Wie heeft er nog tips en/ of aanvullingen op ons rondje LA - LV - SF - LA met NP ertussen?

Van 25/08 tm 15/09 gaan we ruim 3 weken het Zuid Westen van Amerika doortrekken met de auto, helemaal zin in en het komt al aardig dichtbij:) Nu hebben we de route voor een groot deel uitgewerkt en zijn we toch wel nieuwsgierig of er nog mensen zijn op het forum die nog een leuke tip(s) hebben wat betreft:

• Accommodatie om te overnachten (Eerste overnachting en Las Vegas hebben we geboekt. San Francisco zijn we o.a. erg
    nieuwsgierig naar, wat is een goede locatie en misschien kan er iemand een betaalbaar hotel aanraden?)
    ook hotels in de parken heben we nog niet echt in kaart.
  • “Must sees” langs de route die we mee kunnen pakken.
  • Eventuele plaatsen die we nog kunnen aandoen onderweg die echt de moeite waard zijn
  • Activiteiten zoals bv paardrijden op een cowboy range ofzoiets
  • Handige weetjes zoals: int. rijbewijs, dit is niet verplicht maar is het wel aan te raden etc.

We zitten niet vast aan de plaatsen waar overnachten achter staat, het is meer een route ingesteld op 4-5 uur
rijden per dag zodat je niet de hele tijd in de auto zit. Het is meer een houvast zodat we een beetje een plan hebben.

Wat betreft de tijd m.b.t. de parken, we gaan niet uren wandelen door alle parken vandaar dat we niet heel
veel tijd begroot hebben daarvoor. We zullen bij het een iets langer blijven en het ander weer sneller vertrekken.

Los Angeles
Palm Springs - Eerste overnachting

Joshua Tree NP
Wickenburg - Overnachten

Flagstaff
Grand Canyon NP
Kayenta - Overnachten

Monument NP
Page - Overnachten

Bryce Canyon NP
Zion NP
Springdale - Overnachten

Las Vegas - 3 Nachten

Death Valley NP
Lone Pine - Overnachten

Yosemite NP
Fresno
Sequoia NP - Overnachten

Zo te lezen ga je een rondrit maken die begint in LA en ook eindigt in LA maar bij Sequoia houdt het op. San Francisco wordt niet vermeld en ook de kustroute niet. Komende van Yosemite en dan nog San Francisco dan ligt Seki niet echt meer op de route.
Ik zie ook dat je al over een dikke twee weken al vertrekt en dat je nog niets gereserveerd hebt onderweg. Dat zal nog heel wat problemen veroorzaken vooral als je wil overnachten in Grand Canyon, Monument Valley en Yosemite maar ook de andere NPs en ook Page kunnen nog knap druk zijn. San Francsico heeft altijd veel conventies in september en je hebt er de America Cup dit jaar. Het zal niet meevallen om onder $ 300,-- iets te vinden in de stad maar begin eens met wat hotels bij Lombard Street te checken.
Flagstaff ligt niet gunstig voor GC en een route Wickenburg-GC-Kayenta wat te veel is voor een dag.
In de 25 jaar dat we de USA nu bezoeken is er nog nooit naar een Int Rijbewijs gevraagd. Alleen in de staat Georgia is hij verplicht en daar kom je niet. paardrijden zou kunnen bij Monument Valley en ook bij Bryce (Red Canyon) maar heb zelf geen ervaring. En Bryce en Zion zou ik splitsen. 1 nacht Bryce, 2 nachten Zion.
Wickenburg is een alleraardigst western stadje maar je hebt natuurlijk ook nog Prescott en vooral Sedona op de route.
je zegt wel dat je 3 nachten in Las Vegas wil blijven maar niet hoe lang in Los Angeles en san Francisco.
Yeehaw

Thanks, ja er ontbreekt nog een stukje ik zie het ook nu.(heb het aangevuld onderstaand)

Ja het is een drukke en dure periode maar we hebben in SF wat hotels gevonden voor +/- € 130-150 per nacht,
best prijzig maar we twijfelden vooral aan de locatie. Ik zal gelijk Lombard street gaan kijken, bedankt daarvoor.

De parken hebben we gekeken maar was nog wel voldoende beschikbaar op internet en anders op de weg naar of
vandaan het park een hotel pakken is ook een optie. (of is dat niet aan te raden want dan probeer ik vandaag of morgen nog
een hotel te boeken)

Ik zal dat stuk nog eens goed nakijken wat Flagstaff betreft, hoorde van bekenden dat het een mooi stukje is om van boven naar onder door Joshua Tree te rijden en dan via blythe - wickenburg - prescot - sedona te rijden vandaar

Los Angeles
Palm Springs - Eerste overnachting

Joshua Tree NP
Wickenburg - Overnachten

Flagstaff
Grand Canyon NP
Kayenta - Overnachten

Monument NP
Page - Overnachten

Bryce Canyon NP
Zion NP
Springdale - Overnachten

Las Vegas - 3 Nachten

Death Valley NP
Lone Pine - Overnachten

Yosemite NP
Fresno
Sequoia NP - Overnachten

San Francisco - 3 Nachten

Santa Cruz
Montery
Big Sur - Overnachten

Moro Bay
Santa Barbara - Overnachten

Los Angeles (Laatste dag huurauto, nog even Los Angeles door en dan laatste dagen hotel Santa Monica)
Santa Monica/ Venice Beach - 4 Nachten

Bryce en Zion kun je onmogelijk op 1 dag doen…

Ik was uitgegaan van rond de 400km. en 2.5uur rijden in de ochtend en 2.5uur in de middag maar het is beter
om het te splitsen als ik jou goed begrijp. Heb je nog een goed idee waar je zou kunnen overnachten tussendoor?

Voor Bryce Canyon zijn de stadjes Panguitch en Tropic een goeie uitvalsbasis.

Perfect, er zijn daar een hoop leuke en betaalbare hotels te vinden! Mocht je nog meer ideeen hebben dan hoor ik dat graag,
zijn vooral op zoek bij de parken om iets leuks te vinden en San Francisco. Daar zijn we ook niet helemaal uit.

Gr. RenL

Wat ik je sowieso aanraad, is een detour van Monument Valley noordwaarts over Valley of the Gods naar Muley Point (mooiste plek op aarde), en van daaruit via Natural Bridges naar Hanksville, naar highway 24 (Goblin Valley, Cathedral Valley), naar highway 12 (ongelooflijk mooie scenic byway), via Torrey en Escalante naar Tropic of Panguitch. Kost je een dag, misschien zelfs anderhalve dag extra, maar dat ga je je zeker niet beklagen. Nu ik erover nadenk, het kost je eigenlijk weinig vertraging, omdat je dan Page links laat liggen.

Super! Hier kunnen we echt iets mee, ben heel benieuwd, ga vanavond het eens even uitzoeken hoe we
dit kunnen inpassen. Weet jij misschien waar/ welke wijk je in San Francisco goed kan zitten?

San Francisco heb ik nog niet bezocht…

Union Square of Lombard Street