Hoi. Wij gaan 1-25 mei een trip aan de west coast maken. Ik heb 'm al eens gedaan, mijn vriendin niet. Maar daarom gaan we wel wat sneller door sommige dingen heen (Bryce bijvoorbeeld).
Hier ons plannetje… tips of opmerkingen zijn welkom!
Za 1: Amsterdam - Los Angeles
Op aanraden van Yeehaw naar het Holllywood Celebrity Hotel. Dit is het enige hotel dat ik gereserveerd heb. De rest zie ik daar wel (zal helaas wel erg moeilijk worden om dan in/bij een NP te logeren).
Zo 2: Los Angeles
Ma 3: Universal Studios
Di 4: Death valley en dan door richting Las Vegas. Ergens voor Vegas overnachten.
Woe 5: Las Vegas.
Do 6: Las vegas.
Vr 7: Las vegas (wellicht gewoon een dagje relaxen aan het zwembad).
Za 8: Over Hoover dam (hoeven geen rondleiding) richting Grand Canyon. Evt. wel bij Lake Mead wat rondkijken. Iemand goede overnachtingstips nabij de Grand Canyon?
Zo 9: Grand Canyon bekijken. Evt helicoptervlucht, met vlot over de Colorado rivier of naar de Grand Canyon Skywalk.
Ma 10: Vroeg eruit en naar Page, de upper of lower Antelope Canyon bezoeken.
(Proberen de tour van 11:30 te nemen)
Daarna door richting Bryce (stukje 89, dan richting Paria en Kodachrome Basin State Park). Zonsondergang in Bryce en ergens in de buurt overnachten.
Di 11: Naar Salt lake city, even bij zoutvlaktes kijken en door richting Yellowstone, overnachten in Pocatello.
Wo 12: Naar Yellowstone. Hotel zoeken en alvast een stukje Yellowstone zien.
Do 13: Yellowstone
Vr 14: Yellowstone. Laat In de middag vertrekken richting Lake Tahoe.
Weer overnachten in Pocatello.
Za 15: Hele dag van Pocatello naar Lake Tahoe / Carson City rijden.
Zo 16: Lake Tahoe
Ma 17: 's morgens Bodie
's middags naar Yosemite (waar overnachten?)
Di 18: Yosemite
Wo 19: Naar San Fransisco. Reserveren voor Alcatraz en Fisherman’s Wharf, Lombard Street en Chinatown bekijken.
Do 20: Alcatraz, Golden gate bridge, evt. 17-mile Drive.
Vr 21: SF via kustweg naar Monterey, dan door naar Sequoia National Park (4 uur) en overnachten.
Za 22: Sequoia National Park
Zo 23: Terug naar LA.
Ma 24: [reserve voor uitloop]
Di 25: [reserve voor uitloop]
Niet gedaan, stond wel op het verlanglijstje:
• Lake Powell
• Arches National Park
• Joshua National Park
• Monument Valley
• Route 66 (Kan ik die ergens een stukje meepikken?)
Goede tips voor een mooi stukje weg of een leuke verblijfplaats zijn meer dan welkom!
Groetjes,
Stiggy