Wij zijn van plan om juni 2010 een rondreis te doen in het westen. we hebben de tijd van maandag 14 juni dan kunnen we heen vliegen >>>we willen op Los Angeles vliegen en 1 juli weer vanaf losangeles terug vliegen.
evt willen we ook op San fransico vliegen dat kan op 16 juni en dan op 2 juli terug dan hebben we dus iets minder tijd maar is wellicht handiger omdat je in SF geen camper nodig hebt om die stad te bekijken en zouden we de eerste 2 nachten bv een hotel kunnen boeken. tips voor een goed betaalbaar hotel zijn uiteraard welkom.
we willen een camper huren waarschijnlijk een C22 van Cruise Amerika iemand hier ervaringen mee en met een baby? heb gelezen dat je zelf een auto stoeltje moet meenemen. en ik heb al iets gelezen dat bv een Deryan travelcot tentje handig is om je kindje in te laten slapen die kan op het boven bed staan.
Ik ben me bewust dat 18 of 16 dagen niet zo lang is maar we hoeven ook niet alles in 1 keer te zien… gaan we volgend jaar mss wel weer…
iemand tips voor een route waar bij de reis dagen niet te lang worden waar we zeker wel heen willen is Las Vegas, grand Canyon monument Valley San Francisco… heeft iemand een mooie rondreis gedaan voor ong 2 weken?
en heeft iemand meer info over campsites? zijn er speciale sites? ik heb wel gehoord van de Koa campings… moet je die allemaal reserveren of is dat in juni nog niet nodig? en welke prijzen moet je denken voor een overnachting op zo’n campsite? met een camper met 2 volw en een baby?
Destijds zijn we niet heel lang in LA geweest en die 2 nachten met camper, dus ik weet niet hoe goed het openbaar vervoer in die stad is. In San Francisco daarentegen is het zeer goed geregeld: bussen, trams en -uiteraard- de ouderwetse cable cars (doen!) Daar heb je dus geen camper nodig om de stad te zien. Het Cruise America centre is aan de andere kant van de baai, dus wel de taxi daar naartoe nemen.
Wat betreft baby-accessoires: daar kan ik je niet bij helpen. Een kinderzitje lijkt me wel een minimum om mee te nemen.
Voor campings kun je inderdaad terecht bij KOA Kampgrounds. Dit is een soort ANWB-erkende camping, zoals we dit in Europa kennen, maar met een centrale reserveringswebsite. Sommige campings (drukke en populaire plekken) zou ik wellicht van te voren reserveren, afhankelijk van welke camping precies verschilt dit van ‘zo snel mogelijk’ tot ‘1 of 2 dagen van te voren’. De campings in de nationale parken zijn meestal niet bij KOA aangesloten, kijk daarvoor op de website van het park zelf. Deze campings zou ik ook zeer bijtijds reserveren. Voor een indruk van de prijzen kun je doorgaans gewoon op de website kijken.
Dan tot slot een suggestie voor de route:
Jullie hebben ca. 2 weken en dat is inderdaad vrij kort. Bedenk je daardoor wel dat je niet overal lang kan blijven hangen en dat er toch soms een paar dagen tussen zitten dat jullie flink wat kilometers (of liever gezegd: mijlen) moeten maken. Als jullie bijvoorbeeld in San Francisco starten (2 dagen), zou ik eerst naar Salt Lake City gaan. Dit is niet in 1 dag te halen (zeker het ophalen van de camper zal wat tijd kosten). Wij hebben destijds overnacht in Reno en vanuit daar kun je in 8 uur naar Salt Lake City rijden (dag 4).
Vanuit daar zak je in een paar uur af naar een regio met de parken Bryce, Zion en Monument Valley. Ook Grand Canyon is vanaf daar een paar uur (3?) rijden. (Inmiddels zit je dan rond dag 10 als je alle parken wilt bezoeken.)
Las Vegas is de volgende halte: ook een dag in de auto, maar minder uurtjes dan op de tweede dag. (Dag 11.)
Als je op dag 13 doorrijdt naar LA en daar een extra dag blijft, kun je op dag 15 naar Monterey, en op dag 16 door naar San Francisco. Als de vlucht ook al op dag 16 is, wellicht ergens anders een dagje afsnoepen (anders is het heel vroeg opstaan, want wederom neemt het leeghalen en teruggeven van de camper ook weer wat tijd in beslag).
Op zich wel haalbaar en zeker iets relaxter als je op LA vliegt (18 dagen). Wellicht kun je besluiten om Zion en/of Bryce te laten vallen, maar als je toch in de buurt bent beveel ik ze toch aan. Ze zijn beiden op zichzelf prachtig en samen laten ze zien hoe erg het landschap kan veranderen binnen relatief korte afstanden. Aan de andere kant hoef je er maar een paar uur door te brengen om een voldoende indruk te hebben gekregen.
thanx voor je reactie.
ik heb een beetje een route proberen uit te stippelen we gaan denk ik toch op LA vliegen en vanaf LA wil ik dan richting Las Vegas, dan van Las Vegas naar de Grand Canyon
en dan vraag ik me af hoe je het beste kan gaan eerst monument valley Bryce en zion death valley welke route beveel je aan? van Death valley wil ik dan naar Yosemity dan SF en dan via de kust route weer terug naar LA met een stop in Monterey/cambria … we kunnen vliegen op 14 juni en 3 juli terug dus hebben iets langer 20 dagen…
Death Valley? Toen wij er waren, was dat verboden terrein voor campers. Ik kan mij niet meer volledig voor de geest halen wat de exacte reden was, maar dikke kans dat er te veel onverharde wegen zijn en die mag je niet bereiden van het verhuurbedrijf! Vandaar dat ik Death Valley nog niet eerder had genoemd en de route had verlegd via Salt Lake City (is echt een stad met compleet eigen identiteit. Zoals Obelix zou zeggen: “Rare jongens, die mormonen.”)
Terug op de serieuze toer:
Wat betreft het meest oostelijke deel van de trip: aangezien de South Rim dé kant van de Grand Canyon is om te bezoeken (en je dus om de canyon heen moet rijden om naar het noorden te gaan), liggen LV, GC-NP, Bryce Canyon NP en Zion NP (en vervolgens naar LV terug) in een cirkel. Het is maar net welke kant op je de cirkel wilt afgaan. Voor welke plaatsen er rondom deze parken zijn en die je gezien moet hebben, heeft Yeehaw al eens een wat uitgebreider bericht gepost (klik hier). Sowieso zijn er jaarlijks vrij veel mensen die allemaal een advies op maat vragen voor een westcoastreis, dus genoeg leesvoer als je even door alle topics bladert.
Ondanks dat Los Angeles, San Francisco en Las Vegas best mooi in een driehoekje liggen, zijn er weinig oversteekplaatsen door de Rockies. Daardoor moet je voor de route SF - :V bijna helemaal terug naar LA (gelukkig kun je nog een stukje afsnijden bij Bakersfield). Zo ben je dus redelijk vrij in de keuze of je met SF begint, of dat helemaal aan het einde doet. Mocht je toch op een bepaalde manier een manier vinden om naar Death Valley te kunnen, zou ik dat tussen Las Vegas en San Francisco plakken.
Hi.
De reden dat je niet door Death Valley mag is omdat de RV verhuurbedrijven dat verbieden. De meesten hebben daar de termijn half juni tot half september voor. Ik kan je wel vertellen waarom ze het verbieden maar daar heb je niet veel aan. De doorgaande wegen door DV zijn prima maar helaas. Ik heb even gekeken bij Cruise America en die verbieden het in juli en augustus maar voor de maanden mei juni en september rijd je “voor eigen risico”. Wat dat betekent moet je maar aan het verhuurbedrijf vragen.
Ook even dit. Je komt niet bij de Rockies maar bij Sierra Nevada, kortweg de Sierras.
Je hebt 18 dagen om rond te reizen te beginnen met 15 juni. Als je een RV wil huren moet je na de vlucht eerst een hotelovernachting hebben.
Wat te doen in die 18 dagen? Tsja…18 dagen is niet erg lang voor de rondreis die je wil maken.
De direkte route van LA naar Grand Canyon NP south rim gaat niet via Las Vegas. Las Vegas kan je na Zion bezoeken. Hier is een idee voor je route:
6/14: Aankomst Los Angeles
6/15: Ophalen van de RV (een C22 is een kleine RV dus prima geschikt voor een rondreis. 22 wil zeggen 22’ dus ongeveer 6.60 meter. Ik zou deze dag niet te ver rijden. Bv naar Barstow op kruising van I15 en I40. Nee, Barstow is geen fraaie plaats maar na de lange vlucht en de jetlag zou ik dat maar voor lief nemen.
6/16: Lange rit naar GCNP. Met een RV zou ik op zo’n 7 uur rijden rekenen met stops. Neem I40 naar Williams en az64 naar GC. Williams naar GC is 1 uur rijden. Stock up in Williams. Neem de eerste afslag in Williams en na een paar miles is een Safeway aan je rechterhand. Daar hebben ze alles. Vraag om een korting kaart, die krijg je meteen en de kortingen zijn aanzienlijk. Er is ook een Starbucks met prima koffee. Ook even tanken.
6/17: Hele dag GCNP
6/18: De rit naar Monument Valley. neemt 3.5-4 uur maar langer in de parktijk omdat je af en toe wel even wil stoppen voor de uitzichten langs east rim. Ook een stop in Cameron bij de Cameron Trading Post. Prima taco’s maar 1 is genoeg voor 2. Ik noem Monument Valley omdat je dat zelf aangegeven hebt. Houd er rekening mee dat je met een RV niet zelf de 17 miles loop kan en mag rijden en als je een guided tour wil maken ben je zo’n 2-3 uur onderweg. Je kan natuurlijk ook vanaf het visitor center de Mittens en de Valley bekijken.
6/19: Naar Page. 2.5 uur van MV.
6/20: ik zou met de kleine een dag Page ingelasten. Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe bend overlook (neem water en hoeden mee, geen schaduw en ook geen omheining. Ongeveer 20 minuten lopen van de parkinglot vlak ten zuiden van Page).
6/21: Naar Bryce, 3-4 uur rijden
6/22: Naar Zion voor 2 dagen
6/23: Zion
6/24: Naar Las Vegas. Zion Las Vegas is 3 uur rijden. Eerlijk gezegd zou 1 nacht Las Vegas in jouw omstandigheden voor mij genoeg zijn maar langer kan natuurlijk ook. Je hebt nog een hele reis voor de boeg.
6/25 en 6/26: Van Las Vegas naar Yosemite NP. Geen opwindende route. Met een RV zou je het ook in 1.5 dag kunnen rijden. Neem ca41 van Oakhurst naar Yosemite.
6/27: Yosemite NP
6/28: Yosemite NP naar San Francisco
6/29/30: San Francisco
7/1 en 2 Naar Los Angeles langs de kust. Dit neemt minimaal 2 dagen.
7/3: Vlucht terug.
Je ziet het zelf, dit is een drukke maar onvergetelijke route en je hebt geen tijd voor Los Angeles.
Ok, er is nog veel meer info maar bekijk deze route eerst maar eens. Je zou kunnen besluiten om MV over te slaan, om maar 1 nacht in Page te blijven etc. etc.
Wij zijn zelf nooit met een RV geweest dus ik kan je weinig info over campings geven.
Yeehaw
We denken er over om toch maar geen rond reis te doen alleen een aantal dagen SF en Yosemite kunnen we tenminste rustig rond kijken. dan gaan we het jaar daar op weer en doen we de andere parken in de buurt van Las Vegas. is nu het idee. dan huren we denk ik gewoon een auto en nemen we hotels of een lodge. heb je nog een advies voor een verblijf in Yosemite en SF?
als we dan tijd over hebben willen we mss nog langs de kust richting LA rijden. maar dan hebben we in iedergeval genoeg tijd om SF en yosemite te bekijken er is daar zoveel te doen en te zien.
Ik denk dat dat een goed idee is. Misschien zou je San Diego nog kunnen toevoegen. En op weg naar Yosemite zou je ook Sequoia Kings Canyon kunnen bezoeken. Een prachtig gebied en niet zo warm. Yosemite moet je zo snel mogelijk reserveren.
Bv: Los Angeles-San Diego-Palm Springs-Bakersfield-Sequoia Kings Canyon-Yosemite-San Francisco-Pacaific coast hw1. Wij hebben wel eens een week gedaan over het stuk LA-SF zonder ons te vervelen. Maar korter kan ook natuurlijk. Ik zou er wil minstens 3 dagen voor uittrekken. Een andere mogelijkheid is bv: Los Angeles-Lone Pine-langs de eastern sierras naar Lee Vining-Tioga Pass naar Yosemite-San Francisco-Los Angeles.
Als je je route bepaald hebt kunnen we je nog meer details geven.
Yeehaw
hallo!
bedankt voor de tips heb ik veel aan!
heb nu ook een uitgebreidere kaart van California dus dat is makkelijker met de route uitstippelen. denk met deze route mooie route met niet te lange reisdagen en mooie afwisseling van stad en natuur en zee.
in San Diego wil ik graag naar de zoo ben al bij seaworld geweest daar al is dat al weer meer dan 10 jaar terug. verder ben ik overal trouwens al geweest maar dat was allemaal erg snel dat was een reis van 3 weken waar we alles hebben bekeken het hele rondje zegmaar the best of the west dus alles heel snel gezien wil het nu allemaal wat uitgebreider bekijken.
ik heb toen gecampeerd en bij naderinzien willen we nu toch een auto huren en hotels nemen.
tips voor hotels niet te duur in SF en LA en Yosemite en eigenlijk overal hoor ik graag… mogen ook bed en breakfast zijn of bv een lodge.
nu ik de route heb ga ik weer verder op internet en mijn boek van califorina kijken wat we precies allemaal willen zien. verder zijn tips van welke bezienswaardigheden we zeker niet mogen missen ook welkom natuurlijk.
alvast bedankt voor de tips en ook al bedankt voor de hulp!
14-6 LA aankomst 15:50
15-6 LA
16-6 LA
17-6 LA-San Diego plusminus 2 uur rijden SD bekijken
18-6 San Diego ZOO
19-6 Palm Springs dan kijken in Joshua Tree NP reistijd ong 2,5 uur
20-6 Bakersfield reistijd ong 4 uur
21-6 Sequoia Kings Canyon NP (overnachten Wilsonia?) reistijd ong 3 uur
22-6 Sequoia Kings Canyon NP
23-6 Yosemite reistijd ong 3,5 uur
24-6 Yosemite
25-6 Yosemite
26-6 SF reistijd ongeveer 4,5 uur
27-6 SF
28-6 SF
29-6 Monterey reistijd ong 2 uur
30-6 Monterey
1-7 Cambria reistijd ongeveer 3 uur
2-7 Santa Barbara reistijd ong 3 uur
3-7 LAX terugvlucht eindvan de middag reistijd ong 1,5 uur
Voor hotels kan je het beste op Tripadvisor kijken www.tripadvisor.com en dan naar hotelreviews. Je ziet wel door de bomen het bos niet meer.
Van San Diego is het tenminste 2.5 uur rijden naar Palm Springs. Wat wil je in Palm Springs doen? De aerial tramway zou ik niet overslaan (beste 's middags). Van Palm Springs is het nog minstens een uur rijden naar Joshua Tree NP. Het zal hier erg heet zijn en je hebt alweer tenminste een paar uur nodig om wat van het NW gedeelte van Joshua Tree te zien. Het best zou dan zijn om in Twentynine Palms te overnachten. 29P Palms heeft een aantal prachtige murals.
Het is een beetje een lange rit maar ik zou Bakersfield als overnachtingsplaats overslaan. 2 uur verder is Three River bij de ingang van Seki. Erg mooi daar. Dan kan je de volgende dag alle tijd nemen om dan in Wilsonia te overnachten. Je zal merken dat de reistijden langer zijn dan de routeplanners vermelden. Maak je reservering voor Yosmite zo snel mogelijk, wellicht al te laat.
Yeehaw
Hoi!
Even een kleine update van hoever we zijn met de voorbereidingen…
en nog wat vraagjes…
Route:
14-6 >>>LA aankomst 15:50 Days inn westmanchester blvd
15-6 LA Days inn westmanchester blvd
16-6 LA Days inn westmanchester blvd
17-6 LA-San Diego plusminus 2 uur rijden SD bekijken
18-6 San Diego ZOO /Wild Life Park
19-6 Palm Springs dan kijken in Joshua Tree NP reistijd ong 2,5 uur
20-6 Bakersfield reistijd ong 4 uur
21-6 Sequoia Kings Canyon NP (overnachten Wilsonia?) reistijd ong 3 uur
22-6 Sequoia Kings Canyon NP
23-6 Yosemite reistijd ong 3,5 uur
24-6 Yosemite
25-6 Yosemite
26-6 SF :zon02:reistijd ongeveer 4,5 uur Days Inn Civic Center
27-6 SF:zon02: Days Inn Civic Center
28-6 SF :zon02:Days Inn Civic Center
29-6 Monterey reistijd ong 2 uur
30-6 Monterey
1-7 Cambria reistijd ongeveer 3 uur
2-7 Santa Barbara reistijd ong 3 uur overnachten:Days inn westmanchester blvd LA
3-7 LAX- FMO>>> terugvlucht eind van de middag
vragen: aan welke kant van Kings en sequoila Canyon en Yosemite kan je het beste reizen? wij dachten zelf Bakersfield -Merced. maar we hadden eerst het idee om in Bishop te overnachten als we Yosemite willen bezoeken maar dan moet je er helemaal omheen want er loopt verder geen weg door Yosemite om bij Bishop te komen of wel?
als je via de andere kant zou rijden via de oostkant zeg maar van de nationale parken dan mis je volgens mij de de makkelijkste aanrijdroutes van de parken of niet? wat is volgens jullie hier aan te raden…
en weet iemand mss nog hotels niet in Yosemite zelf maar op een redelijke afstand die nog enigzins betaalbaar en vrij zijn? mag best een uur rijden zijn dat vinden we niet zo erg. bed en breakfast is ook ok. denk aan prijzen van hooguit 100 dollar per nacht voor ons 3tjes.
SF EN LA hebben we dus al hotels geboekt ,rest van de hotels (behalveYosemite) willen we ter plekke uitzoeken tips voor goede/betaalbare hotels op de route zijn natuurlijk altijd welkom.
nog een andere vraag voor mensen die met kleine kinderen reizen… doet een europese flessenwarmer het in The States?
Hoi
Die flessenwarmer zal het zeker ook doen in de USA mits je een speciale stekker meeneemt. Kun je zeker in mediamarkt kopen of een speciaalzaak voor reizigers zoals in België AS Adventure.
Hoop dat het een leuke reis wordt.
Groetjes
fartogo
Niet alleen de stekker is van belang. Kijk vooral of deze geschikt is voor 110V!
Ergens aan de achterkant of onderkant (meestal vlakbij waar de voedingskabel het apparaat binnen gaat) staat een label met elektrische informatie.
“Input” moet dan iets staan als 100 - 240 VAC of 230VAC (ipv. VAC kan er ook V~ staan). In het eerste geval kan je 'm meenemen naar de VS, als er alleen 230V staat, dan zul je ook een transformator/omvormer erbij moeten zoeken. Iedere elektronicawinkel kan je daarmee helpen, met een beetje mazzel de bouwmarkt ook.
Ik zie dat jullie inmiddels zijn afgestapt van het idee om een camper te huren. Jammer, want het is erg goed te doen! Mijn man en ik zijn vorig jaar met onze zoon van 11 maanden in de States geweest (NW USA). We hebben niet alleen op KOA’s gestaan (zeer goed te doen in juni en nooit overboekt!!), maar ook op State Campgrounds. Heerlijk in de natuur, wel met minder voorzieningen, maar die heb je aan boord. Als ik de melk van mijn zoon warm wilde maken, dan startten we gewoon de generator, zodat de magnetron het kort deed. Campers zijn echt van alle gemakken voorzien. Wij hadden overigens wel een C27 van Cruise America. Dat betekende meer ruimte: wij hoefden ons bed nooit op te maken en hielden het tafeltje van het zitgedeelte standaard laag. Hier hadden we het kinderstoeltje vastgemaakt. 's Avonds maakten we dat los en dan zetten we de Daryan daarop. Bovendien was het ook een goede plek om hem te verschonen.
Ik wil je ook het volgende meegeven voor het vliegen: Je schrijft volgens mij niet hoe oud je kindje is, maar ik adviseer je bij het reserveren van je ticket indien mogelijk zo’n bedje te regelen. 10 uur met je kind op schoot is geen pretje. Is dat niet meer mogelijk, dan is een eigen stoel wel heel prettig voor zo’n kleintje. Onze vlucht was niet vol, waardoor hij op een eigen stoel tussen ons in kon slapen. Een maxi cosi kun je daarbij vast gespen op de stoel, maar het stoeltje vanaf 9 kg kan niet worden vastgemaakt op een vliegtuigstoel. Deze zijn te breed.
Zo’n Deryan tentje is echt een uitkomst. Wij merkten, dat onze zoon echt tot rust kwam op zijn plekje met alle indrukken en prikkels die hij gedurende de dag tot zich kreeg. Bovendien weegt het bijna niets en kan je hem eenvoudig meenemen in je koffer. Ook op de hotelkamers een uitkomst.
Een kinderstoeltje is heel makkelijk gekocht bij de dichstbijzijnde Wallmart. Nog een tip: koop in de States een rugdrager. Wij vonden het een onding om mee te nemen vanuit NL (was niet in een koffer te krijgen), maar je kunt het daar ook allemaal goed krijgen.
Babyvoedsel (alsook poedermelk) is allemaal te krijgen, maar je moet wel even goed opletten. In de States hanteren ze wat andere regels omtrent voeding. Zo zit er in de babyvoeding voor de allerkleinsten wel eens spinazie en dat is in NL dan weer ‘not done’. Ook het kiezen van de juiste poedermelk heeft ons even wat tijd gekost.
Nog meer handigheden: een opblaasbaar badje (mega handig en weegt bijna niets) en de buggy, al hebben wij die alleen maar in de stad en op de airport gebruikt. Een rugdrager is veel handiger.
Mocht je meer tips willen hebben, dan kun je me altijd benaderen.
Hartelijke groet en veel plezier met voorbereiden!
Ook wij hebben hele goede ervaringen met kleine kinderen in de camper. Maar we hebben het wel rustig aan gedaan: SF, State Park bij Big Sur, LA overgeslagen (te warm en druk met de kids), Joshua Tree (midden in het park overnacht), Las Vegas, Death Valley, Sequioa/Kings, Yosemite en weer terug. We hebben de plaatsen in de National Parks en State Parks zoveel mogelijk vooruit via internet gereserveerd. Het heerlijke was dat we gewoon konden stoppen als een van de kinderen er even doorheen zat. Even lekker naar buiten of juist binnen op het bed gaan liggen: geen probleem. En ook geen ellende met teveel zon door de ruiten op de snuitjes.
We hebben de camper gehuurd bij FamilyRV, die waren toen iets ruimhartiger met hun Death Valley beleid.
Maar hoe dan ook: California is een heerlijk land. Veel plezier!
We hebben zojuist een campervakantie geboekt van 16 juli 2013 - 6 aug. 2013. Wij zijn: 2 volw. en 2 kinderen van 11 en 8 jaar oud. We landen op Los Angeles en gaan op de 6e ook weer terug vanaf LA. Eigenlijk begint de voorbereiding pas nu: Ik lees dat je veel info. verschaft/ideeën verschaft aan vele mensen. Wellicht dat je ons een mooi programma kan laten weten? We wilden niet enorme afstanden afleggen per dag met jonge kinderen maar toch wel de bekende dingen zien. Kamperen in mooie/goede campings midden in de Yosemite bijvoorbeeld of overnachten op een cowboy ranch - indianen accommodatie bijvoorbeeld…