Autohuur of Camperhuur USA: Tips?

Dag allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto of camper voor een rondreis Amerika?
Deze zomer gaan mijn vriendin en ik in 4 maanden van West naar Oost (of Oost naar West, afhankelijk van de
gunstigste ticketprijs :wink: ).

Wie heeft er tips voor autohuur - is dit het beste vooraf te boeken of kan het ook bij aankomst worden
geregeld?

Voordeel van een camper is dat overnachten in de auto ook mogelijk is. Dit scheelt weer een avondje motel.
Nadeel is de hoge huurkosten (en hoeveel zuipt zo’n ding?).

Tips/ideeën?

Met 4 maanden voor je reis kan je best van west naar oost en weer terug. Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Geen ervaring met zo’n lange tijd. Onze langste reizen zijn iets minder dan 3 maanden. Dan heb je alleen ESTA nodig (B1). Voor langere reizen moet je B2 aanvragen. We hebben alleen met de auto gereden. Onderweg moesten we van auto wisselen. Hertz heeft als maximum 62 dagen en Alamo en National 56. Of je nu een RV of auto huurt ik zou ze altijd al reserveren vanuit Nederland. Verbruik van de auto was meestal rond 20mpg. (SUV) Voor een grote RV zal dit 8-10 mpg zijn en voor een kleinere iets goedkoper. Met een auto heb je unlimited miles. Dat zal met een RV niet het geval zijn. Met zijn 2en zal een RV niet goedkoper zijn dan een auto. Dagprijzen zijn veel hoger en overnacchtingen kosten geld. Reken op ca $ 25,-- voor een kampeerplaats en duurder op KOA campings. Als je goedkope hotels zoekt onderweg kan dat voor ca $75,-- per nacht maar wij zijn meestal een stuk duurder uit vooral in national Parks.
Yeehaw

Yeehaw: dank voor je reactie.
Ik zag dat ik een typo had gemaakt in mn bericht… we gaan 4 WEKEN. Oeps :slight_smile:

Je gaf aan dat je van auto moest wisselen, komt zoiets vaak voor / was daar een specifieke reden voor?

Hey backpackr,
Wij zijn al n aantal keren in amerika geweest en kwamen met zijn tweeen toch altijd uit op autohuur. De prijzen voor campers zijn best duur per dag… Wij hebben de auto tot nu toe elke keer vooraf geboekt (kijk wie er aanbiedingen heeft). We boekten altijd de economy klasse en zijn tot nu toe nog elke keer gratis geupgrade bij aankomst. Als je aankomt in amerika ga dan gelijk even langs n Denny’s (restaurant) daar liggen meestal wel boekjes (per staat) met kortingscoupons voor hotels/motels. :slight_smile: de hotels/motels hebben we nog nooit vooraf vast gezet altijd daar ter plekke en is goed te doen. Houd wel rekening met nationale feestdagen als heel amerika vrij heeft… Dan misschien wel vooraf voor die dag(en) hotel/motel vastleggen en ook als je perse in n nationaal park wilt overnachten, die hotels zitten altijd al vroeg vol!

Nou, succes ermee en alvast heel veel plezier!

Als je 4 weken gaat hoef je niet van auto te wisselen. Je hebt nog niet verteld welke tijd van het jaar je wil gaan. 4 weken is niet lang voor een cross USA trip. Het zou ook helpen also je ons zegt wat je graag wil doen onderweg. Musea? National Parks? Amusement parks? Wandelen? etc etc. Houd er ook rekening mee dat als je bv van New York naar San Francsico wil rijden je ook de nodige dagen nodig hebt voor een bezoek aan deze steden.

@Lydia: dank voor de tips!
@Yeehaw: We gaan in de zomer (juli-augustus) - we ontkomen er dit keer helaas niet aan om de reguliere vakantieperiode te omzeilen :slight_smile: Tijdens deze trip willen we een zo breed mogelijke indruk van ‘het Amerikaanse landschap’ krijgen. Natuurgebieden/national parks staan daarbij beduidend hoger op ons lijstje dan stads- en musea-bezoeken. Zijn er highlights die jij absoluut zou aanraden?

Niagara Falls, Chicago, Badlands/Black Hills SD, Yellowstone and Grand Teton NPs