In de periode dat TS gaat en de parken die TS bezoekt gaat er niets dicht, met uitzondering van misschien de Tiogapas en misschien in Seqouia (dat weet in niet geen ervaring)
En afgelopen jaar werd een deel van yosemite afgesloten… ik zeg toch in me bericht, kijk het even op internet na you never kno… zou erg lullig zijn als je 100den miles hebt gereden en dan zijn bepaalde passen of delen van het park dicht!
En als je kunt lezen zeg ik ook dat er kans is dat de Tiogapas wordt afgesloten. Op internet nalezen heeft alleen zin als je dat de dag ervoor of de dag zelf doet. Dit kan namelijk per dag, zelfs per uur verschillen. Hebben wij zelf meegemaakt. Dat de pas 2 dagen werd gesloten, maar dan nog is de valley bereikbaar en kun je nog genoeg doen in Yosemite.
TS =topic starter.
Met de route die jullie nu hebben (waar ik nog wel wat aan zou veranderen ) komen jullie niet over de tiogapas, dus hoef je je ook niet druk te maken of hij wel of niet dicht gaat
Als je nog geen vliegtickets hebt zou je ook kunnen overwegen naar en van een andere stad te vliegen. dit wil ook nog wel eens schelen in kosten.
Onze reis zit er helaas weer op. Iedereen nog bedankt voor de tips. Wij hebben de reis gedaan zoals deze op pagina 1 als laatste staat omschreven. Het enige wat tegenviel was het stuk van Vegas naar Visalia. Verder hadden wij de pech dat het regende en mistig was in de parken Yosemite en Sequoia. Wij hebben ruim 6500 kilometer afgelegd en hebben echt genoten.
even rap reageren, zal dit later nog eens voluit doen,
het bezoek aan Death Valley zou ik zeker doen na LV, dus op weg naar SF. En als je in 't park wil logeren ben je zeker best dat je dit vooraf reserveert want daar is weinig slaapgelegenheid.
In de parken kan je dagen rondrijden en -wandelen, das geen probleem. Probeer vooraf uit te stippelen wat je wil bezoeken en hoeveel je wil wandelen.
Uren rijden in de USA is geen probleem, maar hou rekening met het feit dat er zoveel te zen is dat het je zou spijten als je veel dingen niet kan zien, beter één park goe bekijken dan twe ‘passeren’ om later spijt te hebben.
Van SF naar LA (voor mij de minst interessante stad van de USA en ik ga dit jaar voor de 11e maal naar dit landje); neem de ROUTE 1, een aanrader. In LA is infeite weinig te zien en loop je veel kans op opstoppingen van zeer lange duur.
vertrek ook steeds vroeg genoeg, bv op uw ritten van 1 & 2 oktober is er zoveel te zien… en wat ga je bezoeken op die korte tijd en waar overnachten? Vind ik zelf twee ritten waar je spijt zal van krijgen omdat je zo weinig kan zien van wat er allemaal te zien is.
Hoover dam, kan je dit niet meenemen op weg naar Page?, dan heb je plaats om bv Fire Valley, Navajowoestijn, Skywalk, Lake Havesu, … ofzo te doen…
Ik kom nog wel eens terug op dit forum met bv enkele trips die ik in die omgeving reeds ded.
Verder veel succes en
geniet
echt je weet niet wat je allemaal zal zien.
PS; langs de autowegen zijn er op regelmatige basis en goed aangeduid; rustplaatsen met telkens aanduiding of er ook toiletten zijn. Hou rekening met de aanduidingen van de afritten; die zijn daar waar ze aangeduid zijn, niet zoals bij ons: even verder.