Rondreis door west Amerika

Hoi,

Vanaf begin september willen we een rondreis met 4 personen maken van circa 3weken met een huurauto. We hebben nu onderstaande route in gedachten. In de nationale parken willen we van tevoren de overnachtingen regelen, voor de rest gaan we op de bonnefooi en overnachten in motels/hotels. Hebben jullie nog tips voor deze route? Ook voor de overnachtingen en eventuele tussenstops? Levert het op de bonnefooi reizen eventueel problemen op?

Alvast bedankt!

Dag 1
Vliegen
Dag 2
Aankomst LA
Dag 3
LA
Dag 4
LA + vertrek
tussenstop
Dag 5
aankomst Grand Canyon
Dag 6
Grand Canyon vertrek
aankomst Zion NP
Dag 7
Zion NP
Dag 8
Zion NP + vertrek
aankomst Las Vegas
Dag 9
Las Vegas
Dag 10
Las Vegas + vertrek
tussenstop
Dag 11
aankomst Yosemite NP
Dag 12
Yosemite NP
Dag 13
Yosemite NP vertrek
aankomst Lake Tahoe
Dag 14
Lake Tahoe
Dag 15
vertrek Lake Tahoe
aankomst San Fransisco
Dag 16
San Fransisco
Dag 17
San Fransisco + vertrek
aankomst Morro Bay
Dag 18
vertrek Morro Bay
Aankomst Los Angeles
Dag 19
LA
Dag 20
LA
Dag 21
Vertrek

Classic tour, al zou ik er steeds op zijn minst Monument Valley bij pakken, maar uw route laat dat niet toe. Ook Bryce Canyon slaat u over. Dag 6 lijkt me wel zwaar. Van Grand Canyon (South Rim, neem ik aan?) naar Zion, dan zit je de hele dag in de auto.

1 like

Ik zou Lake Tahoe uit de route halen en die dagen toevoegen in wellicht Monument Valley en Page.
Dag 4 zou ik gaan overnachten in Kingman en tussen Las Vegas en Yosemite in Lone Pine of Bishop. Je rijd dan eerst door Death Valley NP.
Je slaat ook Bryce NP helemaal over. Ipv Lake Tahoe dus bv:

1. Grand Canyon-Page
  2. Page-Bryce
  3. Bryce-Zion.
    Die extra dag in Zion zou ik laten staan.

Ik ben het volledig eens met Yeehaw, Lake Tahoe is mooi maar hiervoor mag je Bryce zeker niet laten vallen.

Ik zie dat je 3 volle dagen LA hebt. Jammer in een van de mooiste hoeken van de wereld qua natuur. Persoonlijk zou ik dag 3 naar Palm Springs rijden, dag 4 Joshua Tree NP bezoeken, dag 5 verder rijden.

Ipv Kingman zou ik dag 5 ineens naar Williams rijden via Amboy en Oatman (oude Route 66), dit is een mooie route en goed te doen. Voordeel van Williams is dat je de dag erop sneller bij de GC bent.

Ik zou hetvolgende doen:

Dag 3: LA - Joshua Tree NP (slaap in Palm Springs of Twentynine Palms)
Dag 4: Joshua Tree NP
Dag 5: Joshua Tree - Amboy - Oatman - Williams
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Horseshoe Bend - Page
Dag 9: Page - Monument Valley - Page
Dag 10: Page - Bryce NP
Dag 11: wandelingen in Bryce NP
Dag 12: Bryce - Vegas (ik zeg niet dat Zion niet mooi is maar je moet keuzes maken ;-))
Dag 13: Vegas
Dag 14: Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes (vroeg uit de veren)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - SF
Dag 18: SF
Dag 19: Highway 1
Dag 20: LA
Dag 21: vertrek

2 volle dagen Grand Canyon is enkel noodzakelijk als je effectief gaat hiken in de canyon zelf.
Ikzelf zou niet langer dan 1 dag in Bryce vertoeven (maar maak dan wel de zonsopgang mee), en er toch Zion bij nemen.