Rondreis USA west, route

Hoi allemaal,

Als eens eerder een post gehad, maar nieuwe plannen, dus open een nieuw onderwerp. Volgend jaar willen we een rondreis maken met onze zoon van dan 1 jaar en 4 maanden. Liefst in april of mei. Welke maand raden jullie aan qua weersomstandigheden?

Hebben nagedacht over reizen met een camper of met de auto, maar gaan denk ik toch voor de auto.

We willen ongeveer 3 weken gaan. Idee voor de route is nu:

  • San Francisco. Hier willen we in elk geval graag 2 dagen zijn: cable cars, bridge, Alcatraz. We moeten er rekening mee houden dat de kleine een middagslaapje doet, dus dat we niet alles op 1 dag kunnen plannen hier.

  • Via de kust richting LA. Overnachting in Monterey/Carmel. En de volgende dag dan naar Santa Barbara of Pismo Beach om te overnachten. Wat raden jullie aan?

  • In LA weer volle dagen om bijvoorbeeld ook Universal te kunnen bezoeken.

  • Van LA naar San Diego. Hier willen we een volledige dag zijn om Sea World te kunnen bezoeken.

  • Van San Diego willen we richting Grand Canyon. Is dit te doen in 1 dag? Zo niet, waar dan te overnachten?

  • Grand Canyon naar Monument Valley. Waar kunnen we dan het beste slapen?

  • Monument Valley naar Bryce en/of Zion.

  • Vanaf Bryce/Zion naar Las Vegas. Denk wel dat dit ver is?

  • Van Las Vegas willen langzaam weer terug naar SF. Stoppen en overnachten in Death Valley?

  • Meeste reizen gaan dan Yosemite, maar denk dat het qua afstanden voor ons handiger is om Sequoia mee te pakken. Die tip kreeg ik ook al eerder van Frederik op dit forum. Las ook over Mammoth Lakes. Is dat de moeite waard?

Dagen en hoeveel nachten op welke plaatsen zijn nog vrij in te vullen. Ik zou zelf graag Monument Valley zien, maar vraag me af of we het ons dan niet lastig maken.

Ik hoor graag jullie tips/suggesties!

Hallo M Bijker,

Hoe lang willen jullie gaan?? Als je voor deze reis 3 weken plant is het net haalbaar, maar je bent nu natuurlijk wel met een klein kind.

Van San Diego naar de Grand canyon is een heel eind. Ik denk zo’n 11 uur rijden.
Ik zou het niet doen. Plan een overnachting in.

In veel camper overeenkomsten staat dat je in bepaalde maanden niet in
death valley mag komen. ivm de hitte. ( de banden houden het niet)

Dus denk ik dat je kijken wat je wilt hotels of camper.

Wij hebben zelf de tocht met een camper gedaan. Heel leuk, je hebt heerlijk je huisje bij je en de kleine kan natuurlijk lekker slapen, maar dat kan ook in de auto. Ik vond de camper heerlijk, vooral de campgrounds, waren lekker in de natuur.
Maar ik vond de campgrounds toch vaak wat verder van de stad. Dus als je wilt gaan eten, toch vaak weer 8 km rijden. Ik vind ook dat een camper als je op goede campings wilt staan ( koa) wat duurder.

Wil je echt je hotels van te voren allemaal al vastleggen. Je kan natuurlijk ook je ticket boeken en de eerste overnachtingen en de rest ter plaatse doen. Dan kan je kijken hoe het gaat met de kleine en of het vele rijden je niet gaat tegenstaan. Dan kan je altijd inkorten of kijken of je meer kan doen.

Als je dingen wilt weten, hoor ik het graag.

Wil

Dank je wel, Wil!
Heb je een aanrader voor een plek tussen San Diego en Grand Canyon om leuk te overnachten?

In principe hebben we al de keus gemaakt om met de auto te gaan. Op die manier kunnen we inderdaad wat centraler op plekken logeren. Mijn ouders gaan ook mee, en op die manier kunnen we elkaar ook 'ns afwisselen. Ik kan dan bijvoorbeeld met de kleine in het hotel blijven terwijl de rest er op uitgaat.
Dat wordt met een camper toch lastig.

Omdat we met z’n 5-en zijn wil ik eigenlijk wel zoveel mogelijk vastleggen. Geen verrassingen en gezoek onderweg. Dat vind ik voor met z’n tweetjes prima, maar we zijn nu toch minder flexibel.

Hallo,

Wij zijn zelf niet naar San Diego geweest. Maar vanaf Los angeles naar Las Vegas gegaan en daarna naar de Grand canyon.

Van San Diego naar de Grand canyon is 890 km, dat is echt teveel.

Als je niet vanaf San Diego naar Las Vegas wilt, kan je overnachten in Needles, een nieuwe entertainment stad, die moet ooit op Las vegas gaan lijken.
Maar je rijdt wel 480 km door de woestijn. Weinig leuke dingen te zien onderweg.

Ik denk trouwens dat ik zou kiezen voor de maand april. Mei wordt al weer aardig heet.

Groetjes

Wil

Hey Mbijker,

zoals eerder gezegd is de kans heel klein dat je langs de oostkant (via Mammoth Lakes) naar Yosemite kan wegens sneeuw.

Je maakt een verre en dure reis naar één van de prachtigste streken in de wereld qua natuur. Zoals ik al dikwijls heb gezegd vind ik het daarom weer o zo jammer dat je veel tijd gaat spenderen in steden als LA en San Diego. Dit dan nog dikwijls voor artificiële parken als Disney, Universal Studios, Sea World,… In Europa zijn toch ook pretparken, niet?

Anyway, van LA of San Diego kan je misschien door Joshua Tree NP rijden, daar wat wandelen en gaan slapen in 29 Palms. Zie ook vorige post.

Van Bryce naar Vegas moet lukken in 5 uur.

Monument Valley is één van mijn favorieten. Op een halve dag kan je makkelijk het park bezoeken dus één nacht volstaat. Kan ook als dagtrip vanuit Page maar dan is het op en af.

Misschien toch effe je planning dag per dag geven, dat is wat makkelijker om in te schatten.

Groetjes!

2 dagen SF:
Goed idee.
San Francsico-Monterey. Dan Monterey-Pismo beach zou ik doen. Even naar Santa barbara op weg naar LA de volgende dag.
Universal: Denk niet dat je de kleine daarmee een plezier doet. Kan eng zijn.
De Zoo in San Diego heeft een goede naam maar wij bezoeken dat soort plaatsen nooit op onze reizen dus verder geen oordeel. San Diego is een prachtige stad. Ze hebben ook nog seaworld.
San Diego naar GC is 9 uur rijden zonder stoppen en zonder verkeersdrukte. Ik zou gaan overnachten in Kingman en daarna via een stukje R66 naar GC rijden. Voor Kingman is ook al een stuk R66 tussen Topock via Oatman naar Kingman. Niet tanken in Needles maar in Az.
Entertainment in Needles is me volldeig ontgaan en we zijn er toch vaak geweest. 8 maanden geleden nog. Niets te beleven. Misschien wordt Laughlin bedoeld.
In Monument Valley overnachten in The View of Gouldin’s Lodge. Niet echt goedkoop maar een nacht The View vergeet je niet snel meer.
Sla Page niet over (Antelope Canyon, Colorado Riverraft, Lake Powell, Glen Canyon Dam, Horseshoe bend etc etc. Ook in Bryce en in Zion overnachten.
DV zal al warm zijn. We hadden er eens 116F in mei maar of weg naar Yosemite heb je nog Tioga pass. Die kan nog dicht zijn in mei. Niet te voorspellen. Dit jaar ging hij 7 mei open maar verleden jaar pas op 18 juni. Als hij gesloten is kan je via Bakersfield naar Yosemite rijden. Wel ook een lange rit. Mammoth lakes is een wintersport plaats op 8000’ Ook leuk in de zomer maar daat kom je niet als Tioga Pass gesloten is.
Kortom, in 3 weken is de route wel te doen maar ook een beetje gehaast. San Diego wordt vaak overgeslagen ivm timeissues. Dat geldt ook voor Monument Valley.
Je moet ervoor zorgen dat je reserveringen hebt voor GC en zeker voor Yosemite.
Het kan mooi weer zijn in april en koud in mei of omgekeerd. Hoe later je gaat hoe meer kans je hebt dat Tioga pass open is. In GC en Bryce is het nog erg koud die tijd van het jaar. Voor de meeste plaatsen zou mei beter zijn behalve voor Death Valley. In mei zijn de dagen ook langer.
Yeehaw

Hoi Frederik7028,

Ik snap je punt uiteraard van balans natuur/stad. Als we met z’n tweetjes waren gegaan was het zwaartepunt wellicht ook anders geweest. Denk alleen dat het met die kleine ook fijn is om in steden te zitten.

Idee voor planning per dag:

Dag 1- aankomst in SF. Ik ga er vanuit dat we dan niet veel meer doen dan blokje om, wat eten en bijkomen van de reis.

Dag 2 & 3- In SF rondkijken: Bridge, Cable Cars, Alcatraz, leuke wijken. Normaal gesproken zou je hier misschien korter de tijd voor nemen, maar wij zijn er aan gebonden dat er iemand tussen de middag moet slapen :slight_smile:

Dag 4 Huurauto halen (of hebben we die in SF ook nodig?) en dan rijden naar Monterey/Carmel. Hier rest van de dag rondkijken.

Dag 5 Van Monterey/Carmel naar een andere kustplaats richting LA. Ik dacht aan Santa Barbara of Pismo Beach? Hier rest van de dag doorbrengen.

Dag 6 & 7 Van een van deze plaatsen door naar LA. Hier een volle dag blijven voor rondje Hollywood, etc.

Dag 8, 9 & 10 Van LA naar San Diego. Hier twee volle dagen zijn. Een dag Sea World Zoo, en nog een dagje rondkijken.

Dag 11 Van San Diego via Joshua Trees naar 29 Palms.

Dag 12 Van 29 Palms naar Grand Canyon

Dag 13 Grand Canyon bekijken. Wellicht een helikoptervlucht plannen.

Dag 14 Van Grand Canyon naar Monument Valley. Hoe ver is dit? Heb je dan op dezelfde tijd nog kans om Monument Valley te bekijken en dan de volgende dag door te rijden? Of moeten we hier langer blijven?

Dag 15 van Monument Valley naar Bryce/Zion. Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor…

Dag 16 Bryce/Zion

Dag 17 Van Bryce/Zion naar Las Vegas

Dag 18 Las Vegas

Dag 19 Las Vegas naar Death Valley

Dag 20 van Death Valley via Lake Isabella naar Three Rivers

Dag 21 Van Three Rivers terug naar SF

Dag 22 naar Huis

Ik hoor graag of dit realistisch is of veel te gek… Dan moet ik toch iets gaan skippen denk ik.

Dank alvast! Groetjes!

dank Yeehaw. Jouw reactie kruist net de mijne geloof ik. Ik zie 'em nu pas.
Dank ook voor je overnachtingstips!

Hey.

Het ziet er goed uit. Maar ik vraag me af of dit nog leuk is voor een kind.
Of slaapt hij graag in de auto en vind hij autorijden leuk??

Ik zou in Sf ook een auto nemen.Anders moet je toch dingen gaan doen met taxi’s en dan is een auto met 5 personen voordeliger en je kan makkelijker dingen gaan bekijken en een hotel nemen die niet helemaal in het centrum of bij Fishermans warf ligt, is vast goedkoper.

Je kan je route ook plannen in www.randmcnally.com of www.maprequest.com

In San Francisco kan je prima met het openbaar vervoer maar het is wel een sensatie om die heuvels te rijden (Lombard Street bv) Parkeren is duur.
Grand Canyon naar Monument Valley is 3.5 uur rijden en je verliest een uur. Heel wat stops onderweg langs eastrim en bv in Cameron voor de Trading Post. Een MV tour is aanbevolen met sunset. Monument Valley naar Bryce is 5.5 uur rijden en je mist alles wat Page te bieden heeft. Bv Antelope Canyon dat op de route ligt. Zie mijn vorige post. Weinig tijd voor Page, Bryce en Zion.
Naar Three Rivers rijden heeft weinig zin. Is ook een bergachtige weg va Exeter met 300 bochten (ca198). Om daarna nog Sequoia NP en dan nog naar San Francsico is ook een lange dag. En Yosemite sla je nu helemaal over.
Wat je wil skippen moet je zelf bepalen. Ik zou San Diego overslaan.

Hoi,

Hele mooie route! Het zijn misschien wel veel kilometers met een kindje.
2 dagen voor San Diego lijkt me wel veel. Ook ik denk dat je San Diego helemaal zou kunnen schrappen als je je route zou willen inkorten. Als je L.A. hebt gezien voegt het niet zoveel toe. Van San Fransisco naar L.A. vond ik een mooier stuk van de kust dan de route naar San Diego. Ik zou overwegen een dagje extra te nemen om Bryce en Zion goed te zien, dit zijn beide prachtige parken. Daar vlakbij ligt het Cedar Breaks state park, zeker ook een kort bezoek waard.