Roadtrip South-West USA

Hallo,

Wij hebben plannen om van de zomer 3 weken naar de USA te gaan, wij hadden de volgende route een beetje in de planning:

Dag: Van: Naar: Wat te doen?
1 LA airport –> LA hotel Reizen / bijkomen
2 LA –> Stad bekijken
3 LA –> Universal Studios
4 LA –> Tussenstop Joshua Three? Rijden
5 Joshua Three - Sedona - Flagstaff Grand canyon
6 Grand canyon Rustdag -> Grand Canyon
7 Grand canyon –> Page Horseshoe Bend / Antelope
8 Page –> Monument Valley Monument Valley
9 Monument Valley –> Torrey Natural Bridges / Capitol Reef
10 Torrey –> Bryce Canyon
11 Bryce canyon –> Zion NP Angels landing trail
12 Zion NP via Valley of Fire –> Las Vegas
13 Las vegas Rustdag -> Las Vegas bekijken
14 Las vegas via Death Valley - Bad water - Lone Pine
15 Lone Pine –> Lee Vining
16 Lee Vining via Bodie - Tioga pass Bodie bekijken + Tioga pass
17 Oostkant Yosemite NP Rustdag
18 Oostkant Yosemite NP ??? Tussenstop Sequoia?
19 Tussen stop?? –> San Francisco
20 San Francisco — Stad bekijken
21 San Francisco — Stad bekijken
22 San Francisco –> naar NL

Waar we nog een beetje vraagtekens bij hebben zijn:
[1] Het stuk van LA naar Grand Canyon, is via Joshua Three te doen in deze dagen en of zijn er betere alternatieven?

[2] Het stuk van Las Vegas tot San Francisco, wat is mooier? Links of rechts langs Yosemite?
Oftewel is de omweg via Bodie de moeite waard? En is de omweg via Sequoia NP de moeite waard / te doen? Of staan die grote bomen overal in Yosemite :wink:

Wat betreft begin en eindpunt, het lijkt ons wel lekker om een paar dagen te hebben om te a-klimatiseren en op het eind even weer op adem te komen. (en het lijkt me geen fijn idee om op de dag van terugreis nog 600km te moeten knallen terwijl je weet dat het vliegtuig op je wacht…)

Laat maar eens horen wat jullie als kenners er van vinden…

Op het eerste zicht een toffe route. Monument Valley - Torrey lijkt me wel wat, heb ikzelf nog nooit gedaan.

Eerst over jou opmerkingen:

1. Joshua Tree NP is de moeite, niet te groot maar wel mooi. Dit is ook te doen maar ik zou overnachten ten noorden van het park. Wij sliepen in Palm Springs en het was wel een hele rit de dag erna. Wij reden trouwens via Amboy en Oatman tot Williams.

2. Moeilijke vraag maar in Yosemite staan inderdaad ook grote sequoia’s hoor. Gezien de tijd van het jaar zou ik langs het oosten rijden. Buiten de zomer kan dit niet want dan is de Tioga Pass dicht. Een omweg Yosemite - Sequoia NP - San Francisco lijkt me wel ver, ja.

Ik vind 3 dagen van Las Vegas naar Yosemite wel veel. Wij deden dit ooit in 1 lange dag. Rij van Vegas naar Death Valley en neem voldoende tijd voor Zabriskie Point, Artists Drive en Badwater. Slaap eens op één van de heetste plekken ter wereld en rij de dag erna naar Yosemite via Bodie. Mono Lake is ook wel tof.

Die extra dag zou ik bij Bryce/Zion plakken. Er zijn echt wel mooie wandelingen in Bryce. De rit van Torrey naar Bryce (scenic Byway 12) is trouwens gekend als een van de mooiste routes van de USA dus doe op het gemakje die dag.

Veel plezier!

1 like

Mooie route.
Zelf zou ik Joshua Tree NP in de zomer overslaan. Ik vind ook dat je mooi de tijd neemt voor de Eastern Sierras.

1. Arr LA
    2,3: LA
  2. LA-Kingman (neem van Topock R66 via Oatman en Sitgreaves pass.)
  3. Via Hackberry en Seligman naar GCNP
  4. GCNP naar Page. Tenzij je wil gaan wandelen is 1 nacht GC vaak genoeg. Op weg naar Page rijd je langs east rim naar Desert View. Neem daar de tijd voor. Stop in Cameron voor de Trading Post.
  5. Page. veel te zien en te doen.
  6. Page-Monument Valley
  7. MV via Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridge, Hite en Capitol reef naar Torrey. Prachtroute.
  8. www.scenicbyway12.com
  9. Bryce-Zion
    12, Zion
  10. Zion-Valley of Fire-Lake Mead drive-Las Vegas
  11. Las Vegas
  12. Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine.
  13. Eastern sierras naar Bodie en terug naar Lee Vining
  14. Naar Yosemite
  15. Yosemite
  16. Naar San Francisco
    20,21: San Francisco
  17. Je volgende reis plannen.
    Ik zou Seki dus overslaan.
    Als je de overnachtingen elders korter maakt kan je nog van Yosemite naar Cambria rijden. Daarna de beroemde hw1 langs de kust naar Monterey en van daar naar San Francisco.
    Yeehaw
1 like

Bedankt voor jullie tips !

Wij hebben onze planning en route voor 99% klaar. De vliegtickets, auto en overnachtingen zijn geboekt. Het grote avontuur kan beginnen !!

22-07-2012 Amsterdam - Los Angeles Vlucht / auto ophalen
23-07-2012 Los Angeles Venice Beach / Santa Monica
24-07-2012 Los Angeles Universal Studios / Hollywood / Walk of Fame
25-07-2012 Los Angeles - Kingman Route 66 Topock-Oatman-Sitgreaves Pass
26-07-2012 Kingman - Tusayan Williams - Grand Canyon (event. stukje wandelen langs de rim)
27-07-2012 Tusayan - Page GC South Kaibab Trail, Desert View, Page (event. Horseshoe Bend)
28-07-2012 Page Antelope canyon - Lake Powell - Glen Canyon Damm - Navajo Village
29-07-2012 Page - Mexican Hat Monument Valley
30-07-2012 Mexican Hat - Torrey Moki Dugway - Naturel Bridges NM - Capitol Reef
31-07-2012 Torrey - Tropic Scenix Byway 12 - Bryce Canyon
01-08-2012 Tropic - Springdale 's Morgens wandeling Bryce - namiddag richting Zion NP
02-08-2012 Springdale Zion NP Angels Landing of the Narrows
03-08-2012 Springdale - Las Vegas 's Morgens Zion NP - namiddag richting LV, event. Valley of Fire
04-08-2012 Las Vegas Rustdag, zwemmen / shoppen, the Strip
05-08-2012 Las Vegas - Lone Pine Death Valley
06-08-2012 Lone Pine - Lee Vining Vanuit Lee Vining Bodie bekijken / Mono Lake
07-08-2012 Lee Vining - Curry Village Tioga Pass / Yosemite NP
08-08-2012 Curry Village Bus naar Glacier Point - Panorama Trail teruglopen
09-08-2012 Curry Village - Santa Cruz via Mariposa Grove - Pacheco State Park (zag ik toevallig op de kaart)
10-08-2012 Santa Cruz - San Francisco Highway 1 langs de kust - auto inleveren in SF
11-08-2012 San Francisco Stad bekijken - Alcatraz Tour geboekt om 18.10u
12-08-2012 San Francisco Stad bekijken
13-08-2012 San Francisco - Amsterdam naar huis

Mooie route. Dat Navajo village is heel klein en ligt achter een Trading Post aan de oostkant van Page (op weg naar Antelope Canyon) Ik heb het vaak zien liggen en ben er zelfs omheen gelopen. Ik zou dit ook eerst doen voor je een tour gaat boeken. Wij hebben er van afgezien. Als je wel gaat zou ik heel graag horen hoe je het ondergaan hebt.

Dag Frankod,

We hebben in de zomer van 2013 onze reis naar west usa geboekt met de camper. We landen in LA en gaan ook weer terug naar NL via LA. IS San Francisco ver rijden?
Wat waren de hoogtepunten van jullie reis en waar zouden we zeker naar toe moeten gaan? Page de moeite waard om daar twee dagen te verblijven?

ik verneem graag

JBaan