West Amerika 1ste keer

Hallo allemaal,

Mijn zus en ik zijn in juli 2013 van plan om met z’n 2en een rondreis door West Amerika te maken. We willen graag een auto huren en zijn onder de 25 we weten al dat dit duurder is dan normaal, maar bij welke maatschappij kunnen we dan het beste huren?

Daarnaast heb ik op dit moment de volgende route opgesteld.
Dag 1 Los Angeles,Californie (Aankomst)
Dag 2 LA -> Joshua Tree, Californie
Dag 3 Joshua Tree -> Las Vegas09-07/12-07 Las Vegas, Nevada
Dag 4,5 Las Vegas
Dag 6 LV -> Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon -> Monument Valley
Dag 8 Monument Valley
Dag 9 Monument Valley -> Moab
Dag 10,11 Moab
Dag 12 Moab -> Bryce
Dag 13 Bryce
Dag 14 Bryce -> Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - > Death Valley
Dag 17 Death Valley - Sequoia / Kings Canyon
Dag 18 Sequoia / Kings Canyon
Dag 19 Sequoia / Kings Canyon -> Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite -> San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco -> Carmel/ Monterey
Dag 24 Carmel/Monterey –> San Simeon
Dag 25 San Simeon –> Santa Barbara
Dag 26 Santa Barbara -> Los Angeles
Dag 27 Los Angeles
Dag 28 Los Angeles - Amsterdam

Is deze route een beetje te doen en zien we zo de mooiste plekken? Sequoia / Kings Canyon moet er wel in blijven staan, voor de rest staan we open voor op- en aanmerkingen.

Hopelijk kan iemand mij hier een beetje helpen.

Hey lammie,

28 dagen is al een mooie tijd, goed voor jullie!

Wel kan je best Las Vegas bezoeken tussen Bryce/Zion en Death Valley.

Misschien nog enkele tips om er iets meer uit te halen:

  • 2 overnachtingen aan Monument Valley lijkt me wat veel

  • 3 nachten tussen SF en LA is ook veel. Wij sliepen 1 nacht onderweg en hadden nog tijd om het Monterey Bay aquarium te bezoeken.

  • tussen Moab en Bryce kan je Capitol Reef NP nog meepakken en Scenic Byway 12 of de Burr Trail (4x4)

  • het is een lange maar mooie rit van Joshua Tree NP naar de Grand Canyon langs de Old Route 66. Spendeer daarom een volle dag (2 overnachtingen) aan de Grand Canyon.

  • Op weg van Zion naar Las Vegas is de Valley of Fire. Dit schijnt de moeite te zijn.

Boek vluchten, auto en overnachtingen goed op voorhand deze periode.

Veel plezier.

1 like

Als Seki er in moet blijven mis je de schitterende route langs de eastern sierras via 395 en de Tioga Pass naar Yosemite. Je kan niet door de sierras rijden dus moet je via Bakersfield naar Seki.
Joshua Tree NP is net als Death Valley vreselijk heet in de zomer en zoals gezegd kan je beter van Joshua Tree naar GC rijden en dan later naar las Vegas. Je kan ook eerst naar Sedona www.visitsedona.com voordat je naar GC gaat. 2 nachten MV is inderdaad te lang imo. Een nacht is voldoende.
Ik zou ook zeker 1 nacht plannen tussen Moab en Bryce in bv Torrey. Even een opmerking voor Burr Trail. Deze is verhard tot de switchbacks en het loont de moeite dit stuk op en neer te rijden. Tussen Moab en Torrey heb je bv nog Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley en Capitol reef NP. Een nacht Bryce is voor velen ook genoeg. 2 nachten Zion zou ik laten staan. Valley of Fire is prachtig maar ook bloedje heet. Je kan van VoF langs Lake mead naar Las Vegas rijden via Northshore road en Lake Mead boulevard.
Wij hebben wel eens een week besteed tussen SF en LA maar 2 overnachtingen zijn vaak genoeg. Ik zou daarvoor Monterey/Carmel en Cambria/San Simeon/Morro Bay kiezen. 1 dag SF is erg kort.
Yeehaw

1 like

Ik ga akkoord met de replieken van de voorgangers, en zou toch minstens 3 dagen uittrekken voor SF.