Nou probeer me door alle info op het forum heen te worstelen en dat valt nog niet mee!
Wij willen in oktober van dit jaar een week of 3 a 4 rondtrekken door het Zuidwesten van Amerika en vroegen ons af wat nou handiger/prettiger is, een auto of toch een camper.
En hoe zit het met de prijs, is er veel verschil tussen een auto en overnachten in motels/hotels of een camper en dan op kampeerterreinen.
En wat zijn de ervaringen qua weer, al snap ik dat dit altijd maar afwachten is. Het hoeft echt niet hel erg warm te zijn maar een beetje lekkere temperatuur en niet alle dagen regen zou fijn zijn.
Waarschijnlijk zullen we nog wel veel meer vragen gaan hebben de komende maanden, al staat er natuurlijk ook al erg veel in het forum en moet je gewoon goed zoeken en lezen.
Hi welkom op het forum.
Welke route wil je gaan volgen? October kan nog erg lekker zijn maar bv bij Yosemite, Bryce en GC koude nachten. Auto of RV is een persoonlijke keus. Voor beiden valt wat te zeggen. Een RV zal je geen geld besparen. Ik neem aan dat jullie met zijn tweeen gaan.
Uit eten is in verhouding veel goedkoper en de supermarkt is in verhouding duurder. Een auto rijdt goedkoper en prettiger.
Maar als jouw bezoek aan het westen vooral bestaat uit het bezoeken van de Nationale Parken en wandelen, dan is een camper natuurlijk wel erg makkelijk.
Wij hebben vorig jaar een auto gehuurd bij Alamo, en waren zeer tevreden. Wel oppassen dat ze je geen extra verzekeringen aansmeren wanneer je de auto gaat oppikken! We verbleven in hotels en guesthouses.
Qua timing denk ik dat eind mei begin juni wel interessant is, dan zijn de watervallen in Yosemite bijvoorbeeld op zijn best. Je vindt heel wat tips over de beste seizoenen op het internet. Deze bijvoorbeeld voor Yosemite:
Volgend jaar gaan we weer terug, maar zullen een campervan proberen: http://www.escapecampervans.com/, voor een beetje meer avontuur. : )
Bedankt voor jullie reacties, we gaan inderdaad met name voor de natuur dus vandaar dat we dachten aan een camper. We zijn in Europa ook wel kampeerders dus verblijven op een campground heeft wel wat, tenminste dat is ons idee.
Qua tijd zitten we ws. i.v.m. werk vast aan oktober, het is denk ik altijd afwachten met het weer maar we hebben ook wel reisverslagen gelezen waarin het best nog lekker was qua temperatuur. Iemand ervaringen met het reizen in oktober?
Ook wat betreft de exacte route zijn we ons nog aan het orienteren, er staat in ieder geval veel info op het forum. We willen niet alleen maar reizen en weinig tijd hebben om dingen te zien of te beleven, liever wat minder plekken aandoen maar gewoon lekker op ons gemak en overal de tijd voor hebben.
Suggesties dan voor een week of 3 in oktober? Alvast bedankt!
Wij reizen heel vaak in october. Onze favoriete maand. Grootste drukte achter de rug maar idd in Yosemite weinig watervallen maar wel weer herfst kleuren bij Tioga Pass en langs de eastern sierras. Death Valley is heerlijk in october en het kan nog knap warm zijn, net als Las Vegas. Ook Zion heeft heerlijke herfstdagen en voor bv The Wave bij Page (permits nodig) in october is de beste maand. De Colorado Riverraft in Page deden we grotendeels met korte mouwen. Ook bij GC en Sedona hebben we vaak heerlijk weer gehad en we hebben weken gelogeerd in bv Scottsdale en Palm Spring met 80F overdag.
Wij zijn al vier keer in sep/okt naar het zuidwesten geweest voor een rondreis met de camper. We hebben alle keren prachtig weer gehad. In de hoger gelegen gebieden kun je s nachts kans hebben op nachtvorst, maar overdag kan het dan gerust ook weer 30 graden worden.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen