Half september wil ik 3 weken gaan rondreizen langs de westkust. Hierbij denken we aan: San Francisco, Lake Tahoe, Yosemite, Las Vegas (en misschien Zion NP), Grand Canyon, Los Angelos en terug via San Diego. Wie heeft er tips waar we het beste waar we de mooiste tochten kunnen maken, wat wel en niet te doen, wat is te toeristisch? Welke stranden zijn er mooi in San Diego? Misschien heeft iemand wat tips voor leuke bed & breakfasts/hotels voor onderweg? We reizen overigens per auto, die we daar willen huren. Tenzij natuurlijk iemand een geweldige tip heeft voor niet al te dure camperhuur… Kamperen (met tentje) is niet echt ons ding en hebben ook geen equipment. Maar goed, alle tips omtrent deze, mijns inziens, prachtige reis, zijn welkom! Alvast bedankt!! :zon02:
Groeten Wencke
Als ik jullie programma bekijk jullie lijkt me er nog veel meer te zien… maar jullie zijn misschien niet echte natuurmensen of willen overal toch wel een tijdje verblijven. Wij zijn net terug van ons 23-daagse Amerika-avontuur.
Wij hebben half camperen (tent) en half motel/B&B/hotel.
In San Francisco kan ik jullie een hotel aanbevelen, nl. White Swann Inn.
Als niet zo van de grootte duure hotels houd is dit zeker een goed alternatief. Het is een kleinschalig Joi de vivre hotel in de buurt van de dure sjieke hotels, Union Sqaire, winkels, restaurantjes en de cable-car.
Wij hebben geboekt op www.hotels.com … daar was het goedkoper dan bij www.jdvhotels.com , maar op deze laatste site kan je wel een gratis gids geduurende een halve aanvragen nadat je zelfs geboekt hebt via www…hotels.com. Het hotel verzorgd een goed ontbijt en vieruurtje/aperitief van 17 tot 18u30 met een gllasje wijn kaas, zelfgemaakt gebak, rauwe groentjes etc. en dit alles is incl. de kamerprijs.
Als jullie er 3 dagen zijn kunnen jullie een 3-daagse munni-pas kopen voor 18 dollar voor het openbaar vervoer en dit is incl. cable-car(kost normaal 5 dollar per rit). Ik raad jullie dus aan te wachten tot dag van vertrk in San Francisco met de aanvang van een huurauto. Auto parkeren bij hotels 30 à 40 dollar per dag en je kan in San Francisco toch niet veel met een auto.
In Las Vegas hebben we in de MGM geslapen … het was super en de prijs viel heel goed mee … ze hebben evenuele promo’s op hun eigen site staan. Maar er zijn zoveel hotel, allemaal uniek. De Vetian moet top zijn, maar die prijs ligt ook wat hoger … promo’s vind je wel op verschillende bookingssites via google.
In LA kan ik niet echt iets aanbevelen … daar hadden we maar een eennvudig motel. Wat ik wel kan aanraden Whale Watching in Ventura Harbour(een uur boven LA)… we hebben heel veel zeehonden, dolfijnen en Blue en Humpback walvissen gezien (je moet wel kijken of het in september nog walvissen seizoen is).
Indien je nog wat vragen hebt … Onze route was nl. LA-Joshua Tree NP-Grand Canyon-Monument Valley-Mesa Verde-Arches NP (Moab)-Grand Teton-Yellowstone-Salt Lake City-Capitol Reef–Bryce Canyon-Zion-Las Vegas-Death Valley-Yosemite-San Francisco … mag je altijd vragen stellen.
Hoi Sandra, dank je wel voor je reactie. Kan zeker wel wat met een aantal van je tips. Ik was nog wel even benieuwd hoe jullie hebben gereisd, per auto? Wij gaan meestal op stap met de Lonely Planet gids en doen veel op de bonnefooi, maar heb begrepen dat dat in deze regio niet echt een heel erg goed idee is. Wij wonen zelf in Boston en hebben ook gemerkt dat in de zomermaanden reserveren aan te raden is. Hebben jullie op voorhand locaties geboekt of was er overal wel plek in de hotels? Campings lijkt me minder een probleem. Wij zijn overigens wel degelijk natuurliefhebbers, maar geen kampeerders. De reis die ik schets is een ruwe versie van wat we wellicht daadwerkelijk gaan doen. Ik was verder ook erg benieuwd naar hoe het bij Yosemite gaat. Ervaring leert bij bijvoorbeeld de Niagara Falls dat er een enorme kermis omheen is, ik was benieuwd of dat bij Yosemite ook het geval is. Dus… veel bussen met toeristen, alles enorm uitgekauwd voor iedereen en commercieel uitgebuit. Zijn jullie met de auto bijvoorbeeld Yosemite ingereden. Ik ben gewoon erg benieuwd. Zou tof zijn als je je ervaring nog verder wilt delen :-). Alvast enorm bedankt voor je moeite!
Groeten Wencke
HI
Yosemite NP en Grand Canyon NP moet je lang van tevoren bespreken.
Ik zal je een basisroute geven en drie weken zal je zeker nodig hebben:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2 en 3: San Francisco
Dag 4: SF-Yosemite
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP-Tioga Pass, Mono Lake-June Lake Loop-Lone Pine (Alabama Hills, Whitney Portal rd.
Dag 7: Lone Pine-Death Valley NP-Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas-Lake Mead-Valley of Fire SP-Zion
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP-Bryce NP
Dag 12: Bryce NP-Page. Eerste bezoeken (zie onder)
Dag 13: Page voor Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoebend overlook, Smooth river raft.
Dag 14: Page naar Grand Canyon NP south rim
Dag 15: South rim
Dag 16: Lange reisdag naar Los Angeles (8-9 uur)
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles-Santa Barbara-Cambria.
Dag 19: Hearst Castle en hw 1 via Big Sur, Point Lobos SR en Carmel naar Monterey
Dag 20: Monterey Aquarium en naar San Francisco
Dag 21: Naar Boston.
Dit zal al een drukke route zijn en dan heb ik nog niet eens plaatsen als Monument Valley, Sedona en Joshua Tree NP vermeld. Talloze details nog te geven. Ik zou bezoeken aan Yellowstone/Grand teton NP en de omgeving van Moab voor een volgende reis bewaren.
Ik heb met verbazing de route van Sandra bekeken. Been there-seen it.
Yeehaw
Wencke,
Wij hebben inderdaad alles met de auto gedaan +/ 7000 km. Het was thans niet Been there and seen it, zoals Yeehaw denkt. Het was inderdaad een enorm druk schema, omdat we absoluut Grand Teton en Yellowstone wilden zien. We stonden dan ook bijna elke dag rond 6 uur op, als je overnnacht in een tent of camper is dat goed, maar de hotels hebben zo vroeg nog geen ontbijt hé! Deze route was dan ook enkel mogelijk omdat e zo lange dagen hadden.
We hebben altijd toch ongeveer het hele park gezien en ontussen ook verschillende wandelingen gedaan varierend van 1à2 uur en ook wandelingen van 4à6 uur. In Yosemite hebben we veel met de auto gedaan enkel in het onderste deel “Wawona-Mariposa Grove” was de toegang in deze periode met shuttle bus verplicht. Mooi uitzicht voor zonsondergang is Glacier Point, daar heb je een mooi uitziht op de Half Dome.
Als je in lodges of hotels in de parken wilt overnachten zou ik deze misschien toch op voorhand reserveren… buiten de parken zal het geen probleem geven om iets te vinden. September is toch niet echt hoogseizoen … juli-augustus zou anders zijn.
Ik vond het tooh niet echt een kermis… gewoon Amerikaans. Ik heb wel gehoord dat die glazen cirkel aan de Grand conyon een echte kermis moet zijn en kost ook nogal wat geld ook! Wij zijn met een vliegtuigje over de Canyon gevlogen of wat nog beter is met een helikopter, maar dat kost wel heel wat meer.
Je kan op www.ontdek-amerika.nl heel wat informatie terugvinden over heel wat parken in Noord-Amerika met de accomodaties, trails etc.
In Zion hebben we de Angels landing trail gedaan … echt de moeite (als geen groot probleem hebt met hoogtevrees). Moesten jullie Arches NP doen … de volledige Devils Garden Trail is echt top, maar begin op tijd vanwege de warmte en dit geld eigenlijk voor alle lange trails. Wij waren deze begonnen om 9 uur en zaten op de middag aan zeker 47°C. In Bryce Conyon NP was de combinatie van de Navajo Loop en Queens garden Trail startent vanaf Sunset point echt de moeite. Moest je nog iets willen weten … laat het maar weten!
Groetjes,
Sandra
Je moet vooral doen waar je zelf zin in hebt. Met “glazen cirkel” bedoelt Sandra de Skywalk in Grand Canyon West in het Hualapai reservaat www.destinationgrandcanyon.com Totale toegangsprijs ongeveer $ 100,-- pp en het heeft niets te maken met het National Park dat hoger breder en veel kleurrijker is.
Yeehaw