Deze zomer gaan wij naar zuid-west Amerika op vakantie. We vliegen naar LA en vanaf San Francisco. Nu hebben wij 3 weken de tijd om rond te reizen. Ik heb al enigszins een route bedacht, maar heb geen idee hoelang we waar moeten blijven. Wie kan mij advies geven?
Dit had ik in gedachten:
Los Angeles
San Diego
Palm springs
Sedona + Flagstaff
Grand Canyon
Monument Valley
Bryce Canyon
Zion NP
Las Vegas
Death Valley
Yosemite NP
Kings Canyon NP
Monterey
San Francisco
Er is al veel reageert op gelijkwaardigen onderwerpen zoals die van jou. Check de reakties van mijzelf en Bovenwijzer via onze profiel.
3 weken is niet veel, maar zeker genoeg om een zalige trip te maken. Je plan lijkt op de map te doen, maar vergis je niet in de afstanden. Je rijdt aardig wat af met een plan die je hebt beschreven.
Voor de rest hangt het allemaal van je voorkeur af hoelang je ergens wil blijven, een houdt meer van de natuur, en een ander meer van de stad, museums, en pretparken.
Hou rekening met de hitte in Arizona, Nevada, en Utah. Ook de temperaturen in California zoals Palm Springs Death Valley kunnen op lopen tot 48C. Het is wel droge hitte, gewoon altijd zorgen dat je water bij je hebt, vooral als je gaat hiking.
Ook ik ga dit jaar naar West Amerika (wel pas in oktober) en wij hebben de reis samengesteld met het reisbureau zodat we niet alleen maar in de auto zitten (wij hebben 21 dagen). Dit is onze route
LA (2 dagen)
Las Vegas (2 dagen)
via Grand Canyon naar Page (1 dag)
Bryce Canyon/Zion NP (2 dagen)
Death Valley (1 dag)
Seqouia NP (1 dag)
Yosemite (1 dag)
San Francisco (3 dagen)
Monterey (1 dag)
Santa Barbara (1 dag)
San Diego (2 dagen) en dan naar huis
Waarvan 2 dagen van ongeveer 6 uur rijden en de overige dagen gemiddeld 3 uur in de auto (op reisdagen dan natuurlijk)
Hmm, 3 weken is toch vrij krap voor zulke roadtrips. Je kunt overal even aan ruiken, maar dat is het dan ook. Het schema is vrij strak, en er is weinig ruimte voor het onvoorziene wat je altijd zal tegenkomen. Wil je wat meer sfeer opsnuiven, en wat relaxter rondreizen, dan lijkt me 4 weken meer op zijn plaats.
Helaas is de reis al geboekt dus zit ik vast aan de 3 weken. Wat zou je dan aanraden om te schrappen? We willen wel zo veel mogelijk zien, maar we moeten inderdaad niet hoeven haasten.
Tja, moeilijk te zeggen. Ik was niet zo weg van LA, maar ik ken ook genoeg mensen die het wel de moeite waard vonden. Erg persoonlijk dus. Ik zou aanraden om hooguit 3 Np´s te bezoeken in 3 weken. Je denkt nu van ~nu ik er ben, wil ik ook zoveel mogelijk zien, maar je gaat ongetwijfeld toch terug naar CA!!!
Beter 2 relaxte vakanties waar je op je gemak alles in je hebt kunnen opnemen, dan 1 overhaaste waarvan weinig blijft hangen, en je niets van of the beaten track hebt kunnen bekijken.
But, that´s just my humble opinion…
Bedankt voor jullie reacties! We hebben de route een beetje aangepast en het ziet er als volgt uit:
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA → Palm Springs, Sedona
Dag 5: Sedona → Montezuma Castle, Winslow, Flagstaff
Dag 6: Flagstaff → Grand Canyon (south rim)
Dag 7: Grand Canyon (south rim)→ Monument Valley, Page
Dag 8: Page, Antilope Canyon
Dag 9: Page → Grand Canyon (north rim), Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon → Zion NP, Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas → Death Valley
Dag 13: Death Valley → Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP → Kings Canyon, Sequiona NP
Dag 15: Sequiona NP → Monterey
Dag 16: Monterey
Dag 17: Monterey → San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20:
Dag 21: Vertrek
Zoals je ziet hebben we nog een dag over. Er valt dus nog wat te schuiven. Iemand adviezen waar een nachtje langer te blijven of wat we nog missen? Mocht iemand aan te raden hotels/motels/cabins o.i.d. hebben dan houd ik mij aanbevolen!!
Ik ben twee jaar geleden van Los Angeles naar San Francisco gegaan. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe we zijn gegaan. Ik ben maar anderhalve week geweest, dus ik had niet erg veel tijd en ben dus niet lang op plaatsen geweest. (Ik ben overigens niet naar Nevada gegaan.)
Wat ik je trouwens echt kan aanraden, is Bodie! Dat is een klein spookstadje vlakbij Bridgeport, dicht bij de grens van Nevada. Als je toch een dagje over hebt, zou ik daar heen gaan. Ik vond het echt heel bijzonder. Maar als ik je plannen zo zie, denk ik dat je erg moet omrijden om daar te komen. Iig kan je even een kijkje nemen op de site: http://www.bodie.com
Oh en als je toch naar Vegas gaat, zou ik naar een van de Cirque du Soleil shows of naar Le Reve gaan.
In ieder geval veel plezier! Het wordt vast een mooie reis!
Ik zou zeker ook een nacht in Zion plannen, je kunt daar mooi wandelen. En Yosemite verdient minimaal 2 nachten, anders heb je er weinig aan, vergis je niet in de aftanden die je binnen de NP’s nog aflegt! Ik ben niet in Sequoia geweest maar dat is volgens mij ook niet bepaald een park wat je ‘even’ doet. De bomen kan je ook zien in Yosemite bij Mariposa Grove.
Volgens mij kan je overigens wel een nachtje besparen door vanuit Sedona direct naar de Grand Canyon te gaan.
Wat verwacht je trouwens van Monterey naar SF te doen, waarom deze kronkel?
Dank voor de reacties!
Wat Monterey betreft, we wilden nog wat daagjes aan de kust verblijven en omdat het weer in San Francisco nogal wisselvallig kan zijn, leek het mij leuk om iets van een whalewatch-trip in Monterey te doen. Mocht het weer dan goed zijn kunnen we er ook een dagje aan het strand vertoeven.
Iemand nog aanraders voor hotels/motels op onze route? Wat mij ook leuk lijkt is overnachten in een NP in een tent of cabin. Ervaringen?