rondtrekken door Oost Amerika per camper of auto ?

Beste mensen,

hebben jullie een tip : zou je met een camper door oost Amerika trekken of per huurauto ?
ik heb geen idee wat voordeliger is, de hotels zijn niet goedkoop en campers zijn ook best duur.

greetz, AntjeBee

wat bedoel je met Oost-Amerika? Van Maine tot Florida is een hele afstand… tenzij je heel veel tijd hebt.
Ik stel voor dat je een wagen huurt: veel goedkoper en sneller, dus meer tijd voor stops. En de stops maken de reis, niet?
Check airbnb.com voor overnachtingen: tips van locals zijn altijd goed voor je budget en misschien houd je er vrienden aan over.
Enjoy!
Als je een (draft)reisroute hebt, kan ik je wel misschien wat meer tips geven.

1 like

dank je Rattenpakker.
we trekken vanuit Boston, dus niet zo’n hele lange reis. en dan t/ m Maine.
heb je overal goed wifi zodat je zelf airbnb kunt regelen ?
tips van locals voor een overnachting of een hap eten is een goeie suggestie !
groet, Antje

Antje,

in principe heb je praktisch overal een goede wifi-verbinding, behalve in de weidse natuur.
Ik raad je toch aan om je airbnb-verblijven vooraf te boeken, kwestie van zeker te zijn van een bed…
't amusement!

Wij zijn in juni aan de oost kant geweest waaronder Boston. Maar ook een groot deel Canada. Wellicht kun je nog tips op doen van mijn reisverslag. Wij rijden altijd met een auto van hotel naar hotel. Hotels zijn er in verschillende prijs klasse. AirBNB is een uitdaging, ik hoor er verschillende verhalen over van waardeloos tot aan geweldig. Je moet het net treffen. Bij hotels heb je denk ik wat meer zekerheid over een fatsoenlijk bed etc. Ook hier zijn uitzonderingen. Wij gaan meestal naar hotels die bij een keten horen. Deze hebben een loyaliteits programma, waarbij je na elke nacht punten spaart en na een aantal nachten een gratis overnachting krijgt. Dit is toch altijd meegenomen. Best Western heeft zo’n programma, maar er zijn meer hotel ketens, ook met verschillende namen die bij elkaar horen en ook zo’n programma hebben.
Met een auto ben je iets sneller, wendbaarder in grote steden etc. Met een Camper sta je op de camping vaak midden in de natuur, wat ook prachtig is natuurlijk. Bij een auto is het smorgens de koffers erin en gaan, bij de camper moet je vaak nog schoon water vullen, vuil water lozen etc…
Wil je gaan winkelen of boodschappen doen, zul je dat ook met je camper moeten doen. Zoek maar een parkeer plekkie voor dat lompe ding.

http://www.reistipsamerika.nl

Dank voor je info, Christian !!! heb ook enkele reisverslagen van jullie gelezen. thx !!! Antje