20 dagen West USA in augustus, graag wat tips!

Hallo allemaal!

Wij gaan begin augustus voor 20 dagen een rondreis maken door Amerika, Heb al een opzet gemaakt voor de planning, maar blijkt toch lastiger dan verwacht. Dit is wat we tot nu toe hebben bedacht:

dag 1: aankomst LA
dag 2: LA
dag 3: LA
dag 4:
dag 5:
dag 6: Grand Canyon
dag 7: Grand Canyon -> Monument Vally (3,5 uur rijden)
dag 8: Monument Vally-> Page (2,5 uur rijden)
dag 9: Page -> Bryce (3 uur rijden)
dag 10: Bryce Canyon -> Zion NP
dag 11: Zion NP -> Las Vegas (3 uur rijden)
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas -> Death Valley (2,5 uur rijden)
dag 14: Death Valley -> Yosemite (via tioga pass)
dag 15: Yosemite NP
dag 16: Yosemite NP -> SF
dag 17: SF
dag 18: SF
dag 19: SF -> LA via Highway one!! Of evt extra dag langs HW one
dag 20: LA
dag 21: vertrek

Na vertrek uit LA heb ik al bij verschillende mensen verschillende ideeen gezien zoals: kingman, sedona, palm spring. Kan iemand mij vertellen welke keuze we het beste kunnen maken, want de afstand van LA naar GC is toch best lang. Tevens vroeg ik me af of we op sommige plaatsen niet te lang blijven en op andere te kort? Heel veel vragen dus nog!
Zag dat er hier een paar zijn die erg goede tips geven dus ben zeer benieuwd!

Alvast super bedankt voor de reacties!

Zelf niet zo weg van LA, dus daar zou ik eigenlijk alleen maar een nachtje blijven om de jetlag te boven te komen! En misschien de volgende dag wat highlights, maar dan… wegwezen!!

De rit van Death Valley naar Yomsemite is een flinke, daar ben je echt een dag zoet mee, dus dan zie ik in je schema maar een dagje Yomsemite, veeeel te kort volgens mij. Een dagje extra mag zeker wel!

Voor San Francisco heb je goed de tijd, maar langs Highway 1 is echt een hoop leuks te zien. Ik zou een dagje extra nemen en dan bijvoorbeeld logeren in Santa Cruz of Big Sur, typische kustplaatsjes. Echt top!!

Veel plezier, het klinkt in ieder geval als een top vakantie!!

Mee eens, LA is niet geweldig, maar Highway 1 wel. Santa Cruz is erg leuk, maar wel erg dicht bij San Francisco. Een wat zuidelijker overnachtingsalternatief is Monterey of Carmel. Big Sur is meer een gehucht dan een plaatsje, maar het is de moeite waard om de tijd te nemen om de kust daar te verkennen.

Zelf hebben we grote delen van de route met een camper gedaan. Dat geeft rust, want je hebt je huis altijd bij je. Mocht je dat overwegen, dan kun je via internet overnachtingsplaatsen reserveren midden in de natuur van de state parks en nationale parken. Geweldig!

Inderdaad verdient Yosemite twee dagen (tenzij je in de drukste periode bent, want dan wil je er misschien snel weer weg) en is het stuk LA - Grand Canyon een heel eind. Zelf zijn we ondermeer gestopt in Joshua Tree NP, wat ik heel indrukwekkend vond. Het is in ieder geval een omweg vanuit LA waard.

Violet

LA, love or hate. Je kan er weken doorbrengen of helemaal niet. Na vele bezoeken aan zowel San Francisco en Los Angeles komen we nog wel terug naar LA maar SF hebben we nu wel gezien. Gelukkig zijn we allemaal anders.
21 dagen is prachtig voor een rondreis maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
Sedona is heel mooi en zou ik proberen toe te voegen
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Los Angeles naar Joshua Tree NP. Overnachting Twentynine Palms.
Dag 3: Joshua Tree NP naar Sedona (via Blythe en de west loop 101 Phoenix naar I17 en dan 179 naar Sedona
Dag 4: Sedona. Genoeg te zien
Dag 5: Sedona naar GC. Vroeg vertrek. Rest van de dag GC
Dag 6: neem je tijd voor de rit van GC naar Monument Valley
Dag 7: MV naar Page
Dag 8: Page naar Bryce
Dag 9: Bryce naar Zion. Houd rekening met wegwerkzaamheden in Zion.

Dag 10: Zion naar Las Vegas
Dag 11: Vegas
Dag 12: Vegas via Death Valley naar Lone Pine
Dag 13: Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite.
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite naar SF
Dag 16 en 17: SF
Dag 18: SF via hw 1 naar Cambria
Dag 19: Cambria naar LA
Dag 20: LA
Dag 21: Naar huis en je volgende reis vast in het vliegtuig plannen.
Je zou natuurlijk ook direkt van LA naar GC kunnen gaan en Joshua Tree en Sedona overslaan. Dat geeft je meer tijd voor LA en voor bv Page en Zion. Allemaal keuzes die je zelf moet maken.
Yeehaw

1 like

Mooie route! Ik sla hem op voor als wij weer gaan.

Violet
www.vakantiewijzers.nl

dank je wel Yeehaw.
Zie dat je in jou planning weinig tijd heb in GC en Death valley. Death valley kan ik me voorstellen aangezien het als wij er zijn super warm zal zijn, maar de GC is er groot is 1 dag genoeg daar?
De auto is ondertussen ook gehuurd dus we zijn al een heel eind met de voorbereiding!
was het maar vast zover!

Time flies Sandra!
Voor GCNP. Het is maar een paar uur rijden van Sedona naar South Rim en dan heb je nog de hele dag. De volgende dag rijd je een heel stuk langs east rim naar het laatste uitkijkpunt Desert View voor de afdaling (ook heel mooi) naar us89 en Cameron. We zijn al 4 keer in GC geweest (zowel SR als NR) en het klinkt misschien raar, maar de eerste keer is een nacht vaak lang genoeg tenzij je een dag wil besteden aan bv een heli flights en een stukje de canyon in wil lopen. Dat leert de ervaring uit talloze forum posts. Zorg er in ieder geval voor dat je ongeveer een uur voor sunset bij de rim bent, dan kan je de canyon in alle glorie zien veranderen en wellicht vroeg opstaan voor sunrise. www.sunrisesunset.com/usa/
Yeehaw