rondreis west USA

Hallo, Wie kan ons adviseren wat de beste opties en routes zijn voor een rondreis van 3 weken vanuit San Francisco? We gaan eind augustus en zijn niet zo’n kenners. Ik weet dus helemaal niet of de afstanden te doen zijn, of we op plekken beter korter of langer kunnen blijven of onderdelen moeten schrappen. We zijn geen wandelaars (wel een uurtje of zo) en willen geen dagen in de auto doorbrengen (af en toe is niet erg).

We hebben het volgende in gedachten:
dag 1 t/m 3: San Francisco
dag 3: naar Yosemeti Mammoth Lakes
dag 4: Yosemeti
dag 5: Yosemeti via Death Valley naar Las Vegas (is dit te doen qua afstand?)
dag 6: Las Vegas
dag 7: Las Vegas naar Zion
dag 8: Zion naar Bryce Canyon
dag 9: Bryce Canyon naar Lake Powell
dag 10: Lake Powell naar Monument Valley
dag 11: Monument Valley naar Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon
dag 13: Grand Canyon naar …
dag 14: optie 1 via Kingman Route 66
optie 2: Joshua Tree NP
optie 3: naar Flaggstaf of Sedona
dag 15: Naar Los Angeles of naar San Diego
dag 16: LA Universal Studios of San Diego
dag 17t/m 19: LA via Highway 1 naar San Francisco
dag 20: San Francisco
dag 21: terug naar Amsterdam

Mammoth lakes ligt aan de oostkant van Yosemite. Buiten dat het eigenlijk niet te doen is op een dag, race je zo door Yosemite heen terwijl je de dag erop weer terug gaat. Probeer accommodatie te vinden in Yosemite zelf of anders bij El Portal of iets wat dicht bij de valley ligt.
Je zegt dat je geen dagen in de auto wilt doorbrengen. Yosemite - Las Vegas via Death Valley is ruim 8 uur rijden, zonder te stoppen. En dat terwijl er langs de Tiogapas (Yosemite) en ook in death valley zoveel te zien is. Ik zou minimaal een overnachting in Death Valley of ervoor plannen.
Een volle dag Grand Canyon is niet nodig, deze kun je voor de hierboven genoemde optie gebruiken. San Diego zou ik vergeten hier heb je te weinig tijd voor. Aangezien je aan het begin al 3 dagen SF hebt zou ik de laatste dag SF ergens anders in zetten. Op zich vind ik het nog wel een redelijk drukke route. Je bent bija elke dag aan het rijden. Terwijl bijvoorbeeld Zion best wel meer tijd waard is.

Beste Marenko,
Hartstikke bedankt voor je adviezen. Ik ga zoeken naar andere accommodatie in yosemeti. En de route naar las Vegas aanpassen zodat we wat meer kunnen genieten en minder lange stukken hoeven te rijden.
Vriendelijke groeten,
Gerjo

Hey Gerjo,

vooreerst vind ik het een beetje vreemd dat jullie deze reis gaan maken als jullie:

1. Geen wandelaars zijn
  2. Niet lang in de auto willen zitten

Dit zijn namelijk onze hoofdbezigheden tijdens een rondreis in Amerika!!!

Maar goed, mijn tips:

Marenko heeft gelijk wat betreft de extra dag aan Yosemite - Death Valley - Vegas en ook San Diego zou ik laten vallen. Toch ben ik van mening dat een volledige dag aan de Grand Canyon echt wel de moeite is. Dit is toch één van de mooiste plekken ter wereld hé?

Een voorstel met wat meer afwisseling tussen lange ritten, korte ritten en “rustdagen”:

Dag 1-2: San Francisco
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Rit van Yosemite naar Death Valley
Dag 6: Death Valley en rit naar Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8-10: Zion/Bryce
Dag 11: Rit naar Page
Dag 12: Page - Monument Valley
Dag 13: Rit naar Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15 - 17: Naar LA
Dag 18: LA
Dag 19-21: Via Highway 1 naar SF

PS: hou er rekening mee dat het rond de National Parks druk kan zijn dus als je dit jaar nog gaat zou ik in en rond de parken maar heel snel checken of er nog plaats is.

Beste Frederik,
Allereerst bedankt voor je reactie. Dit schema lijkt inderdaad meer rust te geven. Ik ga het eens goed bestuderen!
Met het autorijden en wandelen bedoel ik meer in het extreme. 21 dagen b.v. 8 uur per dag in de auto of dagenlang wandelen, dat is niet wat we zoeken. Ik realiseer me dat we lange afstanden af moeten leggen en ook zullen wandelen. We weten wel enigzins waar we aan beginnen. Ik kan echter nog wat lastig afstanden en reistijden inschatten, vandaar mijn vragen over het schema.
Wij gaan van 26-8 tot 16-9. SF en Yosemite liggen inmiddels vast. De rest zou ik op de bonnefooi willen doen om zo flexibel mogelijk te zijn. Ik hoor dat er in motels rondom de parken vaak nog plaats is in deze periode?
Met vriendelijke groeten,
Gerjo

In een vrij strak geplande reis is het niet aan te bevelen om naar plekken als GC en Monument Valley te gaan zonder reservering. Je moet ook rekening houden met het Labor Day weekend begin september. Ook bv in Page en Zion kan het knap druk zijn. Wingen is leuk als je tijd genoeg hebt en weet waar naar toe te gaan als alles uitverkocht is.

Dank je voor het advies. In dat geval ga ik gewoon alles boeken. Zekerheid voor alles. Zonde om tijd verloren te laten gaan in zoeken naar hotels of motels.
Vriendelijke groeten,
Gerjo

Beste mensen,
Ik zou graag advies willen m.b.t. Yosemite. Heb inmiddels 1 nacht in Oakhurst geboekt en 1 nacht in Buck Meadows, allebei een eindje buiten het park. Via de zuidingang willen we Mariposa Grove aandoen voor de grote Sequioa bomen en dan via Yosemite Valley en dan door te rijden naar Buck Meadows/Groveland voor een overnachting. De volgende dag dan via de Tioga pas naar Furnace Creek in Death Valley N.P (500 km, 6u zonder stops). Nu vraag ik me af of het niet slimmer is om Buck Meadows te annuleren en b.v. iets in Mammoth Lakes te boeken. Maar dan moeten we alles in 1 dag bekijken, Mariposa Grove, Valley en alles rondom Tioga pas. Lijkt me ook weer veel. Ik heb geen goed idee m.b.t. dingen bekijken in combinatie met afstanden. Graag advies van de kenners.

Ik kan me het probleem voorstellen. Bucks Meadows is weer een eindje terugrijden van Yosemite Valley. Maar ik vind een dagrit van Bucks Valley naar Death Valley (Furnace Creek) veel te lang omdat er zo veel te zien is onderweg en zelfs zonder stoppen neemt dat gemakkelijk 7 uur. Dus mijn advies is zuiver persoonlijk en ik zou idd naar Lee Vining of Mammoth Lakes rijden die dag. Moet er wel bij zeggen dat ik een grote fan ben van de eastern sierras en Yosemite vaak veel te druk vind. Nog een voordeel is dat je Tioga Pass 's middags rijdt met de zon in de rug en dan de mooiste uitzichten op Mono Lake hebt.
Yeehaw

Dank je voor je reactie Yeehaw.
De dag dat we naar Oakhurst rijden komen we vanuit SF. Een optie is het om dan b.v. nog Mariposa Grove te doen maar is dat wel te doen en is Oakhurst dan wel de beste plaats om te overnachten? Overnachten in de Valley is primitief of peperduur, vandaar dat we daarbuiten blijven. Mariposa is ook een optie maar volgens mij geen beter alternatief voor Oakhurst.
Als het allemaal wel te doen is kunnen we dag 2 de Valley bekijken en doorrijden over de Tioga Pass en de overnachting aan de oostkant doen zoals je adviseert.

San Francisco naar Oakhurst is een uurtje of 4 rijden dus met een vroeg vertrek zou je 's middags nog naar Mariposa Grove kunnen. Er is ook lodging in bv Wawona en Fish Camp maar zoveel zal dat niet uitmaken. Ca 1.5 uur van Oakhurst naar de Valley. Mariposa ligt iets dichterbij de valley maar voor een bezoek aan MG zou ik Oakhurst kiezen. Wij hebben ook altijd gekozen voor een verblijf buiten Yosemite dus zo vreemd vind ik een keus Oakhurst niet. Mariposa Grove zelf ben ik niet geweest omdat we al heel wat grote bomen gezien hebben in Sequoia NP, Redwood NP en langs de kust.

1 like

Yeehaw, ik zie je adviezen overal terugkomen en wil ook graag van je ervaring gebruik maken.
Inmiddels na Oakhurst Mammoth Creek Inn geboekt. Daarna door naar Furnace Creek Ranch in DV. Zonsopgang bekijken bij Zabriskie? Maar…is DV wijs in die tijd? We zitten dan de 1e september voor 1 nacht daar waarna door naar Las Vegas.
Of beter na Yosemite via Sequoia naar LV?

Nog een andere vraag. Als fervente cabriorijders hebben we een convertible geboekt en hopen uiteraard op een Mustang. Ik lees heel verschillende adviezen op het forum, de een zegt dat het veel te heet is, de ander zegt dat het goed te doen is. We zijn maar met 2 en nemen tassen i.p.v. koffers mee. Lijkt me dat het 's morgens en 's avonds en op stukken zoals van LA naar SF toch heerlijk moet zijn?
Graag je advies/ervaringen.
Met vriendelijke groeten,
Gerjo

Death Valley zal heet zijn maar je kamer is a/c. Stargazing in DV is iets dat je nooit vergeet maar er is vermoedelijk te veel licht in FCR. Zabriskie Point is vlak bij FCR. Ik zou lekker een nacht in DV gaan logeren.
Een convertible is heerlijk langs de kust en in Yosemite (en op de [EMAIL=“Strip!@maar”]Strip maar in de woestijngebieden zal je niet met de kap naar beneden willen rijden. Helaas is het niet gegarandeerd dat je een Mustang meekrijgt. En als altijd: slip (on a shirt) slop (on sunscreen) en slap (on a hat) en neem altijd veel water mee. Zorg dat je genoeg drinkt ook als je eigenlijk geen dorst hebt.
Btw, fijn dat je zo licht reist. Onze full size suvs zijn met zijn tweeen al vaak te klein -lol-

Hallo Yeehaw of anderen,
We zijn weer een stapje verder met de planning van onze reis. Heb toch nog een nachtje Yosemite toegevoegd.
1: Aankomst SF Hotel San Remo
2: SF
3: SF
4: Naar Yosemite. Hotel: Oakhurst BW Plus Yosemite Gateway
5: Yosemite, Mariposa Grove en Yosemite Valley etc. overnachten Buck Meadows: America’s Best Value Inn
6: Via Tioga Pass, Bodie en Mono Lake naar Mammoth Lakes: The Mammoth Creek Inn
7: Naar Death Valley: Stovepipe Wells
Tot zover hotels geboekt, daarna
8 (en9?) : Naar Las Vegas, twijfel over 1 of 2 nachten, je moet er volgens mij van houden en daar twijfel ik over
10: Naar Zion N.P. , via Hoover Dam?, Lake Mead en Valley of Fire overnachten in Springdale of Hurricane??
11: Zion
12: Van Zion naar Bryce, onderweg Red Canyon (waar wijs om te overnachten)
13: Bryce Canyon (hele dag?)
14 en 15: lastig, er is zoveel te zien, wellicht moeten we keuzes maken. Graag advies. Verder vraag ik me af wat de beste route is en waar de beste plaatsen zijn om te overnachten? Wat staat op ons conceptlijstje

• Tropic Scenix Byway 12
  • Lake Powell
  • Glen Canyon Damm
  • Monument Valley
  • ….?
    16: Grand Canyon South Rim? Daarna naar Kingman voor overnachting
    17: Naar LA
    18: LA
    19 t/m 21: Via HW 1 naar SF
    22: Amsterdam

Bedankt weer voor het advies.
Gerjo

Als je nog nooit in Las Vegas bent geweest zou ik 2 nachten blijven. Er is zoveel te zien en te doen.
Hoover Dam is de andere richting op vanaf Las vegas. Glen Canyon Dam is bijna net zo groot, goedkoper om te bezoeken en gemakkelijker parkeren.
Springdale ligt bij de parkingang, Hurricane niet. Ook ligt Springdale veel mooier dan Hurricane maar motels zullen duurder zijn.
Ik zou 1 nacht in Bryce logeren (Ruby’s Inn. BW Grand of Bryce View lodge of de lodge in het park.
13. Bryce-Page
14. Page
15. Page Monument Valley
16. Naar GC. Kingman zal je dan niet meer halen. Je kan ook 1 nacht Page doen maar ook in Page is veel te zien en te doen www.visitpageaz.com
Yeehaw

1 like