Mijn vrouw en ik reizen begin juli voor 6 weken naar het Westen van de USA. Bedoeling is om rond te trekken en op die manier vier staten te bezoeken: Californië, Arizona, Nevada en Utah.
Onze vlucht (naar LA) is reeds geboekt en ook de eerste overnachting ligt vast.
De volgende stap is beslissen hoe we rondreizen: met een auto (en dus overnachten in hotels) of een camper. Heeft iemand van jullie deze knoop ook al eens moeten doorhakken? Ervaringen en info hierover stellen we erg op prijs.
Hallo Long1!
Wij hebben geen ervaring met een camper. Wel met huurauto’s en hotel/motel/cabin-overnachtingen. Twee jaar terug zijn wij met een huurauto van Alaska naar New Hampshire gereisd. Dit is ons zeer goed bevallen.
Vooraf had ik de geschatte kosten naastelkaar gelegd, dus of een camper huren en op campings overnachten of een auto huren en overnachten in motels e.d. en dit kwam zo’n beetje op hetzelfde neer. Qua eten is ook maar net wat je doet. Je kan in beide gevallen naar een leuk restaurantje gaan, maar in bijna alle motels kun je ook je eigen potje brouwen en heb je een koelkast, dus dat is wel handig.
Wat bij ons de doorslag gaf, is dat je wat ‘mobieler’ bent met een auto. Een camper is toch wat groter en minder flexibel. Ook het slapen in een camper zag mijn vriend met zijn bijna twee meter niet echt zitten. Voor een langer bed in een camper kom je ook in een duurdere prijscatagorie.
Ter plekke kochten wij een thermoskan, bekers en toebehoren en konden zo ook overal waar we maar wilden picknicken!
En iedere avond weer spannend in wat voor slaapgelegenheid we zouden komen! We hadden niets geboekt, dus altijd op de bonnefooi. Maar dit was nooit een probleem. Je komt zo op zoveel verschillende plaatsen, dat is echt hartstikke leuk! Zo zit je de ene keer boven een chauffeurscafé, de andere keer in een cabin op een camping en dan weer in een motel met jacuzzi. Echt super!
Heel veel succes met het uitzoeken.
Bedankt voor je snelle reactie. Wat ik zeker onthou is het slapen in de camper. Ik ben zelf bijna 2 meter en zal dus waarschijnlijk hetzelfde probleem ondervinden.
Je bericht heeft me alvast overtuigd dat het avontuur ginds zeker terug te vinden is en dat is juist wat we zoeken.
Aangezien het verschil in prijs niet zoveel zal zijn, wordt het waarschijnlijk dus een auto met overnachting in hotels of motels.
Nogmaals bedankt!
Groeten
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar ik zou zelf altijd voor een auto kiezen ivm de mobiliteit. Als je snelweg rijdt is het allemaal niet zo’n probleem met een camper, maar als je in de stad komt lijkt het me nou niet echt handig.
Daarnaast vind ik het wel lekker om op een goed bed te liggen en een echte douche te hebben ipv zo’n douche in een camper. (Ik weet overigens niet hoe dat met de Amerikaanse campers zit)
Hallo, zelf kiezen wij altijd voor een auto. alle voordelen die hierboven al genoemd zijn. Op de eerste dag kopen wij een koelbox, 'n grote witte bak van piepschuim, (niet zo duur) in de grote supermarkten te koop, staan meestal boven op de diepvries. van huis uit neem ik 3 plastick bekers mee met een schroefdeksel. In ieder hotel staan ijsblokjes machines, de dag dat we reizen, doen we in die bekers ijsklontjes, dat zijn dan dus onze koelelementen voor onderweg. Aan het eind van de vakantie laten we de koelbox in ons hotel achter. Ik kreeg deze GOUDEN tip van 'n buurvrouw. We doen dit al veel jaren zo. succes ermee enne… fijne vakantie. groetjes van jo-an
Ik zou met de auto gaan, sterker nog, over 2 weken vertrekken wij om voor 9 wkn het westen van de VS te bekijken.
Wat wij ontdekt hebben is dat mocht je camping met goede faciliteiten willen aan de west kust ben je tussen de 40-60 USD kwijt voor een Camper. (ik kan r natuurlijk naast zitten, heb alle info van internet en van tourist informations van de verschillende staten). uiteraard zijn er ook goedkopere campings te vinden vooral in de NP’s enzo vaak beginnen die bij 10USD voor een tentsite.
Hotels van een iets minder klasse kosten rond de 50-70 USD, maar dan heb je zoals al eerder vertelt werd door oa mad cow een gewone auto waardoor je veel flexibeler en sneller bent, en daarnaast kost een camper veel geld ten opzichte van een huurauto.
Veel camping spullen zoals Arama zegt kun je vinden in Dollarstores of in de Wall-Mart.
(Tip. Vraag een Korting pas aan bij Macy’s (soort V&D maar dan groter) internationale gasten krijgen op vertoon van hun paspoort een korting pas voor 11% extra korting op alles!)
Hallo,
Ik heb op beide manieren gereisd in de VS en ga een camper tocht maken deze zomer.Met een camper kom en sta je op de prachtigste plekjes, je bent lekker buiten en hebt alles buiten. Doe je veel steden aan dan is een camper niet zo handig. Wij reizen met 5 personen en dan is een camper een veel goedkopere optie. Met zijn tweeen zou ik denk ik ook voor een auto/hotels kiezen. Over het algemeen zijn de wegen in de USA prima te rijden met een camper.
gr.
Agatha
Alvast bedankt voor de reacties en de info. De knoop is doorgehakt. We zullen onze rondreis maken met de wagen. Nu lees ik wel dat een auto huren in de VS niet altijd van een leien dakje gaat. Ten eerste zit ik met de keuze van de wagen en maatschappij. Daarnaast raadt men allerlei verzekeringen aan. Heeft iemand daar ervaringen mee of advies voor ons?
Groeten
Reizen met z’n tweeën: auto (of fietsen, zoals ik vorig jaar in de Four Corners States deed, alleen). Interactiviteit met de bevolking is daarmee ook groter.
In juni gaan we (2 pers) trekken met de auto. Mijn Amerikaanse neef (die niet meegaat)huurt hem ter plaatse op zijn naam en maakt verzekeren daardoor makkelijker. Ik ben zgn de tweede bestuurder.
Veel gode informatie over auto huren staat in de FAQ’s op de LonePlanet Site (Thorn Tree Forum). Het is item 158. Geschreven door een Amerikaan met veel Europees inlevingsvermogen. Belangrijk is de Liability-verzekering. In het kort verder: ga in zee met Alamo, Herz of Avis, een van de grote jongens daar. En huur alvast hier, samen met de vlucht.