Rondreis West Amerika svp wat hulp

Wij willen in juni/juli een rondreis door het mooie westen van Amerika gaan maken. Wij willen dit gaan doen met een huurauto en hebben een voorlopige route gemaakt. Omdat we hebben gelezen dat er hier echt kenners zitten die de omgeven en de wg bijna op hun duimpje kennen zouden we graag van jullie kennis gebruik willen maken. Dus zouden jullie op onze route willen schieten en aangeven wat jullie ervan vinden wat beter kan. Alle hulp en tips zijn welkom. Dus ook tips voor hotels zijn heel erg welkom.

Alvast bedankt voor jullie tijd en energie.

Dag 1: aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles – Palm Springs 172 km
Dag 4: Palm Springs – Flagstaff, 625 km
Dag 5: Flagstaff
Dag 6: Flagstaff – Page, 216 km
Dag 7: Page – Las Vegas, 445 km
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas – Bakerfield, 452 km
Dag 10: Bakerfield
Dag 11: Bakerfield – El Portal, 324 km
Dag 12: El Portal – San Francisco, 311 km
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco – Carmel, 200 km
Dag 16: Carmel – Santa Maria, 278 km
Dag 17: Santa Maria – Los Angeles, 255 km
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Vertrek naar Amsterdam

Beste Remco,

de meeste mensen gaan naar deze streek voor de verbluffende natuur en in hoofdzaak voor de National Parks. Deze mis ik compleet in jou route, is dit bewust?

Beste Remco, als ik de route op een kaart uitzet moet ik bekennen dat ik niet goed begrijp waar jullie naar op zoek zijn. Inderdaad lijk je de belangrijkste natuurfenomenen over te slaan, en qua steden, behalve SF en mogelijk LA en LV, niet erg interessante stops te hebben opgenomen. Ik kan me voorstellen dat je nog eens nagaat welke dingen je wilt bekijken (bv Yosemity, Death Valley, Grand Canyon, Bryce/Zion, Monument Valley, en welke steden echt de moeite waard zijn (persoonlijk geef ik niets om LA, en eerlijk gezegd LV ook niet)…

Als ik plaatsen in een route zie als Flagstaff, Bakersfield en Santa Maria moet ik altijd aan een reisbureau reis denken. 2 dagen Bakersfield???
Met maar 17 dagen in de USA zal je toch beperkt zijn in het aantal mogelijkheden maar ik zal je een optie geven

1. Aankomst LA
  2. LA naar Kingman (kan via R66 gedeeltelijk)
  3. Kingman naar GCNP (alweer een stuk R66 mogelijk)
  4. GCNP-Page
  5. Page-Bryce
  6. Bryce-Zion
  7. Zion-Las Vegas
  8. Las Vegas
  9. Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine/Bishop
  10. Lone Pine-via Tioga Pass naar Yosemite
  11. Yosemite
    12.Yosemite-San Francisco
  12. San Francisco
  13. San Francisco-Monterey/Carmel
  14. Monterey/Carmel-Cambria/ Pismo Beach
  15. Cambria-Los Angeles
  16. Los Angeles.
    Een drukke route maar wel een die menigeen al heeft ondernomen. Reserveringen die tijd van het jaar zijn aanbevolen.
    Yeehaw

De route van Yeehaw is inderdaad de beste keuze. Ik zou ze lichtjes aanpassen zodat je op meer plekken 2x kan overnachten. Dit geeft je dan een volledige dag tijd om de omgeving te verkennen:

1. Aankomst LA
  2. Ergens tussen LA en Grand Canyon
  3. Grand Canyon
  4. Grand Canyon
  5. Page
  6. Page (dagtrip naar Monument Valley is mogelijk)
  7. Bryce Canyon
  8. Bryce Canyon
  9. Vegas
  10. Vegas
  11. Death Valley
  12. Yosemite (oostkant)
  13. Yosemite
  14. SF
  15. SF
  16. Tussen SF en LA
  17. LA

Zoals je ziet heb je nog een dag over om ergens tussen te zetten. Wat denk jij hiervan, Yeehaw?

Ik zou gewoon de route van Yeehaw aanhouden.

Indien je de mogelijkheid hebt, zou ik kijken of je een aantal dagen langer zou kunnen blijven in de USA.

Ik zie Zion niet in de route Frederik. Ik zou eerder 2 nachten Zion doen dan 2 nachten Bryce. Een dagtrip vanaf Page naar MV zou ik ook afraden. Dan zit je 5 uur in de auto en mis je sunset en sunrise in MV en rijden in het donker is niet echt aanbevolen daar. Als ze Monument Valley willen toevoegen zou ik GC-MV-Page doen met een overnachting in MV maar ze hebben helaas niet zo veel tijd.