Hallo,
Volgend voorjaar (2009) zijn wij van plan (mijn vrouw, mijn zoon dan 20 maanden, en ik) om een rondreis te maken door west amerika. We zouden vertrekken van uit LA. En zullen 3 weken kunnen rondreizen.
Wat zijn jullie ervaringen met camperreizen door amerika? Wat is zeker interessant om te bezichtigen? Hoe plan ik het beste mijn route? wordt dat best gedaan via een organisatie, of is het mogelijk om dit zelf te plannen?
Heeft er ook iemand ervaring met jonge kinderen in amerika?
Alvast bedankt voor jullie informatie.
Vriendelijke groeten,
Peter
Hey Peter,
dingen die echt de moeite waard zijn, zijn Yosemite NP, Joshua Tree NP en zuid Utad (t.w.: Zion, Bryce en Arches NP) voor de rest is Death valley misschien interessant (wij vonden er niet veel aan maar kan me zeker indenken dat mensen het schitterend vinden)
Ook Vegas is een bezoekje waard. mocht je echter een goekoop alternatief zoeken kun je wellicht in Laughlin terecht (zuid Nevada). Ook erg leuk om te doen is het plaatsje Oatman AZ langs route 66, (het stuk route 66 tussen Kingman en Seligman was een beetje een domper maar hiervandaan kan je wel naar de west rim van de Grand Canyon, hier vind je sky walk (glazen ringen die over de canyon hangt).
hoop dat je er wat aan hebt
groeten
Remco
Hier kwam ik een overzicht van reisorganisaties tegen,
http://www.verrerondreizen.nl/ver.noordamerika.php
Good luck!
Als er op dit Forum al geen info over is, op websites als www.usa4all.nl en www.thorntreeforum.com vind je een schat aan informatie. De eerste heeft nl. regionale branches en verschillend onderwerpen. Bij West vind je routes en must-sees. Bij Verhuurbedrijven en/of Campers en auto’s …enz.
Wat ik me afvraag (mag wel even, hoop ik) wat weet je er al van, hoe kwam je tot deze keus, daar moet toch een bepaald idee/beeld aan vooraf gaan. Dan kan het reageren (door mij iig)
adequater.
Trouwens, ook reizen met jonge kinderen is daar een topic.
Die skywalk, hierboven genoemd, is een echte tourist-trap, waar ik geen omweg voor zou maken.
Plezier met de voorbereiding.
http://img443.imageshack.us/img443/9272/usa330wo4.th.jpg
A.
Hallo peter,
Wij zijn afgelopen juni-juli geweest, met een camper… Het was geweldig. Hebben het westen verkend. Alleen de temperatuur lag gemiddeld op 40 graden en meer, wat erg warm is als je veel wilt gaan hiken.
In 2004 hebben we dezelfde route gedaan met een auto en slapen in hotels. Maar met een camper is het in een woord GEWELDIG. Route hebben we zelf bepaald. Sommige dingen leer je van. Zoals neem de tijd, zodat je niet een paar dagen achter elkaar, de hele dag in een camper hoeft rond te rijden. kleine kinderen hebben wij niet meer. Geboekt hebben we via Canusa.de Hier zullen we ook onze wintersportvakantie 2009 naar de USA boeken. Ze hebben prijzen die all-inn zijn en je komt dus niet voor verrassingen te staan. Service is ook ok. Je kunt mailen, bellen of zoals bij ons (limburgers) even langsgaan in Keulen. Vorig jaar hadden ze daar nl een camper staan die je kon bekijken. We hebben in december 2007 geboekt voor de camper in juni. Je hoefde niet eens het hele bedrag aan te betalen. Hun aanbiedingen vinden wij zeer goed. Wij hadden een Road Beer camper van 31ft. We zijn met z’n drieen geweest.
Groetjes,
Tiny
Hoi Peter,
Toevallig zijn we ook van plan om in mei 2009 zo’n 3 weken door de VS te gaan toeren, mijn man, onze dochter van 4 en ik. We zitten nog te twijfelen over welk deel van de VS we aan willen doen (waarschijnlijk het westen), en hoe te reizen. Een aantal jaar geleden hebben we met z’n tweeen met een camper door Australie getrokken, en dat was geweldig. Maar ik voel nu ook iets voor een autoreis, campings en af en toe een hotel.
@ A, fijn je websites. Ik ga eens kijken naar “reizen met kids” tips.
Hallo!
Ook ik wil samen met mijn man gaan reizen in de VS in de zomer van 2009.
Wij willen van L.A. naar New York (de route 66 naar Chicago en dan omhoog naar Niagara Falls, en weer naar beneden richting NY)
Wij twijfelen of we een camper moeten huren of een auto en dan hotels/campings onderweg.
Hoeveel is het verbruik van een camper? Ik heb wel gehoord dat campers 1 op 4 rijden en dan is het een duur grapje… Camperhuur is namelijk niet goedkoop, auto is goedkoper en camping moet je toch al betalen, ook met een camper.
Heeft hier iemand ervaring met campings in de VS? Kun je overal je tent opzetten en hoe is de kwaliteit van de campings?
Zijn hier mensen die dezelfde route hebben gedaan? Hoe lang hebben jullie over dit traject gedaan? Wij willen dit in een maand gaan doen.
Ik hoor graag reacties!
In de FAQ’s van het Thorntree Forum (Lonely Planet) vind je over al deze onderwerpen veel informatie. M.n. de vergelijking tussen camper en auto/motel/kamperen wordt veel aandacht besteed.
Mijn conclusie nu al: geen camper. Voornaamste argument: de grote afstand en et brandstofverbruik, al is de prijs voor onze begrippen laag.