Hulp gevraagd voor prachtige 20 daagse camperreis startend en eindigend LA

hallo,

We hebben zojuist een campervakantie geboekt van 16 juli 2013 - 6 aug. 2013. Wij zijn: 2 volw. en 2 kinderen van 11 en 8 jaar oud. We landen op Los Angeles en gaan op de 6e ook weer terug vanaf LA. Eigenlijk begint de voorbereiding pas nu: Ik lees veel info. maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer . Wellicht dat je ons een mooi programma kan laten weten (20 dagen camper-…totaal 22 dgn uit en thuis NL)? We wilden niet enorme afstanden afleggen per dag met jonge kinderen maar toch wel de bekende dingen zien. Kamperen in mooie/goede campings midden in de Yosemite bijvoorbeeld of overnachten op een cowboy ranch - indianen accommodatie bijvoorbeeld… Daarnaast zijn we op zoek naar prachtige kampeerplaatsen voor onze camper tijdens de reis… Elke tip/suggestie meer dan welkom

Ik ben erg benieuwd naar je evt. voorstel

gr JBaan

Hi
Paar zaken eerst. Je vliegt op LA op 16-7. Je kan pas de volgende dag de RV ophalen. De uitleg hoe alles werkt kan uren duren en daarna moet je nog boodschappen doen voor onderweg. Reken die eerste dag niet op veel rijden. Hoe laat kan je de RV ophalen? Wij reizen nooit met een RV maar anderen op dit forum zoals Marenko kunnen je genoeg advies geven voor het reizen met een RV.
Je hebt die tijd van het jaar zeker reserveringen nodig in NP’s als Grand Canyon en Yosemite maar ook waarschijnlijk langs de kust en in andere NP’s. Het reserveren van een campground in Yosemite is een heel gedoe.
Die tijd van het jaar is het door de meeste verhuurbedrijven niet toegestaan door Death Valley NP te rijden.
Je vindt in Arizona Cowboy ranches zoals bv in Wickenburg maar ik denk niet dat je daar tijd voor zult hebben op een 20 daagse rondreis. Indianen heten Native Americans in de USA en ze hebben altijd gewoon in huisjes gewoond in het zuiden van de USA.
Zijn jullie wandelaars? Willen de kinderen naar Amusement Parks? Willen jullie nog tijd aan het strand? En wat is een "enorme"afstand voor jullie? Met een RV lijkt het mij leuk om langer op een plaats te blijven maar dan is 20 dagen weer wat kort.
Willen jullie ook naar San Francisco? En hoe zit het met Las Vegas?
Yeehaw

Yeehaw,

dank voor je reactie.
Hierbij antwoorden op uw vragen;

Hoe laat kan je de RV ophalen? We hebben een early bird pakket dus zou in de ochtend kunnen.
Zijn jullie wandelaars? We hebben nooit enorme wandelingen ve paar uur gemaakt. ik weet ook niet of dit verstandig is met een kind van 8 jaar erbij… We willen tijdens deze reis ook zeker veel zien vd natuur daarom hebben we west usa gekozen voor de enorme afwisseling.
We zouden een dag naar een amusementspark willen gaan maar is geen directe must.
LAs vegas lijkt ons zeker de moeite waard, echter denk ik voor een dag?!
San Fransisco is wellicht een uithoek in de route maar lijkt ons zeker prachtig om daar bijv. 4 dagen voor einde vd reis te zijn, dingen bekijken en vervolgens de beroemde route wat volgens mij 9 dollar kost (28 mile langs kust) via de kust af te dalen naar LA voor een laatste dag om vervolgens de volgende dag het vliegtuig te pakken naar huis…

Je hebt het over strand… is dit iets wat we zouden kunnen doen tussen SF en LA op het laats vd tour? welke plaats/strand zou je kunnen aanbevelen?
Waar zou je starten?

Hoi JBaan,

First of all: Happy New Year!!

Hieronder in het kort de route die wij samen (ouders, 2 kinderen van 6 & 8 jaar) in 2011 hebben gevolgd. Ons vertrek- en eindpunt was echter Las Vegas:

  • Lake Mead, 1 nacht.
  • Flagstaff / Sedona, via Kingman, 1 nacht
  • Grand Canyon, 2 nachten —> probeer stukje Kaibab-trail, is niet te zwaar voor kinderen.
  • Lake Powell, 1 nacht. ----> probeer boottocht te maken!
  • Monument Valley, 1 nacht
  • Moab, Arches National Park, 2 nachten —> maak jeeptour met Dan Mick! Niet met andere aanbieders, met Dan kom je waar anderen niet komen! WAANZINNIG!
  • Torrey, Capitol Reef, 2 nachten (camping Thousand Lakes is top!)
  • Bryce Canyon, 2 nachten. —> hike “Queens Garden to Navajo” is prachtig een goed te doen voor de kinderen, ca. 2,5 / 3 uur)
  • Zion
  • Vegas

Wij begrepen dat je het best deze volgorde kan doen, omdat het telkens nog mooier wordt. Meerdere mensen gesproken die in Zion zijn begonnen, en dat de volgende keer anders zouden doen.

Camping:
Wij hebben over het algemeen gebruik gemaakt van KOA. Ideale campings, schoon, goede voorzieningen en goed personeel. Vaak zwembad, bijna altijd picknicktafels (hoef je dus niet te kopen bij WalMart) met bbq bij je standplaats. Hebben ook over het algemeen allemaal full-hookup mogelijkheden.

Overigens hebben wij buiten zowel Grand als Bryce Canyon gekampeerd, aangezien het beperkte aantal mogelijkheden in het park.

Camper:
Onze camper bleek bijna 11 meter te zijn… Schrokken wij ook een beetje van. Geweldig om mee te rijden, maar spontaan parkeren in geval van bezienswaardigheid is wel heel lastig.

Amusementspark:
Wij zijn naar Disney (LA) en Sea World (San Diego) gegaan, beide geweldig, Wij reden toen weer in een auto. Voor zover ik weet mag je met je camper LA wel maar SFO niet in. Moet je goed controleren.

Eerste dag:
Plan idd niet te veel kilometers op de eerste dag. Reken een uur of 4 voor ontvangen camper en het doen van de (vele!!) boodschappen.

Boodschappen:
BIj onze route bleek het lastig te zijn om na Moab goed boodschappen te kunnen doen. Houd hier dus rekening mee!
En, uiteraard Marshmellows voor bij het kampvuur!

Wij vertrekken zelf voor 6 weken in de zomervakantie naar USA en vliegen op Vegas. Wij maken de trip dit keer met de auto, maar willen wel regelmatig een cabin huren, dus wellicht komen we elkaar nog tegen!

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Ophalen RV, boodschappen doen, misschien nog Galico Ghosttown bekijken bij Barstow en dan op een Koa campground overnachten (bv in Yermo. Als je die dag niet wil koken ga dan wat eten bij Peggy Sue’'s Dinner.)
Dag 3: Lange rit naar Grand Canyon NP. Even stoppen in Seligman voor R66 en iets eten en drinken bij Delgadillos Snow Cap. Neem de kinderen mee naar binnen want ze maken er een hele show van
Dag 4: Grand Canyon NP
Dag 5: Grand Canyon NP naar Page. Stoppen bij de Cameron Trading Post. Wah Weap campground.
Dag 6: Page. Veel te zien en te doen. Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend, Colorado Riverraft etc.)
Dag 7: Van Page naar Bryce. Onderweg wellicht stoppen bij Best Friends Animal Society in Kanab.
Dag 8: Van Bryce naar Zion
Dag 9: Zion (Narrows)
Dag 10: Zion naar Las Vegas via Valley of Fire SP
Dag 11: Las vegas
Dag 12: Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag. Via 95 en 120 van Las vegas naar Lee Vining (lange rit)
Dag 13: Van lee Vining naar Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite naar San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco-Monterey (Aquarium)
Dag 18: Monterey-Cambria-Pismo Beach langs hw1
Dag 19: Strand dag in Pismo Beach
Dag 20: Via Santa Barbara naar LA
Dag 21: LA
Dag 22: In het vliegtuig je volgende reis plannen.
Er is natuurlijk nog veel meer te zien zoals Sedona, Monument Valley, Moab en Capitol Reef maar daar is je tijd te kort voor imo.
Yeehaw

Beste Nolletje,

Dank voor je fijne tips! ik zal ze gaan uitwerken in onze trip. Heb je wellicht nog alle namen vd camper plaatsen (campings)?. Hoeveel dagen zijn jullie op reis geweest met de camper 14 dgn? Daarnaast heb je info. over de afstanden per dag?

Yeehaw,
dank voor je info. en leuke tips! zou je een indicatie kunnen geven van de verschillende afstanden (km) en tijdspanne?
Lijkt een leuk programma…Ik zal zeker bekijken of ik die van jou met die van Nolletje waar het kan kan combineren. Heb je wellicht adressen vd campings (geschikt voor camper) voor ons? San Diego niet? DV kan inderdaad niet moeten omrijden …de route via 95 en 120 naar Lee Vining is dan het meest logische? Je geeft aan lange rit…Is dat een dag? Zijn er bezienswaardigheden onderweg waar we langs zouden kunnen gaan? Cowboy ranch, indianen reservaat bijv…?
Andere tips altijd welkom…

J baan

Hoi JBaan,

Ik zal proberen aan te geven welke campings wij hebben bezocht. Afstanden wordt lastig, heb ik niet bijgehouden maar totaal was volgens mij ca. 1700 mijl. Zion hebben we niet overnacht, willen we nu wel doen.

  • Lake Mead, 1 nacht.
    Lake Mead RV Village
    Niets bijzonders, maar uitzicht op het meer prachtig.

  • Flagstaff / Sedona, via Kingman, 1 nacht.
    Flagstaffkoa.com
    Hele leuke camping, jong en oud. Ontbijten buiten, top!

  • Grand Canyon, 2 nachten —> probeer stukje Kaibab-trail, is niet te zwaar voor kinderen.
    http://koa.com/campgrounds/grand-canyon/
    Niet bijzonder, wel zeer behulpzaam personeel, 's avonds voor de kinderen rondje camping op een paard. Wel 70 mijl voor Grand Canyon

  • Lake Powell, 1 nacht. ----> probeer boottocht te maken!
    **Wahweap RV Park
    **Niet bijzonder, geen leuk personeel, maar het meer is fenomenaal.

  • Monument Valley, 1 nacht
    www.gouldings.com
    Relaxte camping, niet veel voorzieningen, wel zwembad.

  • Moab, Arches National Park, 2 nachten —> maak jeeptour met Dan Mick! Niet met andere aanbieders, met Dan kom je waar anderen niet komen! WAANZINNIG!
    http://moabkoa.com
    Topcamping, kan niet anders zeggen. Fantastisch personeel, heerlijk zwembad en… www.danmick.com

  • Torrey, Capitol Reef, 2 nachten (camping Thousand Lakes is top!)
    www.thousandlakesrvpark.com
    Heerlijke camping, groot speelveld, restaurant voor s’avonds.

  • Bryce Canyon, 2 nachten. —> hike “Queens Garden to Navajo” is prachtig een goed te doen voor de kinderen, ca. 2,5 / 3 uur)
    www.brycecanyonkoa.com
    Klein, niet bijzonder, zwembad.

Nolletje,

Ik heb het bekken erg leuk…we gaan eea inpassen… tzt laat ik je de route weten… schiet je nog iets te binnen meer dan welkom…

bekeken (geen bekken)

Ik denk niet dat je Moab kan toevoegen aan deze reis. Je komt dan gewoon tijd te kort. Voor afstanden www.mapquest.com of www.maps-google.com Neem de reistijden met een korrel zout. Met een RV ben je veel langer onderweg en die reistijden houden ook geen rekening met stops etc.

Hoi Yeehaw,

Misschien dat je mijn topic al gezien hebt over 6 weken usa in juli en aug. Hoe lang van tevoren hotels etc boeken? De parken zo snel mogelijk, maar daarbuiten? Enkele “musts” zijn Zion, Cazadero (1,5 uur boven SFO, aanrader!) en Rockies…

Arriveren in en vertrekken van Vegas… Heb hierover topic aangemaakt.

Alvast bedankt!

je bent idd wat langer onderweg met de camper, maar dat geldt vooral voor de bergpassen. Vlakke wegen maakt weinig tot geen verschil, je mag net zo hard als “gewone” auto’s.

Ik zou toch echt geen 75 mph met een RV gaan rijden Nolletje vooral niet met zijwind nog afgezien van de draaikolk in de tank.
De Rockies zijn nogal uitgebreid en lopen van de Canadese grens tot diep in New Mexico. Ik heb je topic gelezen maar iets meer info zou welkom zijn.

@Yeehaw: info volgt!

Beste Nolletje,

Wie weet komen we elkaar tegen…

Ik had deze onderstaande vraag ook aan Yeehaw gesteld…wellicht heb jij enig suggesties?

Nog een paar weken en dan gaan we beginnen aan onze eerst reis in West USa met een camper. Ontzettend dank voor je tips ed. wordt erg op prijs gesteld. Ik had nog een paar laatste vragen en wellicht dat jij me hiermee kan helpen…

We willen graag nar Yosemite en daaronder naar de Sequoia bomen toe rijden. We komen vanuit SF waar kan ik het beste mijn RV neerzetten voor de overnachting? Ik had begrepen dat Yosemite park is onderverdeeld…we weten nu niet goed waar we de eerste nacht het beste kunnen doorbrengen daar we ook van plan waren een overnachting te houden in de Sequoia regio (sherman).

Wat raad je ons aan te doen?

Ik verneem graag . uiteraard andere tips voor ons zijn ook welkom.

een fijne vakantie gewenst ieg.

groet Jan

Hoi Jan,
Zowel Yosemite als met Sequoia heb ik geen ervaring…
Wellicht dat Yeehaw hier een antwoord op weet.

Alvast heerlijke vakantie gewenst, wij vliegen op 18 juli naar Vegas, de 20e rijden we naar Zion voor 2 nachten.