Rondreis West-USA 15 dagen

Wij hebben van 27 september - 12 oktober een rondreis gepland door West-USA. Tickets zijn geboekt en we hebben globaal het volgende reisprogramma opgesteld:
27-sep maandag Aankomst LA, ca 15u
28-sep dinsdag LA, Hollywood, Beverly Hills
29-sep woensdag Vertrek richting Grand Canyon, overnachting onderweg
30-sep donderdag Aankomst Grand Canyon
1-okt vrijdag Grand Canyon, helikoptervlucht
2-okt zaterdag Vertrek naar Bryce Canyon
3-okt zondag In middag vertrek naar Las Vegas
4-okt maandag Las Vegas
5-okt dinsdag Vetrek via Death Valley naar Yosemite, overnachting in evt Lone Pine
6-okt woensdag Vertrek naar Yosemite, vroeg
7-okt donderdag Yosemite, 's middags naar San Francisco
8-okt vrijdag San Francisco
9-okt zaterdag San Francisco
10-okt zondag Vertrek naar bv Santa Barbara of San Simeon via kustweg
11-okt maandag Santa Barbara o.i.d. - LA
12-okt dinsdag Vertrek naar huis ca. 16u
13-okt woensdag Aankomst Nederland

Is dit programma een beetje haalbaar en heeft iemand nog tips?

Thanks!

Mooie tijd van het jaar en een mooie route. beetje druk hier en daar.
Na aankomst in LA en dan nog een hele dag in LA zou ik even doorbijten en zo snel mogelijk naar GC rijden, zonder tussenstop. Dat is 8-9 uur rijden maar een genakkelijke route. Dus:
9/27. AMS-LAX
9/28 LA
9/29 LA-Grand Canyon. Maak een reservering www.grandcanyonlodges.com
9/30 GC. Hele dag maar je zou ook in de middag naar Page kunnen rijden als je alleen de rim wil zien. Maar als je een helivlucht wil maken neem dan de gehele dag. Helivlucht best 's morgens (minder turbulenties)
10/1: naar Page. Hier heb je echt je tijd nodig. Probeer rond de middag bij Antelope Upper Canyon te zijn maar de zonnestralen raken in october waarschijnlijk niet meer de canyonfloor. Toch mooi. Hierna kan je nog naar Horseseshoe bend en Glen Canyon Dam. Of de dam de volgende morgen.
10/2: Naar Bryce. Page-Bryce is 3 uur rijden dus de middag voor Bryce. Ik zal je niet vermoeien met mogelijke stops onderweg. Vrees dat je daar geen tijd voor hebt.
10/3: Via Zion naar Las Vegas. Weinig tijd voor Zion. Daar kan je gemakkelijk een hele dag doorbrengen maar tijd…Neem ut9 door Zion en een wandeling (1 uur) over Canyon Overlook Trail vlak voor de tunnel. Fraaie uitzichten.
10/4: las Vegas…
10/5: Las Vegas naar Lone Pine. Neemt de gehele dag want je zal van alles willen zien in DV.
En nu wordt het jagen. Yosemite eigenlijk 2 nachten minstens (reservering maken) maar ik zou niet weten hoe je daar tijd voor kan maken. Misschien van Las Vegas meteen door naar Lee Vining ipv Lone Pine maar dan heb je weer minder tijd voor DV.
10/6: Yosemite etc.
SF naar Santa Barbara is erg ver. Ik zou van SF naar Cambria gaan, nachtje aan Moonstone Beach en dan naar LA de volgende dag.
Dus haalbaar: Jazeker maar iets langer zou prettiger zijn.
Happy planning.
Yeehaw

1 like

Bedankt Yeehaw, dit zijn zeker tips om in overweging te nemen. :zon02:

Nog een aantal vraagjes: We willen van te voren een auto huren. Wat voor een auto is aan te raden (compact of toch iets groter)? We zijn via de ANWB-site aan het kijken voor hotels. Kunnen we het beste van te voren zoveel mogelijk boeken, of is het op de route ook ter plaatse te regelen? In Los Angeles en Las Vegas willen we wel van te voren boeken, maar worden de prijzen lager als we nog iets langer wachten?

Ik vrees inderdaad dat we in Yosemite te weinig tijd zullen hebben, maar we hebben het advies gekregen van diverse mensen om zeker volle 2 dagen in SF te zijn.

Die tijd van het jaar zou ik geen reserveringen maken maar wel de dag van aankomst, in Grand Canyon NP en in Yosemite NP. Een reservering voor Las Vegas is echt niet nodig tenzij je iets bizonders zoekt. Prijzen in Las Vegas zijn veel hoger in het weekend maar je zit buiten het weekend. Voor San Francisco heb je idd ten minste 2 dagen nodig.
Voor de auto. Wij huren meestal een grote SUV maar echt nodig is dat niet. Wel lekker om wat hoger in de auto te zitten. In een compact kan niet alle bagage in de kofferruimte, zelfs niet met 2 personen, tenzij je tassen meeneemt. 2 grote samsonites zal niet gaan. Zo veel duurder zijn midsize en zelfs full size auto’s niet. Het is toch lekker om met zo’n grote full size door de USA te trekken? King of the Road. Voor hotelprijzen, probeer Priceline of Hotwire eens.
Yeehaw