Hallo allemaal,
Met alleen 2 maanden campcounselor ervaring jaren terug in het noorden ben ik absoluut niet bekend met de VS en de afstanden.
Wel ga ik met mijn vriend in september (3 t/m 23) naar het westen van Amerika om een rondreis te maken.
Ik heb zover ik kon komen een opzet gemaakt maar heb nog best wat vragen. Hopelijk willen jullie mij helpen.
Vraag 1: we willen niet te veel geld kwijt zijn aan overnachtingen. Wat kunnen we het beste doen: auto of camper. Is het aan te raden om met camper te gaan als je ook een aantal steden bezoekt? Wat zijn jullie tips voor motels in / bij de verschillende plaatsen? We willen niet te veel geld hieraan kwijt zijn, maar ook niet dat je uren moet rijden vanaf je slaap plaats naar hetgeen je wilt zien. Wanneer moet je reserveren? Nu al of ter plekken?
Vraag 2: Waar kunnen we het beste goedkoop en veilig een auto/camper huren en waar moeten we met verzekeringen etc op letten?
Vraag 3: Als we met de auto gaan hoe kunnen we dan het beste overnachten niet te duur? Ik hoef echt niet in luxe hotels te zitten maar wil ook niet in hele shabby motels uit van die films waar de bloedspatten nog op het plafond zitten (overdreven). wil me wel veilig voelen dus.
Vraag 4: wat is een goede eerste overnachtingsplek in SF, die willen we in ieder geval vooruitboeken. Liefst wel betaalbaar.
Vraag 5: de route, alle tips en opmerkingen zijn welkom. We willen in ieder geval SF bezoeken (hoe lang daarvoor nodig?), LV (niet te lang, maar even sfeer proeven), LA horen we niet zo’n goede verhalen over dus zien we meer als even snel doorheen, maar hoeven we niet te bezoeken. Qua parken willen we Zion, Bryce, Death Valley en Monument Valley, Grand Canyon en wat is verder leuk? Yosemite?Sefqouia? We willen rustig rijden, maar hebben er absoluut geen hekel aan, dus aantal uren in de auto is geen probleem. De parken willen we korte wandelingen maken, maar geen hele hikes, vooral de sfeer en het plaatje zien. Hoe lang moet je dan waar blijven?
De kustroute terug naar SF welke route kunnen we dan het beste nemen(zie vraagtekens in reisschema’s). Ik vind het best leuk om wat strand te zien, maar meer halve daagjes dan dagen aan het strand liggen.
Hoop zo dat jullie ons willen helpen. Je hoeft absoluut geen antwoord te hebben op alle vragen, maar als je me met 1 vraag wilt helpen ben ik al heel blij. Al jullie ervaring bij elkaar moet het goed komen.
DAg 1: aankomst SF 's avonds
Dag 2: SF
DAg 3: SF
Dag 4: SF naar Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6: Yosemite naar Death Valley (via Tioga Pass of via Seqouia??)
Dag 7: death valley (heb je daar een dag nodig of is doorheen rijden voldoende?)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: nog een dag LV of al doorrijden?
Dag 10: LV naar Zion
DAg 11: Zion
Dag 12 Zion –> Bryce
DAg 13: Bryce naar Grand Canyon
Dag14: Grand Canyon naar???
Dag 15:
Dag 16:?
Dag 17:?
Dag 18:?
Dag 19:?