Je kan best van LA naar Yosemite in een dag. Probleem zal zijn om daar een hotel te vinden. Maar je hebt dan wel 2 nachten in het park. Die extra dagen kan je eventueel aan Page toevoegen, aan GC of langs de kust.
Gelukkig. ik was bang dat het te lang zou zijn om in een dag van LA naar Yosemite te gaan.
VAKANTIE is eindelijk geboekt.
Doordat we laat (we gaan over 4 weken al) boeken zijn aantal hotels helaas niet beschikbaar.
Daarom ziet ons route als volgt uit:
Overnachting 1: SF (familie)
Overnachting 2: SF (familie)
Overnachting 3: SF (familie)
Overnachting 4: SF (familie)
Overnachting 5: Oakhurst
Overnachting 6: Mammoth lakes
Overnachting 7: Las Vegas
Overnachting 8: Las Vegas
Overnachting 9: St. George
Overnachting 10: St. George
Overnachting 11: Torrey
Overnachting 12: Page
Overnachting 13: Page
Overnachting 14: Grand Canyon SR
Overnachting 15: Laughlin
Overnachting 16: Los Angeles
Overnachting 17: Los Angeles
Overnachting 18: Los Angeles
Overnachting 19: Pismo Beach
Overnachting 20: Pismo Beach
Overnachting 21: San Francisco
De overnachtingen aan het begin en eind van ons reis zijn beinvloedt door activiteiten die we met familie (in VS) willen gaan doen.
Waarom 2 nachten St. George? Waarom niet een nacht Zion en 1 nacht Bryce? Torrey ligt behoorlijk uit de richting maar ut12 is prachtig. Als je deze route wil rijden zou ik doen:
- Las Vegas-Torrey
- Torrey-Bryce
- Bryce-Zion
4, Zion-Page
En anders Torrey overslaan en 2 nachten Zion plannen.
Las Vegas-Zion
Zion
Zion-Bryce
Bryce-Page.
Yeehaw wij willen Zion goed verkennen. Maar overnachtingen in Zion, in een redelijk hotel, was voor de door ons geplande dagen, voor ons, niet te betalen. Daarom kwamen we op St. George uit.
In St. George konden we goedkoop overnachten in een redelijk hotel.
De bedoeling is een dag vroeg naar Zion te rijden(uurtje), de dag in Zion door te brengen en dan weer terug naar St. George.
UT12 willen we rijden tussen Torrey en Page.
www.scenicbyway12.com Maar die loopt niet tussen Torrey en Page maar tussen Hanksville en us89. Schitterende weg maar niet snel. Reken al op 7 uur tussen Torrey en Page met heel korte stops.
Ik hoop dat je tijdens de volgende reis al zeker Canyonlands, Arches en Monument Valley gaat bezoeken. Je gaat versteld staan van de schoonheid en de mystieke ervaring die je gaat opdoen.
Dat geloof ik graag!
Mits we goed kunnen sparen willen we binnen nu en 2 jaar weer een rondreis plannen.
Mensen raden ons ook aan om dagje Monument Valley te plannen, aangezien we twee nachten in Page hebben. Maar dat gaan we waarschijnlijk niet doen.
Van Page naar MV is het heen en terug 4 uur rijden, mocht je nog van gedacht veranderen
MV is het mooiste dat ik ooit in mijn leven gezien heb, maar het feit dat we op een bepaald moment helemaal alleen in dat park waren, speelde ook een beetje mee. On-waar-schijn-lijke ervaring was dat. De volgende keer laat ik me gidsen door een Navajo in een jeep.
Leuk om je enthousiasme te lezen!
Daarom gaf ik ook aan dat we waarschijnlijk niet naar MV gaan. We zullen zien!
Tweede rondreis gaan we in iedere geval in MV overnachten.
Als je naar Torrey gaat kan je gemakkelijk een nacht MV toevoegen door van Torrey via 95 en 261 (Moki Dugway) naar MV to rijden en dan de volgende dag naar Page. je komt dan vroeg genoeg in Page aan om nog heel wat te doen en je wint een uur tussen MV en Page.
Beste Allemaal,
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
We zijn inmiddels bijna een maand in NL. We hebben genoten van ons vakantie! Geweldig tijd gehad.
En ook veel geleerd.
San Francisco: Mooi stad. Veel te doen, Alcatraz, Golden Gate, Muir Woods, China Town, Cable Car, …
Yosemite was geweldig! Helaas hebben we niet veel watervallen kunnen zien door droogte maar toch nog steeds indrukwekkend!
Wanneer we volgende keer gaan proberen we rond juni te gaan, afhankelijk of de Tioga pass open is.
Death Valley. We hebben een fout gemaakt door de reis tussen Mammoth Lakes en Las Vegas in een dag te doen. Hierdoor hadden we weinig tijd om iets te doen in Death Valley!
Las Vegas: hate it or love it! Wij vonden Las Vegas geweldig! Ondanks heftige stortbui hebben we van Las Vegas kunnen genieten. Wij vonden 2 nachten, 1 dag, veel te weinig!
Zion NP: Geweldig! Om Zion te bekijken is 1 dag voldoende. Echter als je van plan bent, zoals ons, om The Narrows te lopen is 1 dag te weinig.
U143: mooi! Hier hebben voordeel gehad van ons reisperiode. We hebben verschillende kleuren bomen gezien, groen, oranje, geel, rood. Echt mooi!
U12: Wij vonden deze snelweg mooier dan U143.
Antelope Canyon: geweldig kleuren! Het is aan te raden om zo vroeg mogelijk te gaan. Wij waren om 11:30 gegaan en het was veeeel te druk. Maar wel mooie foto’s met zonstraal (en zonder mensen) kunnen maken!
Monument Valley: Mooi kleuren en indrukwekkend! Hou er wel rekening mee dat de National pas hier niet geldt.
Grand Canyon: Mooi zonsondergang mee gemaakt. We waren er maar een dag dus hebben we niet veel wandeling kunnen doen.
Ons voornemen is om volgende keer van de North Rim naar South Rim te wandelen (duurt ongeveer 4 dagen)
Los Angeles: De (film)bekende locaties bezocht. En de tweede dag de laatste vlucht van ENDEAVOR mee gemaakt!
Highway 1: GEWELDIG! De route naar en in Yosemite vonden we heel mooi! Maar als we voorkeur moeten aangeven, dan Highway 1!
Over een paar jaar willen we weer door USA reizen. Aantal dingen willen we dan opnieuw doen maar ook nieuwe plaatsen bezoeken, zoals Yellowstone.
Ik hoop dat, nieuwe reizigers, hier wat aan hebben!
Bedankt voor je verslag. Ik zou hw12 geen snelweg willen noemen. De sunbeams in Antelope Canyon bereiken de vloer pas midday. Daarom zijn de toers dan drukker (en duurder)
@Yeehaw je hebt helemaal gelijk!