Rondreis West-USA tips nodig!

LA kun je rustig laten schieten. niks aan!
Gewoon vanuit Death valley naar kings canyon en sequoia gaan en verder naar yosemite.

Geef eens een link voor die rondreis, dan kunnen we beter oordelen.

Bedankt Yeehaw, ik had zelf ongeveer dezelfde planning, alleen een dagje Lake Tahoe tussen San francisco en Yosemite in.
En ik had de route andersom, dus eerst het binnenland in vanaf SF. Ik dacht zelf dat je dan misschien nog beter bestand bent tegen de hitte? En dat je dan op het laatste van San Diego naar SF wat kan relaxen en evt een dagje niks kan doen. Maargoed, misschien is het stedelijke gebied op zo’n moment ook wel vermoeiend…

Bedankt yeehaw. Ik had zelf ongeveer dezelfde route bedacht, alleen nog met een extra dagje tussen SF en Yosemite om naar Lake Tahoe te gaan.
En ik had de route andersom in gedachten, dus eerst het binnenland in vanaf SF. Ik dacht dat je dan misschien nog beter bestand bent tegen de hitte. En dat het op het eind langs de kust (van San Diego-SF) wat koeler is (meer wind?) en dat je evt nog een dagje niets kan doen.
Maargoed, misschien zijn die steden op het laatst ook vermoeiend…

Sorry, daar ging even wat mis

Gebeurt ons allemaal;) De route andersom kan ook natuurlijk. Lake Tahoe ligt niet tussen SF en Yosemite. Persoonlijk vind ik dat niet de moeite van het omrijden waard. Soort Bodenmeer, maar blauwer…

Ja ik weet dat het er niet tussen ligt, maar de bedoeling was om dat op een dag tussen SF en Yosemite te bezoeken via Sacramento. Maar daar zullen we nog even over nadenken dan. Zou je adviseren om alle motels voor de gehele trip alvast te reserveren? (ik ga uiteraard de motels bij de nationale parken reserveren) Maar is SF, San Diego, LA, (kustroute tussen LA en SF) ook nodig om te reserveren indien we goedkope motels willen ?

Yeehaw, wil je me nog een keer helpen en dit reisplan becommentarieren?:slight_smile: We gaan er vanuit dat dit het minimum is zeg maar. Eventueel kunnen we nog een extra dag in Page of Moab inlassen. Ook vroeg ik me af of je beter tussen GC south rim en San Diego 2 overnachtingen kunt doen ipv alleen Sedona.

Ondanks het feit dat ik van verschillende mensen hoor dat LA tegen valt, willen we er toh wel 2 hele dagen voor uit trekken. Op die manier kunnen we evt ook wat relaxen aan het strand.

Dag 1 aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 auto huren en aankomst Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 naar Lee Vining
Dag 8 aankomst Death valley NP
Dag 9 Death Valley NP en aankomst Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 aankomst Zion
Dag 13 Zion NP
Dag 14 aankomst Bryce Canyon
Dag 15 aankomst Capitol Reef (Torrey)
Dag 16 aankomst Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 aankomst Monument Valley
Dag 19 aankomst Page (evt extra dag Page)
Dag 20 aankomst Grand Canyon south rim
Dag 21 Grand Canyon south rim
Dag 22 Overnachting ergens (Sedona)
Dag 23 evt. nog een overnachting ergens
Dag 24 aankomst San Diego
Dag 25 San Diego (evt extra dag)
Dag 26 Aankomst Los Angeles
Dag 27 Los Angeles
Dag 28 Los Angeles
Dag 29 Pacific Coast Highway
Dag 30 Pacific Coast Highway
Dag 31 Pacific Coast Highway
Dag 32 Aankomst SF en inleveren auto (evt extra dag ivm vluchttijdstip)
Dag 33 Vertrek

Schitterende route mate! Voeg in ieder geval nog een dag aan Moab toe. Een extra dag voor Page en Sedona kan ook.
Velen hebben problemen met de route tussen Sedona en San Diego dus schaam je niet.
Kan in een dag als volgt:
Sedona via 179 naar I17 south to Phoenix. Neem loop 101 west naar Good Year, via az85 naar Gila Bend en I8 naar San Diego. Snelste route, kan in ongeveer 7.5-8 uur.
Met 2 dagen:

1. Sedona-Jerome-Prescott-Wickenburg-Blythe. Neem hier de tijd voor en bezoek de eerste 3 plaatsen. Blythe is alleen een overnachtigsplaats.
  2. Blythe-ca78 via Imperial Sanddunes naar Brawley dan door Anza Borrego naar Julian en naar San Diego.
    Dit zijn 2 relaxte dagen en aanbevolen.
    Er zijn nog meer mogelijkheden, bv via Palm Springs en Palms to Pines hw naar Borrego Springs en Julian en naar SD.
    Iets anders:
    Je zou ook een dag minder langs hw1 kunnen gaan (Pacific Coast hw loopt technisch gesproken tussen Dana Point en Oxnard…niet zo belangrijk:) en dan een extra dag in San Diego.
    Mij zal je niets slechts horen zeggen over Los Angeles, Had oorspronkelijk ook al 2 dagen genoteerd. Wij zijn menigmaal in LA geweest en komen er dit jaar ook weer dus…
    Yeehaw

Ik heb nog een vraag met betrekking tot de route San Diego- Williams (GC)
Is het mogelijk om in 1 dag van San Diego naar Lake Havasu City te rijden via Joshua Tree NP? Vervolgens zouden we dan via Lake Havasu naar Williams willen rijden via de route 66.

San Diego naar Williams?
Dat is mogelijk. Na Joshua Tree NP neem ca62, een mooie weg door de woestijn met “dips” en " graffiti"" langs het spoor naar Vidal Junction (paar huizen, een pomp en een kruising) en dan via Parker naar LHC. Onderweg is nog de Parker Dam maar die ligt voor het grootste gedeelte onder water. LHC heeft London Bridge laten overkomen. Niet ieders keus voor een overnachting maar het kan best natuurlijk. Het wordt wel een lange dag met een bezoek aan Joshua Tree en je maakt een omweg.
Yeehaw

Bedankt yeehaw. Een lange reis is geen probleem, maar aan hoeveel kilometers rijden (of uren) moeten we dan denken?

Je moet tussen San Diego en LHC via Joshua Tree NP op tenminste 7 uur rekenen en tussen LHC en Williams op 3+ uur maar dat is zonder stops of omwegen.

Wat je zou kunnen doen zoals eerder gezegt is, is om 1 nacht in LA te blijven. Verder raad ik aan om Bryce te bezoeken! Echt heel erg mooi! Wij zijn 2 jaar terug met de camper geweest, dat was super. Konden gaan en staan waar we wilden (hoefden ook niet iedere keer alles in en uit te pakken) alleen zou je op moeten letten dat je op tijd reserveert in parken als yosemite. Succes ermee!

Wij zijn in 2008 begonnen in Houston met een camper. Hebben verder wel alle parken e.d. die hier genoemd worden gezien. Extra bekeken: Organ Pipe Cactus Park (Arizona), Joshua Tree Park, Death Valley (wel met camper), Grand Canyon West, dat beheerd wordt door indianen; je kunt met een helikopter vliegen en landen en dan nog een stukje varen op de Colorado River. De toegangsweg is erg slecht, maar men kan ook per bus.
groetjes
Jolanda

1 tip! Wil niet teveel in 3 weken. Amerika is zo groot dat je soms een dag onderweg bent eer je ergens bent. Het lijkt allemaal zo goed te doen, maar de afstanden zijn enorm. Maak je route niet te lang zodat je alle indrukken kunt “verwerken”.
Geweldig land om te reizen, echt waar, wij gaan dit jaar voor de 4e keer.

Een hele fijne vakantie gewenst in ieder geval!!

Wij gaan zelf in september 3 weken naar Yellowstone & Grand Teton. :zon02:

groetjes, Michelle