Rondreis in augustus in West-Amerika

Hallo,

Op het moment zijn mijn vriend en ik een reis aan het plannen door, hoe origineel gezien het forum, West Amerika.
We hebben 21 dagen de tijd in augustus om deze reis te doen.

Op een ander forum heb ik al veel gelezen over wat jullie allemaal aanraden.
Toch zou ik graag advies willen hebben over onze reis, m.b.t. hoe lang ergens te verblijven en hoe lang uit te trekken voor reistijd. (we gaan alles met de auto doen)

De planning is om in Las Vegas te beginnen maar direct door te reizen naar het oosten naar alle cayons.

Deze dingen hebben we nu op onze lijst staan.
Hopelijk kan iemand ons helpen met het indelen van de reis.

Las Vegas
Page/Grand Canyon
Monument Valley
Moab
Brice Canyon
Zion Canyon
Las Vegas
Death Valley
Yosemite
San Fransisco
Pacific Coast highway
LA
San Diego
Las Vegas

We hebben het idee dat dit rondje te groot is voor onze 21 daagjes.

We zouden heel graag willen weten wat het handigst is, en hoe lang te verblijven in welke plaatst.
Ook een idee over hoe lang het rijden is tussen de plaatsen, en welke wegenkaart jullie hebben gebruikt, welke boeken (lonely planets)

We hopen dat jullie ons kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Malou

Oh ja, en waar kunnen we het beste een auto huren?

Ook zouden we graag beide willen autorijden, zodat we kunnen wisselen en langere afstanden kunnen delen, zodat de een het niet snel zat word.

Heel erg bedankt alvast!

Hi, again…
Auto huren. Ik kan alleen zeggen wat wij al 20 jaar doen: Auto huren in Nederland via reisbureau en eveneens daar een vlucht boeken. Dat is de enige inbreng van het reisbureau. Wij zijn een beetje lui van nature, vandaar. Hebben trouwens ook wel vluchten on line geboekt zonder problemen maar geen autohuur. Hier is een site voor autohuur die populair en betrouwbaar is. Duitse site: www.usareisen.de Om je een idee te geven, voor onze volgende reis betalen we € 625,-- pp voor de vluchten (aankomst Orlando, vertrek San Diego) en ongeveer € 42,-- per dag voor een grote 4wd SUV incl. alle kosten maar niet voor extra bestuurder. De prijzen zullen waarschijnlijk voor jullie hoger liggen omdat jullie in het hoogseizoen gaan.
De meeste verhuurbedrijven hebben geen drop off kosten tussen Las Vegas en Los Angeles (en andere Ca. lokaties) dus je zou de auto ook in LA of SD kunnen inleveren. Neem geen risico met de autohuur en huur bij een gerenommerd bedrijf. Ik weet dat het goedkopper kan maar kan je ook horror verhalen vertellen over mislukte huren.
Een 4wd heb je niet nodig omdat je toch niet op onverharde wegen mag rijden. Daar willen wij wel eens van afwijken trouwens…maar je neemt een risico.
Kom straks terug…
YH

Dank je wel, ik ga het allemaal even bekijken!

Hier is een idee voor de reis. Ik kan niet beoordelen wat jullie liefhebberijen zijn vooral vwb veel hiken ja of nee.
Voor de wegenkaarten hebben wij onze good old Rand McNally. Je zou hem kunnen bestellen bij Amazon. Dan is hij iets duurder dan als je heb bij bv Wal*Mart koopt maar de voorpret vergoedt dit wel! Een goede boekenzaak heeft de atlas ook vaak op voorraad in Nederland.
Bij AAA kan je gratis kaarten krijgen als ANWB lid maar dan moet je eerst naar de winkel. Bij benzinestations liggen vaak gratis wegenkaarten per staat maar geef mij maar onze Rand. De eerste was van 1979.
Nog een tip:
Koop bij de ingang van je eerste National Park de America the Beautiful pass voor $ 80,-- geldig voor auto en passagiers voor een jaar voor alle NP’s en de meeste National Monuments en nog meer plaatsen. Bespaart je geld. De toegangsprijzen voor GC, Bryce en Zion zijn al $ 25,-- per stuk.
Tweede tip: Koop een cooler voor onderweg.
Reseveringen: Maak reserveringen voor de National Parks (en andere plaatsen)zodra je je route hebt gepland en de tickets en autohuur hebt geregeld.
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Naar GCNP south rim (Reservering! www.grandcanyonlodges.com) Via Hoover Dam. Stop onderweg ook even bij Seligman voor R66. Stock up in Kingman of Williams onderweg. LV-GC direct is 5 uur rijden.
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon naar Monument Valley. 3.5 uur rijden zonder stoppen maar dat wil je niet. Stop langs east rim en in Cameron. Je verliest een uur tussen GC en MV. (Tijdverschil)
Dag 5: Monument Valley naar Page. 2.5 uur.
Dag 6: Page. Veel te zien zoals Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoebend overlook, Colorado Riverraft (smooth), Horseshoebend overlook, Navajo Village, Rainbow Bridge etc etc. Je zal ze niet allemaal kunnen bezoeken.
Dag 7: Page naar Bryce. 3 uur rijden maar alweer veel te zien onderweg.
Rest van de dag in Bryce
Dag 8: Bryce en naar Zion. Voor de tunnel in Zion is Canyon Overlook Trail.
Dag 9: Zion NP. Neem de shuttle. Prachtige wandelingen te maken.
Dag 10: Van Zion via Valley of Fire SP en langs Lake Mead naar Las Vegas
Dag 11: las Vegas
Dag 12: Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine aan de voet van Mount Whitney
Dag 13: Van Lone Pine via prachtige 395 en Tioga Pass naar Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP (reservering!!!)
Dag 15: Yosemite naar San Francisco. 4 uur rijden
Dag 16 en 17: San Francisco. 2 dagen is minimaal voor deze City by the Bay.
Dag 18: Van San Francisco via Monterey, hw1 (Point Lobos SR, Big Sur) naar Cambria (Moonstone Beach)
Dag 19: Van Cambria via Santa Barbara en Pacific Coast hw tussen Oxnard en Santa Monica naar Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Terugvliegen van LA.
Zoals je ziet heb ik Moab en San Diego niet in de route opgenomen. Je zal het zo al druk genoeg hebben. Voor Moab (Canyonlands, Dead Horse Point, Arches etc) heb je met de extra routes 4 dagen extra nodig als je eea een beetje wil zien, en voor San Diego 2 a 3.
Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden maar deze route is een goede introductie voor een bezoek aan het Zuid Westen.
Reisgidsen zijn er genoeg. Denk aan Lonely Planet (SW en California, beiden met Las Vegas erin), Moon, Rough Guide, Trotter en vele anderen.
Yeehaw.

Super! Dank je wel voor de ontzettend snelle reacties!

Ik kijk er later even grondiger naar, ik moet zo naar mijn werk.
Maar is het echt onmogelijk om naar Moab te gaan?
Missen we er heel veel aan? Vind het toch erg jammer.
Maar verder ziet de reis er prachtig uit! We hebben er heel erg veel zin in!

En is het boeken van een auto (bij bv die duitse website wat ik hier zo lees) goed te doen om die dan in Las Vegas direct op te halen, en in LA te droppen?
Dat is allemaal mogelijk toch? Niet duurder, omdat je hem op een andere plek afzet.

Verder willen we kamperen met een tentje. Omdat dat goedkoper is.
Van een vriend weten we dat dat goed te doen is, en je hoeft niet te reserveren.
Maar raad je toch aan te reserveren bij Yosemite?

Echt heel erg bedankt!
Je helpt ons er echt ontzettend mee!
Goed, ik ga naar mijn werk, maar ik zal er later weer naar kijken.

Groetjes :smiley:

Ben geen kampeerder (meer). Ga eerst eens naar een reisbureau en haal wat reisgidsen. Ga de prijzen vergelijken en neem een beslissing. Je zult zien dat er geen d/o kosten zijn tussen LV en LA. Van die Duitse site maken heel veel mensen gebruik en ik heb nog nooit klachten gehoord. Maar de vliegtarieven zijn niet altijd even voordelig daar. Kwestie van goed uitzoeken. Zelfs met een tent zou ik reseveren in GC en zeker in Yosemite als je niet al te laat bent. Maar de echte kampeerders hebben misschien een ander idee.
Moab is prachtig maar je komt vast nog wel eens terug en zou Moab dan kunnen combineren met bv Yellowstone. De ervaring leert dat Moab erbij in drie weken vaak net te veel is en het is niet alleen Moab. Kijk maar eens op het internet naar: Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges NM, Edge of the Cedars SP, Canyonland The Needles en na Moab: Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley SP, Capitol reef NP, www.scenicbyway12,com. Allemaal onderweg en allemaal schitterend.
Yeehaw

Hey Yeehaw,

Nogmaals heel erg bedankt voor de route.
We vinden het een erg fijne route, en kunnen ons er zeker in vinden.
Hebben ook echt ontzettend veel zin!

Nog even wat vraagjes. :slight_smile:

Ik zat op de website voor de National Park Pass, en die is 80 dollar. Maar er staat bij, als ik het goed begrijp, dat je 3 personen met je mee mag nemen?
Dus we hebben maar 1 pas nodig? Sowieso is het incl de auto.
Heb je zelf ook gebruik gemaakt van die pas? Is die dan in alle parken waar we heen gaan, geldig?

Verder ben ik langs D-reizen geweest voor het huren van een auto.
We komen uit op 690 euro, incl alle verzekeringen, tweede bestuurder, onbeperkte kilometers, one way (dus in LV beginnen, inleveren in LA). Dus 3 weken lang crossen vanaf Las Vegas naar Los Angeles.
Is dit een beetje te doen? Deze prijs was bij D-reizen het goedkoopste.
Natuurlijk ga ik nog verder kijken, maar dan heb ik een idee hoeveel het ongeveer gaat kosten.
Ik vind het niet een prettig idee om dit via internet te regelen. Ik spreek niet goed genoeg duits om te begrijpen wat ik reseveer op die site, ook al kun je bellen, toch vind ik het een fijn idee om dit via een reisbureau te doen.

Verder ga ik nog even langs de ANWB voor de nodige kaarten en kampeer boekjes. De lonely planet CA kunnen we van een vriend lenen, en mijn vriend koopt wegenkaarten in NYC. Daar zagen we ook de Rand Mc Nally. Hoewel ik ook wel fan was van de American Map.

De vlucht wordt langs NY, want mijn vriend woont daar op het moment.
Dus het goedkoopste is waarschijnlijk gewoon een retourtje Adam-NY, en dan doen we via kayak.com van NY naar LAS, en dan terug van LAX naar NY. Dat is het goedkoopste en zo kunnen we ook samen reizen.
Dus ik zoek me suf op het internet naar goedkope reizen. Sowieso ben ik minder kwijt als ik het zelf doe, dan via D-reizen oid.
Nog handige website waar je niet snel op komt? chase en skyscanner zijn al hele goede weet ik, maar daarnaast nog andere welicht?

Goed, dan nog een laatste vraag.
Hoe weten we waar we moeten reserveren voor een camping in Yosemite en Grand Canyon? Dat worden dan de enige die we gaan reseveren, maar enig idee waar we het beste kunnen zitten?

Oh, ik zag bij een andere reis, dat ze ook in een 21 daagse reis wel Moab erbij deden. Alleen hadden ze dan de kustweg niet, want ze begonnen in LA en eindigden in SF. Die Atlantic Highway lijkt me toch wel heel erg mooi, en weer wat anders. We snoepen misschien wel 1 dagje LA weg, om een extra dagje in SF te plannen, of ergens anders. Dit om SF 1 dagje langer aan te houden omdat we iemand willen meeten daar.

Wauw, ik heb echt zo’n zin als ik dit allemaal zo zit te bekijken.
Het wordt echt fantastisch!

Hoop dat je ons nog kunt helpen met deze vraagjes, en dan is het toch wel een beetje tijd om te gaan boeken en dingen vast te zetten.

Groetjes!

Hi
€ 690 voor 21 dagen is ongeveer € 33,-- per dag. Dan zal je een midsize hebben. Die is groot genoeg maar zal geen 2 grote samsonites, trolleys en kampeeruitrusting in de kofferbak kunnen slikken. De achterbank heb je natuurlijk ook nog.
De America the Beautiful pass is geldig voor een jaar voor auto en inzittenden met restricties die voor jullie niet van toepassing zijn. Onze eerste pass was 20 jaar geleden en kostte toen $ 25,-- Hij heette ook anders. $ 25,-- was al belachelijk laag. Die pass betaalt zichzelf.
Voor de vluchten…wij zeggen tegen het reisbureau wat we willen betalen en dan gaan ze zoeken. Ben ik te lui voor. De vluchten moeten fatsoenlijke tijden hebben. Het is ons worst welke maatschappij. We vliegen nu met Delta maar hebben KLM, United, American etc ook wel gehad. kijk op Seatguru wat de beste stoelen zijn in de cattleclass (grapje). Zorg dat je niet dichtbij de lavatories en de pantry zit.
Voor kaarten. Laat je vriend even naar een AAA kantoor gaan en haal daar de kaarten. In de bib vind je trouwens ook de nodige reisgidsen. Dat die een paar jaar oud zijn maakt op deze route niets uit.
Ik weet niets van kamperen dus heb ook nog nooit een reservering gemaakt. Verder wingen wij het altijd maar we reizen nooit in het hoogseizoen. Probeer voor GC: www.nps.gov/grca en voor Yosemite www.nps.gov/yose
Hw1 tussen SF en LA is mooi. Probeer op zo’n eerste reis niet te veel te doen. Je zal een aantal verpletterende indrukken ondergaan en less=more.
Alhoewel wij al een jaar in de USA hebben doorgebracht tijdens vele reizen blijft het ook voor ons altijd weer spannend. Dat gaat gelukkig nooit over. Zelfs als je, zoals wij, niet veel meer naar National Parks gaat. Het reizen met de auto door het westen van de USA is onovertroffen imo en we zijn toch naar heel veel plaatsen op de wereld geweest.
Als je nog meer vragen hebt aarzel dan niet. Ik beantwoord ze graag als dat in mijn mogelijkheden ligt.
Cheers
Yeehaw

Deze kwam ik toevallig net tegen: Campground Reservations - Yosemite National Park (U.S. National Park Service)

Yeehaw!

Jij bent echt goud waard op deze website!
Ik ga het morgen allemaal bekijken, want ik heb echt al UREN achter de laptop gezeten voor alle info.
Aaaaaaalmost there.
In ieder geval alvast super bedankt. Echt heel fijn al je hulp.
Je zou reisleider moeten worden.

Cheers!

Ik moet er niet aan denken…
Welterusten met Pauw en Witteman.

De vliegtickets zijn geboekt!!!
Voor de auto gaan we nog wat meer rondvragen.
Verder moeten we ook nog eventjes enkel een camping in yosemite en gc reserveren, maar dat gaan we snel doen.
Nu gaan we ons ook lekker inlezen in de geschiedenis en het gebied waar we heengaan.
We kijken er enorm naar uit!
Yeehaw, heel erg bedankt voor het helpen. Heel erg fijn.
Veel plezier ook op al jullie reizen en als je een tip hebt wat nog absoluut bekeken moet worden, zet het hier maar neer!

Bedankt voor alles.

Groeten, Malou

Volgens mij had ik Hearst Castle nog niet genoemd bij San Simeon/Cambria en het is de Pacific Coast niet de Atlantic :wink: