Rondreis 26 dagen Zuidwesten September

Hallo allemaal,

In September ga ik met mijn beste vriend voor 26 dagen naar West USA.
Deze route heb ik voorlopig samengesteld. Hij is opgezet uit ervaringen van diverse andere mensen op dit en andere forums.
Heeft iemand nog tips of adviezen of hier iets aan veranderd moet worden? Ik hoor het graag!

Vertrek Zat 04-09-2010 Brussel 06:25 KL1720 - 10:40 Amsterdam KL0601
Aankomst zat 04-09-2010 12:40 LAX

Dag 1: Brussel - Amsterdam - L.A (Hollywood)
Dag 2: L.A. (Hollywood, Beverly Hills, Downtown, China Town)
Dag 3: L.A. (Universal studio)
Dag 4: L.A. - Joshua Tree - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon (Evt helicoptervlucht & Skywalk)
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page (Antilope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powel)
Dag 8: Page - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley - Moki Dugway - Natural Bridges - Capitol Reef - Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce (over een van de mooiste scenic routes die de USA heeft)
Dag 11: Bryce - Zion
Dag 12: Zion - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas -Death Valley (Hoover dam)
Dag 15: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 16: Lee Vining - Bodie/Mono Lake - Tioga Pas - Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - S.F.
Dag 19: S.F. (Alcatraz & Chinatown)
Dag 20: S.F.
Dag 21: S.F. - Monterey
Dag 22: Monterey - Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara -L.A.
Dag 24: L.A. (Disney)
Dag 25: L.A. (Warner bros. studio)
Dag 26: L.A. - naar huis

Vertrek Woe 29-09-2010 9.00 BRU DL0124
Aankomst don 30-09-2010 08.35

Leuke reis, ben jaloers!

Als je vanuit Las Vegas naar Death Valley gaat kun je het beste eerst langs Hoover Dam. Maar dat had je waarschijnlijk al op de wegenkaart gezien :wink: In Death Valley zijn niet zo veel plaatsen om te overnachten: Panamint Springs (ben ik geweest, was super!), Funrance Creek (lekker gegeten) en Stovepipe Wells. Death Valley is echt een hele ervaring.

Slapen in Yosemite NP is duur, of je moet een tentje bij je hebben. Maar er niet buiten zit The Yosemite Bug (ik heb hem op deze website al tig keer aangeraden, zo enthousiast ben ik erover). Midden in de bossen, goede prijs, lekker eten, heeeel gezellig.

In SF kan ik je Hotel des Arts en The Green Turtoise aanraden om te overnachten. Persoonlijk vind ik 3 dagen LA te veel eer, maar aangezien je je dagen daar hebt gepland met leuke activiteiten zou ik het gewoon zo laten.

Op mijn website heb ik wat tips en trucs over San Franciscoen Las Vegasgezet, als je dat leuk vindt. Heel veel plezier in ieder geval!

1 like

Mooie route! Je slaat wel Sequoia NP over, maar zoals er al in een ander topic werd aangehaald: het is een klein park en wellicht krijg je er wat van mee op de weg van Death Valley naar Yosemite.

Tip voor Alcatraz: bijtijds reserveren! In de zomer bedraagt de wachttijd enkele dagen, voor de nachttoer zelfs soms ca. een maand!

1 like

Hi, en welkom op het forum
Je gaat een prachtige reis maken! een paar praktische zaken.
Je komt aan op 4 september, midden in het Labor Day weekend. Het zal in LA erg druk zijn. Houd daar rekening mee. Wellicht meer tijd voor LA aan het eind van je vakantie.
Dag 4: LA-JTNP-Kingman. Je wil toch ook wel iets van Joshua Tree NP zien. Reken dan op een lange dag. Zelfs zonder te stoppen is het al gauw 7 uur rijden.
Dag 5: Vergeet de Skywalk, Daar zal je geen tijd voor hebben en menigeen beschouwt GCW een Tourist Trap. Van de Skywalk naar GC National Park is 5 uur rijden. GCW (Grand Canyon West) ligt helemaal niet op je route.
De heli vlucht kan je het beste 's morgens doen voor je naar Page vertrekt.
Als je een Dam wil bezoeken doe dat dan in Page. Glen Canyon Dam is net zo groot als Hoover. Gemakkelijk parkeren, goedkoper en ik vind zelfs met de betere uitzichten.
Dag 8,9 en 10 ga je een fantastische route rijden!
Je tijd voor Zion is wat kort. Houd rekening met oponthoud na Zion tunnel naar Springdale. Voor de tunnel is Canyon Overlook Trail. Met zo kort voor Zion zou je die moeten lopen (1 hour roundtrip)
Dag 14: Hoover Dam ligt niet op weg naar DV. Neemt snel 2 uur extra, 3 uur als je een tour wil maken.
Yosemite: Ik ken de Bug niet zelf maar neem meteen van Loves aan dat het een goede keus is. Hier zijn nog wat reviews: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g32711-d271847-Reviews-Yosemite_Bug_Rustic_Mountain_Resort-Midpines_California.html
Van Yosemite neem je een mooie route. Zou daar niet veel aan veranderen. Samengevat zou ik dus een dag langer in Zion willen zitten. Hangt ervan af of je wil gaan hiken.
Maak je reserveringen zo spoedig mogelijk. Je kan wel gaan wingen maar dan loop je het risico dat de lodges in de NP’s zijn uitverkocht.
Yeehaw

1 like

Toen wij er waren, hebben we een cabin gehuurd in Curry Village, dat viel best wel mee van prijs (als ik het me goed herinner). Ik weet wel niet of dat nog open is, er is daar eens een rock slide geweest, denk ik.