Hulp en ervaringen gezocht ! (California/Arizona)

Beste medereizigers,

Eindelijk is het dan zo ver, op vakantie naar de USA! Begin April ga ik voor 4 weken naar Amerika. 3 weken daarvan wil ik reizend doorbrengen met de auto, om uiteindelijk bij familie in Phoenix nog een week te verblijven. Voor mij word het de eerste keer dat ik alleen op reis ga, vrienden hadden niet de mogelijkheid of het budget om 4 weken vrij te nemen, waardoor ik toch besloten heb alleen te gaan nu ik de kans heb. Ik heb al best veel gelezen op internet, maar het leek me toch handig om ook een eigen topic aan te maken, voor tips en adviezen.

Ik heb nog geen vast plan in gedachte, maar uiteraard wel een idee, dit wil ik zsm uitwerken in een vast reisschema, zodat ik alles kan gaan reserveren en boeken.

De route die ik ongeveer wil volgen ziet er als volgt uit. Aankomst in LA, hier wil ik ongeveer 2 dagen doorbrengen. (San Diego meenemen met een extra dag ?) Vervolgens via de pacific coast highway naar het noorden reiden, tot aan San Francisco. Ook hier wil ik een dag of 2 a 3 blijven, om vervolgens door te rijden naar Yosemite National Park, Sequoia & Kings Canyon NP, Death Valley NP. In deze NP’s zou ik graag de tijd nemen om zoveel mogelijk te zien. (Tips welkom over waar hoeveel dagen voor uit te trekken) Vervolgens wil ik Las Vegas aandoen, en van daaruit nog naar Zion NP. Dit is grofweg wat ik in 3 weken zou willen doen, nu is mijn vraag aan iedereen die hier al geweest is, is dit haalbaar ? En hebben jullie nog tips wat zeker niet te missen, of wat over te slaan. Ook tips qua verblijfplaatsen e/d zijn meer dan welkom, aangezien ik wel graag enigszins veilig en betaalbaar op pad wil ! De laatste week van mijn reis wil ik in Phoenix doorbrengen bij familie. Met hen zal ik ook de Grand Canyon nog aandoen, vandaar dat deze niet in de eerste 3 weken zit.

Alle tips en eventuele reisschema’s die jullie hebben gebruikt zijn zeer welkom ! Ik zal vast nog wel meer vragen tegen komen gaandeweg ik mijn schema vast stel, hopelijk kan ik daar hier mee terecht !

Alvast bedankt voor jullie tijd en eventuele feedback !

Groetjes Teller !

Ik zou Zion laten vallen ten gunste van Bryce Canyon.

Zion laten vallen??!

Iets wat ik persoonlijk NOOIT zou doen, er valt daar enorm veel te zien en de hikes zijn daar geweldig! (met name Angels Landing en The Narrows!!)
LA niet te lang verblijven (Hollywood heb je al heeeel snel gezien) Santa Monica is daarentegen een leuk en verzorgd stadje die zeker een bezoekje waard is!
San Diego kan je ook op 1 dag doen (dan ben je er wel snel door maar aangezien je niet veel tijd hebt is het beter zoveel mogelijk van die tijd door te brengen in de natuurparken! San Francisco is mijn lievelingsstad, wel zorgen dat je jouw auto ergens kan stallen voor 2 dagen (ong 40 dollar) en het openbaar vervoer nemen want het verkeer is daar een hel! Vervolgens is Yosemite op zijn beurt ook adembenemend, probeer zo dicht mogelijk bij Yosemite Valley te kamperen… vele prachtige hikes! Las Vegas is een plaats die je eens moet gezien hebben in jouw leven, sommige mensen vinden er helemaal niets aan en anderen vertoeven er wel graag… My advice: 2 dagen Vegas is ruim voldoende (misschien kan het zelf in 1 dag ;)).

Qua slaapplaatsen: heel veel kamperen, bespaart je veel geld! In SF kunnen de overnachtingen duur uitvallen, best vooraf eens kijken of er geen goedkope kamers te verkrijgen zijn als je precies weet welke datum je daar zal zijn.

Indien je nog vragen hebt, shoot ;)!

Grten

1 like

Hallo Wildwilwest en VideJo,

Bedankt voor jullie reactie ! Zion wilde ik niet laten vallen, en met 3 weken de tijd denk ik niet dat dit nodig is ? Camperen zal het helaas niet worden denk ik, aangezien dit mij teveel gedoe lijkt in mn eentje. Het opzetten van de tent elke keer. Misschien is het nog een optie om dit te combineren tijdens de reis. Hier zal ik nog eens naar kijken.

Bedankt voor je tips over de steden, dit had ik zelf ook al een beetje zo ingeschat. 2 dagen LA, 2 dagen SF, en 2 dagen LV, misschien een dag minder in Vegas. Dit laat ik afhangen aan de tijd in de route. (Probeer vandaag mn route online te plaatsen zoals ik hem nu heb) Bedankt voor de tip over Santa Monica ! San Diego laat ik denk ik vallen, ten gunste van de NP’s. Hier kijk ik toch meer naar uit dan de steden, en met 3 grote steden in de reis vind ik dat voldoende ! (LA, SF, LV) Nog een vraag, in Yosemite lees ik veel over de hikes, echter kan ik nergens achterhalen of deze ook met een gids gaan ? Dit zou ik toch een prettiger idee vinden ipv alleen erop uit te gaan. Op de site van het NP zelf zie ik wel dat het kan, maar nergens concreet wat de optie’s zijn en de eventueel bijbehorende tarieven ? Of zijn deze hikes prima alleen te doen zonder de weg kwijt te raken ?? :-p

De hikes zijn gewoon op jezelf te doen. Goed aangegeven en verdwalen kan je niet.