een redelijk programma uitgedokterd.
Las Vegas - Page zou ik niet in 1 dag willen rijden. Een extra overnachting in Grand Canyon (South Rim) is geen overbodige luxe om uitgebreid de paar uitkijkpunten rondom GC Village te bezoeken.
In Lake Powell NP kun je inderdaad op sommige plekken met de auto tot op het strand rijden.
Jammer dat je Zion NP overslaat, zeker omdat je er letterlijk langs rijdt (ligt praktisch naast Bryce). Ook is het goed mogelijk na Moab/Arches naar Yellowstone door te rijden (goed mogelijk met 5 weken, maar dan moet je LA & omgeving aan het begin van de reis plakken).
Verder denk ik dat je een hele relaxte route hebt.
Hi Jurjen, Las vegas Page wilde ik bovenlangs rijden en een bezoek brengen aan de Coral Pink sanddunes. Jij zou deze route onderlangs rijden (langs de south rim)? Eigenlijk dacht ik erover om GC eruit te halen. De North Rim kun je via de skywalk bekijken maar is erg duur (wij zijn met zijn 6-en).
Is het makkelijk te vinden waar je bij Page met je auto op het strand kunt rijden?
Inderdaad kunnen we Yellowstone doen, dat hebben we overwogen, maar we vonden het voor de kinderen te veel worden, dus dat park houden we voor een volgende reis (gecombineerd met Canada).
Denk jij dat we alles kunnen doen op de rit van Cortez naar Flagstaff??
alvast bedankt voor je reactie,
groet caroline
5 wekend west-amerika, wat heerlijk!
Het enige war ik een beetje mis is Yosemite, dat is toch wel 2 dagen waard om eerlijk te zijn. Een prachtig park, je kunt er hele mooie wandelingen maken.
Maar voor de rest ziet jullie vakantie er fantastisch uit. Veel plezier.
Grand Canyon zou ik zeker niet eruit halen, het is een zeer indrukwekkende kloof. De North Rim ken ik niet echt, maar het schijnt er minder mooi te zijn. Grand Canyon Village is gewoon leuk, met de stroomtreinen, het ouderwetse station en de verschillende uitkijkpunten.
Ik heb Google Maps gecentreerd op een strand. Volgens mij hebben wij daar 3 jaar geleden ook gestaan en moet het mogelijk zijn daar met de auto te komen. Klik!
Het is een flinke rit als je onderweg een aantal stops wilt maken. De 191 is prima, dan krijg je nog wat mee van Monument Valley en kun je Petrified Forrest meepakken (waar jullie volgens mij op azen). Dit allemaal voor zover ik mij onze trip kan herinneren. Wij overnachtten toen in Tuba City (praktisch naast het Navajo-museum).
Je hebt er een aantal lange reisdagen inzitten. Las Vegas naar Page is al 5+ uur rijden zonder stoppen en via de snelste route (Arizona Strip en Kanab). Las Vegas naar north rim is ook al 5+ uur rijden en dan van NR nog 2.5 uur naar Page en dan heb je nog niets van NR gezien laat staan Goblin Valley en bv Marble Canyon, Lees Ferry en Navajo Bridges onderweg naar Page. En je slaat Zion over. Valley of Fire SP is onderweg naar Zion (en Page) dus waarom vanaf Las Vegas en weer terug? ut9 door Zion wordt dit jaar geplaagd door roadworks. Houd daar rekening mee.
Ook ben ik het met Loves eens dat je wel erg weinig tijd aan Yosemite besteedt.
Dan Page naar Bryce. Cedar Breaks NM ligt nogal uit de route en lijkt erg op Bryce.
Moab-Cortez. Van Cortez is het nog een uur rijden naar het visitor center van Mesa Verde NP. En dit park neemt nogal wat tijd.
Cortez naar Bluff, Valley of the Gods, Gooseneck SP, Monument Valley Tribal Park en naar Flag is nauwelijks een dagroute te noemen en ook ik ben van mening dat je GCNP zou moeten zien. Verder heb je nog Moki Dugway bij de Valley of the Gods. De Skywalk (Grand Canyon West) is niet bij north rim maar ongeveer 5 uur rijden van south rim naar het westen. Toegangsprijs ongeveer $ 85,-- pp.
Oak Creek Canyon ligt tussen Flag en Sedona en naar Blythe ga je ook via Sedona alhoewel je ook via I40 en 95 kan rijden (met een stop in bv Seligman). In Blythe is niet zoveel te doen. Het is mogelijk om van Flagstaff in een dag naar PS te rijden maar als je Joshua Tree NP wil zien zou ik Flag naar Thentynine Plams rijden en dan de volgende morgen Joshua Tree NP en dan naar Palm Springs voor de tramway (beste 's middags).
Heb je een SUV voor sommige dirtroads en je weet natuurlijk al dat het niet toegestaan is om off road te rijden met een huurauto.
Ach ja, allemaal gemopper -lol- Je gaat een fantastische reis maken Caroline maar onderschat de afstanden en de tijd voor de bezoeken niet.
Yeehaw
Hi Yeehaw,
Yosemite, hebben wij zelf al een aantal jaren geleden gezien. We willen nu alleen wat hot-items aan de kinderen laten zien, de sequoia’s in wawona en de Tioga road rijden, omdat we dat zelf niet hebben gedaan. De route van Las Vegas naar Page:
bij zion zijn wegwerkzaamheden dus is het wel verstandig om bovenlangs te gaan, want we moeten hier ook weer langs als we van page naar bryce gaan. Ik denk er nu over om dan toch maar onderlangs te gaan. Een, helaas kort, bezoek te brengen aan GCNP en dan door te rijden naar Page.
in page zitten we een aantal dagen. Ik wilde dan een dagtrip maken naar Antelope canyon en ik denk dat we dan wel door kunnen rijden naar Marble Canyon, Lees Ferry en Navajo Bridges (dit is de moeite waard??).
we zitten een aantal dagen in Las Vegas en ik wilde dan een ochtendtrip maken naar Valley of Fire (goed idee??) Van Page naar Bryce: via de 89 naar Kanab, naar coral pink sand dunes, naar mount carmel junction en dan naar het noorden (is dit ook de 9 of zijn hier geen wegwerkzaamheden??). Ik wilde dan de scenic byway 14 rijden door dixie national forest, maar dit zou jij achterwege laten??. Zion bezoeken we niet. We moeten keuzes maken en deze heb ik laten vallen.!!
Moab-Cortez is niet zo lang rijden, dus volgens mij is het te doen op 1 dag met een bezoek aan het Mesa Verde NP. Bovendien hebben we een week op 1 plaats gezeten (niet stil gezeten uiteraard, en onze ogen weer goed de kost gegeven). Cortez Flagstaff. misschien moeten we hier een tussenstop in lassen omdat ik eigenlijk nog zo veel wil zien. Voorstel: cortez, bezoeken valley of gods, Moki Dugway, Gooseneck SP, Monument Valley Tribal Park overnachting in Kayenta of Tuba City. Er zit hier toch geen off road routes bij?? De skywalk halen we er sowieso uit (te duur voor ons allen). Kayenta-Flagstaff, bezoek aan sunset crater nat.monument en bij oak creek heb je volgens mij de slide rock canyon, waar de kinderen kunnen glijden in glijbanen van natuurlijke rotsen.?!? waar is dit precies, weet jij dat??
Van Flagstaff naar blythe via de route 89.
We zitten ruim een week in Palm springs in een huis met een zwembad en vandaar uit gaan we weer dagtripjes doen naar o.a. Joshua Tree NP de Palm Springs tramway en verder een beetje uitrusten.
ik zie je reactie op bovenstaande graag tegemoet
groet caroline
Hi again
Ik zal het even omgekeerd behandelen.
Palm Springs: Heerlijk een week, hebben we ook wel gedaan maar we golfen graag. Weet niet of het voor de kinderen wat lang is…
Slide Rock. Tussen Flag en Sedona maar heel dicht bij Sedona (ik denk zo’n 6 miles). Dus Flag-Oak Creek Canyon-Slide Rock met de parkeerplaats aan je rechter hand. Zie je van zelf.
Cortez-Flagstaff: Valley of the Gods is onverhard. Moki Dugway is ook onverhard maar de bochten zijn wel verhard. Is een officiele weg dus geen problemen. Probeer Moki Dugway vanaf het zuiden te rijden. Je denkt dan dat er geen weg is, maar die is er wel… De weg naar Muley Point (v anaf de top van Moki Dugway) is onverhard maar in goed conditie (als het droog is).
De Skywalk (Grand Canyon West) wordt door velen een tourist trap genoemd en een gedeelte is over een dirtroad.
Page naar Bryce met Coral Pink. In Kanab is ook nog Best Friends Animalk Sactuary, Frontier Town en Mogui Cave…Om bij Coral Pink te komen rijd je door Kanab en dan zie je links een weg naar Coral Pink (verhard). Aan het eind sla je linksaf en dan rijd je er al langs. Dezelfde weg terug maar gewoon rechtdoor rijden (en dus niet terug naar Kanab) dan kom je vanzelf weer bij us89 uit. Je maakt dus een soort loop. Met ut9 heb je nu niets te maken. Ik zou ut14 niet rijden in jouw geval. Wel een prachtige en goede bergweg maar hij neemt nogal wat tijd als je ook nog naar Cedar Breaks wil (en dan terug via 143 langs Panguitch Lake).
Moab-Cortez is niet zo lang rijden maar je hebt veel tijd voor Mesa Verde nodig. Mocht je tijd over hebben rijd dan even langs Mancos waar een van de beste bakkerijen is (beroemd!)
Neem van Las Vegas naar Page de kortste weg, Arizona Strip. Je hebt echt geen tijd om ook nog north rim te bezoeken die dag.
Antelope Upper Canyon is geen dagtrip. Een paar uur is genoeg uit en thuis. Voor Lower heb je langer nodig. Je kan van Page gemakkelijk naar lees Ferry etc. En dat is zeker de moeite waard. Als je een rafttrip www.raftthecanyon.com gaat maken kom je er met de bus langs na de raft. (smooth water)
Valley of Fire SP is geweldig (maar heet). Je kan van Vegas (Lake Mead blv) naar eerst naar Lake Mead rijden, northshore drive min of meer langs Lake mead naar Overton voor het Lost City Museum, dan naar Valley of Fire en dan terug naar las Vegas. Kopje koffie in Echo Bay langs Lake Mead.Vergeet ook Red Rock Canyon ten westen van Las Vegas niet.
Pfff en nu naar bed
Yeehaw
Hi Yeehaw,
een verlate reactie, maar alles nog eens heel goed bekeken.
Nog wat vragen:
1.Wat is het leukste, mooiste om te bekijken in Kanab is ook nog Best Friends Animalk Sactuary, Frontier Town, Mogui Cave of de coral pink sanddunes?? En is dit dan nog op 1 dag te doen met de rit van Page naar Bryce (we halen Cedar breaks eruit)
2.Ik hoor toch wat verschillende berichten over Mesa Verde, de een vindt het wel de moeite en de ander niet. Jouw advies?
3. Van Las Vegas naar Page de korste weg: Arizona Strip, dat is dus bovenlangs via Kanab??
4.Valley of fire gaan we doen zoals jij beschreven hebt.
5. bij Page moet je ook ergens met de auto op het strand kunnen rijden. Weet jij hoe ik daar precies moet komen?
Zeker door jouw tips is e.e.a. weer wat duidelijker geworden. Thanks!!
groet
caroline
Wat het leukste is kan ik niet bepalen. Frontier Movie town is niet iets dat wij bezoeken. Als je er een gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Best Friends kan ik aanbevelen. Ze doen daar heel goed werk. Mogui Cave alleen als je tijd over hebt. Beetje een Tourist trap maar anderen denken daar wellicht anders over. Coral Pink is niet pink overdag maar toch wel spectaculaire uitzichten. Ook off road motoren…
Page-Bryce is 3 uur rijden. Ik zou zeker even stoppen bij Red Canyon voor je Bryce bereikt.
Mesa Verde is het enige National Park met door mensen gemaakte constructies. Het is het beste park op dat gebied. Maar er zijn ook veel andere plaatsen met cliff dwellings. Alhoewel geen cliff dwellings vonden wij Wupatki NM bij Flagstaff meer dan een bezoek waard en ook Walnut Canyon net ten oosten van Flagstaff. En dan heb je nog Canyon de Chelly. Maar het aantal ancient sides is oneindig.
Ja: Hurricane-Fredonia-Kanab-Page is de snelste route…
Mooi zo!
Ten westen van Page is een strand off us89. Toiletgebouw aanwezig. Stel je van het strand niet te veel voor.
Yeehaw
Hi Yeehaw,
bedankt voor de antwoorden op de vragen. over een paar weken gaan we dan. Mochten ik nog vragen hebben dan meldt ik me weer.
bedankt
caroline
Hi Yeehaw.
Toch nog een paar vragen. Enne uiteraard hoor je de verhalen hoe het geweest is en wat we gedaan hebben met de tips.
Mono Lake. Hoe lang duurt het bekijken van Mono Lake en wat kunnen we het beste gaan bekijken. South Tufa?? en is er alleen een begeleide tour of kun je ook zelf er naar toe lopen?
Calfs Creek Fall. Is dit duidelijk aangegeven. Is het inderdaad een wandeling van 11 km?? Is het de moeite??
Wie weet verzin ik nog meer vragen!!
groetjes
caroline
Mono Lake. Ga eerst naar het mooie visitor center met alle displays. Dan is het, pak weg, 15 minuten rijden naar de south Tufas en de boardwalk. Je kan er zelf naar toe (moet wel zeggen dat het 10 jaar geleden is dat we er voor het laatst waren). Reken op ongeveer 1.5 uur voor Mono Lake. Wij zijn geen hikers dus ik moet het antwoord op Calf Creek Falls schuldig blijven. Volgens mijn GSENM mapje is het 3 miles (one way)naar Lower Calf Creek Falls en ongeveer een halve dag hike.
Inderdaad heet van de naald, maar wel duidelijk. Hoeven we er niet meer over na te denken of we wel of niet naar de Calf Creek gaan –> niet dus!!
Bedankt.
Hi Yeehaw.
We zijn weer thuis en hebben een fantastische reis gehad. Mono Lake was geweldig. Goed te vinden de south tufa’s. Bij Page kun je bij Lone Rock zo het strand op rijden. Bij Page komend vanaf Kanab dan direct links na de Glen Canyon Dam is een onverharde weg (1 mile) als je die uitrijdt kun je daar zwemmen en vanaf de rotsen springen, erg mooi!! Een tip voor andere amerika gangers. Ik was erg blij met de tip om naar de Navajo Bridge, Marble canyon en Lees Ferry te gaan. Geweldig, je passeert ook nog een balanced rock!. We hebben de Valley of Gods gedaan, dat ging net aan met onze huurauto (geen high clearance). Het had die ochtend net heel veel geregend, dus meer off road hebben we niet gedaan.
Flagstaff, de slide rock konden we niet doen omdat er een bacterie in het water zat. Echt balen voor de kinderen.
Mesa Verde was mooi om te zien. Alleen is het wel druk. Als je 's morgens in het park aan komt kun je pas uren later met een tour mee.
Valley of Fire hebben we gedaan, erg mooi maar heet. We hadden net een hittegolf in Las Vegas (47 graden!!)
De laatste week in Palm Springs was geweldig, even vakantie houden, bijkomen van alle indrukken. kan ik iedereen aanraden om zo af te sluiten.
Yeehaw nogmaals bedankt voor alle tips.
groet
caroline
HI Yeehaw,
Klopt dat is de balanced/mushroom rock die wij gezien hebben. Zo jullie gaan even een geweldige reis maken, en wat een tijd. Ik vond dat wij al lang weg waren 5 weken, maar je hebt altijd baas boven baas. Heel veel plezier. Ik ben benieuw hoe jullie reis er uiteindelijk uit gaat zien. Jullie huren inderdaad een 4x4 auto waarmee je ook off road kunt rijden. Als ik een volgende keer ga zou ik dat ook doen. Zeker in Utah heb je heel veel off road routes. Je kunt daar een boek kopen met 44 off road routes in Moab en omgeving. Ga je een weblog bijhouden, dan kan ik af en toe even kijken hoe het jullie vergaat! Fijne vakantie, groet caroline