Hulp gevraagd West Amerika rondreis

Hallo allemaal,

Wij gaan eind juni met 4 vrienden ongeveer 2 weken een rondreis maken door west amerika. We zijn niet van plan de route helemaal vast te leggen, misschien blijven we op sommige plaatsen wat korter of langer. Ligt eraan hoe mooi we het vinden. Dit is wat wij graag willen.
Is deze route zo te doen? Hebben jullie tips eventueel? Plaatsen waar we te kort of te lang blijven?

En nog even een vraagje: Hoever rij je om als je van Death Valley NP naar Yosemite gaat via Sequoia NP? (in tijd)

Alle hulp is welkom!

Dag 1: Auto ophalen en naar Long Beach
Dag 2: Long Beach - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 5: Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Death Valley (is ong. 3 uren rijden?)
Dag 8: Death Valley- Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite- San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - richting Los Angeles in een paar dagen over de
101
Dag 14: Langs de kust (Santa Barbara)
Dag 15: Langs de kust of al in Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18: Los Angeles - Amsterdam

Hoi Sylvia,
Langs de kist kun je nog veel meer leuke plaatsen bezoeken, die de moeite van een dagje blijven zijn, zoals Santa Cruz en Big Sur. Echt een feestje :wink:

Een paar jaar geleden ben ik van Las vegas via Death Valley en Sequoia naar Yosemite gegaan. Wij zijn 2 dagen in Las Vegas geweest, een dag door Death Valley gecruised en gelogeerd in Death Valley (maar wel aan het einde van van park) in Panamint Springs (lekker eten). De dag erop zijn we naar Sequoia gereden, daar waren we toen pas aan het einde van de middag en we zijn toen 1 dag (de dag erop) in Sequoia geweest. De dag erop doorgereden naar Yosemite en daar 3 dagen geweest. Die route is volgens mij prima te doen.

Mocht je het idee hebben dat je tijd tekort komt: in Yosemite kun je ook sequoia bomen zien, niet zo impressive als The Sherman, maar je kunt ze er wel zien. Dus eventueel zou je Sequoia kunnen overslaan. Houd er dan wel rekening mee dat je dag dag van Death Valley naar Yosemite de hele dag in de auto doorbrengt. Je komt wel langs hele mooie stukken waar je even uit kunt stappen, dus het is geen straf :wink:

Op mijn website heb ik wat tips en trucs over Las Vegasen San Franciscogezet, mocht je dat leuk/handig vinden. Als je nog meer vragen hebt: kom maar op!

Veel plezier alvast en eh… het plannen is de halve pret :wink:
Groetjes!

Hi en welkom op het forum.
Waarom wil je naar Long Beach? Ligt helemaal niet in de buurt van LAX (vliegveld van LA) en ook nog uit de richting naar GC. Je zal moe zijn na de lange vlucht en het ophalen van de auto. Blijf zo dicht mogelijk bij Lax of rijd naar Hollywood voor de overnachting.
Los Angeles naar GC south rim is 8-9 uur rijden. Ik weet niet of het wel verstandig is zo’n lange rit meteen de dag na aankomst met de jetlag in je lijf. Maar dat is voor iedereen anders.
GC naar Vegas is 5 uur rijden maar je zal wel even willen stoppen in Seligman (oud R66 dorp) en bij Hoover Dam dus reken maar op een paar uur meer.
Las Vegas naar Death Valley is 2.5 uur rijden via Pahrump, de snelste route. Ik kan je wel wat advies geven hoe je in korte tijd het meest kan zien. Ik zou die dag in Stovepipe Wells overnachten maar Panamint Springs kan ook en is zelfs iets koeler. Zelfs een overnachting in Lone Pine is mogelijk. Ligt aan de voet van Mount Whitney met de Alabama Hills en de uitzichten op de Sierras. je kan gemakkelijk 2 dagen in DV doorbrengen of langer en ook langs de eastern sierras maar die tijd hebben jullie helaas niet. Lone Pine ligt ongeveer halverwege Las Vegas en Yosemite.
Prima planning verder! 2 nachten Yosemite en 3 nachten SF. Het zal heel moeilijk zijn om nog lodging in Yosemite en GC te krijgen. Ga daar zo snel mogelijk mee aan de slag.
Over de kustweg (hw1 niet 101) voor het eerste gedeelte…hebben we wel eens een week over gedaan. Met 2 dagen tussen SF en LA zou ik dit doen:

  1. SF-Monterey-Cambria
  2. Cambria-Santa Barbara-LA.
    Met drie dagen:
  3. SF-Santa Cruz-Monterey
  4. Monterey-Cambria en dan Morro Bay of Pismo Beach
  5. Naar LA via Santa Barbara.
    Neem na SB bij Oxnard Pacific Coast Highway langs Malibu naar Santa Monica en Venice.
    Voor je vraag over Sequoia.
    Van DV via Bakersfield naar Sequoia is een omweg naar Yosemite en je mist de rit langs de eastern sierras en de rit over Tioga Pass. Ik zou de oostelijke route te allen tijde prefereren boven de westelijke en een bezoek aan Sequoia-Kings Canyon NP voor een andere reis bewaren.
    Yeehaw

Wat een tips! Geweldig, bedankt daarvoor!!
We hebben de tickets nog maar een paar weken geleden geboekt, dus we zijn nog volop bezig met het plannen van de route.
Veel op dit forum aan het lezen voor bruikbare tips en routes.
Tsja, Long Beach was mn vader een keer geweest en omdat we dachten dat dit niet ver van LAX was omdat we idd niet te ver wilden rijden na zo’n lange vlucht leek ons dit wel wat. Maar dat kunnen we beter overslaan dus.
Lees ook steeds dat we wel moeten reserveren voor een overnachting bij Yosemithe en Grand Canyon.
We bedoelden inderdaad langs de kust rijden.
Yeehaw, zou je evt een route per dag willen maken voor ons? Voor wat het verstandigst is qua rijden, ook omdat er onderweg nog zoveel moois te zien is.
We willen denk ik wel 3 dagen over de kust doen.
Sequoia NP slaan we dan maar over, kunnen we de bomen ook wel bekijken in Yosemite.
18 juni komen we 's ochtends 10u aan op LAX.
We willen 2 juli 's avonds sowieso weer in LA zijn. Dan hebben we nog 2 dagen in LA.
5 juli vliegen we heel vroeg weer naar Amsterdam.
4 juli is Independence Day, is er dan wat bijzonders te doen rondom LA wat de moeite waard is? Anders willen we graag naar Hollywood, Beverly Hills, Chinatown oid.

Groeten Sylvia

Ik ga mijn favo overnachtingsplekje bij Yosemite toch nog maar even pluggen :wink: The Yosemite Bug ligt niet ver buiten het park en is een stuk goedkoper dan slapen in het park en erg comfortabel. Ziet er super uit: allemaal blokhutten in het bos. Erg lekker eten en ontbijt. Je kunt ze bellen om te reserveren. Mocht dat niet lukken, dan zou je het kunnen proberen in Mariposa. Een stuk verder buiten het park, maar daar vind je wel een hoop (goedkope) mogelijkheden om te overnachen.

Reserveringen in GC is een must www.grandcanyonlodges.com Als ze vol zitten probeer dan Tusayan vlak bij de zuidingang van het park. Als die ook vol, zitten moet je nog maar even terugkomen op het forum.
Als iemand zo enthusiast is over een accomodatie zoals Loves…dan zou ik het zeker overwegen. http://www.yosemitebug.com/ In Yosemite is een reservering noodzakeleijk.
Als je om 10 am (dus 's morgens…) aankomt ben je niet voor noon (12.00) op weg met immigration, douane, auto ophalen. Het hangt er van af hoe moe je bent maar ik zou dan toch nog enkele uren gaan rijden bv naar Barstow. Dat is niets bizonders maar goedkope, en genoeg, lodging. Blijf zo lang mogelijk op om de jetlag te lijf te gaan. Het verkeer in LA is tussen 11am en 3pm het rustigst dus dat is een bijkomen voordeel.
Op je route heb ik weinig aan te merken. Voor ons is 2 nachten LV genoeg maar 3 kan ook gemakkelijk.

  1. LA en naar Barstow
  2. Barstow-GCNP
  3. GCNP
  4. GCNP-Las Vegas
  5. Las Vegas
  6. las Vegas-Death Valley.
  7. Death Valley-Lee Vining
  8. Lee Vining-Yosemite (bijkomend voordeel is dat je Tioga Pass met de zon achter je rijdt)
  9. Yosemite
  10. Yosemite naar San Francisco
    11 en 12: San Francisco
  11. San Francisco-Santa Cruz-Monterey
  12. Monterey-hw1 -Cambria
  13. Cambria-Los Angeles
    16 en 17: Los Angeles
    Er zijn natuurlijk nog veel meer plaatsen een bezoek waard maar ik denk dat dit een evenwichtige en prima route is voor een bezoek aan de USA.
    Ind. Day kan ik je niets over vertellen, veel vuurwerk, maar wij reizen nooit naar de USA in juli en augustus.
    Het eerste dat je moet doen nadat je bent geland (bv in Barstow) is een cooler kopen. Zorg dat je altijd genoeg water bij je hebt.
    Yeehaw