Reistips 3 weken West-Amerika??

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben het plan om in september 3 weken naar West-Amerika te gaan. We vliegen op LA (tickets zijn al geboekt). We hebben een voorlopige route opgesteld, deze is als volgt:

  1. AMS - LA: Aankomst: 18.55u
  2. LA
  3. LA
  4. LA – Pismo Beach
  5. Pismo Beach - San Francisco
  6. San Francisco
  7. San Francisco
  8. San Francisco – Lake Tahoe - Yosemite
  9. Yosemite – Bishop
  10. Bishop – Kings Canyon / Sequoia
  11. Kingscanyon / Sequoia – Death Valley – Las Vegas
  12. Las Vegas
  13. Las Vegas
  14. Las Vegas – Zion
  15. Zion - Bryce Canyon
  16. Bryce Canyon – Page
  17. Page
  18. Page – Grand Canyon
  19. Grand Canyon – Kingman
  20. Kingman - LA
  21. LA – AMS: Vertrek: 8.45u

Is dit een beetje te doen qua tijd en afstand? Zijn er nog bepaalde bezienswaardigheden die we nu ‘vergeten’ zijn en absoluut niet mogen missen?

We gaan 22 dagen… en hebben dus nog 1 dag over om ergens tussen te plakken… (wellicht 1 dag extra tussen zion, bryce of grand canyon?)

Graag zouden wij op dag 12 niet willen reizen omdat mijn vriend dan jarig is… (op je verjaardag de hele dag in de auto zitten, is niet zo geweldig lijkt me). Volgens de route nu zouden we dan in Las Vegas zijn, dus dat leek me wel leuk. Verder ben ik op het moment van de reis 25 - 28 weken zwanger… dus ik wil graag rekening houden met loopafstanden en de hitte…

Hebben jullie misschien nog tips voor deze route??

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Maaike

Waarom Lake Tahoe tussen San Francisco? Dit is een rit van minimaal 8 uur. zonder stops. Van Yosemite zie je dan ook niets. Ik zou van San Francisco direct naar Yosemite rijden. Dan kun je nog wat bekijken van Yosemite. Een extra dag Yosemite zou ook nog kunnen. Nu rijdt je er eigenlijk alleen maar doorheen. Van Bishop naar Seqouia kan niet, er is aan die kant geen ingang. Ik zou dus Seqouia laten vallen en na Bishop door naar Death Valley rijden. Je zou hier eventueel ook nog een overnachting kunnen plannen. een ervaring om nooit te vergeten.
Tussen Las Vegas en Zion kun je nog een bezoekje brengen aan Valley of Fire.

1 like

Bedankt voor je tips!
Is het anders een idee om bij Lake Tahoe te overnachten, dan sochtens door naar Yosemite, daar overnachten, dan nog hele dag Yosemite en 's avonds door naar Bishop en volgende dag naar Death Valley (dus Sequoia overslaan)… Of zou je Lake Tahoe gewoon helemaal skippen?

Ik vind het best lastig in te schatten met de afstanden allemaal… dus alle tips zijn welkom :slight_smile:

Ik ken Lake Tahoe niet. Dus ik kan daar niet echt over oordelen. Mijn keuze zou zijn:
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Bishop (of ergens richting Death Valley)
Bishop - Death Valley
Death Valley - Las Vegas

Je moet dan wel rijden op dag 12 maar dat is niet zo heel ver. Vier je de verjaardag gewoon de volgende dag in Las Vegas :cheer:

Na Yosemite kun je ook nog Bodie bezoeken, en Mono Lake. Vaak is er zoveel te zien onderweg, dat je veel langer onderweg bent dan de tijd die bijvoorbeeld Google maps ervoor geeft.
Wij rijden dan wel met een camper, waarmee we trager zijn dan met een auto. Maar soms doen we gerust 6 uur over een rit waar maar 2,5 uur voor staat. Gewoon vanwege stops onderweg als er veel moois te zien is.

Verder zou je nog een extra dag in Zion kunnen besteden. Als je die nog hebt.

Zou je niet vanaf Bishop (of daar in de buurt) door Death Valley heen rijden (daar gewoon stoppen en rondkijken) en dan gelijk door naar Las Vegas? omdat he in Death Valley zo heet is, weet ik niet of het zo verstandig is om daar een extra dag te zijn (ivm zwangerschap)… En in dat geval hoeven we op dag 12 niet te reizen en heb ik een dag extra over voor Zion… Is dat te doen of is dat stuk te ver? Dankje alvast in ieder geval!

Ik zou Lake Tahoe lekker laten voor wat het is, vond Yosemite 10x mooier en meer te zien (tenzij je wilt gokken, maar dat kan je ook in Las Vegas doen)

Luister naar mijn fellow posters. Lake Tahoe en Seki gewoon overslaan deze keer:
8.San Francisco-Yosemite
9.Yosemite
10. Yosemite-Lone Pine
11. Lone Pine via DVNP naar Las Vegas
12. Las Vegas
2 dagen Las Vegas? Dat kan natuurlijk. Je kan ook in dag minder LV doen en dan een extra dag in Zion.
Tussen LA en SF zou ik niet in Pismo Beach gaan logeren maar in Cambria aan Moonstone Beach. Kan je ook nog naar Hearst Castle. Cambria ligt ongeveer halverwege LA en SF.
Yeehaw

Hoi,
Zijn net terug van de South-West.
Probeer Yosemite bij San Francisco te zetten voor de reisafstand.Als je Yosemite wil bekijken trek er minimaal een dag voor uit en probeer het weekend te vermijden want het kan er erg druk zijn.
Probeer ook de Grand Canyon en Vegas te combineren,eventueel de Hoover Dam erbij,voor je reisafstand.Vegas is te gek,maar wij vonden wel de North-Strip minder ook om 'savonds nog rond te lopen.Vanaf Excalibur tot Harras is het een groot feest vooral 'savonds.In Circus Circus kun je heel voordelig eten,15 dollar voor een uitgebreid buffet,maar het hotel zelf is een beetje vergane glorie.Wij hebben ons verplaatst met de monorail en dat ging prima,rijd van MGM tot Saharrah,en je kunt op div. plaatsen afstappen.
San Francisco kan ook erg druk zijn in weekends,werkzaamheden bij de Golden Gate.
De rest van de parken die je noemt zijn geweldig,Bryce is schitterend.Death Valley is een ervaring apart,je moet er eens geweest zijn.
Hou vooral rekening met je reistijden want afstanden in Amerika kunnen enorm zijn.Probeer je afstanden te beperken tot 300-400 km,want je wil bij je volgende aankomst ook nog wat bekijken.Het is wel zo dat afstanden in de VS gemakkelijker te overbruggen zijn dan hier.
Betreffende de hitte: Death Valley is gewoon heet,toen wij er waren 43 graden maar de luchtvochtigheid is er laag.Vegas was zo een 30 graden en was goed te doen maar als je de hotels afloopt reken op heel wat wandeluurtjes…je loopt gewoon erg veel want om èèn hotel te doen ben je al enkele uren bezig.
groeten en veeeel plezier…want het is een geweldig land om te bezoeken!!!