Hoi
Wij (2 volwassenen+2 tieners) hebben net vlucht+auto geboekt. We vliegen op 3 juli naar Los Angeles en op 24 juli van San Francisco.
Voor de rest is er voorlopig nog niets zeker. Vraag die al gerezen is: is het doenbaar om zowel Yellowstone als Yosemite te bezoeken? En dan bedoel ik zonder als een gek overal rond en voorbij te rijden. Ik zou graag de geisers zien, maar denk dat het iets te hoog (ver) gegrepen is om Yellowstone erbij te nemen. Steden zijn niet echt aan ons besteed, dus daar gaan we (behalve San Francisco) niet veel tijd aan besteden.
Benieuwd wat de ervaren Amerikareizigers ervan vinden.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Beste Vieke,
Ik ben drie weken geleden teruggekeerd vanuit de Westkust van Amerika. De route en met name de omweg via Yellowstone is zeer uitdagend. Ons eerste idee was om dit ook te doen, maar dat was echt teveel van het goede gezien de afstanden.
Onze route was
- LA (2 dgn incl aankomst)
- Las Vegas (2 dgn), zeker de moeite waard om gezien te hebben
- Via Grand Canyon naar Page (Lake Powell) 1dg => erg lange reisdag. Bij Page kun je naar Antelope Canyon en dat is echt super mooi!
- Bryce Canyon 2dgn (erg mooi)
- via Zion naar Death Valley (1dg, maar had er graag nog een extra dag vertoefd want zeer bijzonder) => 600 km af te leggen
- Sequoia 1 dgn = 600 km af te leggen
- Yosemite 2dn
- San Francisco 3 dgn, echt doen super leuke stad
- Via de kustroute weer terug naar San Diego 3dgn
Succes met de voorbereidingen…
Groet Karin
Ik zou Yellowstone en Grand Teton NP voor een volgende reis bewaren. Echt te veel zeker omdat er nog zo veel andere NP’s dichterbij zijn zoals Joshua Tree NP, Grand Canyon NP, Monument Valley NM, Bryce Canyon NP, Zion NP, Death Valley NP, Yosemite NP etc. En dan nog platsen zoals Sedona en Page. In een dag van Las Vegas naar Page zou ik nooit doen. Je hebt geen tijd voor een van de grootste natuurwonderen van de USA, Grand Canyon NP. Ik zou hier tenminste een nacht blijven.
Yeehaw
Hallo
Intussen begint er een beetje vorm in onze reis te komen. Eén ding is zeker: 3 weken is veel te kort! Mogelijk is Amerika veel te groot?! :hihi:
Dit is wat er voorlopig op de planning staat (met dank aan Yeehaw voor de vele suggesties, ook, in andere posts):
dag 1: Los Angeles
dag 2: LA-Joshua Tree (waar logeren?)
dag 3: Joshua-Needles
dag 4: Needles-Grand Canyon
dag 5: GC
dag 6: GC-Page
dag 7: Page
dag 8: Page-Monument Valley
dag 9: Monument Valley-Moab
dag 10: Moab
dag 11: Moab-Torrey
dag 12: Torrey-Bryce Canyon
dag 13: Bryce Canyon
dag 14: Bryce Canyon-Zion NP
dag 15: Zion NP
dag 16: Zion NP-Las Vegas
dag 17: Las Vegas-Sequoia NP
dag 18: Sequoia NP-Yosemite
dag 19: Yosemite
dag 20: Yosemite-San Francisco (iemand al in Hotel Tomo gelogeerd?)
dag 21: SF
dag 22: SF-Brussel
We zouden graag een extra dag SF inlassen, maar dan moeten we ergens schrappen (en dat is altijd lastig). Ik dacht misschien om niet naar Joshua Tree NP te gaan. Dan wordt het wel ineens een lange rit naar Needles.
Suggesties van de experts?
Bedankt voor het compliment Vieke.
Je route ziet er prachtig uit. Altijd te kort natuurlijk -lol- maar je zal keuzes moeten maken.
Van LA naar Joshua Tree NP is minder dan drie uur rijden. Als je de west entrance neemt (vanaf het plaatsje Joshua Tree) dan kan je 's middags de Hidden Valley omgeving bekijken en overnachten in Twentynine Palms. Daar zijn genoeg hotels. Tevens heeft 29Palms nogal wat prachtige murals. Ik zou dan de volgende dag even op de tanden bijten, vroeg weggaan and dan via Amboy Road naar Amboy en via National Trails Highway, de oude R66 naar I40 en dan in een ruk naar Grand Canyon NP (reservering is een must). Dan heb je een dag gewonnen die je aan SF (of bv Moab) zou kunnen besteden. Een andere manier voor een extra dag is de dag die je naar Bryce rijdt vanaf Torrey. Ut12 is prachtig maar zonder al te veel stops kan je dat in 4 uur doen. Dan heb je nog een middag voor Bryce. Bryce naar Zion is zo’n 2 uur rijden (3 als je Canyon Overlook Trail gaat lopen) dus dan zou je de morgen ook nog in Bryce kunnen doorbrengen. Alweer een dag winst. 1 Volle dag voor Moab is erg kort. Ik zou hier tenminste 2 dagen logeren.
Dan wil je via Sequoia NP naar Yosemite. Dat kan maar je kan ook naar Lone Pine rijden en dan langs de eastern sierras naar Lee Vining (Mono Lake) en dan Tioga Pass naar Yosemite. Ik zou voor die route kiezen. Tioga Pass road is fantastisch maar je mist dan wel Seki…
Yeehaw
Na wat gesleutel aan de route, zijn we tot het volgende gekomen …
dag 1: Los Angeles
dag 2: LA-Joshua Tree np (29 Palms)
dag 3: Joshua-Williams
dag 4: Williams
dag 5: Williams-Page
dag 6: Page
dag 7: Page-Monument Valley
dag 8: Monument Valley-Moab
dag 9: Moab
dag 10: Moab-Torrey
dag 11: Torrey-Bryce Canyon
dag 12: Bryce Canyon
dag 13: Bryce Canyon-Zion np
dag 14: Zion np
dag 15: Zion NP-Las Vegas
dag 16: Las Vegas-Lone Pine
dag 17: Lone Pine-Yosemite
dag 18: Yosemite
dag 19: Yosemite-San Francisco
dag 20: SF (iemand al in Hotel Tomo gelogeerd?)
dag 21: SF
dag 22: SF-Brussel
We hebben al een aantal overnachtingen geboekt, blijven nog open: MV,Moab,LV,Lone Pine,Yosemite en SF. Suggesties welkom, wij zijn niet echt in to megaprojecten, eerder kleine, familiale hotels en/of B&B’s. Probleem daar is dat je niet altijd een goed idee hebt of die wel kortbij de np liggen (want “in de buurt van” is in USA toch net iets anders te interpreteren dan hier bij ons in de lage landen, niet?
Groetjes.
Vieke.
Misschien kun je ipv Lone pine naar Mammoth lake?
Vondt het daar zo ontzettend mooi.
In moab logeren wij dit jaar op een ranch Reds cliff Lodge.
Ligt net buiten Moab aan de colorado.
Je hebt cabins met een veranda die uitkijken over de colorado.
Niet goedkoop hoor maar zo mooi.
Vorig jaar zijn we van Los Angeles via yosemite naar Las Vegas
Zion,Bryce,Grand canyons, Palm springs,San-Francisco geweest.
Dit jaar gaan we vanuit Denver naar South Dakota,Yellowstone,
Salt lake city,Moab,Denver(globaal).
Jouw hotel in San Francisco ken ik niet misschien kun je ervaringen lezen
op trip advisor?
Probeer in yosemite een hotel of cabin in het park te krijgen.
Dan moet je nu wel gaan reserveren.
Wij zaten in een klein plaatsje ervoor mariposa.
Was ook leuk maar toch nog anderhalf uur rijden naar het visitor center van Yosemite.
Veel plezier met plannen.Is zo leuk.
De hotels in Las Vegas kosten haast niks.
Kun je ook nog makkelijk daar boeken want er is nog veel vrij zelfs in het
hoogseizoen.
Hallo,
Ik ga met wat vrienden van 15 mei tot en met 8 juni naar west Amerika.
We hebben de tickets en auto al. Alleen (nog) geen enkele hotel.
We komen aan in SF blijven er een paar dagen en vertekken dan met de auto naar Monterey bay en blijven er waarschijnlijk een nacht. Dan gaan we naar Yosemite met overnachting, vervolgens Sequoia met overnachting, daarna death valley en daar rijden we waarschijnlijk gewoon zo doorheen. Dan is het de bedoeling om een aantal nachten in LV te blijven. Daarna willen we naar Grand Canyon en waarschijnlijk blijven we daar een nacht of 2. Vanaf GC willen we naar de Hover dam en daarna naar LA. Misschien stoppen we nog ergens voor een overnachting, vooral als het het een erg lange rit is. We vliegen van LA terug naar Amsterdam
In grote lijnen onze vakantie dus.
Wat we ons afvroegen is of het handig is om van te voren wat hotels vast te leggen. Bij aankomst in SF willen we wel een hotel vast leggen.
We houden er eigenlijk niet van om schema gebonden te reizen. We zien wel als het ergens leuk is blijven we wat langer, hebben we het snel ergens gezien rijden we weer door.
Maar we weten dus niet of dit echt handig is vooral voor de NP?
Weet iemand ons dit te vertellen? Is het een drukke periode waar in we reizen? Er is genoeg aanbod in de NP voor een overnachting. Het hoeft geen luxe te zijn.
Andere tips zijn ook welkom.
Bedankt alvast.
Mandy
Nee het is niet echt nodig om in die tijd vast te reserveren.
Behalve in een NP zelf.Maar volgens mij voor xanterra die lodging in oa Yosemite beheert ben je al te laat.
Je kan die reservering maken en kosteloos 24 uur van te voren annuleren.
Zelf heb ik wel alles vastgelegd maar alles is annuleerbaar 24 uur van te voren.Maar dat komt omdat ik graag in de Badlands en bij South-dakota
en Yellowstone in een lodge wil.
De ranch in Moab moet ook ver van te voren geboekt worden.
Zeker in Las Vegas is het geen enkel probleem om een kamer te vinden.
Mandy houd wel even in de gaten dat er in de Death valley heel
weinig hotels zijn.Ik geloof zelf maar twee.
Dus als je daar wil overnachten is het ook wel slim om van te voren te boeken.Doorrijden naar Las Vegas kan ook.Dit is ongeveer ander half uur verder.Van Las Vegas naar de Hoover dam is een half uurtje.Dus prima te doen .
Er zijn 4 hotels in Death Valley maar Furnace Creek Inn is in de zomer gesloten. De andere 3 zijn: Furnace Creek Ranch, Stovepipe Wells Village en Panamint Springs Resort. Dat laatste hotel ligt ver aan de westzijde van DV. Geschiktst zijn FC Ranch en SPW village te boeken via Xanterra. Een goedkopere optie voor hotels is Beatty, net buiten het park of Pahrump, iets verder van DV maar niet bepaald moeders mooiste. Van Furnace Creek is het ongeveer 2.5 uur rijden naar Las Vegas via Pahrump. Houd rekening met Memorial Day weekend eind mei. Dan zal het overal druk zijn.
Thanks allemaal voor de reactie’s.
Kunnen we verder kijken hoe we het willen aanpakken en wat handig is.
groet mandy
vorig jaar west usa gedaan en met name de nationale parken hebben ons overtroffen. yosemite is fraai, bryce is ook fraai maar na een dag blijft het uitzicht hetzelfde. zion was fantastisch met zeer fraaie uitzichten en wandelingen en echt overtroffen waren we door grand canyon onvergetelijk wat je daar ziet, bright angel trail minimaal 2 dagen lopen naar de colorade rivier aan te raden incl. overnachting. steden san francisco zeer de moeite waard, LA vonden wij onplezierig net zoals Las Vegas leuk om gezien te hebben maar een beetje ordinair…
Waarschijnlijk te laat voor Vieke, maar toch even een tegengeluid. Ik heb eerder in 24 dagen een rondreis aan de west coast gedaan met zowel Yosemite als Yellowstone en ik vond het prima te doen. T.o.v. jouw route ben ik niet in Monument Valley en Joshua Tree geweest, maar wel weer langer blijven hangen in Vegas en LA (beide 4-5 dagen). Niet echt veel gewandeld in de NP’s, dus daar ga ik nu meer aandacht aan besteden, maar ook nu weer doe ik zowel Yellowstone als Yosemite.
Ik vind dat het er net aan ligt hoe je tegen het autorijden aan kijkt. Voor mij is dat al vakantie op zich. Als je 's morgens op tijd van SF vertrekt ben je 's avonds al een heel eind richting Yellowstone. Vind je het autorijden vervelend en slechts dode tijd tussen het bezichtigen dan zou ik het niet doen.
Iedereen bedankt voor de tips.
Onze route ligt vast:
3-jul Za Brussel-Los angeles-Newport Beach B&B
4-jul Zo Los angeles-Twentynine Palms-Harmony Motel
5-jul Ma Twentynine Palms-Grand Canyon-Bright Angel Lodge
6-jul Di Grand canyon-Bright Angel Lodge
7-jul Wo Grand canyon-Page-Lulu’s Sleep Ezze
8-jul Do Page-Lulu’s Sleep Ezze
9-jul Vr Page-Monument valley-The View Hotel
10-jul Za Monument valley-Moab-Archview Resort cabin
11-jul Zo Moab-Archview Resort cabin
12-jul Ma Moab-Torrey-Sandstone Inn
13-jul Di Torrey-Bryce canyon-Bryce Country Cabins
14-jul Wo Bryce canyon-Bryce Country Cabins
15-jul Do Bryce canyon-Zion np-Bumbleberry Inn
16-jul Vr Zion np-Bumbleberry Inn
17-jul Za Zion np-Las Vegas-Bill’s Gamblin’ Hall&Saloon
18-jul Zo Las Vegas-Lone Pine-Dow Villa Motel
19-jul Ma Lone Pine-Yosemite-Cedar Lodge
20-jul Di Yosemite-Cedar Lodge
21-jul Wo Yosemite-San francisco-HI Fisherman’s Wharf
22-jul Do San Francisco-HI Fisherman’s Wharf
23-jul Vr San Francisco-HI Fisherman’s Wharf
24-jul Za San Francisco-Brussel
Ik ga nu beginnen met het invullen van de dagen, met zoveel mogelijk ruimte, niks moet, alles kan. Maar een richtlijn is toch wel nodig voor nieuwe Amerika-reizigers zoals wij, denk ik.
Commentaren en suggesties zijn nog steeds welkom. Aande route ga ik echter niets meer veranderen.
De hotels zijn geboekt, maar als we ergens echt goed fout zitten, geef dan asjeblief een seintje. Annuleren is in de meeste gevallen nog mogelijk.
Benieuwd naar jullie reacties. Alweer.
Vieke
Maak je geen zorgen. Je gaat een geweldige reis maken!! Veel plezier nog met de voorbereidingen.