Reis door West Coast mei [25 dagen]

Hoi. Wij gaan 1-25 mei een trip aan de west coast maken. Ik heb 'm al eens gedaan, mijn vriendin niet. Maar daarom gaan we wel wat sneller door sommige dingen heen (Bryce bijvoorbeeld).

Hier ons plannetje… tips of opmerkingen zijn welkom!

Za 1: Amsterdam - Los Angeles
Op aanraden van Yeehaw naar het Holllywood Celebrity Hotel. Dit is het enige hotel dat ik gereserveerd heb. De rest zie ik daar wel (zal helaas wel erg moeilijk worden om dan in/bij een NP te logeren).

Zo 2: Los Angeles

Ma 3: Universal Studios

Di 4: Death valley en dan door richting Las Vegas. Ergens voor Vegas overnachten.

Woe 5: Las Vegas.

Do 6: Las vegas.

Vr 7: Las vegas (wellicht gewoon een dagje relaxen aan het zwembad).

Za 8: Over Hoover dam (hoeven geen rondleiding) richting Grand Canyon. Evt. wel bij Lake Mead wat rondkijken. Iemand goede overnachtingstips nabij de Grand Canyon?

Zo 9: Grand Canyon bekijken. Evt helicoptervlucht, met vlot over de Colorado rivier of naar de Grand Canyon Skywalk.

Ma 10: Vroeg eruit en naar Page, de upper of lower Antelope Canyon bezoeken.
(Proberen de tour van 11:30 te nemen)

Daarna door richting Bryce (stukje 89, dan richting Paria en Kodachrome Basin State Park). Zonsondergang in Bryce en ergens in de buurt overnachten.

Di 11: Naar Salt lake city, even bij zoutvlaktes kijken en door richting Yellowstone, overnachten in Pocatello.

Wo 12: Naar Yellowstone. Hotel zoeken en alvast een stukje Yellowstone zien.

Do 13: Yellowstone

Vr 14: Yellowstone. Laat In de middag vertrekken richting Lake Tahoe.
Weer overnachten in Pocatello.

Za 15: Hele dag van Pocatello naar Lake Tahoe / Carson City rijden.

Zo 16: Lake Tahoe

Ma 17: 's morgens Bodie
's middags naar Yosemite (waar overnachten?)

Di 18: Yosemite

Wo 19: Naar San Fransisco. Reserveren voor Alcatraz en Fisherman’s Wharf, Lombard Street en Chinatown bekijken.

Do 20: Alcatraz, Golden gate bridge, evt. 17-mile Drive.

Vr 21: SF via kustweg naar Monterey, dan door naar Sequoia National Park (4 uur) en overnachten.

Za 22: Sequoia National Park

Zo 23: Terug naar LA.

Ma 24: [reserve voor uitloop]

Di 25: [reserve voor uitloop]

Niet gedaan, stond wel op het verlanglijstje:
• Lake Powell
• Arches National Park
• Joshua National Park
• Monument Valley
• Route 66 (Kan ik die ergens een stukje meepikken?)

Goede tips voor een mooi stukje weg of een leuke verblijfplaats zijn meer dan welkom!

Groetjes,
Stiggy

Superleuke reis lijkt me. Ik kan The Yosemite Bug niet genoeg aanraden. Net buiten Yosemite NP, midden in de bossen. Je hebt kamers met gedeelde of eigen faciliteiten. Voor eigen faciliteiten betaal je $10 meer. het eten is er super en het is er heel erg gezellig.

Het stuk Yosemite - SF - Sequoia komt me een beetje vreemd over, omdat Sequoia niet zo ver van Yosemite af ligt. Misschien kun je vanaf SF langs de kust naar LA terug rijden. De kust van California is echt schitterend, bijvoorbeeld plaatsjes als Santa Cruz en Big Sur. Mooooooie zonsondergangen!!

In San Francisco kan ik je Hotel Des Artsof Green tortoise (hostel) aanraden. Hotel des arts is tegenover de poort naar China town. Leuk buurtje.

Veel plezier in ieder geval!
Groetjes.

LovesStedentrips: Bedankt voor de tips! The Yosemite Bug ziet er goed uit. Nu ook nog plek genoeg. Hoop dat het tzt ook lukt zonder te reserveren, want hoewel bovenstaande ons basisplan is wil ik graag de mogelijkheid houden om er vanaf te wijken. Ik ga het adres en telefoonnr zeker mee nemen!

Over Yosemite - SF - Sequoia: we komen vanaf de noordkant (Yellowstone, Lake Tahoe) aan en willen SF, Yosemite, Sequoia en de kustweg SF-LA zien. Dit leek het meest praktische. Als we Sequoia na Yosemite zouden doen moeten we weer een heel stuk omhoog voor SF, en als we SF ervoor doen dan missen we de kustweg. Ik heb begrepen dat het mooiste stukje v/d kustweg het deel is vanaf SF tot ongeveer halverwege, dus vandaar de keuze om tot de helft te gaan en dan weer over te steken naar Sequoia.

Stiggy, je doet je naam eer aan. De Stig zal een dergelijke route wel waarderen maar volgens mij ga je veel en veel te veel doen.
Dag 4: Van LA is het al snel een uur of 6 rijden naar Death Valley , en dan nog door naar Las Vegas…Wanneer wil je iets van DV zien probeer in DV te slapen (Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells.) En dan dag 5 een bezoek aan DV en door naar LV (Furnace Creek-LV is 2.5 uur rijden). Voor LV is verder niets behalve Pahrump en je gaat toch niet in Pahrump slapen als dat ook in DV kan?
Dag 8: Je kan via Hoover Dam naar Kingman en dan de oude route R66 via Hackberry en Seligman. Gewoon een gladde asphaltrit met max65 mph maar Hackberry en Seligman zijn de moeite waard.
Dag 9: Lol, sorry moet hier een beetje glimlachen. GCW (Skywalk) ligt op 2.5 uur van Las Vegas (afslag voor Kingman), kost $ 80,-- - $ 100,-- pp en dan is het nog 5 uur rijden van GCW naar South rim.
Met zo’n drukke route zou ik maar een nacht aan south rim logeren en dan de volgende dag via east rim en Desert View naar Page. Overnachten in Page.
Je zou dan de volgende morgen eerst naar Horseshoe Bend overlook kunnen gaan, dan naar Antelope Canyon en 's middags naar Bryce.
VERGEET het stukje 89(wel goed) en dan Cottonwood Rd naar Kodachrome. Dit is een slecht onderhouden dirtroad en in mei kan het nog heel nat zijn. Stort je niet in een avontuur. Een SUV is een must en 4wd soms ook. Verder is het geen short cut. Als je hier in de modder wegzakt heb je een groot probleem.
Dag 11: naar SLC en even Bonneville…die ligt 2 uur rijden ten westen van SLC en Bryce-SLC is 4+ uur rijden.
Sla je Zion over? En voor Yell. In mei kan er nog sneeuw liggen. Beide loops in Yellowstone zijn 100 miles lang. Je hebt echt veel meer tijd nodig voor Yell en GTNP. Tussen Yell en Tahoe ben je 1.5 dag onderweg en probeer niet in het donker te rijden.
Dag 16: Weet je zeker dat je een hele dag bij LT wil zitten?
Dag 17: Bodie is een goed idee. Wellicht ligt er nog sneeuw. Helaas is Tioga Pass dan nog gesloten. Yosemite heeft een van de zwaarste sneeuwjaren en ze zijn nog niet eens met het schoonmaken van de weg begonnen. Dan moet je na Bodie weer terug en noordelijk van de Sierras naar Yosemite. Geen dagtrip imo. Voor Bodie heb je een paar uur nodig.
Dag 20. Je hebt diverse 17 miles drives maar niet in SF. Wel oa bij Monterey. Die in SF is een stuk langer. 49 miles of zo. De uitzichten van GG op de Bay en SF zijn het mooiste 's middags.
Tenslotte. Ik zou Sequoia vergeten. Het mooiste gedeelte van hw1 is tussen Monterey en Cambria. Seki ligt echt te ver uit de route en de rit van Seki naar LA is niet erg fraai. Beter hw1 volgen.
Ik zou een bezoek aan Yell voor een andere reis bewaren en eventueel bv Monument Valley, Arches, Canyonlands, Capitol Reef en Zion toevoegen. Je route wordt dan wel heel anders.
Yeehaw

Als je er niet in het weekend bent is er meestal nog wel plaats in The Bug. In het weekend wordt de hele toko nog weleens afgehuurd voor een bruiloft, familiefeest of iets dergelijks. Maar als je door de weeks naar Yosemite gaat, is er zeker plaats in The Bug.

In Death Valley kun je ook overnachten in Panamint Springs, is net iets goedkoper dan Furnace Creek en Stovepipe Wells.

Panamint Springs ligt wat ver van het “centrum” van DV maar is zeker de moeite waard. Geen zwembad maar wel lekker eten. Maar op een flitsroute zou ik wat meer centraal gaan logeren.

Yeehaw: Zoals altijd wordt de moeite die je stopt in je reacties zeer gewaardeerd. Hulde!

Over te veel doen: ik heb ongeveer dezelfde route al eens eerder gedaan in minder dagen. Vond ik geen enkel probleem en we hebben ruim de tijd gehad om langer te blijven hangen waar we het naar ons zin hadden. Desalniettemin heb ik deze keer (met extra dagen dus) toch een gevoel dat het wellicht wat krap is. Ik zie het daar wel.
In Death Valey hoe ik bv geen hele dag te blijven hangen. Zo veel vind ik er niet te zien. Stopje hier en daar, foto’tjes schieten, ‘poe poe, wat is het warm en weer door’ ;o) Grand Canyon heb ik vorige keer ook in een uurtje of wat gezien (hoelang wil je die canyon in blijven staren, grin?) en de highlights van Yellowstone in een kleine dag gedaan. Dat ging net maar was wat krap, dus vandaar nu dik meer tijd voor ingeruimd. Dat ik daar dan nog veel meer voor nodig heb is dus een mening die ik niet helemaal deel.
Zion sla ik inderdaad over (heb er vorige keer doorheen gereden, wou er dit jaar wel wat meer tijd aan besteden maar je moet keuzes maken he?). Monument Valley en Arches doen me niet zo veel, dus die mogen achterwege blijven. Sequoa moet er wel in. Heb ik vorige keer gemist en wil ik nu wel eens zien.
Ik zie geen enkele reden om niet in het donker te rijden. In tegendeel; zonde om vroeg in te checken in een motelletje onderweg in the middle of nowhere waar je je ’s avonds verveelt terwijl je al km’s kan maken naar de volgende bestemming.
Je kritiek op de Skywalk begrijp ik. Had zelf ook al gezien dat het uit de route lag en duur was. Nou ja, helicoptervluchtje is waarschijnlijk nog duurder. Bootje huren in Lake Powell is helemaal niet te betalen.
Tioga Pass: als ie nog dicht is zal dat stuk van de route idd anders worden. Wellicht dat we Bodie dan maar overslaan.
Thanks again voor je route info (vooral dirt road stuk). Ik ga me nog even in je adviezen verdiepen en kom nog wel terug als ik vragen heb.
Greetz,

Stiggy

Hoi Stiggy,
In Yosemite heb je ook sequoia bomen, mocht je wat tijd willen besparen. Sequoia NP is maar een klein park en niet zo heel veel te zien. Ik ben er een halve dag geweest, dus misschien een beetje veel eer als je er helemaal voor om moet rijden. Dan liever langs de sequoiabomen in Yosemite en op een andere plaats meer tijd om dingen te bekijken? Death Valley is echt super! Had er best langer dan een dag willen blijven hangen. Dat ‘poeh poeh, wat is het hier warm’ gevoel… dat heeft wel wat :wink:
Groetjes!!

Voor de NP’s verschillen wij van mening Stiggy. We zijn in alle NP geweest en zelfs al tenminste 3 x naar de bekendsten zoals GC, Zion, Bryce, Moab omgeving Yellowstone etc etc. En komen weer terug…In Death Valley hebben we al een week in totaal doorgebracht en zijn er nog niet uitgekeken. Eind october weer een dag of 3 en tenminste weer 2-3 dagen voor de Eastern Sierras. Sequoia NP heeft de grootste boom ter wereld. General Sherman. Niet de hoogste, die vind je oa in Humboldt Redwoods SP maar ook aardige struikjes in Mariposa Grove in Yosemite. Of Muir Woods bij SF. Niets kan qua omvang echter tippen aan General Sherman. Seki is schitterend hoor maar wij vonden een hele lange dag lang geleden wel voldoende.
Yeehaw

@beide hierboven:

Dat Yosemite ook sequoia’s heeft weet ik; ik heb ze gezien :). Maar knaagt toch dat ik de General Sherman niet gezien heb. Als je in Amerika bent wil je toch de biggest of everything zien? Hehehe.

Maar als ik jullie reactie zo lees… mmh , misschien toch beter voor de hele kustweg SF-LA kiezen en Sequoia NP maar links laten liggen. Ik weet het nog niet… Yeehaw: als je moet kiezen tussen deze 2, wat zou je dan nemen?

Een van jullie nog tips voor een super-mooie weg? (zoals jullie wellicht begrepen hebben kan ik wel genieten van een stukje autorijden in fijne auto op een mooie weg). :smiley:

We zijn weer terug! Voor wie interesse heeft, ons reisverslag staat op: http://2-op-reis.reismee.nl/.

In tegenstelling tot wat Yeehaw dacht hebben we tijd genoeg gehad en zeker niet geprobeerd te veel te zien. In tegenstelling, lekker rustig aan gedaan (we zijn niet van het vroege opstaan :slapen: ) en op het eind nog een paar dagen over gehad. Omdat het niet echt strandweer was zijn we toen maar heel rustig de kust afgezakt tot we weer in LA waren.

Maar voor wie er aan twijfelt zou ik zeker adviseren Yellowstone erbij te doen als je 3-4 weken gaat. Het is zo veel anders dan de andere parken dat je dat niet mag missen! En zover uit de route is het nou ook weer niet!

Ook hele goede ervaringen met Dollar rent a car gehad (via eAutohuur/Jigsaw). Prima aanbieding, dikke nieuwe SUV (de Jeep Grand Cherokee die ik zo graag wou, er was ruime keuze aan nieuwe SUV’s), no fuss, veel gratis pendeldiensten van vliegveld naar Dollar & vice. Alleen bij ophalen het gebruikelijke gezeur over een extra verzekering (ik geloof dat de dame het wel 10x gevraagd heeft…), maar gewoon nee blijven zeggen.

We hebben geweldige vakantie gehad. Iedereen die in dit en andere topics tips gegeven heeft: bedankt! :dag:

Ziet er heel geslaagd uit allemaal!! Leuk. En wat een geluk dat jullie de enorme waterval in Yosemite hebben gezien. Het stond droog toen ik er was. Ook impressive, maar toch anders hè :wink: Hebben jullie in The Bug gelogeerd?

Ja, de watervallen waren op hun hoogtepunt, veel sneeuw deze winter en nu flinke dooi. Bridal veil waterfall was echt indrukwekkend, en een hele belevenis om daar naar toe te rennen!

The bug zat net vol op de avond dat wij er wilden slapen (had het al gezien, dus niet voor niets naar toe gereden). Volgende keer! Haha :wink:

Bedankt voor jullie verslag Stiggy. Leuk om te lezen en je hebt gelijk natuurlijk. Kan gemakkelijk in 3-4 weken haha.
Yeehaw