Volgend jaar mei/juni willen mijn partner en ik een autorondreis maken door Zuidwest Amerika.
Inmiddels heb ik een opzetje gemaakt, maar ik vind vooral de afstanden en reistijden toch vrij lastig in te schatten. We willen natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar ook weer niet alleen overal voorbij “flitsen”. We zijn echte groenliefhebbers, dus vandaar wat meer bosachtige parken dan rotsformaties en sommige wat (hopelijk) minder druk bezochte parken.
Ik ben benieuwd of iemand kan aangeven of onze route realistisch is en wat de beste reistijd is: mei of mei/juni of alleen juni?
Dag Route/dagbesteding
1 A-dam - LA
2 LA
3 LA
4 LA - GC NP (900km een monsterrit, maar is dit te doen?)
5 GC NP
6 GC NP - Monument Valley (380km)
7 Monument Valley - Bryce Canyon (460km)
8 Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Zion (136km)
10 Zion - Valley of the Fire State Park (150km)
11 Valley of the Fire State Park - Las Vegas (90km)
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Kings Canyon NP (550km)
15 Kings Canyon NP - Yosemite NP (400km)
16 Yosemite NP
17 Yosemite NP - Lake Tahoe (280km)
18 Lake Tahoe
19 Lake Tahoe - Lassen Vulcano NP (425km)
20 Lassen Vulcano NP
21 Lassen Vulcano NP - Redwood NP (250km)
22 Redwood NP
23 Redwood NP - SF (500km)
24 SF
25 SF
26 SF - A-dam
Her en der hebben we wat korte rij-dagen of volle rij-vrije dagen om ook een beetje te kunnen relaxen bij het zwembad.
De rit van LA naar Grand Canyon is inderdaad nogal enthousiast In LA is niet zo heel veel te doen hoor (ik vond het beetje een tegenvaller en zou, als ik de keuze had, het zelfs helemaal overslaan), dus misschien een dagje eerder weg uit LA en nog een gezellig tussenstopje ergens?
Volgens mij hebben jullie het voor de rest goed ingeschat, lekker veel tijd overal. Overigens zou je Kings Canyon ook kunnen overslaan en meteen doorrijden naar Yosemite. Hier is zoveel te zien en te doen, dat verdient denk ik wel een extra dagje. Het is vanaf Las Vegas dan wel een enorme rit, maar als je door Death Valley rijdt is er genoeg te zien
Volgens mij zijn mei en juni allebei prima maanden hoor. Houd er wel rekening mee dat de accomodatie in parken zelf snel volgeboekt is, dus dat zul je misschien van te voren moeten reserveren. Buiten de parken is soms ook genoeg accomodatie, die vaak nog voordeliger is ook. Maar je hebt nog genoeg tijd om dat allemaal uit te vogelen.
Hi en welkom op het forum.
Goede tips van Loves. Eind mei is Memorial Weekend en dan kan het overal druk zijn. Wellicht kan je meteen na Memorial gaan in de maand juni. Dan zal Tioga Pass ook open zijn en die route via Death Valley en us395 naar Yosemite mag je niet missen. Yosemite zou ik tenminste 2 nachten logeren. Loves weet nog wel een adres -lol- Je moet wel reserveren voor Yosemite.
In LA is enorm veel te doen maar het is net wat je wil. Pretparken? Alleen Hollywood? Venice en Santa Monica etc etc.
Van reisafstanden weet ik niets maar kan je wel reistijden geven.
LA-GCNP is 8-9 uur rijden. Aangezien Nederlanders ook wel eens in een ruk naar bv Italie rijden is dit goed te doen. Max speed in Ca is 70 mph, in Az 75mph. Het is wel nodig om een hotel in GC te reserveren www.grandcanyonlodges.com
Het valt te overwegen om 1 volle dag in LA te blijven en dan vast onderweg naar GC te gaan en bv in Kingman overnachten. Dan kan je ook nog stukken R66 gaan rijden. Vinden wij altijd leuk.
Als je in Kingman overnacht is GC niet ver meer, zo’n 3 uur rijden. Wellicht is dan een nacht aan de rim voldoende. Die extra dag zou je dan in Page kunnen besteden.
GC-Monument Valley 3.5 uur (plus een uur verlies omdat Az geen zomertijd kent en het Navajo reservaat wel. Die 3.5 uur is wel theoretisch want langs east rim zal je wel willen stoppen net als in Cameron voor de Trading POst.
MV-Page. 2.5 uur (en een uur tijdwinst) Antelope Canyon in Page mag je niet missen. Nog veel meer attracties zoals Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Page-Bryce: 3 uur maar langer met stops onderweg zoals in Red Canyon (weer een uur tijdverlies)
Een hele dag Bryce zou ik willen inruilen tegen een hele dag Zion. In Bryce kan je al heel veel zien in een middag en een morgen.
Valley of Fire SP. Geen hotels hier behalve in Overton en Echo Bay. Je kan gemakkelijk van Zion via Valley of Fire en Lake Mead naar Vegas in een dag. Houd je nog tijd over. En je wint weer een uur.
Las Vegas 2 dagen. Tsja.
Dan zou ik Seki overslaan en minstens 2 dagen nemen tussen Las Vegas en Yosemite. 1. Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine. 2. Lone Pine via Lee Vining en Tioga Pass naar Yosemite. 3 dagen zou ook kunnen. Er is genoeg te zien langs deze route zoals de Bristlecones, Alabama Hills in Lone Pine, Whitney Portal, June Lake loop, Mono Lake en Bodie.
Ik weet niet zeker waarom je naar Lake Tahoe wil maar dat kan via een andere prachtige route door de bergen via Gold Country eerst of gewoon weer via Tioga Pass.
Ik weet niet of Lassen een beetje als mosterd na de maaltijd komt maar zoals elk NP is hij de moeite waard maar een volle dag zou wat lang voor ons zijn. In een halve dag hadden we het wel gezien. Onderschat deze route niet. Langzaam rijden.
Dat geldt nog veel meer voor de route van Lassen naar Redwood NP. Die is heeeel traag en oneindig veel bochten maar wel schitterend. Ik zou overwegen om in plaats van naar Redwood NP naar Humboldt Redwood SP te gaan. Dat is korter (maar ook langzaam) en de Avenue of the Giants naar Garberville is een van de spectaculairste routes door de enorme bomen en je vindt hier ook de drive thru trees zoals in Myers Flat.
Als je de ochtend besteedt aan Humboldt kan je 's middags nog naar San Francisco via 101 (niet langs de kust, dat duurt eindeloos via hw1). Juni is ook beter voor de streek ten noorden van SF. Maar mei is weer beter voor de Red Rocks. Ach, eigenlijk maakt het niet zoveel uit wanneer je gaat maar voor jouw reis zou mijn keuze dus juni zijn.
Yeehaw
Thanks LovesStedentrips en Yeehaw! Jullie hebben er de tijd voor genomen, echt super! Wij twijfelde zelf ook al wat over LA en naar aanleiding van jullie tips hebben we de route een beetje aangepast:
1 A-dam - LV
2 LV 3 LV - GC
4 GC 5 GC - MV 6 MV - Page
7 Page (bezoek AC, HSB en LP) 8 Page - BC 9 BC - Zion
10 Zion 11 Zion - LV (via Valley of the Fire State Park)
12 LV 13 LV - Yosemite (via Death Valley) (is lang, maar we willen hier toch niet op inleveren)
14 Yosemite (bezoek Bodie)
15 Yosemite 16 Yosemite - Lake Tahoe
17 Lake Tahoe 18 Lake Tahoe - Lassen V.
19 Lassen V.
**20 Lassen V. - Redwood (of Humboldt Redwood SP, ga ik me nog even in verdiepen) **
21 Redwood (of Humboldt Redwood SP)
22 Redwood (of Humboldt Redwood SP) 23 Redwood (of Humboldt Redwood SP) - SF
24 SF
25 SF
26 SF - A-dam
Twee x LV: in 1 x van Zion naar Yosemite leek me echt te ver en het is wel lekker om tussendoor even luxe te zitten en zo hebben we toch 2 volle dagen in LV. Lake Tahoe trekt me op de een of andere manier n.a.v. verhalen en foto’s, evenals Lassen V., maar wellicht zullen we er geen volle dagen ronddwalen, maar is dat net het punt in de reis, waarin je even zin hebt om met een boek te relaxen ipv weer op pad te gaan. Dan hebben we die mogelijkheid in ieder geval. Nu hebben we maar 2 x dat we 2 dagen achter elkaar rijden en dat zijn dan geen enorme afstanden en 1 lange rit van LV naar Yosemite (Oost). Memorial Weekend is inderdaad een goeie om rekening mee te houden, even kijken of we daar omheen kunnen. Nogmaals thanks you two!!
Goed zo! The Bug dus.
Ok maar Las Vegas naar Yosemite in een dag moet je echt niet doen. Trust me! Je kan met enige moeite wel in een dag naar Lee Vining aan de voet van Tioga Pass. Bodie ligt niet in Yosemite maar ten no van Lee Vining. Bodie is ook niet iets om “even” te doen. Het kost al snel 3 uur van Lee Vining, bezoek, en terug naar Lee Vining en vergeet Mono Lake niet (reken op ongeveer 1.5 uur). Het laatste stukje naar Bodie (ca 3 miles) is onverhard en hobbelig. Langzaam rijden hier. Voor Tioga Pass zou ik ook zo’n 3 uur uittrekken en een wandeling maken bij Tuolumne Meadows. Voordat je Tioga Pass oprijdt even wat eten bij Whoa Nellie Deli achter de pomp in Lee Vining. Beroemd adres in California! En nog een tip op dat gebied. In Bishop naast de Best Western is Erik Schat’s bakery met de beste broodjes etc etc in de omgeving. Ook een beroemd adres.
Zoals ik al eerder zei, als je naar Lake Tahoe wil zou je via Gold Country kunnen gaan. De mooiste route naar LT is dan via ca4 met een stop in Calaveras Big Tree SP. Als altijd…schitterend maar langzaam.
Voor Humboldt. Velen preferen Avenue of the Giants boven Redwoods SP.
Ik zal het hier maar niet meer hebben over een van onze favoriete parken in de USA, Death Valley NP.
Yeehaw
Kom op Yeehaw, doet Death Valley maar pluggen… is namelijk echt een goede overachtingsplek op weg van Las Vegas naar Yosemite SUPERmooi Death Valley ook…
Ha ha ha, ik weet dat Bodie niet in Yosemite ligt, ik ging hierbij per abuis nog uit van het feit dat we in Lee Vining zouden overnachten ipv in Yosemite zelf. Ehhh…misschien dus toch geen Yosemite Bug…of doe ik je dan heel veel pijn:nod:? Ik ga jullie suggesties en opmerkingen naast elkaar leggen en er eens even rustig over nadenken. Gelukkig hebben we nog even de tijd om alle details te bekijken.
Allebei heel erg bedankt voor jullie reacties en tips!
Je kan toch gewoon in Lee Vining overnachten, dan de volgende morgen eerst naar Bodie, dan over Tioga Pass en 2 nachten in de Bug? Of zie ik dat verkeerd? Dag 13 in Lee Vining, dan 14 en 15 in de Bug en dag 16 in Tahoe.