Mijn vriendin en ik willen een rondreis gaan maken in Zuid West USA. Wij willen de navolgende locatie’s aandoen:
Joshua Tree
Grand Canyon
Monument Valley Navajo Tribal Park
Arches
Bryce Canyon
Zyon
Death Valley
Sequoia
Las Vegas
Yosemite
San Francisco
Los Angeles
Wij willen minstens 3 volle dagen verblijven in Las Vegas en San Francisco. De mannelijke helft van ons is reeds 3 maal in Las Vegas geweest. Wij willen een auto huren en daarmee gaan rondtrekken. Is het nodig om de slaapplaatsen van te voren te boeken? Hoe lang kun je ronddwalen in de National Parks? Wij willen vliegen vanaf Amsterdam/Brussel of Dusseldorf en landen op Los Angeles.
Nu hebben wij onderstaand programma opgesteld. Wij zouden graag van jullie willen weten wat jullie van deze route vinden en of jullie nog andere suggesties hebben.
Rondreis Zuidwest Amerika
Donderdag 27 September:
Van Brussel-Dusseldorf of Amsterdam naar Los Angeles overnachten
Riverside
Reistijd: 108 km, 1 uur en 8 minuten
Vrijdag 28 September:
Van Riverside naar Laughlin aldaar overnachten met bezoek Joshua
Tree National Park.
Reistijd: 417 km, 4 uur en 17 minuten.
Bezoek Joshua Tree N.P.: 2 uur in N.P.
Zaterdag 29 September:
Van Laughlin naar Grand Canyon Village aldaar overnachten met bezoek
Grand Canyon.
Reistijd: 331 km, 3 uur en 39 minuten.
Bezoek Grand Canyon: 1 uur helikoptervlucht
Zondag 30 September:
Van Grand Canyon Village naar Page aldaar overnachten met bezoek
Grand Canyon
Reistijd: 223 km, 2 uur en 50 minuten.
Bezoek Grand Canyon: 2 uur in N.P.
Maandag 1 Oktober:
Van Page naar Arches National Park met bezoek monument valley navajo
tribal park.
Reistijd: 464 km, 5 uur en 50 minuten.
Bezoek Oljato-Monument Valley: 1 ½ uur in Valley.
Dinsdag 2 Oktober:
Van Arches National Park naar Bryce Canyon aldaar overnachten met
bezoek Arches National Park
Reistijd: 461 km, 5 uur en 8 minuten.
Bezoek Arches National Park: 1 uur in N.P.
Woensdag 3 Oktober:
Van Bryce Canyon naar Sprindale aldaar overnachten met bezoek aan
Bryce Canyon en Zyon National Park
Reistijd: 140 km, 1 uur en 55 minuten.
Bezoek Bryce Canyon en Zyon National Park: 4 uur in N.P.
Donderdag 4 Oktober:
Van Springdale naar Death Valley aldaar overnachten met bezoek aan
Death Valley National Park
Reistijd: 418 km, 4 uur en 22 minuten.
Bezoek Death Valley National Park: 2 uur in N.P.
Vrijdag 5 Oktober:
Van Death Valley National park naar Bakersfield aldaar overnachten.
Reistijd: 426 km, 4 uur en 38 minuten.
Zaterdag 6 Oktober:
Verblijf in Bakersfield met een bezoek aan Sequoia National Park
Reistijd: 336 km, 4 uur en 10 minuten
Bezoek sequoia National Park: 2 uur in N.P
Zondag 7 Oktober:
Van Bakersfield naar Las Vegas
Reistijd: 453 km, 4 uur en 45 minuten
Maandag 8 Oktober:
Las Vegas met bezoek aan Red Rock Canyon
Dinsdag 9 Oktober:
Las Vegas bezoek aan Hoover Dam
Woensdag 10 Oktober:
Las Vegas
Donderdag 11 Oktober:
Van Las Vegas naar Mammoth Lakes met bezoek aan Yosemite National
Park
Reistijd: 501 km, 5 uur en 58 minuten
Bezoek Yosemite National Park: 1 ½ uur N.P
Vrijdag 12 Oktober:
Van Mammot Lakes naar San Francisco.
Reistijd: 529 km, 6 uur en 19 minuten
Zaterdag 13 Oktober:
San Francisco
Zondag 14 Oktober:
San Francisco.
Maandag 15 Oktober:
San Francisco
Dinsdag 16 Oktober:
Van San Francisco naar Cambria aldaar overnachten.
Reistijd: 373 km, 4 uur en 8 minuten.
Woensdag 17 Oktober:
Van Cambria naar Los Angeles
Reistijd: 356 km, 4 uur en 6 minuten.
Donderdag 18 Oktober:
Los Angeles.
Vrijdag 19 Oktober:
Los Angeles
Zaterdag 20 oktober:
Van Los Angeles naar Brussel-Dusseldorf of Amsterdam
Niemand met reactie’s. Heb ik dit topic gestart in een verkeerd rubriek. Als dit zo is zou een moderator a.u.b. dit bericht willen plaatsen in de rubriek reizen en vakantie vraagbaak. Ik wil dit ook wel zelf doen maar dan krijg ik 2 topics in verschillende rubrieken.
Ik vind er een beetje een rare kronkel in zitten naar Seqouia, dat zou ik anders indelen. Verder zou ik Moab eruit laten (of Seqouia) Je hebt daar nu veel te weinig tijd voor. Moab is zeker 3 nachten waard.
Ik heb hieronder een opzetje gemaakt zonder Seqouia. En er een aantal opmerkingen bij gezet. Je zou nog tussen Moab en Bryce een overnachting kunnen plannen bij Capitol Reef en daar dan een dag SF of LA voor opofferen.
Een volle dag Zion is ook geen overbodige luxe, of een extra overnachting langs Highway 1.
Donderdag 27 September:
Van Brussel-Dusseldorf of Amsterdam naar Los Angeles overnachten
Vrijdag 28 September:
Van Riverside naar Laughlin
Zaterdag 29 September:
Van Laughlin naar Grand Canyon Village
Zondag 30 September:
Van Grand Canyon Village naar Page
Maandag 1 Oktober:
Van Page naar Moab (met een bezoek aan monument valley blijft er weinig tijd over voor iets anders.
Dinsdag 2 Oktober:
Bezoek Arches National Park: 1 uur in N.P.(in 1 uur kun je nog niet eens heen en weer rijden in het park. Vergis je niet in de afmetingen van de nationale parken)
Woensdag 3 Oktober:
Canyonlands en Dead horse state park
Donderdag 4 Oktober:
Moab - Bryce Canyon
Vrijdag 5 Oktober:
Bryce canyon - Zion
Zaterdag 6 Oktober:
Zion - Las Vegas
Zondag 7 Oktober:
Las Vegas
Maandag 8 Oktober:
Las Vegas met bezoek aan Red Rock Canyon
Dinsdag 9 Oktober:
Las Vegas - Death Valley
Woensdag 10 Oktober:
Death Valley - Mammoth Lakes
Donderdag 11 Oktober:
Yosemite
Bezoek Yosemite National Park: 1 ½ uur N.P ( in 1 1/2 uur kun je nog niet eens van de ene naar de andere kant van het park komen. Hier dus een extra dag, en probeer een overnachting in het park te regelen. Anders ben je 3 uur heen en weer aan het rijden.
Vrijdag 12 Oktober:
Yosemite naar San Francisco.
Zaterdag 13 Oktober:
San Francisco
Zondag 14 Oktober:
San Francisco.
Maandag 15 Oktober:
San Francisco
Dinsdag 16 Oktober:
Van San Francisco naar Cambria aldaar overnachten.
Reistijd: 373 km, 4 uur en 8 minuten.
Woensdag 17 Oktober:
Van Cambria naar Los Angeles
Reistijd: 356 km, 4 uur en 6 minuten.
Donderdag 18 Oktober:
Los Angeles.
Vrijdag 19 Oktober:
Los Angeles
Zaterdag 20 oktober:
Van Los Angeles naar Brussel-Dusseldorf of Amsterdam
Bedankt voor de tips. Ik ben nu te moe om alles ff goed door te kijken. Seqouia willen wij echt niet missen. Wij hebben die rare kronkel in de route aangebracht daar wij langs de kust van San Francisco naar LA wilde rijden. Ik heb begrepen dat dit een zeer mooi route is. Als ik tussen San Francisco en LA naar Seqouia ga mis ik dan veel van deze mooi route.
Wat ik ben vergeten is de vraag of het wel nodig is om 2 dagen grand canyon te hebben. Ik ben er in 2011 al geweest maar mijn vriedin niet. Ik ben er toen alleen gedurende 50 minuten met een helicopter overheen gevolgen. Ik wilde mijn vriendin ook in een helicopter in laten stappen maar dat zag zij niet te zitten.
Wij hadden er beiden ook geen beeld van hoeveel tijd er nodig is om de national parks te bezoeken.
Ik laat mijn vriendin het ook ff doorlezen en dan zal ik als er wat meer tijd is weer met een reactie komen.
Ik vind het heel jammer dat je zo weinig tijd over hebt om NP’s te bezoeken, 1 à 2 uur voor een NP is zelfs te kort om erdoor te rijden. Vreemd ook dat je per se 3 volle dagen in Vegas en SF wil spenderen. Begrijp me niet verkeerd (ik vind deze steden ook leuk voor een dagje, LA vind ik niet de moeite) maar als je gek bent van steden ga je beter 3 dagen naar Parijs, Rome of Barcelona… veel mooier, meer cultuur en een pak goedkoper vliegen
Zoals jij het beschrijft spendeer je (met LA erbij) 8 volle dagen in steden, d.w.z. dat je 16 dagen over hebt voor de rest. Voor de parken in jou lijstje is dit te weinig. Je kan het wel halen maar dan zit je constant in de auto. Als je toch wat tijd wil hebben om eens rustig de natuurpracht in je op te nemen en minstens enkele wandelingen te doen zal je iets moeten schrappen.
Als je je beperkt tot 2 volle dagen Vegas en SF zou het zo kunnen worden:
Dag 1: LA
Dag 2: Joshua Tree NP bezoeken, overnacht in bvb. Twentynine Palms
Dag 3: Via Amboy en Oatman naar Williams of misschien zelfs Tusayan
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: rijden naar Monument Valley (dit kan rechtstreeks of eventueel via Horseshoe Bend en Page)
Dag 7: Monument Valley bezoeken voormiddag, namiddag rijden naar Moab
Dag 8: Moab: Arches, Canyonlands, Dead Horse Point
Dag 9: Torrey (Capitol Reef NP)
Dag 10: Prachtige Scenic Byway 12 naar Bryce
Dag 11: Bryce
(Dag Zion mogelijk i.p.v. laatse dag LA)
Dag 12: Vegas
Dag 13: Vegas
Dag 14: Vegas
Dag 15: Death Valley: Artists Drive, Badwater
Dag 16: Sequoia NP (heel mooi maar een omweg, ik zou ineens naar Yosemite gaan, daar staan ook fikse sequoia’s)
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF
Dag 22: Highway 1
Dag 23: LA
Dag 24: LA
Hele mooie planning, hoop dat je je er zo strak aant kunt houden in de parken zou ik wel overnachtingen plannen… kijk trouwens even na of alle parken die tijd nog open zijn?! In San Francisco zou ik ook zeker iets boeken… die stad zit aaaaaaaaltijd, t hele jaar door bijna bomvol. Las Vegas raad ik ook aan om vooraf te boeken. Als je zo op internet rond surft zijn er veel sites die leuke kortingen e.d. aanbieden…
Ik zie trouwens in je planning… eerst grand canyon en later hoover dam… waarom doe je die twee niet samen? tip: ga in vegas ook naar oud vegas (in de avond) dat is ook echt heel leuk!
Parken gaan niet dicht in de winter, er worden hooguit wegen afgesloten. In oktober heb je kan dat in Yosemite de toigapas wordt afgesloten. Maar aangezien jullie via de andere kant willen komen hebben jullie daar geen last van.
Probeer overnachting in de parken te vinden, dat scheelt veel tijd en heen en weer rijden. Williams - Grand Canyon is anderhalf rijden. Heen en weer dus 3 uur. Zonde van je tijd en van de benzine. Fresno - Modesto - Yosemite Valley is ruim 4 uur rijden terug naar Modesto een kleine 3 uur. Je bent dan al 7 uur alleen maar heen en weer aan het rijden en hebt dan nog niets gezien, bent niet uitgestapt, en hebt nergens gekeken. Juist alleen al in de valley liggen veel bezienswaardigheden waar je geen tijd voor hebt. Om maar niet te spreken van die dingen die niet in de valley liggen. Jullie verkijken je echt op de grote en afstanden van de parken.
Bij Moab, voorbij Dead Horse state park, ligt ook nog Canyonlands, daar hebben jullie nu geen tijd voor. Page en de bezienswaardigheden daar in buurt slaan jullie ook over, terwijl je zo dichtbij bent.
Kijk nog eens naar de route die bijv. ook Frederik geeft, of die ik al eerder gegeven heb.
Het valt ons ook allemaal wel tegen om een route in elkaar te knutselen.
Wij hebben wel gekeken naar de mogelijkheid om in een park te overnachten, maar in Grand Canyon village overnachten kost ons 200 euro meer voor 2 nachten. Het is dan inderdaad zonde van de tijd maar deze reis kost ons toch al genoeg en dan vind ik dat te gek. Andere parken is niet veel anders. Bijvoorbeeld 130 dollar om in een tent te slapen.
Wij hebben nu wel gekeken om op dag 3 te overnachten in Williams. Op dag 4 willen we dan naar de Grand Canyon rijden om vervolgens door te rijden naar Page. Dan kunnen wij de volgende dag vanuit daar naar Moab rijden en mogelijk Antelope Canyon en Monument Valley bekijken.
En Antilope Canyon en Monunent Valley en naar Moab rijden ga je niet redden op 1 dag.
Vergeet niet dat heen en weer rijden ook geld kost. En je kent het spotje van maestro vast wel. De ervaring van een zonsopgang of zonsondergang aan de rim van de Grand Canyon is onbetaalbaar
Maar ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken. Is er niets dichterbij dan Williams?
Voor Yosemite kun je eventueel in El portal kijken.
Probeer niet te veel in de reis te proppen en ook af en toe een rustdag in te lassen (of een dag met weinig km) De reis gaat sowieso mooi worden, je gaat veel mooie dingen zien en veel indrukken opdoen. Het is gewoon zonde om dan zoveel in de auto te zitten. Liever iets minder zien, maar wel de tijd ervoor hebben dan steeds maar weer in de auto te moeten zitten.
Bedankt wederom voor het snelle antwoord. We laten het weer ff bezinken. Van de week gaan we in ieder geval ff de vlucht en auto boeken. Nog ff kijken wat het goedkoopste is maar ik denk dat ik alles middels ebookers boek. Ik denk dat wij gaan voor een rechtsstreeks vlucht vanaf Dusseldorf. Bij de auto mogelijk een upgrade naar een Chrysler 300.
Ik heb ff naar El Portal gekeken en dat is zeker een mogelijkheid.
Ja sorry, de parken gaan idd niet dicht maar sommige delen kunnen afgesloten worden. Ik weet niet precies welke of waar. Kijk dit even goed op de websites na.
Wat betreft slapen in Yosemite. Ik heb dit afgelopen jaar ook gedaan. Ik kan me herinneren dat we voor heeeeeeeel goedkoop daar hebben geslapen in een tent (incl bed etc) kijk mijn foto’s voor de fotos van de slaapplek http://www.hostels.com op deze website hebben wij toen ook ons hostel in San Francisco geboekt…
Dit is ook echt een leuke site: http://www.hotwire.com/uk?currencyCode=GBP ik weet van vrienden van mij dat die afgelopen jaar een 5sterre hotel in Vegas hier hebben geboekt voor nog geen 30$ per nacht… dat zijn nog eens leuke deals
Ik ben het niet eens met wat pleunp zegt in zijn eerste post van 13/5. Dit vind ik geen mooie planning.
Te veel dagen met te veel kilometers en bijna geen tijd om werkelijk van de National Parks en de omgeving te kunnen genieten maar ja, ieder zijn ding natuurlijk.
Ja sorry, de parken gaan idd niet dicht maar sommige delen kunnen afgesloten worden. Ik weet niet precies welke of waar. Kijk dit even goed op de websites na.
In de periode dat TS gaat en de parken die TS bezoekt gaat er niets dicht, met uitzondering van misschien de Tiogapas en misschien in Seqouia (dat weet in niet geen ervaring)
Wij zijn in 2009 ook in oktober geweest en hebben overal prachtig mooi en warm weer gehad. Andere jaren in september/oktober en ook prachtig weer.
United had vorige weer tickets voro 570 euro in oktober. Voordeel meer beenruimte en al je eten en drinken zit er al bij in. Daar hoef je dus niets extra meer voor te betalen. Arke zou toch echt mijn laatste keus zijn.
United had vorige weer tickets voro 570 euro in oktober. Voordeel meer beenruimte en al je eten en drinken zit er al bij in. Daar hoef je dus niets extra meer voor te betalen. Arke zou toch echt mijn laatste keus zijn
Nou 570 is wel echt een geluksprijsje… snel boeken dan! Ik vond 660 al goedkoop. Ik heb zelf afgelopen jaar geen tickets gevonden van onder de 700euro hoor… en waarom zou arke dan echt laatste keus zijn? zo slecht? of gewoon vanwege de prijs? beetje overdreven dan ofnie