We zouden heel graag tips en meer informatie krijgen betreft onze route die wij in september of november 2011 willen rijden in West-Amerika. We hopen dat iemand ons wil helpen en zijn/haar mening wil geven over de “uitgestippelde” route.
Dag 1: Aankomst San Franciso Dag 2: San Francisco Dag 3: Vertek naar Venice Beach en daarna hier verblijven Dag 4: Vertrek naar Los Angeles en daarna hier verblijven Dag 5: Los Angeles Dag 6: Vertrek naar Laughlin en daarna hier verblijven Dag 7: Vertrek naar Grand Canyon en daarna hier verblijven Dag 8: Vertrek naar Bryce Canyon en daarna hier verblijven Dag 9: Vertrek via Zion naar Las Vegas Dag 10: Las Vegas Dag 11: Vertrek via Death Valley naar Sequoia Kings en daarna hier verblijven Dag 12: Vertrek naar Yosemite en daarna hier verblijven Dag 13: Yosemite Dag 14: Vertrek naar San Francisco en daarna hier verblijven Dag 15: Vertrek naar Amsterdam
We willen dit met zn 2en gaan doen en in de Nationaal parken Grand Canyon en Yosemite in het park verblijven.
(De vluchten + autoverhuur willen we vastleggen bij het reisbureau.)
Hi
Welkom op het forum.
Venice=LA en het is geen dagtocht langs de kust tussen SF en LA. Daar zul je een overnachting moeten plannen bv in Cambria of San Simeon. Tussen LA en GC kan in een dag (8-10 uur rijden) anders zou ik een overnachting in Kingman plannen.
GC naar Bryce is 6 uur rijden en je mist bv Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend etc). Ik zou ook een overnachting in Zion plannen.
Ik zou september voor deze route proberen en niet november. In september kan je tussen DV over Tioga Pass en DV naar Yosemite is een schitterende route, maar al weer, erg voor voor een dag.
Eigenlijk probeer je een reis van 3 weken in 15 dagen te proppen.
Las Vegas via Death Valley naar Sequoia is geen dagtocht.
Yeehaw
Hartstikke bedankt voor je reactie! We hebben wat gedaan met je feedback.
We hebben een nieuwe opstelling gemaakt voor onze rondreis:
Dag 1: Aankomst San Franciso Dag 2: San Francisco Dag 3: Vertek naar Cambria en daarna hier verblijven Dag 4: Vertrek via Venice Beach naar Los Angeles en daarna hier verblijven Dag 5: Los Angeles Dag 6: Vertrek naar Grand Canyon en daarna hier verblijven Dag 7: Grand Canyon Dag 8: Vertrek naar Bryce Canyon en daarna hier verblijven Dag 9: Vertrek naar Zion en daarna hier verblijven Dag 10: Vertrek naar Las Vegas Dag 11: Las Vegas Dag 12: Vertrek naar Death Valley en daarna hier verblijven Dag 13: Vertrek via Sequoia Kings naar Fresno en daarna hier verblijven Dag 14: Vertrek naar Yosemite en daarna hier verblijven Dag 15: Yosemite Dag 16: Vertrek naar San Francisco en daarna hier verblijven Dag 17: Vertrek naar Amsterdam
We hebben nog 1 extra dag die we kunnen inplannen. Wellicht suggesties waar we die het beste kunnen gebruiken?
We zullen waarschijnlijk in september gaan.
Heb je een tip wat we kunnen doen tussen deathvalley en seki?
We willen hier namelijk niet teveel tijd voor uittrekken.
Er zijn de standaard dingen, zoals een wandeling door China Town, ritje met de cable car, bezoek aan Pier 39 (met de zeeleeuwen) en Fisherman’s wharf. Je zou ook naar Golden Gate Park kunnen gaan, daarin vind je een aantal bezienswaardigheden zoals de Japanese Tea Garden, het Conservatory of Flowers. Je kan naar bijv. een strand als Baker Beach waarvan je mooi de Golden Gate kan zien. Verder kan je Coit Tower bezoeken, waarvan je een mooi uitzicht hebt over de stad. Als je vroeger naar Full House gekeken hebt, moet je zeker even langs Alamo Square met de bekende huizen aan het parkje. Daarnaast zijn er genoeg musea en leuke wijken om doorheen te lopen. Ik zou me er zeker een week kunnen vermaken, hoewel ik er al vaak geweest ben.
Als je ook buiten SF wilt, kan je naar de Muir Woods, maar weet niet of dat nog interessant is als je al naar Sequoia gaat. Iets verder zijn de wijnvelden van Sanoma en Napa Valley.
Overigens is de Golden Gate bridge leuk om per fietstocht te doen, je kan dan eerst langs het Palace of Fine Arts en dan omhoog naar de brug. Daarna kan je door naar Sausalito of Tiburon en dan de ferry terug pakken naar SF.
Alcatraz heb ik met de avondtour gedaan, dan heb je heen gewoon mooi daglicht en terug prachtig uitzicht over de Golden Gate bridge en de skyline van SF in het donker.
Van Death Valley naar Three Rivers bij de ingang van Sequoia NP is al 6-7 uur rijden dus je zal weinig tijd hebben om iets meer te doen. Je kan van 395 via 178 rijden naar Bakersfield rijden via Lake Isabella. Een mooie route. Het neemt uren om door Sequoia en Kings Canyon te rijden.
hallo,
ben van los angeles naar san fransisco gereden,maar t zijn grote
afstanden, niet eens langs de kust, wat een veel mooiere route is,
maar binnendoor, de snellere route, vergis je niet in afstanden, t is
een enorm land! beide plaatsen zijn super om gezien te hebben, veel
plezier.
Nogmaals een aangepaste versie (oranje) van onze rondreis:
Dag 1: Aankomst San Franciso
Dag 2: San Francisco
Dag 3: Vertek naar Cambria en daarna hier verblijven
Dag 4: Vertrek via Venice Beach naar Los Angeles en daarna hier verblijven
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Vertrek naar Grand Canyon en daarna hier verblijven
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Vertrek naar Bryce Canyon en daarna hier verblijven
Dag 9: Vertrek naar Zion en daarna hier verblijven
Dag 10: Vertrek naar Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Vertrek naar Death Valley en daarna hier verblijven
Dag 13: Vertrek via Sequoia Kings en daarna hier verblijven
Dag 14: Vertrek naar Yosemite en daarna hier verblijven
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Vertrek naar San Francisco en daarna hier verblijven
Dag 17: Vertrek naar Amsterdam
We denken dat het een goed idee is om een dag langer in te plannen en tijdens de rondreis te bepalen waar langer te blijven.
Dankjewel voor het antwoord!
We vinden er hele leuke dingen tussen zitten.
Waar kunnen wij bijvoorbeeld de fietsen huren voor een fietstour over de Golden Gate Bridge?
Er zijn een aantal organisaties, maar ik heb ze steeds gehuurd bij Blazing Saddles. Die heeft meerdere locaties en soms vinden ze het ook goed als je bij de ene ophaalt en bij een andere terugbrengt. Je krijgt fietsen die prima in orde zijn, met een tasje op je stuur met plastic bovenop waar je de kaart met fietsroutes in kan doen.
Het stuk naar de Golden Gate is een behoorlijke klim, maar het is het zeker waard en onderweg heb je ook al mooie uitzichten dus kan je even stoppen halverwege de klim. Als je echt fanatiek bent, zou je ook nog aan de overkant van de Golden Gate naar een uitzichtpunt over de brug en de stad kunnen gaan. Dan moet je de weg oversteken (goed oppassen!) en links een weg omhoog inslaan. Let op: het is geen fietspad en er komen veel toeristen met de auto daarnaar toe. Maar het is uitzicht is dan ook prachtig (zie bijlage, is een eigen foto). Als je dit te heftig vindt en je hebt nog een auto, is dat natuurlijk ook een optie
Als je nog iets meer wilt weten, dan hoor ik het wel. Zoals je merkt is SF een van mijn favoriete steden :cheer:
Ik zou dus doen: Van Death Valley naar Lone Pine. Noord via us395 naar Mammoth Lakes of Lee Vining. Mono Lake, June Lake, Bodie Ghosttown en dan de volgende dag via Tioga Pass naar Yosemite. Tioga Pass en Tuolumne Meadows zou je niet mogen missen imo.
Yeehaw
Ik vind Seki zeker de moeite waard maar ben nog meer een fan van de Eastern Sierras en Tioga Pass. Je kan ook de grote bomen zien in Mariposa Grove in Yosemite maar ik geef toe, General Sherman in Sequoia is de grootste.
Yeehaw
Sequoia ben ik nooit geweest, maar LA wel. Vond er zelf niet veel aan, maar wat ik zelf wel leuk vond was een bezoek aan de Universal Studios, fiets huren en zo Santa Monica verkennen, bezoekje Venice Beach eventueel, rondrijden door Beverly Hills incl. Rodeo Drive, stukje over Walk of Fame lopen en daarbij Kodak Theater zien.