Wat voor reis maak je het liefst in de USA?

De Verenigde Staten is een enorm land en geschikt voor diverse soorten reizen.

Wat voor reis maak je het liefst door de USA?
Licht je antwoord toe.

Het is erg relaxed reizen met een auto door de USA. Hoewel de afstanden groot zijn, kun je lekker doorrijden en heb je zelf in de hand waar, wanneer en hoe lang je ergens wilt stoppen.

Ik ben zelf helemaal gek van NY, dus stedentrip is voor mij de logische keus.

Toch zit ik er aan te denken om deze zomer een rondreis te gaan maken. Mogelijk de ‘standaard’ reis door het westen, maar het zuiden (Louisiana, Nashville, etc.) spreekt mij ook heel erg aan.

ik heb nog geen ervaring in de USA, maar ben 2j geleden naar de Oostkust van canada getrokken met de wagen en da viel best goe mee. Het was wel een voorgestippeld reisplan door wingsnwheels. (wnw.be)

Niets overhaast: voor elke stad een aparte reis!

Per fiets. Vorig jaar Arizona, New Mexico, Colorado en Utah. Sommige stukken met de Greyhound.
Beleving van de natuur immens. Veel contacten met de locals. Hulpvaardigheid van de mensen.
Relaxed, verkeer was respectvol.

Maar nu gaan we met de auto, speerpunt Yellowstone en de Indianen-misére bij de Bad Lands.

Dan kan ik beter vergelijken. En wandelen, ach,prachtig. Lees het boek over de Continental Divide.

Autorondreis of ‘woningruil’…
Voor de derde keer naar het Zuidwesten. Eerste keer verzorgde Fly Drive, Alle parken, SD, LA, Las Vegas, enz. Je bent meteen verliefd. De tweede keer een maand huis en auto geruild met Amerikaans echtpaar. Maand Amerikaan onder de Amerikanen. Alles meegemaakt ook Rodeo! Waanzinnig! Dit keer volledig zelf plan gemaakt. 17 mei 2008 gaat het weer gebeuren. Kijk maar eens op www.nlsites.nl/USA2008
Als je er tijd aan wilt en kunt besteden, dan alles zelf regelen. Internet biedt onbegrensde mogelijkheden.
Ook Florida al 3 keer 'gedaan. Totaal anders maar ook geweldig. Amerikanen zijn leuke open minded gesprekspartners waardoor je op de meest onverwachte momenten door wordt aangesproken. Al was het maar omdat ze willen weten waar je vandaan komt, wat je doet en wat je verdient…;-))

Ga uitsluitend naar de USA voor de natuur, vermijd de grotere plaatsen aangezien ik de ikke,ikke,ikke mentaliteit van de Amerikanen niet kan uitstaan…Alles is daar volgens hun beter dan ergens anders op de wereld. Laatste trip is alweer heel wat jaren terug, de volgende in de planning over een jaar of drie

@Senior, ik kan je kijk op de Amerikanen tot op zekere hoogte delen, al is er, ontdekte ik vorig jaar, toch wel een omslag. Er is wat zelfonderzoek. Men vraagt zich af wat men verkeerd doet zodat ‘de wereld zo slecht’ over ons denkt. Ik vond die spagaat, onzekerheid en dat aan het arrogante grenzende idee van ‘we are the greatest’ toch wel mooi.
Wie weet…?!

Wij maken het liefst een autorondreis. Van te voren een reis uitstippelen en ook al alle hotels boeken. Als je later gaat vergelijken, dan zie je dat de hotels een enorm stuk goedkoper zijn als je ze van te voren in Nederland boekt.
Twee jaar geleden hebben we de staten Californie, Arizona, Utah, Colorado en Nevada aangedaan.
Afgelopen jaar hebben we de staten Washington, Idaho, Oregon en Montana aangedaan. Ook zijn we toen door Canada gegaan. Naar de staten Alberta en British Colombia. We hebben de o.a. de schitterende Rocky Mountains bezocht.
Yellowstone is het mooiste was ik tot nu toe gezien heb.
Over een maand gaan we naar Louisiana, Texas, New Mexico, Colorado, Utah, Arizona en Californie. Tevens gaan we ook Mexico in. Ook deze reis hebben we zelf uitgestippeld en vast gelegd in Google Earth. We nemen de laptop mee, waarop we de reis hebben uitgewerkt.
We komen aan in New Orleans en eindigen in San Diego.
Het lijkt me weer geweldig om weer naar Amerika te gaan.
Wij vinden de mensen heel vriendelijk, open en gezellig. Ook in het verkeer is het een verademing om te rijden. Daar kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen!

Ha Mariianne, leuk te lezen dat je weer naar de zuid-west usa gaat. En Yellowstone het mooist vond.
Wij gaan volgende maand naar Yellowstone. Op de bonnefooi. Zal misschien problemen geven met accommodaties op gewenste locaties (nabijheid highlights in park). Reis zal wat duurder zijn maar m.i. ben je flexibeler.

Mag ik vragen waar je heen gaat in NM en AZ? Ik schat zo in: Carlsbad Caverns, White Sands en omgeving Tucson (Saguaro Park en Sonora Desert Museum). Daar fietste ik vorig jaar, met een week Tucson, gorgeous.http://img509.imageshack.us/img509/4336/redrocksedonatjelc3.th.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/7701/gypsumwhitesandsck4.th.jpg

Red Rock State Park (Sedona) en white Sands

Arie

Hallo, ik heb een vraag over reizen met een camper, wij gaan eind april t/m hal mei 3 wekend rondreizen vanaf san francisco- yosemite- las vegas- zion en bryce np- grand canyon- en dan richting la en weer naar SF.
Ik vroeg me af of eind april alle campgrounds al geopend zijn of dat we rond deze tijd van het jaar toch beter een auto kunnen huren en dan hotels/motels kunnen ovrnachten. Wat zijn jullie tips hierover?

En is het verstandig om alles al te boeken van te voren of is er rond deze tijd van het jaar plaats genoeg. En wie heeft een tip voor een reisgids/boek waarin ik alle campings en hotels/motels kan vinden, zodat we onderweg een houvast hebben van daar kunnen we gaan overnachten!?

Groet Anne

hoi annemarleen, ik fietste er vorig jaar rond deze tijd en merkte dat campings wel open waren. (hoewel ikzelf de voorkeur gaf aan motels ivm bagage en kou 's nachts). De Mather Campground bij het Grand Canyon oost-ingang en bv. de campground in Mesa Verde waren gesloten.

Overigens zou ik voor drie weken geen camper huren, als je met z’n tweeën bent (of dit zo is kan ik niet uit je vraagstelling opmaken). Zie ook de discussie hierover op http://amerika.discussiegroep.info/

Ook het Thorn Tree Forum geeft goede informatie over je vragen. Dit forum is van Lonely Planet. Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet
Gebruik op de fora de zoek functie, er zijn al veel topics over dit onderwerp.

Ik gebruikte de Lonely Planet gids south west USA en daarin vind je alle relevante informatie.

Have fun,
Arie

bedankr voor je snelle reactie, ik ga ermee aan de slag!! Danku!

Autorondreis, overnachten in de tent. Heerlijk hoor kamperen in de VS

autoreis, camperen in natuurparken met af een toe een mooie stad. Top!!!

De VS is een heerlijk land om auto te rijden. Maar als er over een paar jaar kindjes komen lijkt me een camper ideaal.

Stedentrip, Los Angeles is mijn stad, daar ga ik dan ook regelmatig heen :slight_smile: Om te zonnen, winkelen, lopen, uitgaan en genieten! :wereld:

Wij gaan dit jaar v.a. Atlanta naar een vriendin in Little Rock (ark.).
Vandaar naar Texas(Forth Worth/Austin) en natuurlijk Arkansas ontdekken met onze gehuurde SUV.Als laatste doen we Nashville aan, waar we al 3 keer geweest zijn.
Dus als je een keer geen west coast of New york wilt zien(wat we ook al eerder hebben gedaan), maar wilt genieten van de ‘southern hospitality’ raad ik je aan dit een keer te proberen.Óók veel minder touristen daar!:vak01: