Rondreis West Amerika

Hallo,
Ik zou in de zomer(begin september)2weken door west amerika willen reizen met mijn vriendin.
Als het aan mij lag ging ik veel langer maar aangezien ik niet zo veel verlof heb moet ik het met 2weken doen.
Ik zit nu met een heleboel vragen over het hoe en wat en hoelang.
Heeft er iemand tips wat ik zeker gezien moet hebben en hoelang.
We hebben altijd een strandvakantie gedaan dus is rondreizen toch wat anders.
Zou het mogelijk zijn toch een paar dagen strand te combineren,of is het te kort?
Te lang in de auto zitten is ook niets voor mij, maar ik denk wel dat het uitzicht je wel wakker houd.
Ik heb de afstanden bekeken en er zijn dagen dat je 500km moet rijden.
Is het goed doenbaar? Hoe moet ik het me voorstellen? Doen jullie er een ganse dag over? Stoppen jullie om het uur om iets te gaan bezichtigen? Is het niet te vermoeiend zo lang? …
Ik kan me wel voorstellen dat het heel anders is dan een strandvakantie.
Wat ik zeker wil doen is de grand canyon, las vegas,monument valley, yosemite national park,las vegas,LA,san diego en san fransisco…
Is dit doenbaar of moet ik gaan schrappen.
Ik weet dat het een heleboel vragen zijn maar ik heb er nog 1000 meer.
Wie kan me helpen aan de vakantie van mijn dromen?

Groetjes

Hoi hoi!

Welkom op het forum:)

Twee weken is inderdaad niet heel lang maar helaas kan het vaak niet anders. Maar in twee weken kan je wel heel wat moois zien hoor! Ik zou San Diego niet doen, dat is echt best ver om en je wilt het niet té vol plannen allemaal… Je kan het beste even kijken op de andere posts binnen het Amerika reizen en Vakantie Forum. Daar staan al heel veel tips over rondreizen in de Amerikaanse wetskust in zo’n 2/3 weken. Als je dan niet vind wat je wilt kan je waarschijnlijk wel wat specifiekere vragen stellen waarmee wij dan weer makkelijker kunnen helpen :slight_smile:

Groetjes!

Hoi!
Goed idee om naar de VS te gaan, het Westen is prachtig!

Ik zou een relaxte route nemen als ik jou was. Een paar jaar geleden ben ik 2,5 week geweest en toen was mijn route Las vegas - Death Valley - Sequoia NP - Yosemite NP - Santa Cruz - San Francisco.

Dat was was heul erg op het gemak :slight_smile: Nu zou ik er denk ik toch wat meer in proppen. Maar ik denk wel dat het aan te raden is om bijv op Las Vegas te vliegen en te vertrekken vanaf San Francisco (of andersom) omdat je dan mooi een rit in één lijn kan maken en niet vast zit aan een ronde. Als je snapt wat ik bedoel. LA is trouwens echt saai en kun je beter overslaan, zeker als je maar twee weken hebt. Is wat mij betreft zonde van je tijd.

Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen in San Francisco (2-3 dagen), dan naar Yosemite NP (1-2 dagen) - Death Valley (1 dag) - dan Zion, Brice, Grand Canyon, Monument Valley (moet je zelf maar even kijken wat je een handige route vindt en hoe lang je overal wilt blijven) - Las Vegas (2 dagen). Dit is volgens mij een heel haalbare route. De rit van Yosemite naar Death Valley is volgens mij de enige echte lange zit, maar voor de rest vond ik autorijden in de US echt heel goed te doen. Brede wegen, fijne huurauto’s, vriendelijke mensen onderweg. Wat dat betreft was Australië meer een beproeving. Bovendien zijn de uitzichten echt spectaculair, adembenemend! Je hebt echt het idee dat je in zo’n mooie vakantieposter bent belandt. Dus, dat komt wel goed denk ik. En je moet maar zo denken: velen gaan je elk jaar voor op deze routes en hebben hier geen problemen mee, dus jou zal het ook prima lukken!

Veel plezier.

Houdt er rekening mee dat de Pacafic een hele koude zee (oceaan) is om in te zwemmen, mocht je op het strand meer willen doen dan alleen zonnebaden.

Monument Valley is behoorlijk uit de buurt en wordt met name bezocht door mensen die op doorreis zijn van Arches NP naar Page en Grand Canyon.

Gaan jullie overigens met een camper of auto?

is LA echt niet de moeite waard dan?
ik wou er een paar dagen heen maar hoor er niet veel goeds van
hoe komt dat?
Ik ga met een auto en niet met een camper
Is 2dagen vegas genoeg?
ga ik van daar uit naar de grand canyon? de bryce canyon zou ik ook graag willen zien maar is het niet uit de route?
monument valley is ook uit de richting maar ik zou het wel graag willen zien vind ik prachtig.
ik post straks de route wat ik ongeveer wil doen
dan zeggen jullie maar wat er goed en niet goed aan is
groetjes

ik dacht aan het volgende alleen jammer dat ik de californian coast line niet kan doen dan.

dag1: san fransisco
dag2: san fransisco
dag3: san fransisco
dag4: yosemite
dag5: death valley
dag6: zion
dag7: bryce canyon
dag8: grand canyon
dag9: las vegas
dag10: las vegas
dag11: palm springs
dag12: san diego
dag13: la
dag14: terug naar huis

wat denken jullie ervan? 2weken is niet veel. kan eventueel een paar daagjes meer moest ik nog verlof over hebben
zijn toch aardige ritjes, toch een 400-500 km per dag
hoe doen jullie dat vertrekken jullie smorgens al? zodat jullie smiddag er zijn en dan daar tot s’avonds blijven? of hoe moet ik me dat voorstellen?

groetjes

De reis begint goed, maar naarmate de reis vordert wordt het meer haastwerk. Voor diverse nationale parken heb je een dag gereserveerd. Rekening houdend met de reistijden zullen het lange dagen worden. Niets is onmogelijk, maar eigenlijk heb je een programma voor 3 weken in 2 weken gepropt.
Ik zou meer keuzes maken. Of je bezoekt minder nationale parken (zion en Bryce liggen nog het meest ‘uit de richting’). Een mogelijkheid is ook om San Diego en Palm Springs te skippen en dan vanaf Grand canyon naar LA te gaan. Via Hw 1 kun je dan terug naar SF.

Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik een paar dagen er bij doen.

Voor wat betreft LA. Het is eigenlijk een grote stad. Niet echt bezienswaardig, maar het heeft wel een paar ‘attracties’. Hollywood, Beverly Hills, Universal studios. Als je dat aanspreekt, dan kun je LA bezoeken.

Heb er zelf eentje klaargestoomd voor mei 2010:
dag 1: vlucht Brussel - SF
dag 2 - 5: SF
dag 6: rit SF - Sequoia Park
dag 7: Sequoia Park
dag 8: Sequoia park tot Baker ( dagje cruisen en stuk Route 66 )
dag 9: Baker door Mojave Nat. Preserve naar Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Grand canyon
dag 11: Grand Canyon - Indio
dag 12: Indio - LA
dag 13 - 15: LA ( mijn vrouw is filmfreak )
dag 16: LA - Malibu - San Simeon
dag 17: San Simeon - SF
dag 18: vlucht terug

Alles getimed, zou perfect moeten lukken. Je pikt er maar uit wat je goed vindt. Ik geef je wel nog airbnb.com mee: logeren bij locals, veel goedkoper dan op hotel in SF en LA. Eens geboekt, kun je je “huisbaas” ook om tips vragen…

Misschien San Diego en Palm Springs laten zitten en vanaf Las Vegas terug naar huis vliegen? Dan houd je drie dagen extra over om in de nationale parken door te brengen… en geloof me, dat wil je! De kust van California is leuk hoor, maar strand is strand en die nationale parken zijn écht one of a kind!!