Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik willen in de zomer van 2012 een rondreis maken in West-Amerika.
We hebben ongeveer 20 dagen en hebben een vlucht geboekt heen en terug naar San Francisco.
Aangezien we voornamelijk van de natuur willen genieten denken we erover om LA over te slaan, zodat we meer tijd in de parken kunnen doorbrengen. Of raden jullie ons aan LA toch te bezoeken???
In onze huidige planning zouden we ook op 1 dag van Cambria tot ongeveer aan Needles willen rijden. Het is nogal een eind, dus, is dit haalbaar? En zo neen, wat is een interessante tussenstop?
Jullie tips zijn zeker welkom!! Bedankt
Als jullie nog nooit in LA zijn geweest, is het best mogelijk om één overnachting daar in te plannen om een korte indruk te krijgen van de stad. Hoogstens 's avonds even over de Hollywood Boulevard slenteren, kijkje nemen aan de kust (Santa Monica) en dan kunnen jullie weer door. Een auto hebben in LA lijkt me sowieso onhandig, dus des te meer reden niet te lang te blijven.
Aan de andere kant, 20 dagen is kort, dus als jullie prioriteiten ergens anders liggen… Hebben jullie al een globale planning? Welke parken MOETEN jullie hebben gezien?
Ik heb ook weinig met LA (terwijl ik wel van de steden ben), maar Santa Monica vond ik wel erg leuk om een keer gezien te hebben, net als alle bekende plekjes van de stad. Hoewel ik de stad niet nog een keer hoef te zien, ben ik wel blij dat ik er twee nachtjes ben geweest. Als je dan toch in de buurt bent… En de route vanaf San Francisco naar LA langs de kust is fantastisch!
Wat betreft de natuur zou ik zeker naar Yosemite NP, Sequoia NP, Bryce en Grand Canyon gaan… En als je tijd hebt, kan ik je Death Valley ook zeker aanraden! Ik vond het zó indrukwekkend om er urenlang te rijden zonder iemand tegen te komen.
Bedankt voor jullie reacties! Ze helpen ons zeker om knopen door te hakken.
Momenteel ziet onze planning er als volgt uit (nog niet volledig uitgewerkt)
7/7: Aankomst SF 's avonds
8-9/7: SF en bezoek Alcatraz
10/7: Highway 1 via Santa Cruz en Monterey naar Cambria
11/7: Richting Needles, deels via Route 66 (ik weet niet of dit haalbaar is, het is een heel eind)
12/7: Via Route 66 naar Grand Canyon Village
13-14/7: Grand Canyon
15/7: Monument Valley
16/7: Zion (of Bryce?)
17-18/7: Las Vegas, verder naar Death Valley
19/7: Death Valley
20/7: Sequoia NP
21/7 Via Kings Canyon naar Mammoth Lakes
22-23/7: Yosemite
24/7: Tioga pass door Yosemite
25/7: Lake Tahoe
26-27/7: Napa Valley en terug naar SF
Denken jullie dat dit een haalbare route is? En zouden jullie bepaalde plaatsen overslaan en ergens anders heen gaan?
Alvast bedankt voor jullie tips! Groetjes Liesbeth
Zo even snel: 1 dag Grand Canyon is genoeg, dus dag 2 kun je gebruiken voor iets anders.
Van San Francisco naar Cambria: reken 5 uur zonder pauzes. Je moet die dag ook de auto ophalen (wellicht boodschappen doen), dus je zal niet zo vroeg kunnen vertrekken als je echt zou willen. Zorg dus dat je een reservering hebt, want je komt laat aan in Cambria met alle stops onderweg.