West Amerikia planning rondreis 2012

Wij gaan komende zomer 4 weken rondtrekken door West Amerika. Wij hebben de tickets al geboekt naar Los Angeles en vandaar uit vliegen we weer terug naar Amsterdam. We hebben al redelijkw at ingelezen en ook al een globale planning gemaakt alleen zijn we bang dat deze niet haalbaar is binnen het tijdsbestek, vandaar ben ik benieuwd naar jullie reactie’s. Hieronder een lijst met plaatsen / parken die we graag willen bezoeken:[ol]
[li]Los Angeles[/li][li]Lake Havasu (voor door reis richting Sedona tijdsduur?)[/li][li]Sedona[/li][li]Grand Canyon[/li][li]Page (Lake Powell en Antelope Canyon)[/li][li]Monument Valley[/li][li]Mesa Verde[/li][li]Moab[/li][li]Bryce Canyon[/li][li]Zion Nationalpark[/li][li]Las Vegas[/li][li]Lone Pine (tussenstop Yosemite Nationalpark)[/li][li]Yosemite Nationalpark[/li][li]Napa (haalbaar?)[/li][li]San Fransisco[/li][li]Monterey[/li][li]Cambria[/li][li]Malibu[/li][li]Los Angeles[/li][/ol]Is dit allemaal te zien in een tijdsbestek van 4 weken (28 dagen incl. vliegen)? Hoelang wordt ons aangeraden om ergens te verblijven. Onze voorkeur gaat uit naar de Nationale parken maar ook San Fransisco lijkt ons erg mooi. We willen graag tips hebben om onze reis te plannen. Ook andere tips zijn natuurlijk van harte welkom. Alvast bedankt voor de moeite.

Ik heb een kaart bijgevoegd van de route die wij voor ogen hebben

Hi
Zijn er kinderen bij? En zo ja, hoe oud zijn ze? Alles is mogelijk in 4 weken maar om dit nu een ontspannen route te noemen?
Yeehaw

Er zijn geen kinderen bij. We zijn 25 en 28 jaar. Tips

Deze reis hebben mijn vrouw en ik afgelopen mei/juni gedaan in 23 dagen, in omgekeerde volgorde. Dat was flink doorrijden (vinden we niet erg), maar dat jullie een paar dagen extra hebben is wel lekker. Zie onze route op Rondreis Verenigde Staten west

Aangezien je in de steden (zeker SF) niets aan een auto hebt, is het wellicht net zo handig om in SF te beginnen. Kun je mooi wat van de stad zien en bespaar je weer wat op de huur van je auto (die anders maar niets staat te doen).

1 like

Ik denk dat de tickets al geboekt zijn Ruud.
Hoe lang je ergens wil blijven hangt er van af wat je wil gaan doen. Zijn jullie wandelaars? Maar goed, je route op zichzelf is prima. Zo zou ik het doen:

1. Aankomst LA
  2. LA-Kingman. (LHC ligt uit de richting en tenzij je London Bridge wil zien ook minder interessant imo). Neem I15 naar Barstow en I40 naar Az, (Benzine is een stuk goedkoper in Az dus tank niet in Needles). Meteen over de grens van Az neem de eerst afslag (Topock) en rijd via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman.
  3. Kingman naar Sedona. Neem R66 naar Seligman via Hackberry (visitor en museum). Seligman is een must stop. Iets drinken bij Delgadillos Snow Cap of iets eten daar. Je hebt ook nog het Roadkill cafe… Neem az89A van Flagstaff naar Sedona en stop bij Oak Creek Canyon.
  4. Sedona www.visitsedona.com Een Jeep tour is een must imo.
  5. Zelfde weg terug naar Flagstaff. Neem 180 (mooier dan I40) langs het prachtige Museum of Northern Arizona naar Valle (Grote Fred Flintstone langs 64) en 64 naar GCNP south rim. www.grandcanyonlodges.com Een nacht aan de rim is voor velen genoeg maar je kan natuurlijk ook langer blijven en een stukje de canyon inlopen (water mee…). www.nps.gov/grca
  6. Naar Page langs east rim. Vele uitkijkpunten. Naar Cameron voor de Trading Post en dan naar Page. Je kan een zijtrip maken van Bitter Springs naar Navajo Bridges, Marble Canyon en Lees Ferry. Als je de volgende dag dit gaat doen www.raftthecanyon.com is dit uitstapje niet nodig.
  7. Page. Heel veel te doen. De smooth riverraft is erg leuk. Neem de ochtendtour. Antelope Canyons, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Navajo Village, Glen Canyon NRA, Lake Powell tours etc.
  8. Van Page naar Monument Valley. Ik zou de morgen nog voor Page nemen. Wellicht eerst Horseshoe bend, dan naar Antelope Canyon (Upper of Lower) en dan naar Monument Valley. Een Navajo tour is aanbevolen. Als je zelf wil rijden, de dirtroad kan heel ruw zijn en je mag niet off road rijden met een huurauto.
  9. MV-Mesda Verde. Tours naar Cliff Palace en Balcony house zijn guided. Mesa Verde is groot en neemt nogal wat tijd. Probeer Far View Lodge voor een overnachting.
  10. Wellicht eerst nog een tour in Mesa Verde en dan naar Moab.
    11.12: Moab. Hier is zoveel te zien en te doen dat je visitmoab maar eens moet bekijken. Canyonlands NP, Dead Horse Point, Arches NP (hike naar Delicate Arch voor sunset) LaSal Mountain loop, Fisher Towers, riverrafting, hiking en biking.
  11. Moab naar Torrey via Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon. Capitol reef NP
  12. Torrey naar Bryce over ut12 www.scenicbyway12.com Middag voor Bryce.
  13. Bryce naar Zion (wellicht nog de morgen voor Bryce) via 89 en ut9. Red Canyon, Checkerboard Mesa, Canyon Overlook Trail.
  14. Zion. Tenminste een volle dag www.nps.gov/zion
  15. Zion-Las Vegas. Via Valley of Fire SP en de rit langs Lake Mead (more or less)
  16. Las Vegas
  17. Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine. DV is de heetste plek op aarde die tijd van het jaar. Lone Pine is aan de voet van Mount Whitney (je kan naar Whitney Portal rijden) met de Alabama Hills waar veel films zijn opgenomen. Er is ook een movie museum.
    20: Lone Pine-Yosemite. Er is een lange lijst van attracties langs 395. (Manzanar, Bristlecones, Laws Museum, Devils Postpile, June Lake, Mono Lake en met een omweg Bodie ghosttown. Daar zal je allemaal geen tijd voor hebben. Stop bij Mono Lake voor de south tufas. Bij Lee Vining ga je Tioga Rd rijden naar Yosemite. Bodie is de moeite waard maar het neemt een extra 3 uur van Lee Vining en weer terug.
  18. Yosemite, (reservering noodzakelijk)
  19. Yosemite-San Francisco
    23: San Francisco
  20. San Francisco-Monterey
    25 Monterey-Cambria (via hw1)
    26: Cambria-Los Angeles (via Santa Barbara en Malibu)
    27: Los Angeles
    28: Vlucht naar huis en je volgende reis plannen.
    Paar tips:
    Koop een cooler bij bv Walmart
    Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste NP. $ 80,-- Hij zal je geld besparen.
    Zorg ervoor dat je altijd water in de auto hebt. Paar gallon.
    In het hoogseizoen is het verstandig reserveringen te maken.
    Een gps is handig in steden maar niet nodig daarbuiten. Vertrouw nooit op een gps in de woestijnen en neem een kaart mee. Geen cell phone reception in diverse gebieden.
    Je verliest een uur tussen Page en Monument Valley. Je wint een uur tussen Utah en Nevada.
    Wineries vind je ook in Paso Robles (oost van Cambria). Ik heb Napa niet in de route opgenomen.
    Het bovenstaande is slechts een korte samenvatting van wat er te doen is. Als ik alle plaatsen en mogelijkheden ga opschrijven ben ik nog wel een tijdje bezig. Ik kan je ook nog wel wat ideeen aan de hand doen voor hotel overnachtingen maar je kan ook Tripadvisor hotels reviews raadplegen.
    Hth
    Yeehaw
1 like

Oeps, niet goed gelezen, tickets zijn inderdaad zo te zien al geboekt… sorry!

Trouwens, in Page is de upper antilope canyon een absolute must. Tip: pak de excursie rond het middaguur (wij reden om 11 uur uit Page weg, en was top!), dan staat de zon hoog boven de canyon en heb je mooi en veel licht. Is goed voor je foto’s. :wink:

Bedankt voor de reactie allebei.

Yeehaw bedankt voor een richtlijn voor onze planning deze gaan wij zeker meenemen en kijken of we hem zo kunnen in plannen. Naar mijn idee (volgens jullie allebei ook) is het wel een erg druk reisschema.

Ruud ook jouw reisplanning gaan we zeker gebruiken om onze reisplanning sluitend te maken. Mooie foto’s heb je op facebook staan van jullie reis. De antilope canyon die willen we ook heel graag doen bedankt voor de tip.

We willen eigenlijk heel graag ongeveer een week voor Highway 1 hebben maar we denken dat het in deze planning niet haalbaar is. Wat zouden jullie dan als eerste overslaan of korter doen, en welke bezienswaardigheden mogen we echt niet missen?

Wanneer we onze planning definitief hebben dan zal ik het hier weer erop zetten.

Als jullie of iemand anders nog goeie tips hebben dan zijn die natuurlijk altijd van harte welkom. Alvast bedankt we hebben er nu al onwijs veel zin in…

1 like

Drukke route? Voor jongelui zoals jullie mag dat geen probleem zijn. Wij hebben wel eens gekkere routes gemaakt en zijn een stuk ouder.
Als je meer tijd wil besteden aan Yosemite, San Francisco en de kustroute zou ik Mesa Verde en Moab skippen en van Monument Valley direct naar Torrey rijden. dan houd je 3 nachten over voor Califonia. Is best iets voor te zeggen. Het vookomt een overdosis(?) red rocks en een dagje strand aan het eind van de reis is ook nooit weg. Als je de volgende keer weer 28 dagen komt kan je Mesa Verde en Moab mooi combineren met Colorado Yellowstone, Grand Teton NP en Black Hills/Badlands SD.
Yeehaw

Wij hebben ons reisplanning aangepast en gemaakt zoals die volgens ons haalbaar kan zijn. We twijfelen alleen nog of we naar Mesa Verde en MOAB gaan. MOAB staat eigenlijk wel hoog op ons lijstje om naar toe te gaan. Hieronder ons planning:

[ol]
[li]Amsterdam –> Los Angeles[/li][li]Los Angeles[/li][li]Los Angeles –> Kingman[/li][li]Kingman –> Sedona[/li][li]Sedona[/li][li]Sedona –> Grand Canyon[/li][li]Grand Canyon –> Page[/li][li]Page[/li][li]Page –> Mesa Verde[/li][li]Mesa Verde –> MOAB[/li][li]MOAB[/li][li]MOAB –> Tropic[/li][li]Tropic –> Zion National park[/li][li]Zion National park[/li][li]Zion National park –> Las Vegas[/li][li]Las Vegas[/li][li]Las Vegas –> Lone Pine[/li][li]Lone Pine –> Yosemtie National park[/li][li]Yosemite National park[/li][li]Yosemite National park –> San Fransisco[/li][li]San Fransisco[/li][li]San Fransisco –> Monterey[/li][li]Monterey –> Cambria[/li][li]Cambria –> Malibu[/li][li]Malibu[/li][li]Malibu –> Los Angeles[/li][li]Los Angeles –> Amsterdam[/li][li]Aankomst Amsterdam[/li][/ol]Graag jullien reactie op onze aangepaste planning en tips voor de verschillende bestemmingen. Dienen we voor alle plaatsen van te voren al hotels of camping plaatsen te boeken?

Alvast bedankt Juul en Willem

Wij zijn nog steeds druk bezig met het plannen van onze reis, maar we komen er niet helemaal uit. We willen graag wat meer dagen langs de kust hebben. Maar we weten niet wat waar we dagen op kunnen besparen.

Ook zitten we er over na te denken om af en toe een nachtje op een camping te staan, weet iemand of je die van te voren al kan vast leggen.

We hopen dat iemand ons kan vertellen wat we kunnen missen wat je absoluut nog mag missen.

Lone Pine zou ik achterwege laten, in principe kan je wel in 1 dag van Las Vegas naar Yosemite (wij zijn afgelopen zomer in 1 dag vanuit Sequoia via Death Valley naar Vegas gereden). Ook zou ik persoonlijk genoegen nemen met 1 nacht Las Vegas, vanuit Zion ben je al snel in Vegas, en dan is 1 avond voldoende om de highlights te zien.

Ruud bedankt,

Ik zag net ergens een reactie van jou, waarbij je vermelde dat de reistijden die je via google maps opzocht niet altijd klopten. Ik ben namelijk precies het zelfde aan het doen, maar de reis van Las Vegas naar Yosemite nationalpark duurt dan 8,5 uur lijkt me toch behoorlijk lang voor een dag. Plus de mogelijkheid om langs de weg ergens te stoppen bijvoorbeeld bij de tioga pass of death valley is dan erg gering.

Denk jij dat onze reis die we nu gepland hebben zo haalbaar is?

Klopt, het is dan wel een lange rit, maar midden in de zomer zul je in Death Valley waarschijnlijk toch niet veel tijd buiten je auto doorbrengen (warm!). Voor de Tioga (die hebben wij helaas niet kunnen doen omdat deze afgelopen juni tot de 17e nog dicht was) is het wellicht ook wel weer de moeite waard om een dagje extra te pakken, dus dan wellicht alleen een nachtje minder in Vegas.

Zoals ik al eerder zei, haal Mesa Verde e/o Moab uit de route. Las Vegas naar Yosemite in een dag is een tamelijk absurde dagroute.
Van Page zou je naar Monument Valley kunnen gaan, dan naar Torrey voor Capitol Reef en daarna naar Bryce.