Rondreis west amerika 21 dagen

Wij gaan op 25 september a.s. voor 3 weken naar West Amerika. Wij willen alles zelf regelen en na een hoop speur en zoek werk ben ik tot de volgende route gekomen. Willen jullie als ervaren Amerika gangers voor mij deze route een bekijken en eventueel wat suggesties geven. Ik ben nog niet helemaalzeker van de rit Yosemite naar Pismo Beach. Dit zou ook gelijk naar San Francisco kunnen, zodat wij nog een dag ergens anders in kunnen plannen.

Onze route is als volgt

Dag 1. Aankomst LA

Dag 2: Los Angeles
Dag 3: L.A. - Blythe
Dag 4: Blythe - Sedona
Dag 5: Sedona - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley – Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - Bryce Canyon
Dag 10:Bryce Canyon – Zion
Dag 11:Zion
Dag 12: Zion - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley
Dag 15: Death Valley – Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Terugreis

Hebben jullie ook nog suggesties voor hotels o.i.d.

Alvast bedankt door een paar zeer onervaren Amerika gangers.
Marianne

Beste Marianne,

spannend dat je deze reis gaat maken! Wij hebben zelf ongeveer dezelfde reis 2 jaar geleden gemaakt en waren zeer onder de inruk.

Wat betreft je vraag over de rit van Yosemite naar San Francisco; wij hebben dat toen in een keer gedaan en dat is ons goed bevallen.

De keuzes die je maakt in reizen zijn heel erg persoonlijk en ook zeer afhankelijk van smaak. Dus ik weet niet of bepaalde keuzes bewust gemaakt zijn door je, maar er zijn een aantal punten die me opvallen:

  • Je verblijft een dag in Page, persoonlijk zou ik die dag liever extra in Grand Canyon of Bryce canyon blijven. Page op zich vonden wij niet zo spannend, de beide canyons daarentegen bieden zoveel dat wij spijt hadden dat we daar niet langer gebleven zijn.
  • Je verblijft ook een dag in Zion. Dat park vonden wij erg mooi, boven verwachting, maar ook daar zou ik liever die dag besteden aan een van de canyons. Wij hebben Zion een middag bezocht onderweg naar Bryce.
  • Death Valley zijn we doorheen gereden op weg naar Vegas ( we hebben de route andersom gedaan). Op zich had ik daarmee genoeg woestijn gezien (maar dat is een gevalletje smaak).

De hotels moet ik even nakijken.

Heel veel succes bij het uitzoeken en plannen!

Mocht je nog vragen hebben…stel ze gerust!

Groetjes,
Judith

Hartelijk bedankt,
Ik zal e.e.a. eens nader bekijken en opzetten.
Misschien nog meer lezen over de NNP.
Marianne

Je route ziet er goed uit. Misschien enkele andere overwegingen.
Dag 3 zou ik verder rijden dan Blythe. Er is niet veel in Blythe. Overweeg om verder te rijden naar bv Wickenburg of zelfs Prescott. Dan heb je dag 4 voor de prachtige rit via Jerome naar Sedona en wat tijd in Sedona zelf.
Dag 5 's vroeg vertrek en eerst naar Oak Creek Canyon voor de uitzichten langs az89A. Dan naar GC. Sedona-GC met een korte stop zal niet veel langer duren dan 2.5-3 uur. Neem I40 naar Williams en az64 naar South rim.
Dag 6: GC naar MV is 3.5 uur, in theorie want je zal beslist willen stoppen langs east rim voor de uitkijkpunten en wellicht in Cameron om wat te eten en de enorme winkel te zien. En dan heb je nog tijd nodig in MV natuurlijk. Kan ook de volgende morgen. Je verliest een uur tussen GC en MV omdat de Navajo Nation daylight saving time heeft en de rest van AZ niet.
Dag 7: MV naar Page is 2.5 uur maar je wint een uur omdat Page buiten het reservaat ligt. Je kan die dag Antelope Canyon bezoeken (best bezoek rond de middag). Antelope Canyon is vlak voor Page langs 98, Upper lionks, lower rechts. Upper wordt het meest bezocht.
Wij zijn vele malen in Page geweest en er is genoeg te zien en te doen. Antelope Canyon, Horseshoebend Overlook, Navajo Village, Lake Powell, Glen Canyon Dam, Colorado Riverraft etc etc.
Daarna zou ik de route niet wijzigen t/m dag 14 Death Valley naar Yosemite is wel een lange rit. 6 uur zonder te stoppen en je zal onderweg willen stoppen dus reken op een lange dag.
Dan naar SF. Als je een stuk van de kust wil zien in zo kort mogelijke tijd, rijd dan niet naar Pismo Beach maar naar Cambria via Paso Robles. Overnacht daar bv aan Moonstone Beach, en rijd de volgende dag langs hw1 (Big Sur, Point Lobos SR, Monterey) naar SF.
Yeehaw

Dank je wel, ik zal van het weekend is gaan puzzelen.
Marianne

Ik zou Page skippen (tenzij je er dingen in de omgeving wil bezoeken) en Yosemite-San Fransisco in een keer rijden. Scheelt weer tijd… Grand Canyon en Bryce canyon zijn de moeite waard om wat langer rond te kijken., MITS je van wandelen houdt. Ik heb beiden tweemaal bezocht en was zonder het wandelen toch wel redelijk snel (GC dag, BC halve dag) klaar.
Hotels: gewoon Motelletjes zoeken. Motel6, super8, Best Western en weet ik veel hoeveel andere motels zitten overal langs de weg/in steden. Je zit buiten het hoofdseizoen en reserveren is dan niet nodig. Ik betaalde zo’n 4 jaar geleden 50 dollar voor een kamer en heb in totaal (2x 2wk) een keer een vol hotel getroffen…